Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw huis

<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 30 Jul 2022 19:33

Re: Jouw huis

Ik ben rommeliger dan mijn man. Ik laat makkelijker iets liggen en in mijn geval zou het er geleefder uit zien dan mijn man. Maar ik probeer netjes te zijn, want dat vind mijn man fijn en ik eigenlijk soms ook wel haha. Maar ik zie de rommel niet zo gauw, behalve als ik het heb opgeruimd...
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 30 Jul 2022 19:40

Re: Jouw huis

Minx schreef:Instaperfect nee, opgeruimd netjes en schoon altijd. Als we ergens mee bezig zijn liggen er wel spullen maar als we er klaar mee zijn wordt het opgeruimd.

Ja dit.
Na de rond de lunch en het avondeten ruim ik alles op en ga ik er even snel met de stofzuiger door. Als we overdag weggaan ook het liefst dit, bij haast soms niet altijd haalbaar.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 30 Jul 2022 20:54

Re: Jouw huis

Hier is het over het algemeen redelijk netjes, maar niet steriel schoon. Ik woon alleen, dus dan komt er ook niet zoveel rommel. Op het aanrecht staat nog weleens afwas, dan ben ik te lui om het meteen in de vaatwasser te zetten (dat doe ik dan ‘s avonds). En op een kastje en evt op tafel liggen vaak wel wat papieren, een brillenkoker, oplader etc. Maar op die plekken kan ik het prima hebben. Mijn woonkamer is eigenlijk altijd wel zo dat er onverwachts iemand binnen kan komen lopen. Mijn werkkamer en slaapkamer zijn een ander verhaal. Daar heb ik liever geen onaangekondigd bezoek, want die zijn (soms) een stuk rommeliger.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Jul 2022 22:06

Re: Jouw huis

Ik zou willen dat m’n huis altijd zo netjes is als op insta. In de praktijk is dit alleen als ik daadwerkelijk iets wil gaan posten en heel eerlijk, dat is niet heel vaak meer de laatste tijd 🙄

Het is meestal heel netjes als ik weet dat er bezoek komt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 30 Jul 2022 22:46

Re: Jouw huis

Hier is het altijd wel een beetje rommelig. Zelfs als mensen op bezoek komen ruim ik niet op. Ik heb geen zin in opruimstress dus doe het eigenlijk alleen op momenten dat ik het nodig vind om een grote schoonmaak te doen.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 31 Jul 2022 11:46

Re: Jouw huis

Ik ben gezegend met een kind dat net zo rommelig is als ik. Toen ik samenwoonde ruimde ik wel meer op maar nu leg ik me er eerder bij neer. Meestal is er wel een moment in de week dat ik het ineens zat ben en door mijn huis raas. Dan is het weer even netjes. Ook als ik visite krijg ruim ik op. Het hoeft dan niet instaperfect ofzo maar het moet wel toonbaar zijn. Het huis is op het moment netjes opgeruimd en dat proberen we zo te houden tot we op vakantie gaan. Ik wil niet met een rommelig huis weg gaan en daarin thuis komen na de vakantie.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 31 Jul 2022 16:09

Re: Jouw huis

Wel schoon, vaak netjes, maar niet altijd opgeruimd. Stofzuigen doe ik elke dag ivm lichte vloer waarop je alles ziet. Qua spullen ligt er altijd wel wat op tafel of op het kookeiland. Zeker overdag als de kinderen aan het knutselen zijn ofzo, ik ga dat tussendoor natuurlijk ook niet steeds opruimen. Ze moeten dat als ze klaar zijn wel zelf doen. Dat gebeurt ook niet altijd 🙄 maar voor ik naar bed ga ‘s avonds zorg ik dat de eettafel en het kookeiland leeg zijn, ik krijg echt jeukende handen als dat niet opgeruimd is.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 31 Jul 2022 17:34

Re: Jouw huis

Schoon is het altijd wel. Ik heb een robot stofzuiger die ik in principe elke avond wel aan zet, en maak elke dag de keuken en de wc schoon.
Opgeruimd redelijk, wij hebben niet heel veel prulletjes staan maar wel een kind wat een gigantische bende kan maken in 2 minuten, en zelf zijn we ook wel rommelig en laten van alles slingeren.
Elke avond ruimen we alles op, in ieder geval de woonkamer en de keuken en de hal. Maar er ligt altijd wel een stapeltje op de eetkamerstoel, of schoenen door de gang oid. Kasten moet je niet open trekken, als ik dat opruim heb ik er binnen 2 dagen weer een bende van gemaakt. En toch krijg ik regelmatig de vraag hoe ik het zo Opgeruimd hou, dus misschien is het in mijn hoofd erger dan dat het daadwerkelijk is haha
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 01 Aug 2022 07:31

Re: Jouw huis

Wij zijn net 3 dagen verhuisd, dus het is nu nog rommelig. Kaal ook, want ik heb nog geen accessoires. Ons oude huis was altijd een zooitje, omdat we veel te weinig kastruimte hadden. Hier is nog niet alles af, maar als het goed is, kunnen we hier wel nagenoeg alle losse spullen opbergen. Dat zal een hoop schelen.
Het huis is wel groot, dus dat ga ik niet elke dag helemaal kunnen stofzuigen, maar ik hoop het hier wel een stuk netter te kunnen houden dan in het oude huis. Voorlopig zal het tegenvallen, aangezien de tuin nog een grote zandvlakte is en onze kelder nog helemaal moet worden afgewerkt, dus voorlopig zitten we nog wel met vieze voeten en veel mensen in huis.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 01 Aug 2022 13:15

Re: Jouw huis

Niet mega rommelig want daar kan ik niet tegen maar niet zo schoon als ik zou willen.

Met drie kids, een bedrijf en fulltime werkende man gewoon niet te doen!

Ik haat het echt om op m’n enige vrije dag te moeten poetsen en na 2 dagen is het toch weer vies. Heb er ook vaak geen puf voor.

We hebben dus nu een poetsvrouw en ze gaat als we op vakantie zijn de boel onder handen nemen en het daarna bijhouden.

Ben benieuwd en ook wel beetje spannend haha schaam me beetje.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 01 Aug 2022 13:31

Re: Jouw huis

Overdag kan het wel wat rommelig zijn omdat er dan overal speelgoed ligt (ons huis is gelijkvloers en niet mega groot dus zoon speelt vaak door het hele huis) maar dat ruimen we tijdens zijn middagslaapje en 's avonds voor we gaan zitten allemaal op. Schoon is het eigenlijk altijd wel. Behalve het gasfornuis trouwens, heb er echt een hekel aan om dat ding schoon te maken met die rekken en pitten die eraf moeten om het goed schoon te krijgen. Dus dat doen we niet elke dag maar goed boeie.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Aug 2022 14:42

Re: Jouw huis

Overdag dikke rotzooi maar om 19.30 is alles opgeruimd. Zoon ruimt speelgoed op voordat hij om 17 uur tv kijkt en ik ruim op tijdens tv kijken zoon. Schoon - meh. Wel als de schoonmaakster geweest is. Door strand vaak veel zand binnen wel. Stofzuigen doe ik eens buiten de schoonmaakster om. Ik maak wel hele huis schoon, schone dekbedden etc als we op vakantie gaan; ik wil persé in een schoon en netjes huis thuiskomen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Aug 2022 14:57

Re: Jouw huis

Marsy31 schreef:Ik maak wel hele huis schoon, schone dekbedden etc als we op vakantie gaan; ik wil persé in een schoon en netjes huis thuiskomen.


Haha herkenbaar. En waarom ik dit doe?
Mijn man vindt dit onzin. Ik ben deze week de hele week aan het opruimen en stoffen. Donderdag doe ik de bedden nog even. Zaterdag gaan we op vakantie dan wil ik alleen nog maar even stofzuigen :eyes:
2016
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 01 Aug 2022 16:11

Re: Jouw huis

Hier met fases opgeruimd of rommelig. Vooral de eettafel ligt vaak vol met was. Onze eettafel staat in een aparte kamer waar ook de wasmachine en droger in een schuifkast staan. Eten doen we aan het kookeiland dus we missen de eettafel ook niet echt.

Wat ik wel vervelend vind is dat als je bij ons binnenkomt meteen in de keuken staat en dat deze daarom altijd wel soort van opgeruimd moet zijn. Dat is niet altijd zo, maar als er bijvoorbeeld een vriendje komt spelen van de kinderen dan ruim ik snel de keuken op voordat hij weet opgehaald wordt 😅


Wat ik wel meer ben gaan doen, nav een filmpje wat ik op insta voorbij zag komen is om ons huis zo in te richten dat het makkelijk schoon te maken is. Alle tierelantijnen op de salontafel zijn bijvoorbeeld weg en ook de vaasjes etc op een bijzettafel. Zo oogt het leger en opgeruimder en is het makkelijker schoon te maken ook. Dit wil ik ook in de rest van het huis doorvoeren.

Oh en nu voor onze vakantie heb ik inderdaad ook alles extra goed schoon en de was weggewerkt, bedden schoon. Dat is wel fijn thuiskomen.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron