Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen bij overlijden hond?

<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 11 Nov 2013 19:15

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Mijn kat komt ook niet buiten.
Die schijt dus al zeker niet in iemand anders zijn tuin, niet eens in de onze, dat doet ze netjes op de bak. Waar ik ook grit voor mag kopen, maar hey daar kies ik zelf voor.
Net zoals jij CBL voor een hond kiest en er dus voor moet betalen :).

Weet je wat ik erger vind? Een hond die op de stoep/weg waar ook schijt en dat dat niet opgeruimd word.
En daarom in de hondenbelasting ingevoerd. Een kat graaft het dan vaak nog in. Dan kan ik er tenminste niet in trappen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Nov 2013 20:48

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Jip83 schreef:Mijn katten komen niet buiten, dus waarom zou ik er dan belasting over moeten betalen????


Maar de meeste wel. Dus waarom moeten wij als hondeneigenaren dat wel doen?! Het is absurd en poezenbezitterd worden dus voor getrokken, het is oneerlijk!
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Nov 2013 20:50

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Lune schreef:Bij ons werd het overlijden van onze hond door de dierenartspraktijk doorgegeven aan de gemeente. We moesten een formulier ondertekenen waarop wij verklaarden dat ons hond overleden was. Dat formulier stuurde de dierenartspraktijk naar de gemeente. Verder hebben wij niks hoeven doorgeven/bewijzen.


Ik had het er met mijn man over en we konden ons beiden niet herinneren hoe wij ons aan hebben gemeld. Hoe gaat dat? Toch niet automatisch door de DA? Dat is zijn/haar taak niet en die moet zich er niet mee bemoeien vind ik.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Nov 2013 20:51

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

JustMeDaan schreef:Mijn kat komt ook niet buiten.
Die schijt dus al zeker niet in iemand anders zijn tuin, niet eens in de onze, dat doet ze netjes op de bak. Waar ik ook grit voor mag kopen, maar hey daar kies ik zelf voor.
Net zoals jij CBL voor een hond kiest en er dus voor moet betalen :).

Weet je wat ik erger vind? Een hond die op de stoep/weg waar ook schijt en dat dat niet opgeruimd word.
En daarom in de hondenbelasting ingevoerd. Een kat graaft het dan vaak nog in. Dan kan ik er tenminste niet in trappen.


Die katten zijn nog erger hoor dan honden. Ze graven het in in de zandbak, kids gaan daar spelen en rapen het op dat is nog veel viezer...........klote beesten!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 11 Nov 2013 22:27

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Nee die schijtende honden overal! Dat zijn pas klote beesten!!!!!
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem185

Bericht 11 Nov 2013 22:33

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Jeetje CBL. Heel de wereld is tegen jou hè? Dat moet een naar gevoel zijn...
<<

Anoniem9

Bericht 11 Nov 2013 23:33

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

caribbeanlover schreef:
Jip83 schreef:Mijn katten komen niet buiten, dus waarom zou ik er dan belasting over moeten betalen????


Maar de meeste wel. Dus waarom moeten wij als hondeneigenaren dat wel doen?! Het is absurd en poezenbezitterd worden dus voor getrokken, het is oneerlijk!


Ik kan er niks aan doen, maar ik zie gewoon een stampvoetende, volwassen vrouw voor me. :laughcry:
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 11 Nov 2013 23:38

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Ik betaal ook geen hondenbelasting, toen ze ter controle aan de deur stonden was mijn hond net even bij mijn moeder haha :)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 12 Nov 2013 07:37

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

caribbeanlover schreef:
Jip83 schreef:Mijn katten komen niet buiten, dus waarom zou ik er dan belasting over moeten betalen????


Maar de meeste wel. Dus waarom moeten wij als hondeneigenaren dat wel doen?! Het is absurd en poezenbezitterd worden dus voor getrokken, het is oneerlijk!


Arme Calimero
<<

Anoniem31

Bericht 12 Nov 2013 09:47

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Als je aan een hond begint weet je dat je hondenbelasting moet betalen maar ik vind het wel oneerlijk dat het geld niet terecht komt om bijv plaatsen te maken waar je hond fatsoenlijk uit kan laten en dan ook lekker los kan lopen. Maar je ziet heel vaak dat het geld verkeerd gebruikt word. En dat steekt denk ik het meeste bij de hondeigenaren. En dat mensen de honden laten poepen op de straat vind ik ook verre van netjes maar hier lopen dus heel veel katten en die poepen dus in me plantenbakken pissen op het speelveld ja waar kindere dus mogen spelen. En daar staat een heel mooi bord dat er geen hond mag poepen. En dat vind ik dus ookniet erg netjes
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Nov 2013 10:46

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

JustMeDaan schreef:Nee die schijtende honden overal! Dat zijn pas klote beesten!!!!!



Nee hoor de katten zijn veel erger!
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Nov 2013 10:50

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

liesje schreef:Als je aan een hond begint weet je dat je hondenbelasting moet betalen maar ik vind het wel oneerlijk dat het geld niet terecht komt om bijv plaatsen te maken waar je hond fatsoenlijk uit kan laten en dan ook lekker los kan lopen. Maar je ziet heel vaak dat het geld verkeerd gebruikt word. En dat steekt denk ik het meeste bij de hondeigenaren. En dat mensen de honden laten poepen op de straat vind ik ook verre van netjes maar hier lopen dus heel veel katten en die poepen dus in me plantenbakken pissen op het speelveld ja waar kindere dus mogen spelen. En daar staat een heel mooi bord dat er geen hond mag poepen. En dat vind ik dus ookniet erg netjes




Ten 1e moet je niks aangezien veel gemeentes er niet aan doen en dat snap ik niet. Hoe maken ze dat onderscheid? Bovendien kan ik me niet herinneren hoe wij dat geregeld hebben dat we dat gingen betalen. Zolang je jezelf niet aanmeld zullen ze toch nooit weten dat je een hond hebt.
Weet iemand hoe dat gaat?
Op FB heb ik al diverse berichten gezien waarin gezegd wordt dat het niet meer van deze tijd is en dat er een einde aan moet komen.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Nov 2013 10:52

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Poppy schreef:Ik betaal ook geen hondenbelasting, toen ze ter controle aan de deur stonden was mijn hond net even bij mijn moeder haha :)


Aha oke dus van jouw gemeente moet wel, maar jij betaald niet. Waarom zou je ook? Het is volstrekt onnodig en je krijgt er niks voor terug. Bij ons zijn ze 1x aan de deur geweest in al die jaren, dus ze doen er zelf niks aan en pikken het geld in van mensen die wel betalen.

Wat had je gedaan als je hond wel thuis was en wat doe je als dat alsnog gebeurd?
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 12 Nov 2013 11:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem7

Bericht 12 Nov 2013 10:57

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

caribbeanlover schreef:
JustMeDaan schreef:Nee die schijtende honden overal! Dat zijn pas klote beesten!!!!!



Nee hoor de katten zijn veel erger!

Een kat begaafd z'n troep meestal en legt het niet midden op de stoep. Al moet ik wel meegeven dat het vaak niet de honden zijn die zo erg zijn (als je moet, dan moet je), maar sommige eigenaren die te asociaal zijn de kak achter hun hond op te rapen.

Maar de laatste tijd wordt het steeds beter. Bij mijn ouders in de wijk moest je vroeger op de stoep balanceren tussen de drollen door en nu kun je er gewoon lopen. En bij mijn flat hebben we in de lift meer last van mensen die hun plas blijkbaar kwijt moeten en waar het vroeger mis is gegaan met de zindelijkheidstraining, dan van honden.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Nov 2013 11:26

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Ik weet niet in wat voor buurten jullie allemaal wonen, maar hier zie je het zelden op de stoep. Vind dat ook aso, je ziet heus wel wanneer je hond moet kakken, dus dan ren je desnoods naar een stuk gras.

Een kat begraaft het idd meestal, dus ook in zandbakken waar kids in spelen en die ze vervolgens tegen komen bij het scheppen met scheppen en emmertjes ed. Vervolgens krijgen wij de schuld terwijl die kids zelf juist een kat hebben en die daar dus schijten.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 12 Nov 2013 11:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem7

Bericht 12 Nov 2013 11:29

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

caribbeanlover schreef:Ik weet niet in wat voor buurten jullie allemaal wonen, maar hier zie je het zelden op de stoep. Vind dat ook aso, je ziet heus wel wanneer je hond moet kakken, dus dan ren je desnoods naar een stuk gras.

Waar de volgende dag kinderen spelen. Vroeger ging ik altijd vissen in de rivier die door ons dorp loopt, liep ik altijd op blote voeten door het gras aan de oever. Heb ik dus een keer met m'n blote voet middenin een hondendrol gestaan.

Laat je hond gewoon in de goot poepen en raap het op, en gooi het thuis weg. Niet in het gras, niet op de stoep.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Nov 2013 11:32

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Alles beter dan op de stoep he.
<<

Anoniem7

Bericht 12 Nov 2013 11:34

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Die discussie heb ik vaker met je gehad, maar nee, een hond in het gras laten poepen vind ik niet per definitie beter dan op de stoep. Op veel grasvelden spelen kinderen. Ruim gewoon de zooi achter je hond z'n kont op. Uit het gras kun je de drollen al niet eens makkelijk oprapen.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Nov 2013 11:36

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Hondengrasveldjes en tja iedereen denkt daar anders over.
<<

Anoniem31

Bericht 12 Nov 2013 11:37

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

caribbeanlover schreef:
liesje schreef:Als je aan een hond begint weet je dat je hondenbelasting moet betalen maar ik vind het wel oneerlijk dat het geld niet terecht komt om bijv plaatsen te maken waar je hond fatsoenlijk uit kan laten en dan ook lekker los kan lopen. Maar je ziet heel vaak dat het geld verkeerd gebruikt word. En dat steekt denk ik het meeste bij de hondeigenaren. En dat mensen de honden laten poepen op de straat vind ik ook verre van netjes maar hier lopen dus heel veel katten en die poepen dus in me plantenbakken pissen op het speelveld ja waar kindere dus mogen spelen. En daar staat een heel mooi bord dat er geen hond mag poepen. En dat vind ik dus ookniet erg netjes




Ten 1e moet je niks aangezien veel gemeentes er niet aan doen en dat snap ik niet. Hoe maken ze dat onderscheid? Bovendien kan ik me niet herinneren hoe wij dat geregeld hebben dat we dat gingen betalen. Zolang je jezelf niet aanmeld zullen ze toch nooit weten dat je een hond hebt.
Weet iemand hoe dat gaat?
Op FB heb ik al diverse berichten gezien waarin gezegd wordt dat het niet meer van deze tijd is en dat er een einde aan moet komen.



Ben jij thuis ook zo?
<<

Anoniem7

Bericht 12 Nov 2013 11:40

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Ruim jij het wel op verder CBL? Ik vind het niet meer dan normaal dat mensen dat tegenwoordig doen, namelijk. Als iedereen dat structureel zou doen, misschien dat hondenbezitters dan ene poot hebben om op te staan en de hondenbelasting afgeschaft krijgen.

Oh, en hondengrasvelden zijn misschien een ander verhaal, maar je had het net over 'een stuk gras' en niet over een hondengrasveldje :)
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Nov 2013 11:45

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Dat bedoel ik
<<

Anoniem7

Bericht 12 Nov 2013 11:48

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Oké omdat je in het verleden aangaf wel eens discussies gehad te hebben omtrent het je hond laten poepen in het gras, als je je hond uitliet. Maar ruim je het wel op?
<<

Anoniem4

Bericht 12 Nov 2013 13:52

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Gewoon even op de website van jouw gemeente kijken hoe het zit met hondenbelasting.
En ja, natuurlijk kun je ervoor kiezen je hond niet aan te melden. Je riskeert dan wel een fikse boete.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Nov 2013 14:29

Re: Wat te doen bij overlijden hond?

Ik weet hier dat het wel ''moet'' zeg maar dus dat hoef ik niet uit te zoeken. Ze zijn pas 1x langs geweest in al die jaren. Mochten ze langs komen bij de volgende hond, dan zeg ik gewoon dat het een loge is.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Loïs