Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Losse vliegtickets boeken, waar?

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 30 Aug 2022 14:40

Losse vliegtickets boeken, waar?

Ik zoek tickets naar Mexico (Cancun). Vanaf Amsterdam, Brussel of Düsseldorf is me om het even maar ik weet niet zo goed welke aanbieders betrouwbaar zijn. Ik zoek via skyscanner en Google flights en ik kom van alles tegen zoals gate1.nl, Supersaver, Travelform etc. maar ik ken al deze sites niet echt en vraag me dan ook af of het allemaal betrouwbaar is en vooral of het een prettige klantenservice heeft wanneer er iets mis gaat. Het liefst boek ik gewoon rechtstreeks bij de airline maar dat scheelt al gauw 200-250 euro per ticket.

Iemand tips? :)
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 30 Aug 2022 16:14

Re: Losse vliegtickets boeken, waar?

Ik boek eigenlijk ook altijd direct bij de airline, omdat je het dan het makkelijkst kan regelen 's ergens een probleem mee is.
Skyscanner heb ik wel vaker van gehoord, de rest wat je noemt niet. Ik weet niet of je ervaringen kunt vinden als je ze googled?
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1840

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 30 Aug 2022 16:40

Re: Losse vliegtickets boeken, waar?

Ik heb ervaring met gate1 en supersaver. Klantenservice is pretty crap, maar ja wel lekker goedkoop :-). Waar denk je de klantenservice voor nodig te hebben?

Nadat je de vlucht hebt geboekt bij een dergelijke tussenpartij moet je bij de airline even inloggen en je email adres/contactgegevens wijzigen. Ze (gate1, supersaver etc) maken daar een geautomatiseerd email adres voor je aan wat niet werkt. Als de airline je dan probeert te contacten vanwege vluchtwijzigingen, dan kunnen ze je dus niet bereiken.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 30 Aug 2022 17:41

Re: Losse vliegtickets boeken, waar?

Nou ehm, stel dat we bijvoorbeeld onze overstap missen, er een vlucht wordt geannuleerd of bagage kwijt raakt dan is het wel prettig als je fatsoenlijk geholpen wordt.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1840

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 30 Aug 2022 18:25

Re: Losse vliegtickets boeken, waar?

Bagage gaat via de bagage handler, ongeacht waar je boekt. Dit regel je bij de bagage handler desk direct op de airport.

Bij het missen van een overstap omdat de aansluiting te krap is zorgt de vliegtuigmaatschappij dat je op een nieuwe vlucht wordt gezet. Gebeurd ter plekke in de airport bij je airline. Mits beide vluchten van dezelfde maatschappij zijn. Zelfde bij een annulering van hun kant, dan word je op een nieuwe vlucht gezet.

Ik zou overigens Cancun gewoon direct boeken en als een overstap echt stukken goedkoper is zorgen dat het bij dezelfde vliegtuigmaatschappij is én geen selftransfer (self transfers bestaan niet voor niks --> de vliegtuigmaatschappij denkt dan namelijk dat je m mist dus bieden ze m niet aan).
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1840

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 30 Aug 2022 18:27

Re: Losse vliegtickets boeken, waar?

Voordelen van bij vliegtuigmaatschappij zelf boeken is bijv dat je nog makkelijk je bijgeboekte bagage kan aanpassen of je vlucht kan wijzigen en/of annuleren.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 30 Aug 2022 18:29

Re: Losse vliegtickets boeken, waar?

Met 1 overstap en een directe vlucht schelen bijna 300 euro. Heb een ticket via gate1 dat wel allemaal via dezelfde maatschappij is. Zou dus prima te doen moeten zijn?
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1840

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 30 Aug 2022 18:32

Re: Losse vliegtickets boeken, waar?

Ja hoor zeker! Heb al minstens 10 vluchten met overstap via hun geboekt en nooit problemen ondervonden. Alleen dus even je email adres aanpassen weekje voor de vlucht zodat de airline je kan bereiken.

Heb ook weleens overstap met verschillende maatschappijen via hun gedaan (en gemist) was toen ook geen probleem.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1840

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 30 Aug 2022 18:32

Re: Losse vliegtickets boeken, waar?

Waar is de overstap? Is altijd goed even te checken of het wel vanaf hetzelfde airport is. Heb weleens in China naar de andere kant van de stad moeten rijden. Was niet heel relaxed.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 30 Aug 2022 18:38

Re: Losse vliegtickets boeken, waar?

Haha ja dat is een goede, check ik altijd wel idd. De overstap is op Houston, zowel heen (2u50) als terug (1u27)
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1840

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 30 Aug 2022 18:42

Re: Losse vliegtickets boeken, waar?

Terug is wel krap, maar dan krijg je waarschijnlijk een fast pass van de luchtvaartmaatschappij of er staat iemand je op te wachten zodra je t vliegtuig uit stapt.
Zo niet, dan moet je daar even vragen/roepen om een fast pass als je (te lang) in de rij staat. Amerika is altijd wat traag bij de douane/transit bali en dan mag je in de korte rij staan.

Vergeet niet je ESTA aan te vragen, mocht je die niet hebben of niet meer geldig zijn.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 30 Aug 2022 21:05

Re: Losse vliegtickets boeken, waar?

Prijsvergelijking maken via Skyscanner en dan boeken bij de airline zelf idd voor als er iets aan de hand is dan heb ik er liever niet nog een partij tussen zitten. Daarbij betaal je die tussenliggende partij vaak ook nog een vergoeding.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 30 Aug 2022 21:07

Re: Losse vliegtickets boeken, waar?

Toet schreef:Met 1 overstap en een directe vlucht schelen bijna 300 euro. Heb een ticket via gate1 dat wel allemaal via dezelfde maatschappij is. Zou dus prima te doen moeten zijn?


Maar is het bij de airline zelf zo veel duurder dan? Want zij boeken het toch uiteindelijk ook bij hun in lijkt mij. Gate1 heb ik wel vaker gehoord overigens. Lijkt mij gewoon betrouwbaar.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1840

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 30 Aug 2022 21:08

Re: Losse vliegtickets boeken, waar?

Nee gebeurd regelmatig dat bij een gate1 vluchten stukken goedkoper zijn dan bij de airline zelf.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 30 Aug 2022 21:45

Re: Losse vliegtickets boeken, waar?

Ja is een stuk goedkoper! We hebben inmiddels geboekt via Gate1 en het scheelt zo’n 200 euro per ticket met rechtstreeks boeken.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers