Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stofzuiger

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 01 Aug 2022 13:16

Stofzuiger

Welke stofzuiger hebben jullie?

Ik heb nog gewoon zo’n ouderwetse en nu m’n schoonmaakster op vakantie is merk hoe vreselijk zwaar en irritant dat ding is.
Ik heb een hond die ongelooflijk verhaard dus elke dag stofzuigen is geen overbodige luxe.

Ik kijk nu naar een Phillips steelstofzuiger maar die is 500 euro en dat doet wel een beetje pijn. Zou dat het echt waard zijn? Hebben jullie tips?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 01 Aug 2022 13:29

Re: Stofzuiger

Mijn tips gaan je qua kosten niet beter bevallen. We hebben een iRobot die we dagelijks aan zetten om het hele huis te doen als we weg zijn en een Dyson met zo'n laser en allerlei opzetstukken om zelf te zuigen. Ik vond het eerst ook echt een klap geld maar ik lieg niet als ik zeg dat ik tegenwoordig dagelijks met plezier de stofzuiger pak, terwijl ik eerst nooit zoog omdat ik het haatte. Met dat snoer en dat ding achter je aan, vreselijk. Nu pak je hem gewoon zo even en zie je met die laser goed waar je moet zijn.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 01 Aug 2022 16:20

Re: Stofzuiger

Wij hebben een Dyson speciaal voor dierenharen. Echt ideaal en zo veel prettiger als een normale stofzuiger. Inderdaad een klap geld maar het geld wel waard.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 01 Aug 2022 16:51

Re: Stofzuiger

Ik had dus laatst een steelstofzuiger gekocht toen de mijne stuk ging. Wat een onding en loodzwaar. Zoog ook voor geen meter en alles bleef ergens hangen. Van de week zo'n ruzie meegehad dat ik spontaan een ouderwetse heb gekocht van AEG. Op Coolblue gezocht op sterkste zuigkracht en kwam bij een AEG uit a €100. Van de week gebruikt, ik ben het bijna weer leuk gaan vinden. Voor mij geen steelstofzuiger meer. Hooguit een robot inderdaad maar die kan ik niet in alle ruimtes inzetten dus deze eerst :).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 01 Aug 2022 17:10

Re: Stofzuiger

Wij hebben een Miele Black Pearl. Inmiddels alweer ruim 9 jaar oud, werkt nog steeds perfect.

Beneden hebben we er een AEG steelkruimeldief bij, die is makkelijk voor even snel over de vloer na het eten, maar ik vind het een vies ding om schoon te maken, nu na 4 jaar merken we ook dat de kwaliteit rap achteruit gaat.

Boven hebben we nog een normale Dyson kruimeldief staan, deze gebruiken we vooral op de trappen en bovenop kasten etc.. Deze is inmiddels bijna 10 jaar oud en is eigenlijk nog niks aan te merken van achteruitgang in accu/ kracht.

Als de Miele nu kapot zou gaan, dan komt er of weer een Miele (met snoer) of een Dyson steelstofzuiger, maar dan wel 1 die een volwaardige stofzuiger vervangt.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 01 Aug 2022 19:46

Re: Stofzuiger

Ik heb een Dyson (met snoer) stofzuiger en na 5 jaar doet hij het nog altijd top. Filter is uitwasbaar en hij is zakloos, dat vind ik ook ideaal. Hij heeft bij ons verbouwingen overleefd en met dieren in huis doet hij ook nog steeds echt goed zijn werk!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11571

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Aug 2022 19:58

Re: Stofzuiger

Wij hebben 4 jaar geleden een dyson steelstofzuiger gekocht en ik pak echt zoveel sneller de stofzuiger. Vriend en ik hadden allebei een goede miele met snoer maar de dyson is zoveel fijner. Mijn vriend zuigt nogal onbenullig dus die had de zuigmond gesloopt. Toen een aantal weken met de miele moeten zuigen. Bizar om te zien hoeveel stof erin zat toen hij weer gemaakt was in vergelijking met normaal. Als onze dyson stuk is komt er ook weer een nieuwe.
2015 💙
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 01 Aug 2022 20:00

Re: Stofzuiger

Wij hebben een steelstofzuiger, maar die is erg zwaar om het hele huis mee te doen. De accu doet het ook maar 20 minuten, weet niet of je dat redt bij ons in huis.
Wij hebben nu een dweil/stofzuigrobot, die doet gemiddeld 2x per dag een rondje. Gaat op timer, maar kan hem ook aanzetten met mijn telefoon, dus zet hem vaak aan als er niemand thuis is. Je merkt het echt wel als hij een dagje overslaat omdat we de hele dag thuis zijn. 1x per week zuigt de schoonmaakster dan met de gewone, is niet superhard meer nodig, maar de convectorput zuigt hij bijvoorbeeld niet uit. De steelstofzuiger gebruiken we dan voor ongelukjes. Als ik planten verpot heb, of een kind extreem gekruimeld ofzo.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Aug 2022 20:49

Re: Stofzuiger

Wij hebben sinds een jaartje of zo een Dyson steelstofzuiger en ik wil nooit meer anders. Vroeger zoog ik nooit, bah zo'n zwaar onding met dat onhandige snoer. Dus dan wachtte ik gewoon tot mijn man ging stofzuigen of ik deed de hele kamer uit ellende maar met de kruimeldief. Maar sinds we de Dyson hebben vind ik stofzuigen gewoon bijna leuk, ik doe het sowieso dagelijks maar meestal meerdere keren per dag zonder moeite. Ook de trap is een eitje met een opzetstuk, of tussen de kussens van de bank. Hij is ook heel licht dus je tilt m ook zo naar boven bijvoorbeeld. Ik heb om de prijs ook even getwijfeld maar hij is elke cent waard vind ik.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 02 Aug 2022 08:22

Re: Stofzuiger

Dank voor jullie reacties! Lijkt erop dat m’n vakantiegeld van dit jaar naar een stofzuiger gaat 😬
Welke Dyson hebben jullie?
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 02 Aug 2022 08:26

Re: Stofzuiger

Oude nilfisk hier..prima ding,ondanks zn leeftijd,maar geen lichtgewichtje.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 02 Aug 2022 13:22

Re: Stofzuiger

Wij hebben deze: https://www.dyson.nl/stofzuigers/draadl ... e-modellen
Dyson v15 complete. Daar krijg je een extra accu bij, die heb ik niet altijd nodig maar als je heel grondig het hele huis doet is het wel handig.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 02 Aug 2022 13:39

Re: Stofzuiger

Ik hev een Henry, werkt perfect. Goede zuigkracht, lang snoer.

Ik zou dus nooit die bedragen uitgeven aan een steelstofzuiger, heb er eentje gehad en vond dat echt helemaal niks. Was wel een goedkopere.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Aug 2022 13:43

Re: Stofzuiger

Wij hebben een steelstofzuiger van Rowenta, ook met allerlei opzetstukken erbij. Is speciaal gemaakt voor huisdierharen (en wij hebben geen huisdier, maar hij zuigt dus gewoon goed). Stuk voordeliger dan een Dyson en we zijn er erg tevreden over!
❤ 7 juni 2018
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 02 Aug 2022 14:04

Re: Stofzuiger

Een Miele cat&dog.
Ik heb hem vanaf dag 1 dat ik op mezelf ging, dus hij is inmiddels 16 jaar oud, maar gaat nog als een trein. Wat mij betreft dus een prima investering geweest 😉
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 02 Aug 2022 14:50

Re: Stofzuiger

Ik vind een Dyson dus best zwaar en ik vind dat hij heel veel geluid maakt. Althans de Dysons die ik gebruikt heb tot nu toe. Daarnaast vind ik dat zakloze zelf ook niet prettig, omdat ik bang ben voor spinnen en die hoef ik niet terug tr zien. Daarom heb ik zelf een Miele C3 Silence en daar ben ik heel blij mee. Hij maakt weinig geluid, maar heeft veel zuigkracht en hij is ook niet zwaar. Ik had een tijdje een steelstofzuiger en voor tussendoor is dat wel echt praktischer. De combi zou ik wel fijn vinden, maar dat is met 38m2 nogal overdreven.

Herkennen meer mensen de herrie van een Dyson? Ik heb qua geluid wel wat aanstellerige trekken moet ik eerlijk toegeven.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem330

Bericht 02 Aug 2022 14:54

Re: Stofzuiger

June mijn schoonouders hebben een Dyson en ik vind het een heel naar geluid. Mijn kaken trekken er zowat van samen als mijn schoonvader na het eten even snel de kruimels zuigt.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 02 Aug 2022 15:12

Re: Stofzuiger

Ah herkenning en erkenning! Dank!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Aug 2022 15:25

Re: Stofzuiger

Bij een Dyson moet je toch ook de knop steeds ingedrukt houden? Dat lijkt mij echt superirritant!
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11571

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Aug 2022 16:24

Re: Stofzuiger

Bliss schreef:Bij een Dyson moet je toch ook de knop steeds ingedrukt houden? Dat lijkt mij echt superirritant!


Merk je op zich weinig van want het knopje is erg licht. Het geluid is idd killing maar ik ben idd ook een zeikerd op gebied van geluid. En dat moet ik dan maar ff slikken. Overigens vind ik het minder erg als ik zelf zuig dan als vriend dat doet.
2015 💙
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 02 Aug 2022 18:03

Re: Stofzuiger

Bliss, bedankt voor de tip! Zie dat Rowenta nu een cashback actie heeft dus dan is ie maar €185. Verder wel goede reviews dus denk dat ik die maar ga bestellen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 02 Aug 2022 19:10

Re: Stofzuiger

Ik vind het geluid van een gewone stofzuiger vervelender. Maar dat verschilt misschien ook weer per merk en type.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Aug 2022 19:14

Re: Stofzuiger

Feline schreef:Bliss, bedankt voor de tip! Zie dat Rowenta nu een cashback actie heeft dus dan is ie maar €185. Verder wel goede reviews dus denk dat ik die maar ga bestellen.


Oh top, wij hadden 'm toen ook met een cashbackactie, scheelt toch weer lekker!
❤ 7 juni 2018

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers