Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Krijg nou tieten

<<

Anoniem185

Bericht 11 Nov 2013 01:28

Krijg nou tieten

... ik heb net een aquarium gekocht...

Eergisteren neon tetra's (van die parelkleurige) er in gezet. En ineens zit mijn bak vol met baby neons. Oke. Een stuk of 6 heb ik er ontdekt...

Maar ik heb geen kweekbakje, en er zwemt ook nog een alles verslindende sluierstaart in rond. Dus ik vrees dat ze het niet gaan redden.

:nopompom:
<<

Anoniem6

Bericht 11 Nov 2013 01:44

Re: Krijg nou tieten

Dat heb je snel voor elkaar haha..
Kan je de alleseter niet in aparte kom/bak zetten? Anders morgen maar een kweekbakje halen.
<<

Anoniem185

Bericht 11 Nov 2013 01:58

Re: Krijg nou tieten

Ik zag er net nog maar eentje zwemmen... De rest is denk ik al opgevreten. Het waren trouwens baby platy's zag ik net.

Maar goed, zo is de natuur...
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 11 Nov 2013 08:10

Re: Krijg nou tieten

tsjah ik zou ze gewoon laten zwemmen. Wij hebben al zovaak geprobeerd om ze op te kweken in een apart bakje.
Nog nooit succes..of ja 1 visje..
Wij laten nu gewoon de natuur zijn gang gaan
2016
<<

Anoniem185

Bericht 11 Nov 2013 11:56

Re: Krijg nou tieten

Er leven er toch nog een stuk of drie zag ik! Maar die zullen waarschijnlijk ook wel in de vadsige buik van mijn sluierstaart verdwijnen.
<<

Anoniem10

Bericht 11 Nov 2013 12:05

Re: Krijg nou tieten

Platy's planten zich vrij snel voort dus dan kan je vast voor de volgende keer een kweekbakje kopen :wink:
<<

Annouk.

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 152

Geregistreerd: 06 Okt 2013 20:37

Bericht 11 Nov 2013 13:36

Re: Krijg nou tieten

Als je veel planten in je aquarium hebt/doet worden ze ook al minder snel opgegeten :)
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.
<<

Anoniem12

Bericht 11 Nov 2013 13:36

Re: Krijg nou tieten

Handige tip!
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:15

Bericht 11 Nov 2013 16:48

Re: Krijg nou tieten

Wij hebben een tijdje corydorassen gehad en die plantten zich zo snel voort dat we er bijna niet van af kwamen.
Elke keer weer allemaal baby vissies.. heel leuk om te zien maar je moet er ook van af haha.
Ik heb ze elke keer gratis op marktplaats gezet.. uiteindelijk hebben we die vissen helemaal weg gedaan.
<<

Anoniem10

Bericht 11 Nov 2013 22:40

Re: Krijg nou tieten

Dat is wel knap Pepermunt, corydorassen doen dat namelijk niet zo snel! Dan was de waterkwaliteit echt heel goed.
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:15

Bericht 13 Nov 2013 10:28

Re: Krijg nou tieten

Sorella schreef:Dat is wel knap Pepermunt, corydorassen doen dat namelijk niet zo snel! Dan was de waterkwaliteit echt heel goed.


Ja dat aquarium deed het echt heel goed. We hebben er een tweede bij genomen en daar toen bijna alles in over gezet waaronder ook de dwerg kogelvissen.
En een tijdje later zagen we opeens baby kogelvissen rondzwemmen in het bijna lege aquarium!
<<

Anoniem10

Bericht 13 Nov 2013 12:44

Re: Krijg nou tieten

PeperMunt schreef:
Sorella schreef:Dat is wel knap Pepermunt, corydorassen doen dat namelijk niet zo snel! Dan was de waterkwaliteit echt heel goed.


Ja dat aquarium deed het echt heel goed. We hebben er een tweede bij genomen en daar toen bijna alles in over gezet waaronder ook de dwerg kogelvissen.
En een tijdje later zagen we opeens baby kogelvissen rondzwemmen in het bijna lege aquarium!


Wat leuk! Had je echt een brakwaterbak? Ik vind kogelvissen (in de dierenwinkel in ieder geval) erg lastig om te houden. Het water is al snel of niet brak genoeg of juist weer té. En bij zo'n unit staan alle bakken met elkaar in verbinding dus als je 1 bak brak maakt wordt alles brak en dat vinden de rest van je tropische vissen weer niet zo fijn :thumbdown:
<<

Kannibaal

Bericht 13 Nov 2013 14:52

Re: Krijg nou tieten

Aahh een baby kogelvisje, dat lijkt me zo'n schattig beestje
<<

Anoniem10

Bericht 13 Nov 2013 19:23

Re: Krijg nou tieten

Kannibaal schreef:Aahh een baby kogelvisje, dat lijkt me zo'n schattig beestje


Ik vind ze ook heel schattig, alleen dat knarsen van ze, brrr!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers