Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werktijden...

<<

Linvi

Bericht 29 Jul 2022 10:47

Werktijden...

Ik heb zo goed als een nieuwe baan, echter door onze thuissituatie is het noodzakelijk dat ik een bepaalde dag in de week vrij ben. Dit is me in het eerste gesprek toegezegd(Mondeling). Inmiddels zijn we inhoudelijk op het rooster ingegaan en komen ze hierop terug. Ik mocht 3 voorkeursdagen aangeven en beide dagen die niet mijn voorkeur hebben zijn nu een harde eis.

Ik voel me nu een beetje genaaid, onbegrepen en ongehoord zelfs.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Jul 2022 10:58

Re: Werktijden...

Heb je het contact al getekend? Je hebt je oude baan al opgezegd toch, of hoe zat dat ook alweer?
Echt een naaistreek inderdaad, zulke dingen moet je een volgende keer altijd op papier laten zetten want je bent niet de eerste waarbij dit zo gaat helaas.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 29 Jul 2022 11:00

Re: Werktijden...

Ik heb om eenzelfde reden toen een keer toch niet begonnen aan een nieuwe baan. Ik dacht toen; als ze nu al terugkomen op hun woord? Hoe gaat het zijn als ze mij dan echt binnen hebben?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Jul 2022 11:15

Re: Werktijden...

Ik zou het ook af kappen en hiermee niet verder willen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Jul 2022 11:19

Re: Werktijden...

Zo, dat is zeker een naaistreek! Ik zou ook echt not amused zijn en dit niet pikken. Mondelinge afspraken zijn ook afspraken. Als ze die nu al niet nakomen, zou ik er geen vertrouwen in hebben dat ze later niet weer een afspraak verbreken.
❤ 7 juni 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 29 Jul 2022 11:22

Re: Werktijden...

Als dat is hoe dit bedrijf met mensen omgaat dan zou ik aangeven dat je er dan vanaf ziet. De desbetreffende dag was belangrijk genoeg voor je om het tijdens de gesprekken aan te geven en toen gingen zij akkoord. Nu er geen mogelijkheid blijkt om die dag vrij te nemen kun je de baan dus ook niet meer accepteren. Echt hoor, de banen liggen aardig voor het oprapen. Voor een dergelijke werkgever zou ik niet eens willen werken. Zelfs als ik al getekend zou hebben dan is dat dus onder valse voorwendselen gebeurd en zou ze hier op wijzen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Jul 2022 11:45

Re: Werktijden...

Ik zou hier ook direct om stoppen. Geeft geen vertrouwen in hoe ze in de toekomst met je om zullen gaan.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 29 Jul 2022 11:57

Re: Werktijden...

Ik zou nogmaals duidelijk aangeven (telefonisch en dan via de mail bevestigen) dat dit voor jou niet mogelijk is en hier andere afspraken over zijn gemaakt. Is degene met wie je de afspraken hebt gemaakt nog betrokken? Zo niet, contact met diegene opnemen.

Wanneer ze dan het rooster niet willen/kunnen herzien, zou ik net als mijn voorgangers een andere baan zoeken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Linvi

Bericht 29 Jul 2022 12:15

Re: Werktijden...

De persoon met wie ik toen het gesprek had, daar heb ik nog steeds het contact mee.

Mijn huidige baan bestaat niet meer, ik heb vakantie momenteel en vanaf maandag ben ik tot 1sept vrijgesteld van werk met doorbetaling van loon. Indien nodig kunnen en willen ze alsnog mijn ontslag aanvragen bij het uwv zodat ik recht heb op uitkering.

Ik heb een soort van switch gemaakt naar een hele nieuwe werkplek. Winkelaanbod nu kantoorbaan. Ik wil echt niet terug de winkel weer in....
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 29 Jul 2022 12:23

Re: Werktijden...

Ik zou verder zoeken de komende weken en niks tekenen, tenzij het zwart op wit staat dat je die dag vrij bent. Ze nemen het duidelijk niet zo nauw met afspraken en dat is een dikke rode vlag, ook voor de toekomst.

Ik zou zeker wel je ontslag aan laten vragen, dat als het misloopt je wel recht hebt op een uitkering.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 29 Jul 2022 12:24

Re: Werktijden...

Ik zou eerst contact opnemen met ze en aangeven dat je dit besproken hebt tijdens je sollicitatie omdat je niet anders kunt bieden. Maar als er echt niks anders mogelijk is hoef je toch ook niet terug naar de winkel? Ik zou dan eens kijken wat er nog meer open staat bij jou in de buurt. Wie weet vind je nog wel iets veel beters. En idd voor de zekerheid je ontslag aan laten vragen als je niet snel antwoord krijgt.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Jul 2022 12:37

Re: Werktijden...

Linvi schreef:De persoon met wie ik toen het gesprek had, daar heb ik nog steeds het contact mee.

Mijn huidige baan bestaat niet meer, ik heb vakantie momenteel en vanaf maandag ben ik tot 1sept vrijgesteld van werk met doorbetaling van loon. Indien nodig kunnen en willen ze alsnog mijn ontslag aanvragen bij het uwv zodat ik recht heb op uitkering.

Ik heb een soort van switch gemaakt naar een hele nieuwe werkplek. Winkelaanbod nu kantoorbaan. Ik wil echt niet terug de winkel weer in....


Maar heb je al een contract getekend?
De banen liggen voor het oprapen momenteel, je hoeft echt niet meer in een winkel te werken. Klantenservice-banen genoeg! En genoeg opties om je om te laten scholen als je dat zou willen. Zorg, kinderopvang, onderwijs, je kunt zo beginnen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 29 Jul 2022 13:17

Re: Werktijden...

Dat voor het oprapen vind ik best overdreven klinken. Waarschijnlijk wil ze niet zomaar een baan, maar een baan die bij haar past.

Hoe dan ook zou ik het zeker aankaarten.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Jul 2022 13:31

Re: Werktijden...

Een baan is geen huwelijk, je kunt gewoon weggaan als het niet bevalt. Maar het is niet verkeerd om eerst ergens ervaring op te gaan doen en vanuit daar verder te kijken als je altijd in een winkel hebt gewerkt.
En de banen liggen wel voor het oprapen, hier in de randstad ieder geval wel.

Waarom ik trouwens vraag of het contract al getekend is: dan kan het zijn dat je door het UWV als 'verwijtbaar werkloos' wordt gezien -> geen WW.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 29 Jul 2022 13:50

Re: Werktijden...

Ik woon niet in de randstad en de banen in mijn vakgebied bij fijne bedrijven die ok betalen zijn hier gewoon niet zoveel te vinden. Vandaar mijn opmerking ;)
<<

Linvi

Bericht 29 Jul 2022 16:09

Re: Werktijden...

Ik heb enkel een indiensttredingsovereenkomst getekend, op basis daarvan maken ze pas het contract op.

Voor nu lijkt het alsof we eruit gekomen zijn, ik doe een consessie en hun doen een consessie.
Ik heb besloten maandag de knoop door te hakken of ik met hun verder wil op basis van deze kwestie. Mijn gevoel hierin is nog niet helemaal oke.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 29 Jul 2022 18:08

Re: Werktijden...

Succes!
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 29 Jul 2022 18:25

Re: Werktijden...

Fijn dat jullie er vooralsnog uit zijn. Check nog wel even of je tussentijds op kan zeggen als je bijvoorbeeld een jaarcontract krijgt. Ik snap dat je gevoel niet fijn is, met zo'n begin. En snap ook dat je toch doorgaat, helemaal zonder baan is ook spannend.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers