Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maak je koelkast leeg!

<<

Artemis

Bericht 11 Nov 2013 12:18

Maak je koelkast leeg!

Misschien een leuk idee om in dit topic elkaar te helpen de koelkast leeg te krijgen. Ik heb soms nog iets liggen en dan wil ik daar iets van maken, maar ik weet dan niet wat! En iemand anders heeft toevallig een goed recept voor precies die dingen.

Ik trap af:
Ik heb bijna een kilo paprika (markt, heel goedkoop)
Kippendrumsticks
Winterwortel

En ik weet niet wat ik ermee moet!
<<

Anoniem119

Bericht 11 Nov 2013 12:47

Re: Maak je koelkast leeg!

Oh dit was echt een van m'n favo topics op t oude forum!

Ik zou denk ik een soort kip stoofpotje daarmee maken Artemis. Uitje fruiten, kip met kruiden in de pan aanbraden, wortel en paprika er bij, en dan evt wat witte wijn of gewoon kippenbouillon (of allebei) en lekker laten garen.
<<

Anoniem 3

Bericht 11 Nov 2013 12:55

Re: Maak je koelkast leeg!

Of een stamppot, volgens mij kun je prima een stamppot maken met paprika en winterwortel :) En dan de drumsticks als vlees erbij?
Of paprikasoep en dan van de winterwortel met wat ui een hutspot maken?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 11 Nov 2013 14:52

Re: Maak je koelkast leeg!

De paprika en winterwortel lekker grillen in de oven (mocht je ook nog uien hebben dan is dat er ook lekker bij denk ik), met lekkere kruiden. Kip ook in de oven, lekker simpel!
<<

Anoniem85

Bericht 11 Nov 2013 14:56

Re: Maak je koelkast leeg!

Hier een bleekselderij. Had zaterdag 2 stengels nodig voor een bolognesesaus, maar de rest dus nog over.
Suggesties zijn welkom, anders snijd ik het straks fijn en vries ik het in.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Nov 2013 15:08

Re: Maak je koelkast leeg!

Hiervoor vind ik de AH recepten app altijd erg handig!
Vul ik de ingrediënten in en krijg ik zo een paar recepten:D

Met bleekselderij kun je salade maken, of door een smoothie doen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 11 Nov 2013 15:21

Re: Maak je koelkast leeg!

Met de bleekselderij zou ik een maaltijdsalade maken met geitenkaas, walnoot, appel en een gekookt eitje.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Artemis

Bericht 11 Nov 2013 16:57

Re: Maak je koelkast leeg!

Bleekselderij is een prima tussendoortje: pindakaas erop smeren en dan wat rozijnen erop: mieren op een tak....
En lekker ook nog,


De kip is een soort Turksachtig stoofpotje geworden, of in wording, as we speak. Met bijna alle paprika, ui, knoflook, komijn, paprikapoeder, oregano, koriander, cayennepeper en nog wat kruiden (was een mengsel wat je kant en klaar kon kopen, maar ik bleek alle losse ingrediënten in huis te hebben dus heb het zelf gemengd)

Tot dusver ruikt het heerlijk. Ik twijfel nog tussen rijst of aardappel erbij. Ik denk rijst.
<<

Anoniem85

Bericht 11 Nov 2013 17:25

Re: Maak je koelkast leeg!

Artemis schreef:Bleekselderij is een prima tussendoortje: pindakaas erop smeren en dan wat rozijnen erop: mieren op een tak....
En lekker ook nog,


De kip is een soort Turksachtig stoofpotje geworden, of in wording, as we speak. Met bijna alle paprika, ui, knoflook, komijn, paprikapoeder, oregano, koriander, cayennepeper en nog wat kruiden (was een mengsel wat je kant en klaar kon kopen, maar ik bleek alle losse ingrediënten in huis te hebben dus heb het zelf gemengd)

Tot dusver ruikt het heerlijk. Ik twijfel nog tussen rijst of aardappel erbij. Ik denk rijst.


Klinkt erg lekker!
<<

Anoniem119

Bericht 11 Nov 2013 19:20

Re: Maak je koelkast leeg!

Klinkt heerlijk! Ik zou er rijst bij doen.
<<

Anoniem273

Bericht 11 Nov 2013 20:02

Re: Maak je koelkast leeg!

Paprikasoep maken van de paprika's...echt heel lekker :)
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 17 Feb 2014 22:46

Re: Maak je koelkast leeg!

Even een upje, want ik heb in mijn koelkast liggen:

Bakje champignons
Halve broccoli
Halve paprika


En ik wil morgen iets maken met deze ingrediënten, iemand ideeën?
Insta: je_ei_kwijt
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Feb 2014 01:48

Re: Maak je koelkast leeg!

Iets van een pasta saus er mee maken. Klein blikje puree erbij, eventueel wat gehakt. Beetje rode wijn om het mee in te koken en Italiaanse kruiden naar smaak.

Of een ragout met de champignons. Een bouillon trekken van bijvoorbeeld kip, hoeft niet zo heel lang tov rundvlees.
Ragout maken van boter en bloem en daarbij het bouillon van de kip in etappes toevoegen. De kip in stukjes snijden met de champignons. Zelf hou ik er van om een pittige kerrie toe te voegen en het te eten met rijst. Eventueel kan je de paprika er ook aan toe voegen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 18 Feb 2014 18:02

Re: Maak je koelkast leeg!

Idd door de pasta(saus) doen. Je kan ook zelf een pizza maken en met dit beleggen of wraps, kipje oid erbij en klaar.
30-04-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Feb 2014 20:32

Re: Maak je koelkast leeg!

Pastasaus maken. De genoemde ingredienten bakken en dan met roomkaas erdoor.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers