Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 28 Mei 2023 20:34

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Shoesme en dan idd met zo'n neus. Slijt bijna niet en online zijn altijd wel leuke modellen in de sale te vinden. Bij Omoda bijvoorbeeld.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 28 Mei 2023 20:46

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Ik herken het niet echt. Maar onze zoon heeft wel meerdere paren. Dus het afwisselen, scheelt in slijtage (niet in kosten).
Hij heeft nette schoenen en nette sandalen, laarzen (voor buiten spelen), schoenen en sandalen voor de opvang. Kan mij dan ook minder interesseren als die laatste snel slijten. Zolang ze niet echt kapot zijn, doet ie het er maar mee.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 30 Mei 2023 10:49

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Mijn ouders hebben mij tijdens de kraamtijd ontzettend veel geholpen (nog steeds hoor, maar het wordt natuurlijk wel wat minder). Om daarvoor te bedanken wil ik hun eigenlijk een cadeau oid geven. Materiële dingen geven ze niet zo om, zoals ze zelf zeggen hebben ze genoeg spullen. Dus het liefst geef ik ze iets van een uitje oid. Zouden jullie willen meedenken? Een heel leuk wel materieel idee mag ook trouwens.

Maar hebben jullie ideeën van uitjes bijvoorbeeld die ook met een newborn erbij leuk zijn? Een beetje in het genre van “een middagje varen”, alleen vind ik dat zelf nog niet zo geschikt 😉
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 30 Mei 2023 11:48

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Lunchen vond ik leuk met een newborn 🤣

Ik zou het vooral klein houden en niet te lang. Dan kan eigenlijk alles wel. Met de oudste hebben we veel gewandeld dood de bossen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 30 Mei 2023 13:12

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Een beetje vroeg nog, maar een abo op de dierentuin in de buurt
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 30 Mei 2023 14:46

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Een abonnement heb ik inderdaad ook gedacht, maar helaas zit er niks leuks in de buurt. Ergens lunchen zou wel kunnen idd, al heb ik dat al vaker cadeau gegeven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Mei 2023 14:49

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Je zou wel gewoon leuk een dagje naar een dierentuin kunnen als uitje? Kan de baby lekker slapen. Als het wat verder weg is kan je evt nog ergens eten erbij doen.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 30 Mei 2023 15:28

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Een oppad abbo. Zelf maken en dat ze dan 10x op pad mogen met hun kleinkind op jullie kosten. Een beetje met een knipoog, maar wel leuk.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1680

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 30 Mei 2023 15:28

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Dierentuin is vaak een succes, lunchen of high tea doet het hier ook altijd goed.
Of gewoon een mooie foto van de baby met opa en oma in een lijstje?
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 01 Jun 2023 19:21

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Onze oudste van 3 jaar vindt het lastig om voor zichzelf op te komen. Bij ons en bij zijn broer gaat het prima, maar op de opvang bijvoorbeeld laat hij vaak over zich heen lopen. Daardoor pakken kinderen, ook kleinere, vrij makkelijk iets van hem af en dan wordt hij erg verdrietig. Tegen de leidsters zeggen wat er is vindt hij dan ook moeilijk. Het is ook wel echt zijn karakter en wij vinden hem natuurlijk goed zoals hij is, maar ik vraag me wel een beetje af hoe dat later gaat zijn. Iemand nog tips om hem weerbaarder te maken? Wij zijn zelf beide behoorlijk assertief dus ik denk wel dat hij het goede voorbeeld krijgt haha, maar daardoor vind ik het ook lastig om me in hem te verplaatsen.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 660

Geregistreerd: 11 Okt 2022 20:24

Bericht 01 Jun 2023 21:12

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Ik wil graag een trampoline aanschaffen voor in de tuin. En dan het liefste ingegraven en rond. Hebben jullie tips en hoe groot is jullie trampoline? Waar heb je hem aangeschaft?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 02 Jun 2023 08:33

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Ah sneu hè Tove. Ik heb ook zo’n peuter. Wij proberen haar altijd maar te zeggen dat ze het best mag zeggen dat ze iets niet leuk vindt. Maar verder laten we het ook maar een beetje gaan. Het is nou eenmaal haar karakter en als zij liever ‘vlucht’ in plaats van ‘vecht’ dan is dat maar zo. Misschien dat het met het ouder worden ook nog wel anders wordt.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 02 Jun 2023 10:22

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Hoe deden jullie het met de borstvoeding en het oudste kind?
Ik merk dat voeden gewoon veel tijd kost (overdag iedere 2/2,5 uur), en ben dan zeker een halfuur tot driekwartier bezig. Op zich prima. Baby drinkt en groeit goed.
Maar op de dagen dat ik alleen ben met beide jongens, vind ik het wel lastig richting de oudste. Die kan niet de hele tijd het geduld op brengen om te wachten. Dus die wordt gedurende de voeding opstandig, moet ik weer mopperen, krijg ik stress, wordt hij nog opstandiger en zo verder.
Dus nu ben ik geneigd om over te stappen op flesvoeding (kolven kost net zo veel tijd met voeden erbij als live voeden).

Iemand ervaring? Hoe deden jullie dit?

Ik zal het namelijk ook wel missen. Maar ik weet niet of mijn wens om bv te geven nu zo groot is dat het de rest onder druk zet.

Bij de oudste had ik overigens ook binnen drie maanden afgebouwd, maar dat had andere redenen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1680

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 02 Jun 2023 10:28

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Godsavethequeen schreef:Ik wil graag een trampoline aanschaffen voor in de tuin. En dan het liefste ingegraven en rond. Hebben jullie tips en hoe groot is jullie trampoline? Waar heb je hem aangeschaft?


Wij hebben een salta trampoline. Staat nu 4 jaar en de rand en net zijn inmiddels kapot. De veren en springdoek (even de naam kwijt) zijn nog goed. De veren piepen wel. Mijn ouders hebben een duurdere, merk weet ik zo niet, die is veel beter.
Dus ik zou zeggen, ga niet voor het merk dat wij hebben. Trampoline kost iets meer dan 300 euro maar de rand en net ieder 100 euro.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Jun 2023 12:28

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Godsavethequeen schreef:Ik wil graag een trampoline aanschaffen voor in de tuin. En dan het liefste ingegraven en rond. Hebben jullie tips en hoe groot is jullie trampoline? Waar heb je hem aangeschaft?


Wij hadden een ovale trampoline van Berg. 4x3,5 uit mijn hoofd. Hele fijne trampoline. Ingegraven met net. Was wel bijna 1000€. Helaas achtergebleven bij ons oude huis.

Ik heb nu ergens gratis een trampoline opgeduikeld. Is blijkbaar van Action. Doet het ook prima. Niet ingegraven. Wel met net. Nu staat ie buiten de tuin, wat voor mij nu prima is.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 02 Jun 2023 12:43

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Ik zou als tip geven om de trampoline in de voortuin te zetten, zo zit jij (en je buren) minder in het kinder gegil.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 02 Jun 2023 13:58

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Wij hebben een Berg trampoline van 3.30 in de tuin ingegraven. We hebben hem nu bijna 8 jaar en hij piept en kraakt niet en de rand is nog niet aan vervanging toe. Ik vind het formaat mooi, groot genoeg om met meerdere tegelijk te springen/spelen. Er worden hier van allerlei spellen bedacht op de trampoline.

Bloom, dat is in het begin wel even lastig ja. Wat ik deed was voorlezen of een spelletje doen tijdens het voeden, even iPad, of gewoon spelen. Vooral mijn oudste had er ook een handje van om op de tafel te klimmen of bellen te gaan blazen in huis als ik net aan het voeden was. Dat recalcitrante gedrag was vrij vlot wel weer voorbij. En de voedingen worden op den duur natuurlijk ook steeds korter. Ervaring met flesvoeding heb ik niet, maar het lijkt me dat je ook dan bezig bent met de baby. Misschien wel makkelijker, omdat er vaak wat meer tijd tussen de voedingen zit, maar dat gaat met borstvoeding ook wel geleidelijk. Ik had voor de oudste ook wat spelletjes in huis die ze alleen kon doen (Elektro, dat soort dingen).
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 02 Jun 2023 14:54

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Max schreef:Ik zou als tip geven om de trampoline in de voortuin te zetten, zo zit jij (en je buren) minder in het kinder gegil.

Dat kan helaas niet overal.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 02 Jun 2023 17:55

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Carra schreef:Ah sneu hè Tove. Ik heb ook zo’n peuter. Wij proberen haar altijd maar te zeggen dat ze het best mag zeggen dat ze iets niet leuk vindt. Maar verder laten we het ook maar een beetje gaan. Het is nou eenmaal haar karakter en als zij liever ‘vlucht’ in plaats van ‘vecht’ dan is dat maar zo. Misschien dat het met het ouder worden ook nog wel anders wordt.


Jaa lastig he, wij doen eigenlijk hetzelfde en ik vind ook dat het er gewoon mag "zijn". Maar natuurlijk is het niet leuk als het hem zelf in de weg zit! Lastig, ik hoop ook dat het beter wordt met de leeftijd.

@ Bloom, ik zou ook een filmpje opzetten. Verder is ook mijn ervaring dat ze er snel aan wennen hoor. Maar mijn jongste is wel een hele korte drinker dus dat scheelt ook.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Jun 2023 17:58

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Bloom, hier duurde de voeding meestal max 30 minuten. Vaak zat de oudste er dan bij en keken we tv. Of een boekje idd. Of zongen we een liedje. Ook keek ik soms dan toe als hij bezig was met een tekening of een treinbaan.

Een tip die hier werd gegeven en ik ook wel gedaan heb: bepaald speelgoed of activiteit enkel aanbieden/geven tijdens de voeding. Dan is er iets 'nieuws' en iets dat enkel mag of kan tijdens die momenten. Dan wordt het voor de oudste ook een specialer moment.

Verder was hij naar mijn herinnering niet super opstandig die tijd. Oh, hij wilde dan wel vaak ook een flesje om ernaast te drinken. Dus die maakte ik vaak als ik ging voeden. Lekker samen rustmoment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jun 2023 18:07

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Ik deed ook filmpjes voor hem of boekjes met één hand lezen / spelen met één hand. Bijv dat hij dan wat lekkers in 't speelkeukentje ging maken en mij steeds wat kwam brengen. Hoefde ik alleen maar hap hap te doen alsof.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 02 Jun 2023 18:24

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Ik denk dat de borstvoedingsperiode een toptijd is geweest voor de oudste qua filmpjes. Verder nam ik vooral de tijd als de oudste bij de peuterspeelzaal of naar bed was.

Trampoline hebben wij van Decathlon. Inmiddels 3 jaar oud en nog als nieuw. Hij is 3 meter in doorsnede en dat is een fijn formaat.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 02 Jun 2023 19:46

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Godsavethequeen schreef:Ik wil graag een trampoline aanschaffen voor in de tuin. En dan het liefste ingegraven en rond. Hebben jullie tips en hoe groot is jullie trampoline? Waar heb je hem aangeschaft?
Wij hebben een ronde trampoline van 366cm rond ingegraven in de tuin. Onze omranding was dit jaar helemaal versleten (na 4 jaar) maar bij Van Cranenbroek kost zo'n omranding maar 75 euro dus die hebben we nu vervangen. Wij hebben hem online gekocht.
2012 & 2016
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 02 Jun 2023 20:18

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Ik denk dat ik nog even doorzet met de bv. Ik denk dat ik het nu nog te erg ga missen (weegt nu nog niet op). En feitelijk gezien gaat het om een echte dag dat ik beide mannen alleen heb en een ochtend. En iedere ochtend, maar dan probeer ik te voeden voor de oudste wakker wordt.

Dan op de ene dag maar extra tv, een extra snack of wat dan ook. We bikkelen door.
Gisteren had de oudste de bank onder gesmeerd met potgrond van buiten 🤦🏼‍♀️
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Jun 2023 21:04

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Pff vanmiddag m'n dochter voor de zoveelste keer opgehaald van een speeldate waarbij ze totaal niet mee naar huis wilde komen. Wegrennen, vervelend doen, brutaal (ook tegen de oma van het vriendinnetje), pfff. Het zweet breekt me uit elke keer en ik schaam me gewoon tegenover die ouders. Heb haar uiteindelijk zo'n beetje het huis uit moeten sleuren en ben daarna ook echt boos geworden. Ze is hartstikke lief meestal, maar op dit soort momenten is het gewoon een draak. Doen jullie kids dit ook en zo ja, hoe ga je ermee om?

Andersom heb ik dit ook al weleens gezien als er bij ons een kind kwam spelen, dus het is misschien de leeftijd ook wel.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers