Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk en studie klaagtopic

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Sep 2022 08:16

Werk en studie klaagtopic

Ik moet ff wat kwijt wat eigenlijk niet echt een topic waard is maar wat ik vooral ff kwijt moet vandaar dit algemene topic.

Ik ben mijn leidinggevende meer dan zat. Er valt werkelijk waar niet met dat mens samen te werken. Ik doe in haar ogen niets goed. Ze houd mij nergens van op de hoogte waardoor ik geen idee heb wat de stand van zaken is bij bepaalde delen wat het primaire deel van mijn functie is. Gister einde werkdag kwam er een mail binnen waarop ik het antwoord gewoon weet maar mevrouw stuurt mensen door. Ik krijg dik gedoe als ik nu het antwoord stuur want ze heeft hem al doorgezet. Verwijt mij aan alle kanten dat ik niet handig communiceer en als je eens chagrijnig bent omdat mensen lopen te klooien dan mag dat niet want wellicht heb jij wel iets niet goed gedaan. Het is continu wat heb jij daar aan gedaan. Dat andere mensen ook fouten kunnen maken en dingen niet lezen wat invloed op ons werk heeft en mega frustrerend is gaat er bij haar niet in. Ik ben er zo zo klaar mee. Gelukkig is ze over een aantal weken weg want als dit zo door zou gaan zou ik gaan solliciteren of in een burn out raken.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Sep 2022 09:31

Re: Werk en studie klaagtopic

Aardig herkenbaar. In mijn optiek dient een goede leidinggevende je te motiveren en er voor te zorgen dat je werk zo goed mogelijk wordt gefaciliteerd zodat jij optimaal je werk kunt doen. Ook dient ze te luisteren naar inbreng/initiatieven van medewerkers.

Helaas heb ik nu een leidinggevende getroffen die mij geen vrijheid geeft in het ontwikkelen van sheet / verbeteren van processen en vastleggingen. Elke maandrapportage heb ik aangekaart dat de huidige vastlegging behoorlijk arbeidsintensief is en daarnaast ook nog eens redelijk foutgevoelig. Totaal niet wat ik gewend was elders, maar ik mag het dus niet aanpassen. Ondertussen word ik volgens mij wel op de enkele fouten afgerekend en ontbreekt de totale waardering (voor mijn vakantie heb ik extra gewerkt om alles af te krijgen, verslag geschreven dat bij de bespreking door een ander niet eens was gelezen). Meerdere zaken aangekaart en initiatief genomen en met oplossingen gekomen, maar ik krijg totaal geen ruimte van de leidinggevende om die zaken aan te pakken. Dit terwijl letterlijk in de vacaturetekst stond "we zoeken iemand met een kritische blik die oplossingsgericht is". Inmiddels zelfs het recruitmentbureau hierover gebeld dat deze tekst niet met de werkelijkheid klopt en gezegd dat ik iets anders zoek.
Dat bureau gaat mij elders voorstellen... Motivatie is ondertussen naar een dieptepunt gezonken, terwijl ik hier enorm graag zaken had willen aanpakken.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 06 Sep 2022 09:51

Re: Werk en studie klaagtopic

Minx schreef:Ik moet ff wat kwijt wat eigenlijk niet echt een topic waard is maar wat ik vooral ff kwijt moet vandaar dit algemene topic.

Ik ben mijn leidinggevende meer dan zat. Er valt werkelijk waar niet met dat mens samen te werken. Ik doe in haar ogen niets goed. Ze houd mij nergens van op de hoogte waardoor ik geen idee heb wat de stand van zaken is bij bepaalde delen wat het primaire deel van mijn functie is. Gister einde werkdag kwam er een mail binnen waarop ik het antwoord gewoon weet maar mevrouw stuurt mensen door. Ik krijg dik gedoe als ik nu het antwoord stuur want ze heeft hem al doorgezet. Verwijt mij aan alle kanten dat ik niet handig communiceer en als je eens chagrijnig bent omdat mensen lopen te klooien dan mag dat niet want wellicht heb jij wel iets niet goed gedaan. Het is continu wat heb jij daar aan gedaan. Dat andere mensen ook fouten kunnen maken en dingen niet lezen wat invloed op ons werk heeft en mega frustrerend is gaat er bij haar niet in. Ik ben er zo zo klaar mee. Gelukkig is ze over een aantal weken weg want als dit zo door zou gaan zou ik gaan solliciteren of in een burn out raken.


Oh Minx, ik zou een aftelkalender maken! Vreselijk. Op mijn vorige werk had ik ook zo ee raar mens en het dieptepunt was wel dat ze me voor leugenaar uitmaakte waar de directrice bij zat. Ik heb toen ontslag genomen thank gooood want ik ging qua salaris vet omhoog en heb geen problemen gehad tijdens de pandemie (thuis werken had daar niet zomaar gekund). Ik heb er geen seconde spijt van gehad. Gelukkig gaat die van jou weg. Weet je al wat je ervoor terug krijgt?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Sep 2022 10:26

Re: Werk en studie klaagtopic

Ja nieuwe leidinggevende is vorige week begonnen, maar moet nog helemaal ingewerkt worden. Plus er lopen nog een aantal zaken die interim af wil handelen (door wil drukken). September is voor onze afdeling een hele drukke maand waar veel extra taken liggen en dan een leidinggevende hebben die bepaalde dingen vind en achterhoud maakt het niet leuker. Ik ben echt aan het zwemmen op het moment. Collega’s ervaren het niet zo met leidinggevende maar zijn wel geschrokken van haar opmerkingen en manieren van communiceren naar mij toe. Als zij weg is kan ik beginnen met lijmen. Ik hou me nu maar op de vlakte maar fijn is anders. Ze roept nu ook dingen als dat is niet jouw taak en dat moeten anderen doen. Gaat dan over dingen die al zeker 3/4 jaar bij mij liggen en die elk jaar terug komen in sept. Ja leuk dat jij dat vind maar kom dan met een oplossing want als ik het niet doe doet niemand het en loopt het bedrijf veel geld mis.
2015 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 06 Sep 2022 12:27

Re: Werk en studie klaagtopic

Vraag je dat dan ook? Zo van, ok als het mijn taak niet is, bij wie ligt dit dan? Ik zou daar ook snel klaar mee zijn…
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Sep 2022 13:39

Re: Werk en studie klaagtopic

Daar komt geen zinnig antwoord op. Daarbij weet directie dat het bij mij ligt dus leuk als ik het niet doe maar ik krijg dat te horen.

Ik val vandaag overigens van de ene verbazing in de ander. Ik heb gister wat benoemd, wat er moest gebeuren en zij gaat er nu mee aan de haal. Mijn naam is nu 1x genoemd maar de grap is ze heeft nu zelf iets uit een overzicht gehaald wat super onlogisch is. Ze loopt nu te shinen met verkeerde data terwijl in mijn overzichten de juiste data stonden. Ik laat haar rustig onderuit gaan 🤣
2015 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 06 Sep 2022 22:31

Re: Werk en studie klaagtopic

Mooi afscheidskadootje :haha:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Sep 2022 22:47

Re: Werk en studie klaagtopic

Hahaha ja en wat ook lekker was is dat vandaag mijn vorige leidinggevende appte. Hij liep bij zijn nieuwe organisatie ergens tegenaan en hij wist dat ik direct het juiste antwoord zou weten. Klopte ook dus ik kon daarna ff lekker spuien en z’n mond viel open zo ongeveer met wat zij mij allemaal geflikt heeft.
2015 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 07 Sep 2022 07:02

Re: Werk en studie klaagtopic

Is er niet een leuke functie voor jou bij die nieuwe organisatie? Haha!
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Sep 2022 09:33

Re: Werk en studie klaagtopic

Haha zou mooi zijn maar de reisafstand is veel te groot. Een uur en 20 min enkele reis
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Sep 2022 20:22

Re: Werk en studie klaagtopic

Ik heb niet echt een klacht of misschien wel een beetje eigenlijk. Ik vind m'n nieuwe werk echt heel erg leuk, het werk zelf, het kantoor, de sfeer is heel relaxed. Vandaag paar hele leuke gesprekken met klanten gehad over leuke reisplannen. Echt wel iets wat ik kan en zelfs al vind ik 't spannend aan de telefoon wat me best goed af gaat al zeg ik 't zelf.
En ik vind m'n collega's ook heel aardig.
Alleen merk ik dat ik het zo vermoeiend vind om de hele dag op zo'n kantoor te zitten met allemaal mensen om me heen. Het is geen gigantische kantoortuin gelukkig maar wel een kamer met pakweg 10 man erin. Ik zit al wel iets naar achteren, maar toch zitten er natuurlijk wel mensen om me heen, ook achter m'n rug wat ik altijd beetje vervelend gevoel vind geven (puur gevoelsmatig). Zeker ook met bellen, wat ik dus echt wel prima doe, maar het voelt gewoon niet zo fijn met al die mensen om me heen. (kan vanwege de headset en computer niet ergens anders bellen).
Kan op den duur wel ergens anders zitten maar is nu wel heel raar als ik me afzonder natuurlijk en ik word ook nog ingewerkt dus kijk veel mee met degene naast me/zij met mij. Maar ik merk gewoon dat m'n personal space batterijtje echt zooo leeg gaat. Ben natuurlijk ook geen klap meer gewend. Had het daar vandaag ook wel echt even lastig mee, echt even een dipje daarin, terwijl de werkzaamheden zelf heel leuk zijn.
Iemand die kan zeggen dat dit went? Ook voor een ontzettende introvert als ik?
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 20 Sep 2022 20:44

Re: Werk en studie klaagtopic

Ik moet er om dezelfde redenen ook niet meer aan denken om al mn tijd op kantoor te zitten. Snap je helemaal wat dat betreft.
Maar als je helemaal ingewerkt bent, het op een gegeven moment minder gek wordt om je af te zonderen en af en toe thuis werkt (kan op termijn toch?) dan gaat het echt vast veel beter worden. Het nieuwe en je verhouden tot nieuwe mensen kost je nu waarschijnlijk ook veel energie en dat gaat echt beter worden. Helemaal als je de plek, de mensen en je werk leuk vindt.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 20 Sep 2022 20:52

Re: Werk en studie klaagtopic

Sowieso is dat enorm wennen Marin als het nieuw is en je dat gewoon al heel lang niet gedaan hebt. Door Corona heb ik ook enorm veel thuis gewerkt en merk ik op kantoor ook dat het echt veel vermoeiender is en het veel lastiger is met collega’s om je heen, terwijl ik daar echt nooit last van had voor Corona. Nu ik 2 dagen toch wel constant naar kantoor ga, went het weer en kan ik het ook beter handelen.

Fijn dat het verder goed gaat, gewoon zo doorgaan en straks na inwerken een mooie combinatie zoeken met thuis, kantoor, etc. Vergeet niet dat zo’n nieuwe baan sowieso heel intens is!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Sep 2022 21:05

Re: Werk en studie klaagtopic

Geef het even de tijd Marin. Ik werk zelf wel in een echte kantoortuin, met ongeveer 30-40 mensen (ivm thuiswerken maar de helft van het personeel). Na de lockdown dacht ik dat ik gék werd op kantoor, maar inmiddels ben ik er wel aardig aan gewend. Thuiswerken is fijner, maar voor die 1-2 dagen per week kan ik er prima mee leven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Sep 2022 21:22

Re: Werk en studie klaagtopic

Ja het is sowieso heel intens inderdaad zoveel nieuwe indrukken.
Vooral de kinderopvangstress lig ik wakker van, dat vind ik echt een hele nare kant.
Maar het werk zelf gelukkig heel leuk dus dat komt vast wel goed. En ik ben vanuit mezelf gewoon iemand die het liefst rust om zich heen heeft dus dat is inderdaad wel echt wennen. Fijn ook wel dat jullie dat herkennen vanuit de corona periode. Dan is het misschien dus inderdaad niet zo'n gek iets en went het wel. Zoveel drukte om me heen (en dat was ik toch wel gewend van m'n zoon haha maar toch weer heel anders en daar was ik ook compleet overprikkeld door).

Ik ga volgende week woensdag voor het eerst thuis werken (werk halve dag op woensdag). Bij wijze van uitzondering, want eigenlijk is het nog wat vroeg, maar we krijgen de opvang gewoon niet rond die dag dus het moet maar. En dan op termijn idd elke woensdag (ochtend).
Dan ga ik drie volle dagen naar kantoor en halve dag thuis is het idee. Meer hebben ze liever niet.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Sep 2022 21:36

Re: Werk en studie klaagtopic

Wij zitten met Max 4 in een kantoor en ik werk toch echt liever thuis. Deze week ben ik zo enorm druk dat ik een extra dag thuis werk en daardoor niet eens op kantoor ben. Een kantoor met 10 man zou ik echt gillend gek worden en de halve dag met een koptelefoon op zitten onder het mom van ik wil anderen niet storen met mijn schermopnames of video’s die ik moet kijken/bewerken.
2015 💙
<<

Sjors_

Noob

Berichten: 54

Geregistreerd: 19 Jul 2022 11:20

Bericht 20 Sep 2022 21:48

Re: Werk en studie klaagtopic

Ik klaag eventjes mee. Ik heb een goede baan, en dat was altijd prima want vastigheid en goed salaris. Maar de inhoud van het werk staat me steeds meer tegen en ik mis de uitdaging in mijn werk. Dus ik heb gesolliciteerd elders. Ik ben het daar helaas net niet geworden want de andere kandidaat had jaren ervaring in deze functie. Wat verder meespeelde bij de keuze was dat de leidinggevende wist dat er op korte termijn nog een vacature vrij zou komen en zij mij daarvoor willen hebben. Ze zou me binnen 3 weken iets laten weten. Inmiddels zijn we 3 weken verder, heb ik diegene vanmorgen een appje gestuurd van 'goh, weet je al meer?' (niet in deze bewoording hoor ;)) en ik krijg gewoon geen reactie. Ik vind dat zo jammer. Helemaal prima als het niet doorgaat, maar laat het op z'n minst even weten dan kan ik ook verder kijken.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Sep 2022 19:46

Re: Werk en studie klaagtopic

Heb je al een reactie Sjors? Zo vervelend altijd als je maar af moet wachten en, in dit geval mensen zich niet aan hun afspraak houden.

Hoe gaat het nu met jou Marin? Ik denk dat het misschien een kwestie van wennen is ook. Het is ook best intens natuurlijk. Ik werk nog maar 2 dagen op kantoor en merk dat ik daarna echt moe ben van alle mensen, lawaai en indrukken om me heen. Met thuiswerken heb ik dat niet. Lukt het een beetje met de opvang van je kinderen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Sep 2022 20:29

Re: Werk en studie klaagtopic

Ja wel goed hoor! Heb wel zin in de werkweek nu op zondagavond merk ik en is wel goed teken denk ik. De dinsdag (dat ik bovenstaande schreef) vond ik het zwaarst vorige week. Woensdag en donderdag gingen wel heel lekker. Maar vind het inderdaad wel echt wennen, zoveel mensen om me heen. En ik realiseerde me ook dat ik niet alleen hen moeten leren kennen maar zij mij ook. Kost ook tijd. En gevoelsmatig heb ik helemaal geen zin in nieuwe mensen leren kennen, dat kost me altijd wat moeite. Dus dat speelt ook mee denk ik.
Maar het werk is leuk. Vind het lekker om wel echt aan de slag te zijn nu.

Opvang is wel echt stress. De kinderen doen het heel goed, daar geen zorgen over en ze vinden het echt leuk. Maar afgelopen woensdag bijvoorbeeld, kregen we vlak voor achten bericht dat de juf van O in het ziekenhuis was, hele erge pech natuurlijk maar de klas bleef thuis. Halsoverkop een vriendin uit haar bed gebeld en die kon op hem passen en ik barste in huilen uit aan de telefoon van opluchting dat dat kon. En komende woensdag krijgen we de opvang ook niet rond dus ga ik thuiswerken. Mocht eigenlijk nog liever niet maar het moet gewoon, dat gaat me wel meer rust geven, als ik die optie heb. Dan voel ik me wat meer voorbereid op onvoorziene situaties.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Sep 2022 20:39

Re: Werk en studie klaagtopic

Ohh dat is ook stressvol Marin, snap je helemaal. Zeker in het begin van een nieuwe baan. Maar ik denk achteraf ook altijd als het niet lukt dan lukt het niet. Stel dat je niemand geregeld krijgt dan kun je je kind moeilijk alleen thuis laten. Dus dan bel je je werk en leg je het uit. Maar ik schiet ook altijd in de stress hoor, dat helpt alleen niet echt 😅. Wel fijn dat je werk bevalt!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Sep 2022 20:49

Re: Werk en studie klaagtopic

Lief je reactie, dank je!
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 27 Sep 2022 15:50

Re: Werk en studie klaagtopic

Ja dat is ook super stressvol Marin! Kan je man niet de woensdagochtend nemen zodat jij gewoon naar kantoor kunt? Doe jij de middag, eerlijk gedeeld ;-). Wij hadden laatst ook een ziek kind en mijn ouders helaas op vakantie dus die konden niet ad hoc oppassen, toen heeft mijn zus 1 dag gedaan, ik 1 en mijn man 1. Was voor ons allebei niet ideaal maar wel zo eerlijk.

En wat betreft de mensen om je heen, dat went echt! Denk dat jij altijd wel zult houden dat je niet teveel mensen om je heen moet hebben de hele tijd maar zodra je meer ingewerkt bent zit je sowieso minder dicht op je collega's, gaan de sociale interacties natuurlijker, wen je aan de prikkels en kun je inderdaad ook wat regelmatiger thuis werken. Succes!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Sep 2022 16:31

Re: Werk en studie klaagtopic

Nee m'n man staat deze week op een beurs en m'n schoonouders en ouders zijn allebei op vakantie. Maar morgen kan ik iig gelukkig thuis werken.
Fijn dat jij het kon oplossen met elkaar!

Dank je! Ja ik merk wel dat ik het stuk in de auto heel fijn vind. Ik probeerde een podcast te luisteren maar daar heb ik echt nog geen ruimte voor in m'n hoofd dan. Even niks.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 27 Sep 2022 17:01

Re: Werk en studie klaagtopic

Ah ja dan wordt het lastig.
Ja, even aan en uitschakelen op de weg van en naar werk is inderdaad fijn!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers