Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Muizen!

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 11 Aug 2022 14:45

Muizen!

Help! Wij hebben sinds kort bezoekers in huis…. In de vorm van muizen!

Zagen we hem 2 weken terug doodleuk via de achterdeur naar binnen wandelen, inmiddels vinden we overal muizenkeutels, verspreid over de hele beneden verdieping.
Vorige week stak ik nietsvermoedend mijn hand in de ovenwant om me kapot te schrikken, de muis lag daarin te slapen. Ik heb nog nooit zo hard gegild😩😱

We hebben al een paar weken muizenvallen staan, hebben HG muizenpasta, maar helaas werkt het allemaal niet.
Ik heb nu van die plakstrips besteld, niet heel diervriendelijk, maar ik wil ze gewoon echt weg hebben.

Wie heeft er nog andere tips om ze te verjagen?
Heeft er iemand ervaringen met zo’n apparaat wat je in het stopcontact steekt? Ik ben een beetje sceptisch of zoiets werkt?
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 11 Aug 2022 14:53

Re: Muizen!

O verschrikkelijk! Wij hebben ook muizen gehad en niets hielp qua vallen en gif (ja, niet diervriendelijk, ik weet het) en zo. Wij zijn uiteindelijk op zoek gegaan naar alle hoeken en kieren waardoor ze naar binnen konden komen en hebben alles dicht gemaakt. Ons geluk was dat ze zich blijkbaar tussen de beneden- en bovenverdieping verplaatsten via die kieren en toen die dicht waren gemaakt, konden ze dus niet meer naar beneden en boven was niets van eten te vinden. Dus na verloop van tijd kwamen we af en toe een dode muis tegen op de bovenverdieping en sindsdien zijn we ervan af.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 11 Aug 2022 15:04

Re: Muizen!

Oh vreselijk JaneDoe. Wij hebben ze ook en ik heb er meerdere overdag in huis gezien. Durfde nog nauwelijks alleen beneden te zijn. Maar dat van jou is helemaal erg😭.
Wij wonen aan een weiland en houden nu iig de deuren beter dicht. Hier kwamen ze ook gewoon binnenlopen. Wij hebben ze met vallen met pindakaas wel gevangen gelukkig. Maar het waren er wel een stuk of 6.
Normaalgesproken hebben we ze ook wel eens in de kelder. Maar dan zag ik ze iig nooit in huis.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 880

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 11 Aug 2022 15:06

Re: Muizen!

Wij hebben er jaren terug ook eentje gehad. Wilde eerst muisvriendelijk proberen te vangen maar na een paar weken zat ie nog nergens in. Uiteindelijk met een ouderwetse klapval langs eens van z'n looproutes (langs een muur) gevangen. Pindakaas en chocopasta doen het goed om te lokken.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 11 Aug 2022 15:15

Re: Muizen!

Lijmvallen zijn verboden in Nederland omdat ze echt een afschuwelijke dood veroorzaken. De enige echt werkende oplossing is kijken waar hij naar binnen kan komen en die plek(ken) dan heel goed afsluiten en zorgen dat hij nergens iets te eten kan vinden. Wij hadden een opening achterin een keukenkastje omdat daar een stekker in de muur zat. De muis kwam via de garage binnen en kon zo achter de keuken komen. We hebben een plaatje in het keukenkastje geschroefd en de kat heeft de muis gevangen. Sindsdien geen muis meer gezien. Ze komen af en toe nog wel in de garage, maar daar is niks aan eten te vinden, dus ze blijven niet hangen.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 11 Aug 2022 15:24

Re: Muizen!

Ja ik weet dat lijmvallen verboden zijn, maar alle ongedierte websites bieden ze gewoon aan…. Dus hoe sneu ook, ik heb ze besteld.

Wij hebben een nieuwbouwwoning, dus alles is van beton en goed dicht. Geen ruimte tussen plafonds of gekke kieren waar ze door naar binnen kunnen. Hebben alles nagelopen….
Met deze hitte hebben we s avonds de achterdeur open, dat moet wel wil het wat afkoelen in huis…. 🤷🏼‍♀️

Ik vond muizen nooit eng, tot het ovenwant-verhaal, bbrrrr!! gelukkig nog geen doorgeknaagde kabels of aangevroten etenswaren, maar dat kan toch nooit echt lang duren lijkt me.

Ze zitten nu vooral rondom de bank en ik ben dus echt als de dood dat ze een gezellig nestje aan het bouwen zijn in de bank. Volgens Google gebeurt dit vaak, omdat de vulling van een bank ideaal nestmateriaal voor ze is.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Aug 2022 20:31

Re: Muizen!

Ieuw wat vreselijk eng. Ik ben al panisch met open ramen en insecten. Nu wil ik dus ook de deur niet meer open laten :-(.

Sterkte.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 11 Aug 2022 20:37

Re: Muizen!

Haha maar Lot, je weet dat insecten ook door een open deur vliegen? :wink:
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Aug 2022 21:20

Re: Muizen!

Haha ja. Maar overdag valt het vaak mee vind ik. Ik vind ramen open in het donker en dan de lampen aan het meest erge 😀. Muggen!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 11 Aug 2022 23:02

Re: Muizen!

Die lijmvallen zijn echt heel zielig, die zou ik echt niet gebruiken. Wat bij ons echt heel goed werkte waren deze vallen:
https://www.hornbach.nl/shop/Muizenval- ... tikel.html
Deze vallen zijn echt veel effectiever dan de ouderwetse houten vallen.

We hebben het aas eruit gehaald en er pindakaas in gedaan. De val kun je op een beetje een beschutte plek op hun looproute zetten. Wij hadden elke keer binnen een paar uur een muis erin. Binnen een dag of 3 hadden we alle 6 de muizen die in ons huis zaten gevangen. Omdat ze ook in de tuin zaten en we bang waren dat die naar binnen zouden komen, hebben we de vallen daarna een nachtje buiten gezet en nog 3 muizen gevangen. Nu zijn we al 3 jaar muisvrij.

En daarnaast kun je er natuurlijk voor zorgen dat er geen eten te vinden is. Dus alles wat eetbaar is in dichte bakken doen, dat helpt ook.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 12 Aug 2022 08:18

Re: Muizen!

Vervelend!

Wij hadden die roze korrels gekocht. Die zitten in een zakje en daar zouden ze dan doorheen bijten voor de korrels. Die zakjes lieten ze liggen. Toen heb ik ze open geknipt en gestrooid onder de koelkast en keuken en toen was het heel snel klaar.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 12 Aug 2022 12:17

Re: Muizen!

Wij hadden muisvriendelijke vallen, ook met pindakaas erin. En toch alle gaten nalopen. Wij hebben een relatief nieuw, heel goed geïsoleerd huis, maar toch nog kleine gaatjes gevonden die we dicht hebben gemaakt. Denk ook aan dingen als drempels en zo. En in de buitenmuur in de luchtgaatjes (heet dat zo?) bijenklemmen geplaatst. En iemand van ongediertebestrijding laten komen die voor ons nog eens heeft nagelopen of ze echt niet meer naar binnen konden. Sindsdien geen muizen meer gezien binnen (ze zitten wel in de tuin maar zolang ze niet binnenkomen is dat prima).
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 12 Aug 2022 12:24

Re: Muizen!

Heel vervelend muizen! Wij hebben ze een paar jaar gehad maar dan vooral in de winter. Een kat helpt! Of wat bij ons hielp, om de dag rondom je huis met bleek of anders schoonmaakmiddel sprayen, als je hun geursporen verbreekt helpt dat ook. Succes iig, hopelijk ben je er snel vanaf!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Aug 2022 18:45

Re: Muizen!

Wij hebben dankzij buurtbewoners ook 1 of meerdere muizen gehad. Er wordt van alles bij ons voor op het grasveld voor de vogels gestrooid, maar de muizen komen er ook op af. En in 1 van de garageboxen (mijn partner woont begane grond) zitten heel veel siervogels met bijbehorend eten. Dus die kunnen langs al die schuurtjes/bergingen in de flat naar het appartement van mijn partner. De keuken grenst aan diverse bergingen.
Die stekkers waar jij het over hebt JaneDoe, die moeten wel laag bij de grond, want ze moeten de looproute verstoren. (daarom waren ze bij ons geen optie).
Ik heb ook gelezen dat je peper kunt strooien (liefst verse), en dweilen met lavendelgeur.
Nu wij kittens hebben heeft de muis zich nog 1 keer laten zien en toen is ze gepakt door 1 van de kittens.
Dus katten was hier de oplossing.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 12 Aug 2022 19:34

Re: Muizen!

Jente schreef:Die lijmvallen zijn echt heel zielig, die zou ik echt niet gebruiken. Wat bij ons echt heel goed werkte waren deze vallen:
https://www.hornbach.nl/shop/Muizenval- ... tikel.html
Deze vallen zijn echt veel effectiever dan de ouderwetse houten vallen.

We hebben het aas eruit gehaald en er pindakaas in gedaan. De val kun je op een beetje een beschutte plek op hun looproute zetten. Wij hadden elke keer binnen een paar uur een muis erin. Binnen een dag of 3 hadden we alle 6 de muizen die in ons huis zaten gevangen. Omdat ze ook in de tuin zaten en we bang waren dat die naar binnen zouden komen, hebben we de vallen daarna een nachtje buiten gezet en nog 3 muizen gevangen. Nu zijn we al 3 jaar muisvrij.

En daarnaast kun je er natuurlijk voor zorgen dat er geen eten te vinden is. Dus alles wat eetbaar is in dichte bakken doen, dat helpt ook.


We hebben exact dezelfde vallen staan van je link, maar dan van praxis. Staan er nu een week of 2, pindakaas erin, maar 0 muizen helaas.
We hebben echt alles al geprobeerd, dus hoe zielig dan ook, de plakstrips zijn vanmiddag binnen gekomen en worden vanavond neergelegd (en ik ben verder best een dierenvriend hoor)
we hebben kieren en gaten nagelopen, maar die zijn er gewoon niet in ons huis.
De achterdeur moeten we soms echt open hebben zodra er een briesje staat, doordat ons nieuwbouwhuis zo goed is geïsoleerd blijft warmte enorm hangen….. dus ze komen gewoon via de achterdeur binnen vrees ik.
We hebben het vermoeden dat er een nest in de bank zit. Zondag gaan we de bank buiten zetten en kijken wat we aantreffen.
We gaan in Januari verhuizen, ik wilde de bank mee verhuizen en dan voor een nieuwe bank gaan kijken zodra we er eenmaal woonden, maar mocht er een nest in zitten dan wordt het een nieuwe bank hoor😆😆 Anders verhuis ik straks de muizen mee.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron