Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Blijf je bij je partner in goede en slechte tijden?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jul 2022 09:06

Re: Blijf je bij je partner in goede en slechte tijden?

Dat zal per situatie natuurlijk verschillen Macaron. Daarom kan je er nu zo weinig over zeggen eigenlijk. Maar in het geval wat ik omschreef kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem330

Bericht 29 Jul 2022 14:54

Re: Blijf je bij je partner in goede en slechte tijden?

Haha nee snap ik hoor, maar ik vond de 'als ik toch in een verpleeghuis zit' wat kort door de bocht, omdat er inderdaad zoveel meer situaties zijn.

In het geval van die vriend van ons is dat ook zo. In eerste instantie merk je er niks van, maar er is wel een hele hoop veranderd en dat merk je als vrienden in de omgang ook. Maar voor zijn vriendin is bijna alles anders. Dat begint al dat hij voor z'n ongeluk altijd overal veel te laat kwam en wat een lakse houding had en nu ineens altijd ruim op tijd is en alles heel strikt moet. Elke avond weer datzelfde spelletje rummikub, omdat hij het niet meer los kan laten.
En met mijn vader was dat ook zo. Ik weet niet of ik dat had gekund. Je bent niet meer samen met diegene waar je op gevallen bent, terwijl hij of zij wel gewoon functioneert zeg maar. Verschrikkelijk iig.

Als je partner ineens enorm radicale gedachtes krijgt ofzo zou je wss ook zeggen; aju!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 29 Jul 2022 15:43

Re: Blijf je bij je partner in goede en slechte tijden?

Mijn eerste reactie is tuurlijk blijf je ook in slechte tijden bij elkaar. Alleen zie ik de impact ook van dichtbij. 1 van de twee partners is chronisch ziek en alles draait om die partner. Tot op het niveau dat de ‘gezonde’ partner niet ziek mag en kan zijn. De ‘gezonde’ partner is nu ook ziek en staat zelf na chemo te koken en en alles in huis op zich te nemen. Daarbij ontstaan er ook gevaarlijke situaties door de angsten van de chronisch zieke partner. De ‘gezonde’ partner wordt daar ook erg beperkt door de zieke partner. Daarnaast heeft de chronisch zieke partner ook nog eens heel weinig ziekte-inzicht én is ontzettend eigenwijs.

Overigens verkijk je er ook niet op hoeveel relaties er nog ontstaan in verpleeghuizen tussen bewoners.
2015 💙
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 30 Jul 2022 10:57

Re: Blijf je bij je partner in goede en slechte tijden?

Wij zijn bij elkaar gekomen terwijl het met mij niet goed gaat/ging dus ik denk wel dat wij er voor elkaar zijn in fysiek lastige tijden.

Het is wel lastig om elkaar te begrijpen maar gaandeweg leren we er steeds beter mee omgaan.

Als iemands persoonlijkheid compleet veranderd door een fysieke ziekte weet ik niet of ik zou blijven.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 31 Jul 2022 22:35

Re: Blijf je bij je partner in goede en slechte tijden?

Volmondig: Ja!!

In de afgelopen 7,5 jaar en bijna 5 jaar huwelijk is ons niets bespaard gebleven en blijft ons ook nog steeds niets bespaard. Erfelijk hartfalen, diverticulitus, trauma's uit het verleden, trauma's uit het heden, depressiviteit, verslaving, geld overschot, geld te kort, sterfte, verdriet, liefde. We maken alles mee, schreeuwen naar elkaar in wanhoop, maar besluiten altijd weer om onze schouders eronder te zetten en door te gaan. En naar onze mening hoort dat ook. Daar hebben we voor getekend en je geeft niet op. Ook al wil ik dat nog zo graag.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 01 Aug 2022 07:51

Re: Blijf je bij je partner in goede en slechte tijden?

Ik denk niet dat ik zo gauw zou scheiden van mijn man. Maar als er een verslaving om de hoek komt kijken, wat ook een gevaar voor mij kan zijn, dan is het wel gedaan denk ik. En ik zeg denk ik, omdat ik zelf gelukkig niet eerder in die situatie heb gezeten. Mijn man heeft - toen wij nog niet super lang samen waren - ook een tijdje getwijfeld aan onze relatie door mijn gezondheid. Maar hij is toch bij mij gebleven en heeft me ten huwelijk gevraagd. Inmiddels zijn we alweer bijna 9 jaar samen.
We hebben echt al veel hobbels overleefd en ik denk dat we samen echt nog heel wat aan kunnen omdat onze basis echt heel sterk is. We weten goed wat we aan elkaar hebben en steunen elkaar altijd door dik en dun. Dus opgeven doen we niet zomaar, dan moet er wel echt wat aan de hand zijn.
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 22:46

Bericht 01 Aug 2022 08:04

Re: Blijf je bij je partner in goede en slechte tijden?

Natuurlijk wil je dat geloven, maar als je er zelf aan onderdoor gaat kan ik me best voorstellen dat je vertrekt en sluit ik ook niet uit dat ik dat nooit zal doen. Maar dat zal echt aan de situatie liggen en je weet gewoon niet wat je in je verdere leven voor je kiezen gaat krijgen. Ik denk niet dat ik snel bij mijn man weg zou gaan gezien wij al heel wat best wel heftige dingen hebben doorstaan. Maar wij zijn beiden daardoor wel veel veranderd ten opzichte van toen we elkaar leerden kennen. En als iemand of je allebei in de relatie veranderd is dat gewoon heel lastig en moet je elkaar weer zien te vinden.
2019 ons engeltje*
2021
2023
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers