Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werken bij de gemeente, dresscode

<<

WeetNie

Noob

Berichten: 72

Geregistreerd: 24 Mei 2021 17:05

Bericht 17 Aug 2022 19:27

Werken bij de gemeente, dresscode

Ik heb over een paar dagen een sollicitatiegesprek bij de gemeente voor een functie waarbij ik voornamelijk met burgers in contact kom. Maar wat is gebruikelijk bij de gemeente in het algemeen? Cusual netjes of heel netjes? Toen ik er was voor mijn paspoort etc was het echt heel verschillend wat mensen zoal aan hadden maar wil een goede indruk maken. Was al een keer echt heel erg overdressed bij een andere sollicitatie bij een ander bedrijf waar ik dacht dat heel netjes de norm was, ben ik nog jaren mee geplaagd door degene die mij destijds interviewde hahaha. Ben zelf meer van de casual kleding en soms wat netter en soms wat meer comfort.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 17 Aug 2022 19:35

Re: Werken bij de gemeente, dresscode

Casual sjiek zou ik doen (ik ben zelf rijksambtenaar). Een spijkerbroek met mooie schoen en net shirt is prima. En als de temperatuur niet te warm is zou ik een blazer erover doen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 17 Aug 2022 19:38

Re: Werken bij de gemeente, dresscode

Bij ons hebben de mensen achter de balie redelijk nette kleding aan. Vrouwen een pantalon met blouse en mannen een pantalon met overhemd. Zoiets zou ik ook aantrekken naar een sollicitatie. Of eventueel een jurkje of rok met blouse/shirtje.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 17 Aug 2022 19:39

Re: Werken bij de gemeente, dresscode

Ik zou echt geen spijkerbroek aandoen naar een sollicitatie gesprek.
Maat een Chino achtig broek met een blazer en een mooie top lijkt me prima.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 18 Aug 2022 00:57

Re: Werken bij de gemeente, dresscode

Ik heb voor sollicitatiegesprekken altijd een pantalon met hakjes, blouseachtige shirt en eventueel een blazer aan. Heb in de afgelopen 10 jaar uitsluitend voor de overheid gewerkt. Leek me wel de meest gepaste outfit.

Toch heb ik gemerkt dat ze informeler zijn geworden en een donkere spijkerbroek met nette schoenen en leuk shirtje ook volstaat. Zelfs hoger hand loopt in spijkerbroek met slippers. Al vind ik slippers absoluut not done. Maar dat is een persoonlijke mening.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Aug 2022 06:59

Re: Werken bij de gemeente, dresscode

Ik heb naar mijn sollicitatiegesprek bij de gemeente volgens mij inderdaad een donkere spijkerbroek aan gehad met een net shirt. Maar ik koos ook weleens voor een jurkje met panty. In elk geval nooit een pantalon oid, die heb ik niet eens.

En nu werk ik bij de gemeente en loop ik er vaak genoeg heel casual bij met een spijkerbroek met sneakers. Al vind ik het soms ook wel leuk om wat netter te gaan. Overigens heb ik geen contact met inwoners. Aan de balie zou ik voor casual chic gaan.
❤ 7 juni 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 18 Aug 2022 07:14

Re: Werken bij de gemeente, dresscode

Ik zou nooit voor een spijkerbroek gaan tijdens een sollicitatiegesprek. Een driedelig pak hoeft niet, ook niet gezien de temperatuur momenteel. Een pantalon of chino met een mooie blouse lijkt mij perfect.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 20 Aug 2022 13:05

Re: Werken bij de gemeente, dresscode

Ik werk in een juridische functie bij een gemeente en ik ga wel in een pantalon (zo'n dikkere travelstof broek van Studio Anneloes) en een nette top. Blazer eigenlijk bijna nooit meer, eerder een vestje als het wat kouder is.

Of een jurk, eventueel met panty.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 20 Aug 2022 15:14

Re: Werken bij de gemeente, dresscode

Scandic schreef:Ik zou nooit voor een spijkerbroek gaan tijdens een sollicitatiegesprek. Een driedelig pak hoeft niet, ook niet gezien de temperatuur momenteel. Een pantalon of chino met een mooie blouse lijkt mij perfect.


Ik ging naar mijn laatste sollicitatie in een spijkerbroek met effen wit shirt en zacht roze colbert en was zwaar overdressed. Het is zo afhankelijk van het bedrijf waar je gaat werken.

Geen ervaring zelf met een gemeente verder.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers