Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Me-time

<<

Anoniem330

Bericht 02 Aug 2022 15:47

Re: Me-time

Ik ook Kira.

Ik ben dus vandaag vrij en dan heb ik heel erg het gevoel dat ik moet. Of wanneer mijn vriend zegt; ga anders even wat voor jezelf doen, ik ben nu toch thuis?
Uhhhhh. Nee dan wil het niet meer ofzo. 🤭
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Aug 2022 15:50

Re: Me-time

Kira schreef:Nou ik denk dat ik dat inderdaad herken. Daarom kan ik ook echt genieten van gewoon thuis zijn en bezig zijn.
Morgen ga ik een dagje naar de dierentuin met een vriendin en haar dochtertje. Zoon gaat niet mee want die moet werken, maar dat zie ik dus niet als me-time. Ik vind het heel leuk, geniet er ook echt van maar echt ontspannen doe ik thuis.


Ja precies, dat vind ik leuk maar moet ik eerder van bijkomen dan dat in er van ontspan. Maar eigenlijk heb ik dat zelfs al als ik alleen de stad in ga. M'n moeder zei dus net dat ik dan even lekker ga shoppen. Eh nee dank je, dan kom ik juist met een leeg batterijtje terug. Het enige wat ik daarin wél heel erg ontspannend vind is zelf op reis zijn. Dan kan ik de prikkels om me heen juist wel op een bepaalde manier verwerken, zeker wanneer ik fotografeer.
Let's discover the world together.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 02 Aug 2022 16:08

Re: Me-time

Sinds kort hebben we afgesproken dat de maandagavond en donderdagavond van mij zijn. Ik kies er tot nu toe altijd voor om dan te sporten. De dinsdag en vrijdag zijn van m’n vriend. Tot nu toe werkt dit wel goed. Ik had het idee dat ik nooit tijd voor mezelf had, was ook zo want ik zat tot die afspraak elke avond met de baby in m’n armen. Het sloop er een beetje in dat m’n vriend dan nog even achter de laptop dook of iets in de tuin ging doen of de deur uitging. Door deze afspraak heb ik wel m’n me time en kan ik de batterij even opladen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 02 Aug 2022 16:15

Re: Me-time

Momenten dat ik handen vrij heb ben ik druk met opruimen, huishouden en achterstallige dingen. Ook bv in avond, keuken opruimen, tassen klaar maken, wasmachine voor avond klaar zetten, tuin sproeien.. voordat de kinderen liggen is het al 20, soms later, en daarna dat nog. Als ik dan op bank plof voelt het niet als me time dat uurtje eigenlijk, kan er ook niet van genieten, en ben met vriend samen, dus proberen ook beetje aandacht samen te hebben of bv serie samen kijken, kan precies in drie kwartier 😂 o en regelmatig speen naar dochter brengen.

Ik heb woensdag ochtend met alleen baby, maar die ochtend heb ik hard nodig in huis, of boodschap doen, iets ophalen, afspraak dokter.

Dus ik vind het knap hoe mensen me time hebben naast gezin, alles wat moet én werken (ik werk 3,5 dag en tussendoor nog regelmatig dingen afwerken)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Aug 2022 16:21

Re: Me-time

Pippa schreef:Dus ik vind het knap hoe mensen me time hebben naast gezin, alles wat moet én werken (ik werk 3,5 dag en tussendoor nog regelmatig dingen afwerken)


Dit wordt echt makkelijker als ze beiden naar school gaan, maar ja dat duurt nog even.
2015 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 02 Aug 2022 22:46

Re: Me-time

Ok maar Pippa, dat hoef je toch niet alleen te doen dan? Of is het net als Tabbie dat je partner veel weg is dan? En ik doe die dingen ook, maar wasmachine klaarzetten (vaatwasser ook trouwens) doen wij gewoon tussendoor, als het eten staat te sudderen ofzo. Sproeien kan ook wel met kinderen toch? Ik probeer gewoon zoveel mogelijk te doen als de kinderen nog wakker zijn. Oudste speelt en jongste zit in wipstoel naar me te kijken. Ik wil nadat de kinderen op bed gaan echt nul meer hoeven doen. Lunchbox doe ik in de ochtend.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Aug 2022 23:10

Re: Me-time

Pippa schreef:Momenten dat ik handen vrij heb ben ik druk met opruimen, huishouden en achterstallige dingen. Ook bv in avond, keuken opruimen, tassen klaar maken, wasmachine voor avond klaar zetten, tuin sproeien.. voordat de kinderen liggen is het al 20, soms later, en daarna dat nog. Als ik dan op bank plof voelt het niet als me time dat uurtje eigenlijk, kan er ook niet van genieten, en ben met vriend samen, dus proberen ook beetje aandacht samen te hebben of bv serie samen kijken, kan precies in drie kwartier 😂 o en regelmatig speen naar dochter brengen.



Ik weet niet hoe laat jij naar bed gaat maar ik plof vaak rond half 9 op de bank, dan slapen de kinderen wel echt en heb ik alles opgeruimd enzo en dan zit ik zeker nog wel twee uur. Maar ik ga prima op dat ritme van rond 11 uur slapen en 6 uur op staan. Oh ja ik sta dus ook altijd als eerste op zodat ik wat me time heb in de ochtend. Heerlijk vind ik dat.

En ik laat heel makkelijk de boel de boel. Ik vind het niet erg om het speelgoed een avondje te laten liggen als dat betekent dat ik wat langer tijd voor mezelf heb.

Maar het is met (jonge) kinderen gewoon echt aanpoten. Ik vind die uurtjes tussen eten en slapen echt het zwaarst op de dag.

Ik zie de tijd met m'n dochter nog steeds ook wel als me time. Zij is zo makkelijk. Ze begint wel wat meer uitdaging nodig te hebben en we spelen wel echt samen maar nog steeds is dat zo niets vergeleken met de aandacht die zoon vraagt.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Aug 2022 00:11

Re: Me-time

Oh ja, de ochtend ook, goeie Marin! Ik stond vanmorgen 6.30 op zodat ik rustig melk kon pompen en haar wassen (en scrollen op telefoon) voordat kinderen wakker werden (7.15). Babysitter kwam 7.30, dus paste allemaal precies! En dat half uur rustig de dag beginnen is heilig, heb ik ook meer overzicht en rust om de dag te bedenken voordat 2 koters mijn hoofd overnemen
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 03 Aug 2022 05:56

Re: Me-time

Pippa schreef:Momenten dat ik handen vrij heb ben ik druk met opruimen, huishouden en achterstallige dingen. Ook bv in avond, keuken opruimen, tassen klaar maken, wasmachine voor avond klaar zetten, tuin sproeien.. voordat de kinderen liggen is het al 20, soms later, en daarna dat nog. Als ik dan op bank plof voelt het niet als me time dat uurtje eigenlijk, kan er ook niet van genieten, en ben met vriend samen, dus proberen ook beetje aandacht samen te hebben of bv serie samen kijken, kan precies in drie kwartier 😂 o en regelmatig speen naar dochter brengen.

Ik heb woensdag ochtend met alleen baby, maar die ochtend heb ik hard nodig in huis, of boodschap doen, iets ophalen, afspraak dokter.

Dus ik vind het knap hoe mensen me time hebben naast gezin, alles wat moet én werken (ik werk 3,5 dag en tussendoor nog regelmatig dingen afwerken)

Bij ons gaat na het avondeten de 1 onze T douchen en klaarmaken voor bed.
En de ander doet de klusjes die jij hierboven beschrijft. Dan hoeft het dus niet NA kinderbed tijd nog. Tenminste, als we er beide zijn.
2016
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 03 Aug 2022 08:32

Re: Me-time

Maar bv sproeien kan niet met de zon op de tuin, dus dat kan pas als kinderen al
slapen; als we thuis komen, snel koken, eten maken, keuken opruimen en naar boven met de kinderen, dan heb ik dus geen ruimte om dingen met de kinderen te doen, want op vrije dagen helpen die altijd mee en zijn overal bij, dus bv was moet dan daarna. En ja ook vriend doet veel en brengen beide 1 naar bed, want dochter moet ook nog fles met naar bed brengen, en 1 doet dan was en ander tuin, en bv met koken ben ik alleen met kinderen, dan kan ik niet ook nog beneden de was klaarmaken, dus dat moet dan later. Kleine voorbeelden hoor, maar avonden zijn wel summier, maar zal beter worden als dochter wat groter is misschien 🙃

Marin, ook meestal 23/23.30 maar bed. Niet slim, want moet er 2/3 keer uit nog voor huilend kind, die vroeg wakker is, maar anders dagen wel heel snel voorbij 🤪 zo nog iig uurtje tijd voor mezelf/ons met mazzel haha.

Na vakantie maar dagje voor mezelf vrijnemen misschien 😂
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Aug 2022 09:53

Re: Me-time

Ja dat zijn op zich ook allemaal dingen die ik doe (op de flessen na maar wel vaak veel maar boven voor zoon paar keer). Alleen de was doe ik nu natuurlijk nog overdag. Dat zullen we meer 's avonds moeten doen (ik vraag me idd af hoe in hemelsnaam want ik draai zo'n drie wassen elke dag).
Oh en tuin sproeien is maar tijdelijk natuurlijk. Ik zie dat trouwens zelf wel als een rustmomentje, lekker rustig in m'n eentje in de tuin. Vaak neem ik kopje koffie mee en ga ik er even bij zitten.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 03 Aug 2022 09:54

Re: Me-time

zoveel elke dag? Wow! Nee ik was 4/5 wassen in een week denk ik, en omdat stroom goedkoper is na 23, was ik op dit moment dus in de avond en weekend ipv alles er doorheen knallen op m’n vrije dag 🤣
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Aug 2022 09:55

Re: Me-time

Ik doe de wassen vooral in het weekend. Al heb ik net ook een was aangezet. Was vouwen vind ik vreselijk overigens.

Maar ik doe veel met de kinderen erbij hoor. Maar zoals gisteren ligt de oudste pas om 10 uur op bed. Dan ben ik zelf ook kapot.

Dus misschien moet ik vooral op zoek naar me-time op een moment dat ik ook nog energie heb om iets voor mezelf te doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Aug 2022 10:18

Re: Me-time

@pippa ja meeste dagen toch zeker wel. Dus dat zal wel even puzzelen worden bij ons maar komt vast goed. Idd vast 's nachts draaien en 's ochtends ophangen of direct uit werk vast opzetten vóór het eten maken enzo. Maar dat zal voor mij wel even wennen worden.

Tabbie schreef:.

Dus misschien moet ik vooral op zoek naar me-time op een moment dat ik ook nog energie heb om iets voor mezelf te doen.


Dat lijkt me best een goede realisatie idd! En ook eigenlijk heel logisch. Er is denk ik ook verschil tussen 's avonds op de bank echt niks (= hoogstens tv/telefoon) willen doen en echt wat voor jezelf willen doen (bijv tijdschrift lezen, iets diy-en, iets anders waar je blij van wordt). Zo zou ik best wat vaker willen schilderen maar dat doe ik dus ook nooit.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 03 Aug 2022 10:21

Re: Me-time

Ik zie het wel echt als me-time als ik alleen thuis ben of weet dat ik niet gestoord ga worden. Zo zit ik momenteel ook met laptop op schoot, terwijl de kinderen aan het knutselen zijn (kerstkaarten voor de gastouder, :smile: ), maar echt me-time is het niet omdat ik regelmatig moet helpen of iets pakken. En ik weet dat als ik iets ga doen, ik in no time 2 kinderen naast me heb met "wat doooooeee jeeee?"

Ik kan soms ook wat verloren ronddrentelen als ik alleen ben. Eindelijk tijd voor mezelf, zoveel plannen en niet weten waar ik moet beginnen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Aug 2022 10:39

Re: Me-time

De was kun je prima doen als de kinderen wakker zijn lijkt me. Ik probeer juist zo veel mogelijk huishoudelijke dingen te doen als m'n dochter thuis/wakker is, zodat ik optimaal kan profiteren van me-time als ze slaapt.
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 03 Aug 2022 10:40

Re: Me-time

Bliss schreef:De was kun je prima doen als de kinderen wakker zijn lijkt me. Ik probeer juist zo veel mogelijk huishoudelijke dingen te doen als m'n dochter thuis/wakker is, zodat ik optimaal kan profiteren van me-time als ze slaapt.


Moet je wel thuis zijn op zo’n moment overdag 😜
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Aug 2022 10:42

Re: Me-time

Ja dat lijkt me logisch, maar je werkt toch niet fulltime en bent toch anderhalve dag thuis?
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Aug 2022 10:44

Re: Me-time

Bliss schreef:De was kun je prima doen als de kinderen wakker zijn lijkt me. Ik probeer juist zo veel mogelijk huishoudelijke dingen te doen als m'n dochter thuis/wakker is, zodat ik optimaal kan profiteren van me-time als ze slaapt.


De was aanzetten is sowieso idd niet zo'n probleem. Opvouwen vind ik wel altijd een gedoe met twee kinderen die alles omver trekken maar we maken er altijd maar een vullende middag activiteit van. 😅 Ik probeer idd altijd juist zoveel mogelijk te kijken wat ik wél met de kinderen kan doen zodat ik kan chillen als ze weg zijn.

Maar idd moet je wel thuis zijn. Ik heb de hoop dat ik tijdens thuiswerken iig een was kan draaien en in de droger kan doen.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Aug 2022 10:58

Re: Me-time

Ja ik doe inderdaad ook veel tussen het werken door. Maar als N thuis is, laat ik haar gewoon beneden als ik zulke klusjes doe hoor.
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 03 Aug 2022 11:03

Re: Me-time

O ja met zoon kon en kan dat ook prima, die hielp en helpt altijd mee als ik iets doe, want ben altijd wel met iets in huis bezig, maar dochter toen ze klein was was prima, maar nu klimt ze overal op, tussen en onder hahaha, die kan ik geen moment uit oog meer verliezen, ook niet in de box. Maar die slaapt gelukkig nog 2x, dus heb net wel wat kunnen doen iig 😂
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 03 Aug 2022 11:04

Re: Me-time

Maar dan nog mis ik me-time, en als ik het heb of zou kunnen hebben ben ik (te) onrustig op een of andere manier, ontspannen lukt (gewoon) niet (meer).
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Aug 2022 11:05

Re: Me-time

Dat lukt wel tijdens thuiswerken hoor Marin!
Daarvoor is thuiswerken echt ideaal. Als het mooi weer is doe ik bijna standaard 's ochtends de wasmachine aan zodat het lekker buiten kan hangen. Dat kwartiertje ophangen kan wel even tussendoor.
En dan 's avonds vouwen als de oudste 2 op bed liggen (en evt de jongste ook). Wel met een serie erbij aan, dan voelt het toch wat minder erg om te doen, haha.

Na de zomer ben ik tijdelijk op maandag en vrijdag vrij. Oudste 2 naar school, dus ik heb mezelf vast voorgenomen dat ik op minimaal 1 van die dagen dutje van baby echt gebruik om helemaal niks te doen. Gewoon een serie kijken of lezen ofzo. Iig geen was, afwas of schoonmaken oid.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Aug 2022 11:08

Re: Me-time

Bliss schreef:Ja ik doe inderdaad ook veel tussen het werken door. Maar als N thuis is, laat ik haar gewoon beneden als ik zulke klusjes doe hoor.


Haha ja als ze beneden blijven is dat heerlijk. 🤣
Ik heb altijd twee stickers. Maar goed dan maken we er dus maar een activiteit van en ze spelen tegenwoordig ook best even lekker in M haar kamer. Daar staat alle Duplo nu dus bewust bijvoorbeeld voor dit soort doeleinden.

Wat rot dat je zo'n moeite hebt met de ontspanning vinden Pippa. Kan me er wel iets bij voorstellen omdat het denk ik ook gewoon even tijd kost dat te vinden en dan moet je bijv alweer naar bed of kind uit school halen etc.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Aug 2022 11:26

Re: Me-time

Ik heb dat dus ook Pippa!
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers