Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


pannenset inductie

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Aug 2022 15:58

pannenset inductie

Wij hebben een nieuwe keuken uitgezocht, we gaan koken op inductie. Dus ik vind het tijd voor een nieuwe pannenset.
De pannen die ik nu heb heb ik denk ik al wel 20 jaar en komen van de ikea. In principe niks mis mee maar het afgieten ging niet superhandig en de handvaten worden net zo heet als de pan zelf.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe set, maar ja online kom ik er niet achter of de handvaten niet gloeiendheet worden en of het handig afgieten is.

Dus heb jij en handige pannenset wil je die dan delen dan kan ik gericht gaan zoeken! Thanks!
:heart: :heart: 2011
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Aug 2022 16:10

Re: pannenset inductie

Onze kookpannen zijn van de Ikea, we hebben er 2 met steel dus daarom kun je ze nog wel goed afgieten. Onze koekenpannen zijn van Greenspan, fijne dingen! Zou wel zoeken of er ergens een 1+1 actie van is, scheelt je een hoop geld.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 18 Aug 2022 16:11

Re: pannenset inductie

Wij hebben pannen van Hema. Heel tevreden over.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 18 Aug 2022 17:15

Re: pannenset inductie

Ik heb ook een set van Ikea, gewoon de 365. Als je op inductie gaat koken worden de handvatten vanzelf (veel) minder heet hoor. Bij inductie komt er minder warmte langs de pan. Ik kook al een paar jaar op inductie en moet altijd oppassen als ik bij mijn ouders weer een keer op gas kook 😉
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 18 Aug 2022 22:27

Re: pannenset inductie

Wij hebben een set van BK. Inmiddels al zo'n 17 jaar oud maar nog steeds prima. Eerst 15 jaar op gas gebruikt en nu sinds 2 jaar op inductie. Handvatten worden sinds de inductie niet zo warm meer, dat is wel prettig.
2010 2012
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 18 Aug 2022 23:00

Re: pannenset inductie

Wij zijn van inductie naar gas gegaan en nog steeds verbrand ik soms m'n handen aan de pannen. Met inductie nooit last van gehad!

Wij hadden een set van Ikea geloof ik. Binnenkort gaan we onze kookplaat vervangen naar inductie weer, dus ik lees even mee voor andere tips.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Aug 2022 00:38

Re: pannenset inductie

BK pannen waarvan de deksel doorzichtig zijn. Ze hebben ook ijzeren handgrepen, maar die eisen lang niet altijd warm.
Daarnaast heb ik een gietijzeren wok. Werkt ook fijn op inductie. Ik zou zelf nooit meer een andere warmtebron willen als fornuis.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 19 Aug 2022 07:08

Re: pannenset inductie

Wij hebben pannen met gewoon metalen handvaten, maar die worden met inductie niet warm. Nooit meer een pannenlap nodig gehad, nu we sinds een maand of 10 op inductie koken.
Ik denk dat dat typerend is voor inductie? Dan zou je die handvaten als zoekcriterium iig weg kunnen laten 👍🏻
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Aug 2022 08:11

Re: pannenset inductie

Wij hebben een kookpannenset van BK, een hapjespan van creuset een wok van BK en een koekenpan van BK. De koekenpan is echt een van de fijnste pannen die ik ooit gehad heb maar hij is wel een met gebruiksaanwijzing.

Verder nog een grillpan en andere pan waarvan ik het merk niet weet.
2015 💙
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 22 Aug 2022 13:12

Re: pannenset inductie

Ik heb geen set, maar allerlei losse pannen. Ik vind de Rock 'n Rose-serie van Sambonet fijn, die handvatten worden niet warm en zijn een beetje rubber-achtig, dus je hebt genoeg grip. Ik heb ook een fijne hapjespan van Berghoff, Gem Line heet die serie geloof ik. Het deksel kun je rechtop in het handvat zetten en er zitten gaatjes in om af te gieten, ideaal.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Aug 2022 21:06

Re: pannenset inductie

Bedankt!
Ook voor de tip dat handvaten bij inductie minder warm worden, dat is goed om te weten. Ik zoek nog even verder.
:heart: :heart: 2011
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 30 Aug 2022 21:35

Re: pannenset inductie

Ik heb ook bk-pannen. De handvatten worden niet heet. Ik kan na het koken de pannen gewoon oppakken.

Op vakantie ging dat even mis. Het huisje had een keramische kookplaat en gloeiend hete pannen. 🥵
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 30 Aug 2022 21:55

Re: pannenset inductie

Ik heb recent een aantal van deze pannen gekocht van de hema omdat we ook inductie hebben nu.
https://www.hema.nl/koken-tafelen/koken ... 25984.html

Vind ze mooi en de handvaten worden niet warm! Zie dat er een aanbieding is nu :)
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 30 Aug 2022 22:02

Re: pannenset inductie

Wij hebben sindskort ook inductie en ben superblij met onze pannen. Ik heb ze bij Fonq besteld. Van het merk ISENVI. Ik had een kleine set besteld ( 2 bakpannen, 2 kookpannen, een steelpan en een grote wok) en daar los nog een grill pan bij.

Edit: de handvaten worden niet warm.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 31 Aug 2022 15:03

Re: pannenset inductie

Wij hebben een pannenset van BK en wel van de Q-linair master glas serie. Ik zweer echt bij deze pannen, wil nooit meer anders:

- glazen deksel
- handgrepen worden niet warm
- afgietsysteem

En over dat laatste ben ik het meest enthousiast.. Je draait het deksel een kwartslag en vergrendeld daarmee het deksel op de pan als het ware. Dit is ideaal met afgieten, je hoeft alleen nog maar de handgrepen vast te houden, het deksel kun je gewoon loslaten. Het blijft goed zitten en afgieten wordt zo een eitje😁

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Sep 2022 14:14

Re: pannenset inductie

Thanks arizona voor de tip! Dat afgieten klinkt goed, ik ga eens kijken.
:heart: :heart: 2011

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers