Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 30 Jul 2022 20:06

Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Via de zoekfunctie kom ik bij diverse topics uit over speelgoed, die vaak gaan over het opruimen ervan en hoeveel kinderen aan speelgoed nodig hebben. Ik vroeg me enkele andere dingen af

- hoe vaak geef je je kinderen nieuw speelgoed? Nieuw als in, nieuw voor hen, dus kringloop of nieuw maakt niet uit. Los van verjaardagen en sint/kerst. Geef je bij 'speciale gelegenheden' iets? Rapport ofzo? Of gewoon als je iets leuks tegenkomt?

- beslis je samen met je kinderen welk speelgoed er weg kan? Wij proberen dat, maar ze willen alles houden. Ik zet vaak iets op zolder en wacht dan af of er nog om gevraagd wordt. Maar vervolgens staat het er zo lang, dat ze het een keer vinden en weer terug willen 🙈 verkopen is zo'n gedoe...

- wat bewaar je voor je eventuele kleinkinderen?

Ik kom dus vaak leuke dingen tegen, maar ik koop zelden iets, omdat mijn kinderen al heel veel speelgoed hebben. Logisch, maar ik vind het soms ook zonde. Dan denk ik dat ze er zooi blij mee zullen zijn en zo leuk mee zullen spelen... Mijn vriend vindt al helemaal dat ze veel te veel hebben, dus die word vaak boos als ik eens iets extra's toe wil stoppen. Als ze meer zouden wegdoen, zou er misschien ook wel vaker iets nieuws bij kunnen, maar als ik zie wat hier de meeste plek inneemt, is dat ook waar het meeste mee gespeeld wordt. Duplo, playmobil, lego, boekjes... en knutsel/tekenspullen. Ze moeten ook weer niet teveel verwend worden natuurlijk, maar zo af en toe verwennen vind ik zo leuk 😊
december 2016
juli 2019
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 30 Jul 2022 20:18

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

- hoe vaak geef je je kinderen nieuw speelgoed? Nieuw als in, nieuw voor hen, dus kringloop of nieuw maakt niet uit. Los van verjaardagen en sint/kerst. Geef je bij 'speciale gelegenheden' iets? Rapport ofzo? Of gewoon als je iets leuks tegenkomt? Te vaak vind ik haha. Vooral mijn man heeft er een handje van, die gaat graag naar kringlopen en dan komt de oudste bijv vaak met een autootje thuis. Hij is nu 2, ik wil het wel wat meer gaan beperken zodat hij niet straks elke keer iets verwacht... Maar ik snap jouw dilemma, wij dubben nu over een autogarage haha omdat hij daar zoooo graag mee speelt op de opvang. Maar hij is nog lang niet jarig en ik wil eigenlijk ook niet wachten tot Sinterklaas :angel: Denk dat we dat toch wel gewoon "zomaar" doen.

- beslis je samen met je kinderen welk speelgoed er weg kan? Wij proberen dat, maar ze willen alles houden. Ik zet vaak iets op zolder en wacht dan af of er nog om gevraagd wordt. Maar vervolgens staat het er zo lang, dat ze het een keer vinden en weer terug willen 🙈 verkopen is zo'n gedoe... Nee hier zijn die van ons nog te jong voor (2 en 0). Wij doen daarom nu wel echt af en toe dingen weg (natuurlijk niet de lievelingsdingen).

- wat bewaar je voor je eventuele kleinkinderen? Ehhhh nog niet over nagedacht, ik denk in ieder geval de duplo en het houten speelgoed (open ended), dat blijft zo mooi.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 30 Jul 2022 20:50

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Ik heb zelf nooit de neiging om speelgoed te kopen. Dat doe ik alleen als ik denk dat ze qua ontwikkeling toe zijn aan nieuw speelgoed. Mijn kinderen van januari en maart zouden als we niks tussendoor geven ook nooit buitenspeelgoed oid krijgen. M'n dochter speelt nu sinds een tijd hele dagen met Duplo en we konden wel wat meer daarvan gebruiken. We zijn naar iemand geweest die dat uit een loods tweedehands aanbiedt en daar kon ze zelf losse dingen kiezen. Dat vond ze helemaal leuk. Daarbij ga ik dan ook niet wachten tot Sinterklaas of haar verjaardag.

Wegdoen van speelgoed is nog niet echt aan de orde geweest. Het babyspeelgoed is weg maar dat missen ze niet.

Ik denk dat ik de Duplo bewaar voor later. En wat boeken die mooi blijven.
Een vriendin van me heeft nog puzzels van vroeger. Daarbij viel me op dat het nog supermooi was. De puzzels die wij hebben gaan niet eens 2 kinderen mee. Echt slechte kwaliteit, en ook heel goedkoop.
<<

Anoniem332

Bericht 30 Jul 2022 21:05

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Ik zou willen zeggen weinig maar als ik naar het speelgoed kijk dan is het veel. En dan ook iets wat tussendoor hier binnen komt.

We zijn het nu aan het uitmesten. Mijn vriend is nogal fan van bouw speelgoed. Dus we hebben een grote knikkerden van duplo en nog wat ander speel goed.

Ook moet ik nog 100.000 tekeningen en knustelwerken laten verdwijnen.

Het meeste krijgen ze op feestdagen. Ook bestellen we steeds meer tweede hands.
Onlangs hebben we bedacht dat ze elk kwartaal een boek mogen uitzoeken. We moeten nog lid worden van de bieb.

We zijn ook niet heel strikt met verjaardagen, soms geven we al iets eerder omdat het al gebruikt kan worden. En dan bij de verjaardag iets compacts.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 30 Jul 2022 21:41

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Vooral met bijzondere dagen, dus verjaardag, Sint, na afzwemmen oid.
Als ik tussendoor iets koop, is dat eerder knutselspul. Voelt voor hen alsnog als een cadeautje, maar het is wel praktisch en wordt echt veel gebruikt.

Oma koopt wel sneller cadeautjes tussendoor.

Speelgoed wegdoen is wel een dingetje, dat vind ik best lastig. Heb laatst wel een bak met van die kleine troepjes weggegooid.
Heel veel dingen kunnen nog weer door naar een zusje. Vind het dan ook weer zonde om dingen weg te doen die dan over een paar jaar weer gekocht moeten worden..

Ik koop wel steeds meer tweedehands. Voor dochters verjaardag heb ik bv de Lego nieuw gekocht, maar de Digibird vogeltjes die ze graag wil tweedehands (helaas stinken die als een malle naar rook, dat is dan wel weer jammer).
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Jul 2022 08:41

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Nieuw: Ja toch best vaak. Nu bijvoorbeeld op vakantie had ik van te voren wat gekocht voor in het eerste huis waar we waren, allebei een kleinigheidje van de Hema. Die gaan natuurlijk mee. Vorige vakantie in Oostenrijk mochten ze in Salzburg allebei wat kleins uitzoeken (zo'n Sleich beestje), daar spelen ze dan daar de hele dag mee en gaat 't mee naar huis en thuis ook nog. En zoon is nogal into Lego dus toen we een beloning nodig hadden voor de niet-in-z'n-broek-poep-stickerkaarten kreeg ie ook nieuwe Lego setjes. En dingen zoals werkboekjes, tijdschriftjes, boeken krijgen ze sowieso wel tussendoor. En knutselspullen vul ik gewoon aan wanneer nodig.

Wegdoen: Ik zet dingen op zolder of dochter haar kamer (die is heel groot en functioneert ook beetje als speelkamer als ik boven bezig ben). De vier Duplo kratten staan ook op haar kamer tegenwoordig zodat het niet zoveel ruimte inneemt beneden maar ze er toch mee kunnen spelen. Weg doen doe ik eigenlijk niet, dat vind ik zielig. 🙈 Alleen als iets echt kapot is natuurlijk en ik heb een tijdje geleden wel een bak speelgoed naar de Oekraïne inzamelbak gebracht. En van die kleine Happy Meal plastic speeltjes (al waren de laatste van karton!) en dat soort dingen gooi ik af en toe wel weg. Hoewel ik dat ook wel weer ideaal vind voor on the go speeltjes in de auto en in restaurants enzo.

Samen: Nee. Zou idd een wijze les zijn maar nee. Geen zin in de hassle.

Kleinkinderen: Nog niks bewust maar denk dat dat vanzelf logische keuzes worden van speelgoed wat lang goed blijft zoals de Duplo en Lego en wat houten speelgoed en iets van een poppenwagentje (wat we nog niet hebben).
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 31 Jul 2022 09:04

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Oh ja, wij willen wel de Duplo en Lego bewaren. En ik denk ook wel een houten treinspoor oid. Dat zijn van die dingen die leuk blijven.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 31 Jul 2022 09:24

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

We hebben (veel te) veel speelgoed, maar er wordt wel overal mee gespeeld. Duplo, Duplo trein, houten trein, 100.000 bussen en auto’s, playmobil, puzzels, spelletjes. En van de bussen en auto’s krijgt ie regelmatig ook van anderen, hij weet tot in detail welke van wie komt, dus weggooien mag niet.

Dochter heeft nog niet heel veel speelgoed, vooral nog wat van broer was. Als zij nu te groot voor dingen wordt ga ik uitzoeken en weggeven, mooie (houten) dingen ga ik wel bewaren.

Beide jarig in december dus dingen voor bv buiten zoals skelter en nieuwe fiets wordt dan wel tussendoor gekocht.

En op vakantie of weekendje weg komt er wel eens wat nieuws gekocht op die plek, daar is zoon dan extra trots op ook nog.

Wat wel heel leuk is, is dat een deel van de houten treinbaan nog van m’n vriend is geweest allemaal & nu gecombineerd mee gespeeld wordt, net als een deel van de auto’s.

Maar hij is niet verwend, vraagt er ook niet om ( zo wel krijgt ie het zeker niet op dat moment) en weet dat het bijzonder is als je dingen krijgt of kan krijgen. Dat vind ik wel belangrijk.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 31 Jul 2022 11:36

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Hoe vaak geef je je kinderen nieuw speelgoed? Voor haar rapport krijgt ze meestal geld of een giftcard voor online zooi. Zwemdiploma's heb ik ook altijd wel iets gegeven. Soms een kadootje en soms geld. Vaak heb ik met een vakantie iets van een boek of doeboek mee dat ze daar dan kan doen. Of een nieuwe handdoek bv. Ik heb vaak ook nog kleine knutselfrummels liggen als een vriendinnetje komt spelen.

Beslis je samen met je kinderen welk speelgoed er weg kan? Grote dingen wel, maar er is genoeg waar ze niet meer naar om kijkt en echt niet mist als ik dat gewoon weg haal. Zeker als iets stuk is dan ga ik dat echt niet navragen. Grote dingen bespreek ik met haar en dan vraag ik haar of we daar iemand anders blij mee zullen maken. Meestal (als het nog in mooie staat is) geef ik dat dan weg aan een vriendin. Verkopen duurt mij te lang en levert mij te veel gezeur en afspraken met vreemde mensen op.

Wat bewaar je voor je eventuele kleinkinderen? Mijn ouders hebben altijd duplo bewaard. Ik denk dat ik dat ook niet zo snel weg zal doen dus. Net als lego trouwens. Maar om dan bewust te denken dat ik het voor de kleinkinderen bewaar, nee niet echt haha.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 31 Jul 2022 13:47

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

In het laatste kwartaal van het jaar krijgen ze hier veel speelgoed. Want verjaardag Sint en kerst. Dat maakte dat ik toen ze jong waren Dan in het voorjaar wel nieuw speelgoed kocht maar dan meer buiten speelgoed.

Echt veel speelgoed hebben ze het laatste jaar niet meer gehad. Meer andere dingen cadeaubon of oorbellen. Ze krijgen meestal iets na een rapport of vlak voor we op vakantie gaan maar dat is meestal een boek of puzzelboekje.

Ik ruim met hun op. Vorig jaar grote playmobil opruiming gedaan. Dit jaar staat dat weer op de planning. Ik bewaar ook wel wat voor later. Leuke boeken, duplo playmobil.
:heart: :heart: 2011
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 31 Jul 2022 14:57

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Oh ja zo vlak voor de feestdagen en voor haar verjaardag ga ik standaard door haar speelgoed, samen met haar. Ik gooi het er dan op dat er ook wel plek moet zijn om alle kadootjes te kunnen aannemen (grote familie). Dat ruimt altijd wel aardig op moet ik zeggen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jul 2022 15:04

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Hier krijgen ze ook zomaar speelgoed, vooral als ik het bij de ontwikkeling goed vind passen of gewoon omdat ze zo lief zijn.

Met kerst worden ze vooral verwend door familie en verjaardagen ook een beetje (verjaardagen vieren wij niet groot). Met kerst vind ik het zo absurd dat ik mijn kant van de familie al een max aan speelgoed cadeaus heb gegeven en verder zet ik vooral nuttige dingen op het verlanglijstje. Zo probeer ik het wel wat in te perken, want we hebben al niet veel ruimte.

Straks gaan we verhuizen en gaat het echte baby speelgoed naar zolder. Dat bewaar ik voor een eventueel nichtje/neefje. Waar echt niet meer mee gespeeld wordt, wordt ook opgeruimd. Maar beide kinderen zijn nog jong en spelen nog met alles.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 31 Jul 2022 15:45

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Ik ben wel benieuwd wat voor dingen we weggaan dan voor verjaardag of Sint? Want hier wordt met alles wat we hebben écht gespeeld, haha.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 31 Jul 2022 16:10

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Nou ja hier dus niet en dan vind ik het zonde om het maar te houden omdat het een kado was van iemand of voor de heb. Ze krijgt bv ook veel knutseldingen en vind lang niet alles even leuk. Als iets na een paar maanden nog netjes in de verpakking zit kunnen we wel stellen dat ze het ook niet meer gaat doen. Spelletjes die we maar een paar keer hebben gespeeld en niet meer naar gekeken wordt. Leerzaam speelgoed waar ze te oud voor is geworden. Ik stuur het dan naar een vriendin die het dan weer aan haar kids geeft met de feestdagen. Zo help ik haar weer een beetje. Of bv die stapels aan knuffels kan ook geen kwaad om daar af en toe wat van weg te doen. We wonen maar klein dus ergens houdt het ook gewoon op.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 31 Jul 2022 16:29

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Pippa schreef:Ik ben wel benieuwd wat voor dingen we weggaan dan voor verjaardag of Sint? Want hier wordt met alles wat we hebben écht gespeeld, haha.


Ja dat is hier dus ook. We hebben veel bakken/manden met duplo/lego/playmobil/toettoet/houten treinbaan etc. Tijd terug wel de mand little people weggedaan en het houten keukentje. En ik wil nu van de toettoet af, maar daar wordt echt nog veel mee gespeeld... misschien tegen 5 december. Dochter krijg ik wel wat uitgelegd mbt plaats maken voor nieuw speelgoed, maar zoon nog niet vrees ik.
december 2016
juli 2019
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 31 Jul 2022 16:35

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Is 'er wordt met alles gespeeld' een argument om niks weg te doen? Voor mij is dat in ieder geval niet per se het criterium.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 31 Jul 2022 16:57

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Joey schreef:Is 'er wordt met alles gespeeld' een argument om niks weg te doen? Voor mij is dat in ieder geval niet per se het criterium.


Maar beslis jij dan wat jij voor hen niet meer nodig vindt? Ik heb weinig prullaria sowieso en dat gaat wel weg, maar het “normale” speelgoed, is dan toch onzinnig als het dagelijks of iig wekelijks gebruikt wordt? 😅 waarom zou je het dan weg doen?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 31 Jul 2022 17:00

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Ik doe ook wel eens speelgoed weg als er minder mee gespeeld wordt, we soortgelijk speelgoed hebben of wanneer het niet meer bij de leeftijd past. Mijn kleuters pakken nu ook regelmatig babyspeelgoed erbij, omdat het beschikbaar is. Ik ben het dus eens met Joey.

Daarnaast krijgen ze bij ons ook wel eens wat wanneer ze erom vragen. Niet standaard, maar ik vind dat een kind ook moeten kunnen aangeven wat hij wil. Soms is het ja, meestal is het ‘zullen we het op je verlanglijstje zetten?’.

Qua bewaren heb ik nog niet bewust over nagedacht, maar ik denk voor verschillende leeftijden een beetje. Ik verwacht bijvoorbeeld een deel van de Duplo weg te doen en een kleiner doosje te houden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 31 Jul 2022 17:04

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

O ja maar niet meer bij leeftijd vind ik logisch, ik heb nu ook echt baby speelgoed weggelegd, maar daar speelt zoon niet mee 🙃
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jul 2022 17:32

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Ik heb laatst wel de duplo weggedaan. Of eigenlijk naar oma gebracht. Daar speelt hij er graag mee, maar thuis zijn zoveel andere opties. Maar ik heb liever veel van hetzelfde, dan van alles iets.

Ik wilde laatst de toet toet wegdoen, maar daar speelt hij ook nog graag mee. Wel wissel ik het speelgoed af dat op de pak lig. Zo lijkt het net telkens weer nieuw speelgoed.

Oh en knuffels! Vreselijk! Die wil ik dus ook zo niet krijgen liever. Heb net een hele doos gevuld en weggedaan.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 31 Jul 2022 18:48

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Pippa schreef:
Joey schreef:Is 'er wordt met alles gespeeld' een argument om niks weg te doen? Voor mij is dat in ieder geval niet per se het criterium.


Maar beslis jij dan wat jij voor hen niet meer nodig vindt? Ik heb weinig prullaria sowieso en dat gaat wel weg, maar het “normale” speelgoed, is dan toch onzinnig als het dagelijks of iig wekelijks gebruikt wordt? 😅 waarom zou je het dan weg doen?

Ik wil niet meer dan x ruimte aan speelgoed kwijt zijn. Dus als dat ooit vol is dan gaat er wat weg, of ik dat bepaal of in overleg dat zal de tijd leren. Tot nu toe missen ze ook de spullen die ik weg doe niet. Maar ja ik kan makkelijk dingen weg doen dus misschien breng ik dat daardoor ook wel via nurture of nature aan ze over😬.

En wat Tabbie zegt heb ik ook. Hier is dan toevallig de Duplo waar nu constant mee gespeeld wordt. Dan heb ik liever daar wat meer van dan nog tig ander bouwspeelgoed. Als ik de blokken die we hebben neer zou zetten zou er ook mee gespeeld worden. Maar ik vind dat niet nodig, ze spelen er ook niet leuker door. Het wordt alleen maar een nog grotere bende. Zulke dingen gaan dan naar een goed doel in de buurt, als ik wat meer verzameld heb.

Ze spelen hier beide met hetzelfde speelgoed, dat scheelt qua hoeveelheid waarschijnlijk ook.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Jul 2022 18:49

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Wat ik lastig vind is dat we sommige dingen cadeau hebben gekregen en dan vind ik het ook nog eens oneerlijk voelen tegenover de mensen die dat hebben gegeven. Hebben jullie dat niet?
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 31 Jul 2022 18:53

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Daar heb ik dus totaal geen moeite mee🙈. Al denk ik dat ik ook oprecht niet weet wat we van wie hebben gekregen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jul 2022 19:31

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Daarom deel ik graag het verlanglijstje met iedereen 😇

Met de jongste hebben we echt 6 poppen gekregen en er stonden 0 poppen op het kraamlijstje. Dat vond ik ook best vervelend, alsnog ligt veel nu nog ingepakt. Maar dat vind ik dan echt zonde. Voor hen is het hopen dat ze straks niet maar met 1 pop speelt 😅 want ik ga echt niet zoveel poppen bewaren.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 31 Jul 2022 19:38

Re: Speelgoed - nieuw, wegdoen, bewaren

Daar heb ik ook niet zo’n moeite mee. Soms weet ik vooraf ook niet wat aanslaat qua speelgoed bij mijn kinderen, dat kan zo wisselend zijn.

Hier is ook de motivatie de ruimte die het inneemt, het opruimen behapbaar houden voor de jongens en ik heb ook het gevoel dat ze met minder keuzes juist makkelijker spelen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers