Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Basisschool

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Aug 2022 09:58

Re: Basisschool

Mijn dochter zat vóór de vakantie een maandje in de instroomgroep (groep 1), een klein klasje was dat. Vandaag is ze voor het eerst begonnen in groep 1/2! Ze had er veel zin in, maar moest vanmorgen toch even de kat uit de boom kijken. Maar dat gaat helemaal goed komen, zo gaat het altijd bij nieuwe dingen.

Ik ben juist niet van plan om haar dagen thuis te houden. Misschien dat we volgend jaar net voordat ze 5 wordt nog één keer een weekje in het voorseizoen op vakantie gaan, maar verder gaat ze gewoon naar school.
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Aug 2022 09:58

Re: Basisschool

V gaat volgende week weer naar school. Naar groep 2, zijn wij het ook niet helemaal mee eens. Maar het is ook wel heel fijn voor haar dat ze nu nog lekker veel kan spelen. We hebben de juf gevraagd of ze echt wil opletten dat ze zich niet gaat vervelen. We houden dit zelf ook wel in de gaten! Bijna al haar vriendinnen gaan naar groep 3, dus dat zal even wennen worden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 22 Aug 2022 10:08

Re: Basisschool

Hier net twee kinderen afgeleverd in groep 6 en 4. Oudste was heel zenuwachtig. Maar liep eigenlijk direct naar haar vriendinnen toe en begon te kletsen. Zo fijn om te zien, omdat ze voorgaande jaren altijd een beetje achteraf ging staan. Andere kant daarvan wel is dat ze thuis qua brutaliteit ook niet te houden is.

Zoon vindt niks spannend. Gaf me een kus en liep naar zijn vrienden toe.

En de jongste stond te brullen omdat hij ook naar school wilde. Die wordt pas in maart 4, maar loopt al weken te roepen dat hij ook naar school gaat.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Aug 2022 10:18

Re: Basisschool

Hier hebben ze nog een week vakantie maar starten ze volgende week in groep 5 en groep 2.

Voor de jongste ben ik wel echt benieuwd hoe het gaat, de kinderen uit groep twee worden gekoppeld als maatje aan een kindje uit groep 1. Hij vind het wel lekker dat dingen voor hem gedaan worden dus hij nam de hulp van zijn maatje graag aan, ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen nu hij die rol krijgt.

Verder voor beide kinderen niet veel spannends. De jongste gaat dus naar groep twee en krijgt nieuwe kinderen uit groep 1 in zijn klas, maar al zijn vriendjes gaan ook naar groep twee dus daar zal waarschijnlijk niet zoveel veranderen, hij krijgt ivm het leraren tekort wel drie docenten in de week, niet ideaal maar zijn vaste juf van vorig jaar heeft hij ook dit jaar de meeste uren. En de oudste krijgt wel andere docenten maar houdt zijn klas gewoon, ze schuiven alleen een klaslokaal op. Volgens mij vinden ze het beide ook totaal niet spannend, gewoon een gegeven dat ze volgende week weer naar school moeten, meer niet.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 22 Aug 2022 10:19

Re: Basisschool

Hier hebben ze nog en week vakantie. Daarna start de oudste in groep 6 en de jongste in groep 5.

De oudste heeft er helemaal geen zin in. Hij is bang dat hij zich weer gaat vervelen. Hij heeft wel zin om zijn beste vriend weer te zien, die is net terug van vakantie maar wij vertrekken straks, dus die heeft ie lang niet gezien.

De jongste heeft heel veel zin om weer naar school te gaan. Hij krijgt dezelfde juffen als vorig jaar, dus dat scheelt ook.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 22 Aug 2022 11:28

Re: Basisschool

Mijn dochter had er vanmorgen zin in, naar groep 5. Tot nu toe gaat het elk jaar wel prima op school en heeft ze het altijd naar haar zin gelukkig. Voor het eerst naast een juf ook een meester en ze keek heel erg uit naar dat ze geschiedenis krijgt. Bedenk me nu dat ik de wekker weer om 14:30 moet zetten. Ik ben altijd bang dat ik de tijd vergeet en dan niet op tijd daar sta om haar weer op te halen in de middag :palm:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 22 Aug 2022 11:39

Re: Basisschool

Hier nog een week wachten..
De oudste heeft op zijn ‘echte’ school geen groepsnummer maar een groepsnaam. Hij gaat wel 1 dagje meedraaien op de reguliere school in groep 4. Hij heeft er weer veel zin in, gezellig met z’n klasgenoten te zijn.

Zoon 2 gaat naar groep 3. Hij heeft geen zin in school zegt hij, maar vindt het denk ik toch wel fijn om weer onder z’n vrienden te zijn. En stoer dat hij gaat leren lezen enz.

Zoon 3 gaat 3 dagen naar de psz. Geen basisschool natuurlijk, maar voelt voor hem wel zo aangezien het ook op de basisschool van de andere jongens is .
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 22 Aug 2022 12:13

Re: Basisschool

Wij staan nog op de camping. Gek dat scholen alweer beginnen.

J begint in groep 2. Wel haar oude klas, waarvan de oudste helft doorgestroomd is naar groep 3. Ik heb er zoveel vertrouwen in! Groep 1 heeft ze niet gepraat. 3 weken voor de vakantie zijn we een nieuw traject gestart, wat we vrij snel af hebben kunnen sluiten. Ze praat nu volop en de angst is weg. Op de BSO praat ze ook alsof ze nooit anders gedaan heeft.
Ik heb er dus zin in. De zorgen van vorig jaar zijn weg en ik gun haar een jaar vol leuke dingen, speelafapraakjes en vriendinnetjes.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Aug 2022 12:18

Re: Basisschool

Wat fijn dat ze zo gegroeid is daarin, Nan!
Let's discover the world together.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 22 Aug 2022 12:21

Re: Basisschool

Hier zijn ze vanmorgen gestart in groep 2 en groep 5. Zoon had er enorm veel zin in. Hij komt in een combi klas 5/6, dus ben benieuwd hoe dat gaat. Hij heeft 2 juffen (1 heeft hij 4 dagen en de ander 1 dag) en daarnaast hebben ze ook nog 3 dagen een onderwijsassistente, dus best luxe.

Dochter vond het best wel weer een beetje spannend. Ze blijft in dezelfde groep 1/2, maar is nu een oudste kleuter dus dat vind ze wel wat. Ze heeft een hele nieuwe juf voor 5 dagen per week.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 22 Aug 2022 14:13

Re: Basisschool

Hier hebben de kinderen nog een week vakantie. Vooral de jongste heeft er heel veel zin in om weer te beginnen volgende week. Dochter heeft er vooral zin in omdat ze een nieuwe broodtrommel heeft haha!

Ze houden dit schooljaar allemaal dezelfde leerkrachten, dezelfde kinderen in de klas en blijven ook in hetzelfde lokaal zitten. Jongste zoon gaat naar groep 2 (1/2), dochter naar groep 7 (6/7) en oudste zoon gaat naar groep 8. Dit jaar wordt dus vooral oriënteren op de middelbare school. Zoon heeft daar heel veel zin in, hij hoopt zelf dat hij naar de havo kan.
2011 2012 2017
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 22 Aug 2022 15:06

Re: Basisschool

De middelste gaat groep 3 over doen. Hij gaat dat doen op een andere basisschool. Gelukkig komt de buurjongen en tevens goede vriend bij hem in de klas, al zit hij wel in groep 4. Hij heeft er zin in.

De oudste gaat naar groep 7 en heeft echt geen zin in de 'gevangenis' en 'tralies' en jij hebt mazzel mama dat jij werkt en niet naar school hoeft. Tevens gaat hij altijd met veel plezier naar school dus is vooral veel geroepetoeter.

Nog een weekje vrij hier.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 22 Aug 2022 18:19

Re: Basisschool

De oudste heeft nog de laatste week van de vakantie.
Maandag start ze in een groep 1/2.
Hierin zitten enkele kindjes van haar vorige groep. Ze gaat nog een jaar groep 1 doen, gezien ze van februari is.
Ze krijgt 2 nieuwe juffen. Ze heeft er heel veel zin in. Ze mist haar vriendinnetjes en ze wil iedereen haar bril laten zien. 🤓
Ze lag laatst 's avonds huilend in bed. Ze wilde zo graag weer naar school. Nu ze een aftelkalender heeft gaat het beter.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 22 Aug 2022 20:14

Re: Basisschool

Hier start dochter volgende week in groep 7, ze vindt het een beetje spannend omdat ze een andere juf krijgt maar heeft er best wel weer zin in.
Zoon gaat naar de brugklas, die begint nu wel echt zenuwachtig te worden.

Ik voel me trouwens wel echt oud worden met een kind op de middelbare school.
2010 2012
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Aug 2022 20:26

Re: Basisschool

M'n stiefdochter gaat ook naar de brugklas volgende week, héél benieuwd hoe dat allemaal gaat. Ze moet ook iets van zeven kilometer enkele reis gaan fietsen, waarvoor ze een e-bike heeft gekregen van haar moeder (ze is niet zo sportief aangelegd, maar stiekem vind ik een e-bike wel erg overdreven voor een kind van 12). Dus dat zal ook wel even wennen zijn. Verder hoop ik dat ze gewoon echt op haar plek gaat zijn op die school.
Laatst gewijzigd door Bliss op 22 Aug 2022 20:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 22 Aug 2022 20:27

Re: Basisschool

Geen basisschool kinderen meer hier..

Mijn jongste is vandaag weer begonnen. Hij is afgelopen februari vervroegd begonnen op een vso school. Hij blijft nu nog een jaar in de brugklas.

Mijn oudste zit in regio zuid en heeft dus nog twee weken vakantie. Hij gaat dit jaar eindexamen doen 😱.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 22 Aug 2022 20:38

Re: Basisschool

Nog 2 weken vakantie en dan start de oudste in groep 3. Hij is er wel klaar voor, is druk bezig met oefenen van woordjes en sommetjes.

De tweeling is 1 augustus 4 geworden dus die starten na de vakantie in groep 1. Volgende week komt hun juf op huisbezoek dus dan zullen we wel horen hoe dat zit met wennen of meteen hele dagen. (Al zullen we dat zelf wel mogen beslissen). Ze kennen de juf al want de oudste heeft bij haar gezeten dus de klas waarin ze komen is niet onbekend. Veel kinderen kennen ze al.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 Aug 2022 21:18

Re: Basisschool

Hier zijn ze vandaag gestart in groep 3 en groep 6.
De jongste vroeg 4 weken geleden al wanneer school nou eindelijk weer ging beginnen. Ze was al dagen aan het aftellen en had er heel veel zin in. Toen we haar ophaalde bij de BSO vond ze het helemaal leuk en keek al uit naar morgen.
In haar klas zitten een paar bekenden uit haar oude klas, maar ook veel nieuwe kindjes. Ze zitten maar met 17 in de klas dus dat is wel lekker. 1 juf kent ze al want die had ze in groep 2 ook. Dat is een hele fijne juf dus we zijn daar blij om.

De oudste had totaal geen zin, maar toen hij er eenmaal was lag er een leuke woordzoeker klaar met de namen uit zijn klas. Hij ging gelijk hard aan de slag om iedereen te vinden. 1 juf kent hij ook, maar de andere niet. Hij maakt zich daar verder niet druk om. Zijn klas is hetzelfde gebleven. Er zijn alleen 3 kinderen weg gegaan dus hij heeft ook een lekkere kleine klas van 19 kinderen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 22 Aug 2022 21:25

Re: Basisschool

Ooh Miccie, wat heerlijk! 19 kinderen.

Thunder, eindexamen al... Wow! Weet hij al wat hij daarna wil gaan doen?
T (2008) en I (2013)
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 22 Aug 2022 21:26

Re: Basisschool

Vandaag gestart in groep 3. Ze was mega zenuwachtig maar ze vond het wel leuk, alleen vond ze het heel jammer dat de tafelverdeling al gemaakt was door de juf en ze nu niet bij haar vriendinnetjes zit, maar juist bij een meisje wat ze heel stom vind.

De juffen die ze krijgt zijn helemaal nieuw op school, dus geen idee hoe die zijn. Die vandaag vond ze niet zo geloof ik 😅
Maar ze moet wel vaker even een tijdje wennen aan mensen, dus komt hopelijk wel goed.

Ik vind het wel een hele stap weer, kleuter af. Wat word ze ineens groot!

Ik hoop voor alle kinderen op een fijn schooljaar!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 22 Aug 2022 21:34

Re: Basisschool

Filoria schreef:Thunder, eindexamen al... Wow! Weet hij al wat hij daarna wil gaan doen?


Nee, nog totaal niet 🫣 Ik denk dat het iets met sport gaat worden, maar we moeten ons echt flink gaan verdiepen komende periode.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Aug 2022 08:03

Re: Basisschool

Volgende week gaan mijn dochters naar groep 5 en groep 3.

Voor beide een (deels) nieuwe klas. In groep 3,5 en 7 worden alle klassen uit dat jaar gehusseld (van alle groepen zijn er 2). Ook krijgen ze allebei logischerwijs een nieuwe leerkracht.

De oudste krijgt een meester en is daar heel gelukkig mee. Hij is de populaire meester en er zijn veel ouders en kinderen uit de andere groep 5 die balen 🤪

De jongste is dus nu kleuter af. Ben benieuwd hoe die het gaat hebben want luisteren en werken zijn niet haar sterkste kant.

Beide hebben ze trouwens wel veel zin in school, maar vooral om hun vriendinnetjes weer te zien.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Aug 2022 09:12

Re: Basisschool

Mijn oudste gaat over een paar weken naar school. Ik vind het zelf best spannend eigenlijk, los van zijn leven gaat denk ik ook ons leven erg veranderen qua structuur etc. Hoe ervaren jullie dit?😅
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 23 Aug 2022 16:29

Re: Basisschool

Ik vond en vind de structuur die school geeft heel fijn juist, Lot. En je ziet je kinderen echt groeien en veranderen en echt hun eigen persoonlijkheid ontwikkelen!

Mijn meiden zitten in groep 6 en groep 4. Gisteren zijn ze begonnen, de oudste heeft een meester en de jongste gaat precies het rijtje juffen af die haar zus ook heeft gehad.

Mijn oudste vond het gisteren wel iets spannend, maar tussen de middag ging ze al zelf en vandaag hoefde de meester al niet meer naar beneden. Echt helemaal fijn! Dat is wel anders geweest, jarenlang heb ik haar in de ochtend en in de middag in een paniekaanval achter moeten laten. Élke dag, dat waren loodzware jaren, gelukkig gaat het dus steeds beter, helemaal leuk!

Mijn meiden zijn trouwens van november en december en hebben allebei langer gekleuterd, bij beiden wel bedacht of ze zich niet gingen vervelen maar dit viel erg mee. Vrienden maak je weer nieuw, en de juf gebruikte ze echt onwijs goed als hulpjuf. Plus dat ze dan een jaartje ouder zijn als ze naar de middelbare gaan, vind ik ook niet erg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Aug 2022 16:36

Re: Basisschool

Oef ik heb na anderhalve dag zoon al op moeten halen bij de bso. Koorts van vermoeidheid. Gisteravond lag hij al te slapen aan de eettafel en nu is hij heel warm en hij lag daar de hele tijd op de bank. Toch wel heftig. Dan denk ik ook direct pfff wat doe ik die kinderen aan.
Maar wel heel goed dat hij deze week kan wennen en niet direct volgende week na school.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers