Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen bij overlijden hond?

<<

caribbeanlover

Bericht 11 Nov 2013 10:54

Wat te doen bij overlijden hond?

Nee, die van ons is er gelukkig nog, maar hij is best oud en helaas komt die dag ooit.
Als je het overlijden opgeeft aan de belasting moet je dan een bewijs laten zien?
<<

Anoniem193

Bericht 11 Nov 2013 12:08

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Indien u een hond afmeldt dient u de penning terug te sturen en een bewijsstuk bij te voegen.
(bijvoorbeeld: euthanasieverklaring van een dierenarts, afstandsverklaring of een bewijs van verkoop)
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Nov 2013 12:44

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Aha. Waar heb je dat gevonden die info? Eigenlijk belachelijk dat je het moet bewijzen, want men heeft verdriet en dan gaan ze dat van je vragen!
<<

Anoniem12

Bericht 11 Nov 2013 12:48

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

caribbeanlover schreef:Aha. Waar heb je dat gevonden die info? Eigenlijk belachelijk dat je het moet bewijzen, want men heeft verdriet en dan gaan ze dat van je vragen!

Zo werkt het toch altijd.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Nov 2013 12:53

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Vind ik niet logisch, want dat wist ik niet vandaar dat ik dat vroeg. Hoe zit dat dan bij katten/poezen?
<<

Anoniem12

Bericht 11 Nov 2013 12:55

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

caribbeanlover schreef:Vind ik niet logisch, want dat wist ik niet vandaar dat ik dat vroeg. Hoe zit dat dan bij katten/poezen?

Ik bedoel, zo werkt het altijd als er iemand dood gaat, dan moet je dat bewijzen. Als je hondenbelasting moet betalen, vind ik dat dus ook best wel logisch dat je ook bij een hond iets moet bewijzen.

Wij betalen geen hondenbelasting en voor poezen betaal je sowieso geen belasting (nergens volgens mij), dus dan hoeft er ook niets te gebeuren als er 1 dood gaat.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Nov 2013 13:03

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Rush schreef:
caribbeanlover schreef:Vind ik niet logisch, want dat wist ik niet vandaar dat ik dat vroeg. Hoe zit dat dan bij katten/poezen?

Ik bedoel, zo werkt het altijd als er iemand dood gaat, dan moet je dat bewijzen. Als je hondenbelasting moet betalen, vind ik dat dus ook best wel logisch dat je ook bij een hond iets moet bewijzen.

Wij betalen geen hondenbelasting en voor poezen betaal je sowieso geen belasting (nergens volgens mij), dus dan hoeft er ook niets te gebeuren als er 1 dood gaat.


Waarom betaal jij geen hondenbelasting? Of heb je geen hond? Idd voor poezen/katten betaal je dat niet en dat blijf ik zo ontzettend belachelijk vinden! Die beesten schijten overal behalve in eigen tuin. De meeste mensen hebben er ook nog eens meer dan 1. Ze doen het zelf hier op het veldje in de zandbak en wij worden er als hondeneigenaar op aangesproken en aangekeken, echt belachelijk! Of allebei betalen of niet. Bij ons stond er doodleuk in de krant dat het geld niet volledig aan honden wordt besteed, dus worden ook andere gemeentelijke dingen ermee gemaakt ed.

Ons geld verdomme!!! Vraag me af of dat wettelijk gezien wel mag. Het stomme is nog dat de woonplaats naast ons dat het daar niet hoeft. Ik ben echt woedend hierover. We betalen netjes, krijgen er niks voor terug. In die 10 jr dat we onze hond hebben heb ik 1, ja echt 1x zo wagen op het uitlaatveldje gezien die de drollen opzuigt.
Ik vind het echt te walgelijk voor woorden!

Binnenkort loopt het af en ik weiger nog te betalen, maar nu ik hier lees dat je je moet bewijzen wat ik ook belachelijk vind zit er niks anders op dan blijven dokken voor Jan Lul!
Nou echt hoor bij de volgende krijgen ze geen ene rooie cent, geen een!
Beetje onze centen uitgeven aan andere zaken, te gek voor woorden dit serieus.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 11 Nov 2013 13:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem12

Bericht 11 Nov 2013 13:05

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

In onze gemeente is er geen hondenbelasting.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Nov 2013 13:12

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Ik vind dat zo raar he, de ene wel en de andere niet. Hoe wordt dat bepaald?
<<

Anoniem12

Bericht 11 Nov 2013 13:19

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

caribbeanlover schreef:Ik vind dat zo raar he, de ene wel en de andere niet. Hoe wordt dat bepaald?

Dat bepaalt de gemeente zelf denk ik. Of ze dat nodig vinden of niet.
<<

Anoniem9

Bericht 11 Nov 2013 13:25

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Je kunt er ook voor kiezen geen hond te nemen CBL. Je hier zo druk over maken is slecht voor je hart.

Wij hoeven hier ook geen hondenbelasting te betalen. In alle omliggende gemeenten ook niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Nov 2013 13:33

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Hou nou toch eens op met dat eeuwige gezeik over mijn hart! Jij weet niet hoe ik me voel, ik voel me prima hoor! Dat heeft er niks mee te maken. Ja, ik kan ervoor kiezen om geen hond te nemen, maar dat neemt niet weg dat het belachelijk is.
Trouwens ik vind het raar dat je dat zegt. Het zijn toch huisdieren in dit land. Moeten we ze dan allemaal maar loslaten lopen op straat, er niet meer naar omkijken zoals dat kutland Spanje bijv.?

Wat als ik onze hond op een dag dood vind? Dan hebben wij hem niet laten inslapen, maar dat zal hij wel gecremeerd worden. Laat ik nog een stapje verdergaan. Stel als iemand dat overkomt en de hond thuis begraaft? Dan zal geen instantie dat weten hoor.
<<

Anoniem12

Bericht 11 Nov 2013 13:34

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

caribbeanlover schreef:Wat als ik onze hond op een dag dood vind? Dan hebben wij hem niet laten inslapen, maar dat zal hij wel gecremeerd worden. Laat ik nog een stapje verdergaan. Stel als iemand dat overkomt en de hond thuis begraaft? Dan zal geen instantie dat weten hoor.

Misschien komen ze dan wel gewoon onaangekondigd controleren of er echt geen hond meer aanwezig is.
<<

Anoniem9

Bericht 11 Nov 2013 13:36

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Ik begrijp jouw wartaal niet helemaal geloof ik..

Wat heeft hondenbelasting te maken met honden in Spanje? En als iemand de hond thuis begraaft, snijdt 'ie zichzelf toch in de vingers? Dan blijft diegene namelijk belasting betalen.
<<

Anoniem12

Bericht 11 Nov 2013 13:37

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Het mag toch eigenlijk ook niet? Huisdieren in eigen tuin begraven?
<<

Anoniem9

Bericht 11 Nov 2013 13:38

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Geloof het niet nee, maar er liggen bij mijn ouders in de tuin wel een aantal konijntjes. De katten werden altijd naar de kadaverbak gebracht door mijn vader.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Nov 2013 13:43

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Forti schreef:Ik begrijp jouw wartaal niet helemaal geloof ik..

Wat heeft hondenbelasting te maken met honden in Spanje? En als iemand de hond thuis begraaft, snijdt 'ie zichzelf toch in de vingers? Dan blijft diegene namelijk belasting betalen.


Zucht dat is geen wartaal. Jij zegt toch dat ik voor een hond kies. Die dieren moeten toch ook een baas hebben of moet we ze maar loslaten zoals in Spanje dus dumpen.
<<

Anoniem9

Bericht 11 Nov 2013 13:45

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Laat maar CBL..
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Nov 2013 13:47

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Jij wil niet lezen en ik heb het nog een keer uitgelegd en nog snap je het niet. Blijf niet aan de gang!
<<

Anoniem12

Bericht 11 Nov 2013 13:49

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Waarom is het belachelijk dat je het moet bewijzen? Anders gaat toch 'iedereen' de hond als dood opgeven om onder de belasting uit te komen.
<<

Anoniem9

Bericht 11 Nov 2013 13:55

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

CBL, maak jezelf niet meer belachelijk dan dat je nu al doet joh.
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 12:04

Bericht 11 Nov 2013 14:12

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Bij ons werd het overlijden van onze hond door de dierenartspraktijk doorgegeven aan de gemeente. We moesten een formulier ondertekenen waarop wij verklaarden dat ons hond overleden was. Dat formulier stuurde de dierenartspraktijk naar de gemeente. Verder hebben wij niks hoeven doorgeven/bewijzen.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Nov 2013 14:21

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Als je de hond dood vindt thuis, wil je toch wel heel zeker weten dat hij dood is en laat je de dierenarts even langs komen om dat te bevestigen?
<<

Anoniem38

Bericht 11 Nov 2013 16:19

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Mijn katten komen niet buiten, dus waarom zou ik er dan belasting over moeten betalen????
<<

Anoniem12

Bericht 11 Nov 2013 16:20

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Jip83 schreef:Mijn katten komen niet buiten, dus waarom zou ik er dan belasting over moeten betalen????

Onze hond komt ook alleen op ons erf, dus als er wel belasting betaald zou moeten worden in onze gemeente zou ik het daar ook echt niet mee eens zijn.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers