Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer gingen jullie trouwen

<<

Anoniem9

Bericht 14 Nov 2013 12:41

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

ED, heb je ook een mening over ons huwelijk? Ik ben ten slotte 'pas' 22. Graag hoor ik jouw mening hierover, wellicht kan ik er iets mee.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 14 Nov 2013 12:42

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Wij waren ruim 6 jaar bijelkaar waarvan we er al 4 van samenwoonden.
We wilden tzt graag een gezin stichten en het leek ons mooi om dan eerst te gaan trouwen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 14 Nov 2013 13:17

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Jill schreef:Wat ik me afvraag is hoe lang er tussen gevraagd worden en trouwen meestal in zit. Als je wil trouwen met jurk, feest etc.

Bij mij zit er precies vijf maanden tussen! Veel mensen vinden dit erg vroeg, ik vind het meevallen. Tuurlijk je moet veel dingen regelen, maar dat kan ook in een aantal weken. Zelf vond ik de locatie nog het lastigst om te kiezen en daar deden we het langst over.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Nov 2013 13:50

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Dennenappel schreef:
Jill schreef:Wat ik me afvraag is hoe lang er tussen gevraagd worden en trouwen meestal in zit. Als je wil trouwen met jurk, feest etc.

Bij mij zit er precies vijf maanden tussen! Veel mensen vinden dit erg vroeg, ik vind het meevallen. Tuurlijk je moet veel dingen regelen, maar dat kan ook in een aantal weken. Zelf vond ik de locatie nog het lastigst om te kiezen en daar deden we het langst over.



Vroeg? Volgens mij is dat een beetje "normaal". Ik vind het niet vroeg.
2014 2016
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 14 Nov 2013 13:54

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Zelf vind ik het ook niet vroeg, maar ik hoor dat veel mensen er toch 1-1,5 jaar voor uittrekken. In het begin vroegen veel mensen waarom we zo een haast hadden (en dan naar mijn buik kijken) en meer van dit soort opmerkingen.
<<

Anoniem44

Bericht 14 Nov 2013 14:11

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Ik vind dat ook een korte tijd hoor, hier is het toch vaak wel zo ongeveer een jaar. Bij ons zat er trouwens 11 maanden tussen.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Nov 2013 14:15

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Wij hadden 4 maanden de tijd om alles te regelen. Dat vond ik helemaal niet te kort.

Maar het hangt er ook van af in welk seizoen je trouwt, want wij trouwden in het naseizoen en dan is het over het algemeen gemakkelijker om een trouwlocatie en bijvoorbeeld een band te regelen.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 14 Nov 2013 14:18

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

We waren precies 10 jaar bij elkaar toen hij me vroeg en zijn 1 jaar en 4 maanden later getrouwd.

Op latere leeftijd kan de ervaring die je in de loop der jaren jaren hebt opgebouwd er voor zorgen dat je al veel sneller weet of iets goed zit of niet. Je hoort toch best veel dat mensen die wat ouder zijn na een korte relatie gaan trouwen of kinderen krijgen. Ik gun het ze van harte!

Ik wist ook wel meteen dat het goed zat maar ik was pas 18 dus toen dacht ik helemaal nog niet aan huisje, boompje, beestje.
<<

Anoniem64

Bericht 14 Nov 2013 15:21

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Wij zijn getrouwd toen we ruim 5 jaar samen waren, en nog niet samenwoonden daarvoor.
Zijn ook niet verloofd grweest verder, we kochten een huis, en hebben toen ook meteen een trouwdatum vastgezet, 1 maart de sleutel en september getrouwd. In die tussentijd dus flink geklust in huis en ook de jurk en alles was prima te doen zo.

We waren beide 23 trouwens. Op onze 17e en 18e verkering gekregen. :)
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 14 Nov 2013 16:14

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Wij zijn in februari 10 jaar samen maar nog niet getrouwd of concrete plannen daarvoor. Uiteindelijk willen we wel trouwen, ik denk over een jaar of 5 zodat de kinderen het ook redelijk bewust meemaken. Mijn vriend zegt steeds dat we gaan trouwen als Feyenoord landskampioen wordt. Nu begon dat als grap maar inmiddels weet ik dat niet meer zo zeker :wink:
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 14 Nov 2013 21:16

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Wij zijn 12,5 jaar samen en (nog) niet getrouwd. Wel een kindje en een gp.
Afbeelding
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 14 Nov 2013 21:55

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Wij zijn nu een jaar of 8 samen (ik 27,hij bijna 28) en wonen 1,5 jaar samen. Ik zou over een jaar of 2 wel willen trouwen maar we zijn net 2 jaar afgestudeerd en alles komt zo ineen keer qua financiën! Van studentenhuizen naar samenwonen (wasmachine/droger/ bank etc) , auto, we willen komende september een paar weken naar Amerika, we willen ook over een jaar ofzo een huis kopen (en onze studentenmeubels deels vervangen), 200euro studieschulden betalen per maand, nog niet echt een super verdienende baan hebben. Boeh! Eind 20 zijn is duur voor mij!

Helaas is mijn vriend zuinig en wil hij eerst heel veel geld sparen gok ik haha dus naar dat aanzoek kan ik nog wel even fluiten :nerd:
Smile, it's free!
<<

Anoniem 63

Bericht 14 Nov 2013 22:30

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Marsy31 schreef:Zijn er hier trouwens ook meiden die zich echt verloven? Dus verlovingsring ook blijven dragen met hun trouwring en een verlovingsfeest geven? Ik ben nog steeds zo verbaasd dat dat hier een hype is en de grootte van de ring door alle vrouwen lippenlikkend bekeken wordt. Ben nu op 2 verlovingsfeestjes geweest, telkens ongeveer half jaar voor de bruiloft. Ik wil trouwens een gewone simpele ring, niks geen grote steen, die stoot ik toch alleen maar, dus zal de Australische meisjes wel teleurstellen :P En wellicht een borrel in de kroeg, maar geen mini bruiloft als verlovingsfeest. Zo overdreven allemaal naar mijn mening. Maar wellicht zijn hier nog andere mensen die dat nog wel zo 'ouderwets' of cultuur gericht doen?

Als wij gaan trouwen zullen we trouwens wel jaar tot 1,5 jaar verloofd zijn, want vrienden en familie moeten dan van ver komen en natuurlijk ook de mogelijkheid hebben tot sparen en regelen. Anders was ik wel binnen maand getrouwd haha..



Ja, wij waren wel 'echt verloofd' in die zin dat ik een aparte verlovingsring heb en deze nog altijd aan mijn linkerhand draag, en mijn trouwring aan mijn rechterhand. Een verlovingsfeest hebben wij niet gedaan. Had daar niet eens van gehoord, maar nu zie ik het hier in de omgeving ook wel ja. Ik ben overigens wel traditioneel inderdaad, vandaar dat mijn man mijn vader eerst nog om 'toestemming' heeft gevraagd (niet dat ie die niet zou geven hoor, haha) en zijn we verloofd. Ik hou daar gewoon van. En mijn man gelukkig ook. En mijn vader vond het ook best grappig, haha. Niet nodig, maar stiekem toch wel leuk merkte ik aan hem.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Nov 2013 09:48

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Wij zij na 2,5 jaar getrouwd. Woonden toen ook al 2 jaar samen. Klinkt heel stom maar wij wisten vanaf de eerste minuut samem dat dit Het was :)
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Nov 2013 09:50

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Ik kreeg trouwens na het aanzoek wel een ring, gewoon een simpele zilveren met een klein steentje. Dat was mijn verlovingsring, maar verder hebben we hier niets mee gedaan, geen feestjes en ik noemde hem ook niet mijn verloofde ofzo.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 16 Nov 2013 12:49

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Wij hebben eerst een geregistreerd partnerschap gedaan, omdat mijn vriend een koophuis had en ik erbij ging wonen. Dus wel wilden wat regelen voor als er iets zou gebeuren.
En zoals het er nu uitziet, willen we rond mei 2015 gaan trouwen. Dan zijn de kinderen 3 en vind ik het wel leuk als ze het bewuster meemaken.

Het liefst had ik getrouwd voordat we kinderen kregen.
Afbeelding
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 17 Nov 2013 10:27

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Mijn man vroeg me ten huwelijk op de dag dat we 4 jaar samen waren en zijn iets minder dan een jaar later getrouwd. Toen we bijna 5 jaar samen waren.

Nu zijn we volgend jaar 5 jaar getrouwd en 10 jaar samen!!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Nov 2013 10:58

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Wij waren ruim 5 jaar samen toen we trouwden en woonden ook al ruim 5 jaar samen.
L2014 & H2017
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 17 Nov 2013 11:33

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

4 jaar samen toen we trouwden. 10 maanden verloofd geweest, in de eerste maand meteen de locatie geregeld en toen was onze eerst gewenste datum al bezet! (Die dus pas 10 maanden later was;) )
Wel een ring gekregen, geen verlovingsfeest gehouden. Is dat laatste niet heel erg Amerikaans? Net zoals babyshowers enzo?
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 17 Nov 2013 14:23

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Wij waren ruim 6 jaar samen toen we trouwden. Er zat een jaar en 5 maanden tussen het aanzoek en de daadwerkelijke trouwdag.
2014 2016
<<

FaithHopeLove

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:48

Bericht 17 Nov 2013 16:51

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Wij waren bijna 4 jaar samen toen we trouwden. Tussen het aanzoek en de trouwdag zat ongeveer een half jaar.
2013
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 17 Nov 2013 17:34

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

No. 3, ik ben er ook uit denk ik. Leuk, gefeliciteerd!
<<

Anoniem123

Bericht 18 Nov 2013 14:06

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Wij waren op 2 maanden na 3 jaar samen. :heart:
<<

Anoniem123

Bericht 18 Nov 2013 14:07

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

trouwens, in maart 2006 ben ik gevraagd en in juni 2007 zijn we getrouwd. De maand juni vonden wij een mooie maand om te trouwen alleen meteen in 2006 vonden we te snel.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 20 Nov 2013 15:14

Re: Wanneer gingen jullie trouwen

Als we eind volgend jaar gaan trouwen, zijn we 10 jaar samen.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers