Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jun 2022 22:40

Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Ja die van Naif (beetje mat blauw)! Zielig dat ie te horen krijgt dat lang haar voor meisjes is.

Deze dus. Wel vrij prijzig vind ik.

https://www.bol.com/nl/p/naif-natuurlij ... androidapp




Deel 2 vind je hier
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 21 Jun 2022 22:49

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

O goeie! Dankjewel. Het is wel prijzig idd, maar dat heb ik er wel voor over. Dit was zo zielig en ik weet nog van mezelf hoeveel pijn het altijd deed.

Idd sneu dat dat tegen hem gezegd is. Ik ben heel blij dat hij zich daardoor niet te veel laat beïnvloeden.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 21 Jun 2022 23:07

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Conditioner van Naïf of eventueel Zwitsal?

Edit: was al geopperd lees ik nu ;) Bij Wehkamp is die van Naïf trouwens €2,- goedkoper
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 21 Jun 2022 23:22

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Anti-klitten spray van Gliss kur! Die spray je in het haar voordat je het borstelt, werkt best goed. Die fles is een beetje oranje achtig.
Laatst gewijzigd door Teun op 22 Jun 2022 07:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 15:01

Bericht 21 Jun 2022 23:39

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2


15-11-2019
14-05-2023
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 22 Jun 2022 08:05

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Zwitsal cremespoeling bedacht ik me later ook nog, dat is ook een goed idee. Dan ga ik de hele dag aan zijn haar ruiken 😇.

De Kruidvat zit hier in het dorp, ik ga eerst kijken voor die anti klitten spray, werkt dat niet (voldoende) dan bestel ik Naif. Bedankt voor de tips.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 22 Jun 2022 08:23

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik heb nog een tube van l'oreal liggen (uit een doosje haarkleuring). Maar ik gebruik het niet, dus die wil ik je ook wel opsturen.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Jun 2022 08:33

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Wellicht ook handig, ik heb zo n tangle teezer om mijn haren te borstelen. Daardoor nooit meer die mega pijn als dat ik vroeger vaak had. Misschien helpt dat ook nog wat.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 22 Jun 2022 08:51

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ah wat lief Huppekee! Ik kijk zo eerst wat Kruidvat heeft en anders laat ik het aan je weten.

Een tangle teezer is ook een goed idee, ook voor mezelf trouwens.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 22 Jun 2022 11:05

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik gebruik voor mijn meiden altijd de crème spoeling van Kruidvat eigen merk, zit is een blauw/groenige fles. Werkt ook prima, kost geen drol!

Kammen terwijl de crème spoeling erin zit en daarna uitspoelen werkt ook goed.
⁠♡♡♡
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 22 Jun 2022 11:37

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Je hoeft toch geen crèmespoeling te gebruiken die speciaal voor kinderen is? Je doet het toch meer in de punten dan op de hoofdhuid dus dan komt het ook niet in de ogen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 22 Jun 2022 13:48

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Wij gebruiken anti klit spray. Werkt echt goed, maar ik vind het haar daarna niet per se heel fijn aanvoelen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 22 Jun 2022 14:12

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Een prijzig maar duurzaam alternatief: Een rock and ruddle borstel. Echt wat een verschil met kammen. En dan eerst recht omlaag kammen om de ergste klitten eruit te krijgen. Maar ik gebruik bij ons kind ook nog cremespoeling. Dat is de beste combi. En wat olie van Kevin Murphy na het wassen erin.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Jun 2022 14:16

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Patsy schreef:Weet iemand of er voor kinderen crèmespoeling bestaat die niet in een roze fles zit?

Mijn zoon laat zijn haar groeien, maar het zit vol knopen en klitten na het wassen. Vanavond was het heel erg, het deed hem heel veel pijn. Hij wordt er heel verdrietig van als er tegen hem gezegd wordt dat lang haar voor meisjes is, dat vindt hij onzin (is het ook), maar ik wil dus niet met een roze fles crèmespoeling aankomen.

Heeft iemand een tip?



Ik gebruik voor mijn zoon met heel dik halflang haar zo'n bar van de Kruidvat, en daarna anti klit spray van Gliss kur. Werkt erg goed! En borstel met zachte haren zodat het niet zo trekt.
R. 2013
D. 2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 22 Jun 2022 16:33

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Heeft er iemand ervaring met die slip stop schoentjes voor het zwembad/strand?
⁠♡♡♡
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 22 Jun 2022 17:08

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik heb vanmorgen anti klitten spray van Gliss Kur en een tangle teezer gekocht. Hopelijk werkt het.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Jun 2022 20:11

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Voor de mensen die in het onderwijs werken en alle vakanties vrij hebben; heeft dat veel voordelen voor de kinderen vind je?
<<

Anoniem327

Bericht 22 Jun 2022 20:19

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik ken een paar leraren die kinderen hebben (de ouders van vriendjes van mijn kinderen), maar die laten allemaal de bso doorlopen in de schoolvakanties, omdat ze moeten voorbereiden voor de periode erna, of bijvoorbeeld nog nakijkwerk hebben, of eens een dag vrij willen hebben zonder kinderen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Jun 2022 20:46

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik gebruik gewoon crème spoeling van de AH voor mijn jongste zoon, zit in een witte fles, niet speciaal voor kinderen maar dat maakt hier niks uit ( hij houdt altijd een washandje voor zijn ogen met haren uitspoelen).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 22 Jun 2022 21:01

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Lot schreef:Voor de mensen die in het onderwijs werken en alle vakanties vrij hebben; heeft dat veel voordelen voor de kinderen vind je?


Ik werk in het onderwijs. Hierdoor heb ik op papier 12 weken vakantie en gaan mijn kinderen alleen in de andere 40 weken (1 dag) naar de BSO. Wat Sadie zegt herken ik niet. Ik ben alleen de laatste week van de zomervakantie weer aan het werk, terwijl mijn kinderen vrij zijn.

Ik vind het samen vrij hebben heel fijn. Geen gedoe met oppas regelen. Ik ben naar verhouding meer dagen thuis met de kinderen in vergelijking tot mijn partner. Hij heeft maar 20 vakantiedagen, dus het scheelt ons een boel geregel.

Anderzijds heb ik nooit een vrije dag voor mijzelf, tenzij ik opvang voor ze regel of mijn man thuis is. Ook kan ik hun vrije middagen en studiedagen die vallen op mijn werkdagen, niet zelf oplossen. Hetzelfde geldt voor mijn eigen studiedagen op mijn niet-werkdagen. Maar dat weegt geenzins op tegen alle momenten samen in die 12 weken. De kinderen vinden het ook heerlijk en op deze manier is er echt een onderbreking voor ze t.a.v. reguliere schoolweken en oppas in huis/bso.

Hoe ze op een andere constructie reageren weet ik niet, aangezien ik langer in het onderwijs werk dan ik kinderen heb;)

Overweeg je een baan in het onderwijs Lot?

Edit: de vakantieweken zijn voor mij een absolute pré wbt een baan in het onderwijs. Wat mij betreft is dat ook het grootste gemis, wanneer ik rond kijk naar andere banen. Zeker nu de kinderen zelf nog op het basisonderwijs zitten en relatief afhankelijk zijn.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Jun 2022 21:13

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ja. Ik heb iets aangeboden gekregen. Maar ik vraag me af of ik het niet te rooskleurig zie. Een keer een dag voor jezelf lijkt me ook wel fijn. Maar ergens is het ook wel fijn voor kinderen om in vakantieweken ook echt vakantie te hebben. Al denk ik dat die paar dagen opvang ook geen ramp zijn de weken dat je niet samen vrij bent.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 22 Jun 2022 22:04

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Leuk! Die paar dagen opvang regelen zijn over het algemeen geen ramp, maar in ons geval zijn dat dus vaak de schaarse losse vrije dagen van mijn partner.

T.a v. de vakanties is het beeld over het algemeen onder het onderwijspersoneel rooskleurig (schat ik in). Daarentegen ligt de werkdruk in de reguliere weken relatief hoog, als in meer uren werken dan op papier, ouderavonden in de avonduren en studiedagen/vergaderingen waar je op je niet werkdagen rekening mee moet houden. Daarnaast moeten uren als gevolg van feestdagen op jouw werkdag weer op een ander moment gecompenseerd worden. Zoals in ieder werkveld heb je dus voor en nadelen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 22 Jun 2022 22:22

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik werk in het onderwijs, maar de opvang/bso van de kinderen loopt door in de schoolvakanties. Hier betaal je een hoger uurtarief bij een 40 weken arrangement, dus veel goedkoper was het niet. Onze jongste bleek veel behoefte te hebben aan structuur en regelmaat, die heeft enorm moeten wennen toen hij startte op de opvang (met 4,5 maand) en na de eerste lockdown (toen was hij 10 maanden) duurde het ook weer een paar weken voor hij gewend was. Voor hem is het veel beter als het gewoon doorloopt. Dat gaven ze bij ons ook aan bij de inschrijving. De bso van onze oudste organiseert allerlei uitstapjes en leuke activiteiten in de schoolvakanties. Ik vind dat echt meerwaarde voor de kinderen, anders moet ik elke dag het entertainment verzorgen. En dat ze daar met leeftijdsgenootjes speelt vind ik fijn. Ze heeft daar veel behoefte aan, dat merk ik na een lang weekend Hemelvaart of Pinksteren al. Natuurlijk kan ik ook speelafspraakjes regelen in de vakantie, maar ik vind het eigenlijk wel lekker dat het voor twee dagen in de week voor mij gedaan wordt. En eerlijk, ik vind het ook fijn om dan eens een dag voor mezelf te hebben, want dat heb ik anders nooit. Ik ga vaak met mijn vriend ook een dagje weg dan, of met een vriendin naar de sauna ofzo. Fijn dat ik daar nu dan niet steeds oppas voor hoef te regelen.

Wat betreft werk in de vakantie, dat varieert. Komend schooljaar zit er voor elke vakantie een toetsweek (fantastisch gepland voor leerlingen maar voor ons dus niet) dus dan zal ik ook nog wel wat werk aan het doen zijn. Dat doe ik nu ook regelmatig, lessen voorbereiden enzo, dat dat klaar staat voor een hele periode. Scheelt me door de week dan weer tijd.
december 2016
juli 2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Jun 2022 01:18

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Uffe schreef:Heeft er iemand ervaring met die slip stop schoentjes voor het zwembad/strand?


Ja, die zijn top!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 24 Jun 2022 23:14

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Wij hebben vandaag de nieuwe indeling van de stamgroepen voor komend schooljaar gekregen. Jongste erg blij. Maar oudste (straks groep 5) was zo intens verdrietig. Zij is ingedeeld in een groep zonder haar 2 beste vriendinnetjes en heeft in de nieuwe groep helemaal geen vriendinnetje zitten... Ik voel me onmiddellijk de zeik moeder, maar haar verdriet gaat me zo aan het hart en ik snap de keuze ook niet. Is het gek als ik de juf daar toch op aanspreek komende week?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers