Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Glutenvrij gebak, tips gevraagd

<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 08 Aug 2022 16:35

Glutenvrij gebak, tips gevraagd

Wij ontvangen in ons koffiehuis morgen een groep van ruim 20 personen. Normaal gesproken zijn we niet open op dinsdag, dus we gaan extra open voor hen. Ze hadden ook Limburgse vlaai besteld, dus mijn man staat de hele middag al lekker te bakken :-) Maar ik kreeg begin van de middag te horen dat er 1 iemand met glutenallergie tussen zit en dat ze voor die persoon toch ook graag iets lekkers voor bij de koffie willen.
Inmiddels ben ik al bij Lidl, Aldi, Plus en AH geweest. Die laatste twee hebben soms gebak in het vriesvak, maar nu helaas niet. Voor morgen kwam er niks binnen bij hen. Bakkers in de buurt zijn dicht vandaag en morgen, ik zie het ook niet zitten om een half uur te rijden, want we leggen er nu al op bij door alle tijd die ik ermee kwijt ben geweest vandaag ;-) Ik heb wel karamelsnoepjes die glutenvrij zijn en bij de koffie geserveerd kunnen worden. Maar die krijgt iedereen. Ik vind het ook zonde om voor 1 persoon een hele glutenvrije taart te gaan bakken, heb ook geen amandelmeel of iets dergelijks in huis. Wel amandelschilfers.
Heeft iemand hier misschien tips om toch iets leuks en lekkers voor die persoon te maken? Heel erg bedankt voor het meedenken!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 08 Aug 2022 16:48

Re: Glutenvrij gebak, tips gevraagd

En een plankje/etagère met glutenvrije koekjes?

Laatst organiseerde ik een borrel waarvan 1 persoon gv moest. Hoop stress en meerdere winkels gehad, last minute zegde deze persoon zonder reden af. 😆

Maar leuk zeg jouw koffiehuis!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Aug 2022 17:21

Re: Glutenvrij gebak, tips gevraagd

Merengue!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 08 Aug 2022 17:24

Re: Glutenvrij gebak, tips gevraagd

De glutenvrije brownies, roze koek of gevulde koek bij AH kopen wij vaak voor nichtje die glutenvrij moet eten, die vind ze erg lekker.

Laatste verjaardag had ik bij Hema een glutenvrij (appel) gebakje gekocht en die viel ook in de smaak, alleen heeft Hema die niet altijd in de winkel.
Laatst gewijzigd door Radler op 08 Aug 2022 19:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2019
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Aug 2022 17:39

Re: Glutenvrij gebak, tips gevraagd

Ik vind glutenvrije soesjes heel lekker, zijn bij sommige ah's. Ik vind de brownies bij de AH niet heel lekker, droog. De appelkoek en roze koek vind ik daar wel lekker. Jumbo heeft ook vaak gv gebak maar ook niet elke.
Bij HEMA kun je veel lekkere gv gebakjes bestellen, maar dat is nu te kort dag.

Ohh welke ze bij veel ah's wel hebben:
https://www.ah.nl/producten/product/wi188171
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 08 Aug 2022 18:08

Re: Glutenvrij gebak, tips gevraagd

Bedankt voor jullie reacties! Hema had ik gezien, maar daar was ik inderdaad te laat voor. Die koekjes zijn een topidee, stom eigenlijk dat ze me daar vandaag zowel bij AH als bij Plus niet op hebben geattendeerd. Ik vroeg om glutenvrij gebak en dat was er niet, maar niemand die op het idee van koekjes kwam :palm: Morgen nog maar even terug, een leuk schaaltje met macrons, wat koekjes en een roze koek of zo. Of ik vraag mijn man om meringue te maken, ook lekker.

Komt helemaal goed, bedankt dames!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Aug 2022 18:11

Re: Glutenvrij gebak, tips gevraagd

Koekjes van prewett van de Albert Heijn zijn ook heerlijk. En ze hebben idd ook macarons!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 08 Aug 2022 18:56

Re: Glutenvrij gebak, tips gevraagd

De Hema heeft glutenvrij appeltaartcakegebakje.

Ah ik zie dat je al te laat was met bestellen. Koekjes ook altijd goed idee!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 08 Aug 2022 19:23

Re: Glutenvrij gebak, tips gevraagd

In de diepvries bij Jumbo, AH en Lidl in elk geval hebben ze taarten van Daim, deze zijn glutenvrij.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 08 Aug 2022 20:09

Re: Glutenvrij gebak, tips gevraagd

Je hebt bv ook bitterkoekjes die zijn ook gluten vrij, en koksmakroontjes, dan kan je een etagère maken misschien ☺️
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 09 Aug 2022 22:12

Re: Glutenvrij gebak, tips gevraagd

Nou, het is helemaal goed gekomen vandaag :-) Besloten dat ik dan voor de verschillende koekjes ging, daarvoor zou ik naar Plus net over de grens in Nederland gaan. Maar ik moest eerst nog even naar een Belgische Lidl hier vlakbij. Hebben ze daar gewoon een heel assortiment aan glutenvrij gebak! Zowel vers als diepvries (die taarten van Daim zag ik ook liggen). Helemaal top dus, ik heb een mooi gebakje met frambozen en vanille gekozen en het was volgens de dame in kwestie heel erg lekker. Geslaagd dus, bedankt allemaal voor het meedenken.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers