Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verbouwings/klustopic

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Aug 2022 20:54

Re: Verbouwings/klustopic

Ziet er goed uit Barclay. Echt een vakantie gevoel geeft het mij. En das enigen jullie gewoon wonen. Bofkonten.

Tabbie wij besteden ook veel uit. Breken en opbouwen van steunmuren etc. Laten we gewoon doen. Vandaag zijn ze ook begonnen met het leggen van een riolering voor de badkamer boven. Die ligt er nu niet. Morgen gaan ze hier mee verder plus het leggen van de waterleidingen.
De muur in de slaapkamers kunnen ze morgen dicht maken en ik heb een vermoeden dat ze dan daar de vloer ook gelijk gaan volstorten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Aug 2022 21:47

Re: Verbouwings/klustopic

Prachtig Barclay!

Wij hebben weer meters gemaakt, maar komend weekend lig ik zelf weer stil.. of tenminste dan is er geen oppas, dus dat wordt gezellig knuffelen en spelen met deze mama.

Wel gaat vriend in het huis verder aan de slag. Het trapgat moet erin komen. En daarna nog 1 doorgang en dan is het grote breekwerk voor nu klaar. Ben benieuwd hoe ver ze gaan komen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Aug 2022 22:33

Re: Verbouwings/klustopic

Hoe lang hebben jullie trouwens voordat jullie het huidige huis uit moeten Tabbie?

Gisteren kwam mijn vriend thuis dat de wachttijd op een warmtepomp een jaar is. Vandaag heeft hij de hele dag zitten mailen/bellen. Kreeg hij net een lijst van een bedrijf uit Spanje met alles wat ze op voorraad hebben. Dus heel gezellig zit mijn vriend vanavond weer achter de laptop te kijken en bestellen. En ja het is ongezellig, maar ik ben heel blij dat hij dit doet. Hoe sneller eer warmtepomp hoe beter.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Aug 2022 05:55

Re: Verbouwings/klustopic

Stom hé dat buitenland ze wel heeft. Maken jullie aanspraak op subsidies of niet?

Gister voorlopig koopcontract getekend! Overdracht half november, dus daarvoor verhuizen. De bouwvakkers beginnen maandag weer en wij hebben beide nog een week vrij.

Elektra en aircoleidingen zijn zo goed als klaar. Man wil wc tegelen dit weekend, dus we zitten echt in de afwerking nu!
08/2018
05/2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Aug 2022 07:06

Re: Verbouwings/klustopic

MissEnergy schreef:Stom hé dat buitenland ze wel heeft. Maken jullie aanspraak op subsidies of niet?


Ligt er aan welke we nemen van die lijst. Er zat er eentje tussen die kan je dan later laten keuren voor subsidie, maar de kans dat je die niet krijgt is er wel. Terwijl je hem al wel gekocht hebt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Aug 2022 09:39

Re: Verbouwings/klustopic

Wat gaan jullie hard ME! Of tenminste hoe lang zijn jullie nu bezig. En joepie, straks gewoon verhuizen.

Wij moeten voor 1 oktober verhuisd zijn. Dat wordt nog spannend.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Aug 2022 11:56

Re: Verbouwings/klustopic

Silly-One schreef:
MissEnergy schreef:Stom hé dat buitenland ze wel heeft. Maken jullie aanspraak op subsidies of niet?


Ligt er aan welke we nemen van die lijst. Er zat er eentje tussen die kan je dan later laten keuren voor subsidie, maar de kans dat je die niet krijgt is er wel. Terwijl je hem al wel gekocht hebt.


Mijn man zei inderdaad dat subsidie wel kon, maar je geen aanspraak kan maken op garantie.
08/2018
05/2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Aug 2022 22:52

Re: Verbouwings/klustopic

Hoe gaat het allemaal met het klussen?

Ik moet maandag weer werken, dus had vandaag laatste dag om zelf te klussen in huis nu. Komend weekend ben ik met de kinderen thuis, zodat er in huis nog gesloopt kan worden. Hopelijk kunnen we dan volgend weekend veilig met de kinderen daar samen klussen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Aug 2022 05:36

Re: Verbouwings/klustopic

De warmtepomp staat! Verder heb ik gedeelte studeerkamer geverfd en is de woonkamer bijna verfklaar. Boven kunnen we zelf nu niet zo veel omdat daar eens plafonds in moeten, deels door bouwvakkers.

Deze week hebben de bouwvakkers de zijgevels afgemaakt; antraciet keralith met wit kozijn. Het ziet er nu al zo strak uit! Volgende week waarschijnlijk de dakramen erin. Ook ontvangen we zsm offerte voor zonnepanelen. Het wordt steeds mooier 🥰
08/2018
05/2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Sep 2022 19:18

Re: Verbouwings/klustopic

Ik ben best wel benieuwd daar jullie huis ME of in elk geval naar foto’s.

Wij kregen vandaag de bevestiging dat de warmtepompen geleverd bij het bedrijf in Portugal, ik dacht Spanje. In elk geval kunnen ze hem nu naar ons uitleveren. Een installateur hebben we nog niet, maar de pomp straks wel.

Verder een offerte binnen voor de kozijnen. Deze kunnen op zich in 6 weken geleverd worden. Ook heel fijn. Aangezien we nu in een ‘spookhuis’ wonen. Allemaal OBS platen in de nieuwe muur. Lekker griezelig haha.

Ze zijn hier beneden bijna klaar met het sloopwerk. Muren zijn eruit. Ook de oude gevelmuur op een stukje fundering na. Je ziet nu ook hoeveel ruimte er ineens bijkomt met puur 70 cm extra breedte.

Elektra planning beneden ook al voor een groot deel gedaan. Het is daarop echt wachten op de nuts bedrijven voor het verleggen van de meterkast en het los koppelen van het gas. Idem met het water. De waterput mogen we natuurlijk niet zelf dicht gooien. En verplaatsen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Sep 2022 19:33

Re: Verbouwings/klustopic

Nee? Ik heb 5 jaar geleden zelf een waterput dicht gegooid. Maar daar zat niet de mmwatermeter is.

Hier maken we ook wat meters, maar jemig wat een stof overal! Komende tijd heb ik extra verlof van het werk om te klussen. Hopelijk krijgen we het dan op tijd gedaan allemaal.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Sep 2022 19:38

Re: Verbouwings/klustopic

Hier gaat het nu wel weer hard, dakramen zitten er in en we gaan verder richting afwerking. Het gips voor de plafonds ligt al in de tuin, ook zijn ze bezig met keralith op de gevel en voorbereiding voor de pannen/dakgoten.

Een installateur vinden is wel een uitdaging, denk ik? Iedereen heeft het druk. Laatste kozijnen voor in de dakkapel zijn ook besteld. Ze hebben eerst de dakkapel gemaakt zoals het constructief paste en vervolgens kozijn opgemeten. Levertijd is 4-5 weken, dus best wel vlot. Kozijnen komen uit Polen (Aluplast).

Mocht je willen weten om welk huis het gaat, kan dat wel via pb. Verder heb ik niet echt foto's online staan maar wel heel veel op mijn telefoon die ik deel met mensen via Whatsapp.
08/2018
05/2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Sep 2022 20:13

Re: Verbouwings/klustopic

@tabbie: bij ons moeten we de waterstand nog wel opmeten in de waterput. Dus voorlopig gooien we die nog niet toeschrijven totdat alles is verlegd. Nieuwe waterleidingen liggen er al. Vanuit de oude waterput doorgekerfd naar de nieuw meterkast in spe, maar eerst alles netjes regelen voordat we problemen krijgen.

En het stof herkenbaar, maar ik ga echt niet dagelijks poetsen. Als het echt te erg wordt even een snel sopje. Zolang ze echt nog met de drilboor etc aan het werk zijn is het zinloos.

@ME. Zal je binnenkort een PB sturen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Sep 2022 22:30

Re: Verbouwings/klustopic

Oke, ik weet dat we er nog lang niet zijn. Maar we zijn al een beetje beginnen met opbouwen. Als het meezit kunnen ze maandag al het eerste deel van de vloer storten. Dan zijn we van het zand af. Oké 24 uur niet over de vloer lopen is irritant, maar daar bedenken wel wel wat op qua wc haha.

Op 19 sept komen ze de spouw muur isolatie inspuiten.

Momenteel zijn de grote muren al gesloopt. Het enige wat ze nog moeten slopen zijn de muren voor de nieuwe voordeur en de pui van de kamer naar de tuin. Daar gaan we harmonica deuren plaatsen. Deze zijn al besteld. Duimen op een korte lever tijd. Ze konden in 6-7 weken leveren.

Vandaag zijn de gipsplaat voor het plafond en het stuc voor de muren geleverd. Dus daarmee kunnen de heren ook mee aan de slag
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Sep 2022 05:35

Re: Verbouwings/klustopic

Hier gaat het opeens heel hard nu, de bouwvakkers zijn de gipsplafonds aan het plaatsen in diverse ruimtes. Dus overal hebben de straks weer plafonds. De dakpannen en goten liggen nu ook in de tuin, dus het dak kan er ook op.

Zelf hebben we de bijkeuken geverfd en de studeerkamer. Dit weekend ook weer wat meters maken!
08/2018
05/2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 08 Sep 2022 07:33

Re: Verbouwings/klustopic

Lekker bezig jullie!

Ik ga vandaag samen met mijn moeder klussen. En even kijken wat we de komende week kunnen doen om stappen te maken. De stucadoor zit jammer genoeg opeens vol, dakraam vervangen heeft pas 8 Nov plek en ook het afwerken van het trapgat kan pad in oktober.. dat zorgt voor serieuze vertraging dat we eigenlijk niet kunnen hebben. Kortom, druk met andere klusjesmannen zoeken om te helpen toch dingen klaar te krijgen voordat we verhuizen over 3 weken.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Sep 2022 18:15

Re: Verbouwings/klustopic

Wij gaan binnenkort ook klussen/verbouwen. We willen op den duur verhuizen onze keuken nu is echt oud wij hebben hem al 18 jaar en schoonouders hadden hem ook al 15 jaar. Kastjes vallen uit elkaar. Nu krijgen zij een andere keuken en krijgen wij die van hun weer. Hij word wel aangepast naar onze eigen smaak. We hebben naast de keuken de bijkeuken. De deur hebben we er al jaren uit. Maar straks word ook het kozijn eruit gehaald zodat het een grote keuken word.

Wat we moeten doen is

Nieuw plafond
Nieuwe vloer
Aanrechtblad doen we nieuw.

Nu op zoek naar spullen. Tegen, aanrechtblad, spoelbak

Genoeg te doen dus, vergeleken met jullie hebben wij een kleine klus
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Sep 2022 12:27

Re: Verbouwings/klustopic

Sarah. Iedere verbouwing is er een. Of het nu groot of klein is. Jullie hem gaan nu praktisch verbouwen. Zorgen dat jullie huis een beetje opknapt. Terwijl wij hier een compleet droomhuis aan het bouwen zijn waar we hopelijk nooit meer weg hoeven te gaan. Dus nu is het extreem, maar daarna voorlopig even niet meer

Hier hebben ze net alles voorbereid voor het storten van de vloer maandag. Dan komt er een grote wagen vol beton en dan zijn we voorlopig van het zand af in huis. Nu ligt er al overal plastic en staal. Dus straks ( als het zand droog is) even de stofzuiger beneden door de gang en ketel ruimte halen en dan lopen we een stuk minder zand mee naar boven. Met het natte weer van nu echt een drama.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Sep 2022 11:01

Re: Verbouwings/klustopic

Hoe gaat het bij jullie allemaal met klussen.
Hier zijn ze al 2 weken aan het stucen. De oude muren waren nooit gestuct en een deel was ook nog bakstenen muur. Ze zijn dus ook behoorlijk wat tijd kwijt met alles goed uitlijnen zodat het rechte muren worden.

Ondertussen is de warmtepomp geleverd, dus die staat nu in de garage. Nu op zoek gaan naar iemand die hem kan installeren. Maar dan gaan we pas doen als we ook de vloerverwarming hebben liggen. Dus dat zal pas januari/februari worden. Maar ik ben blij dat hij al wel binnen is.
Verder kregen we een bericht dat de kozijnen 7 okt in de fabriek klaar zijn. Dus hopelijk zijn die dan ook een week later bij ons en kunnen we de boel beneden sluiten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 26 Sep 2022 12:56

Re: Verbouwings/klustopic

Wat fijn SO! Hier hebben ze in het weekend de hele bovenverdieping gestuct met 4 man. Zo blij mee! Nu wachten tot het droog is en dan kunnen we gaan aankleden.

Verder druk met verhuizen. Morgen gaan we over!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 01 Okt 2022 20:15

Re: Verbouwings/klustopic

En yes! Wij zijn over. We slapen gezellig met zijn allen in de woonkamer.

Verder vandaag dakraam vervangen en de tijdelijke trap staat. We kunnen dus redelijk ok naar boven nu.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Okt 2022 08:29

Re: Verbouwings/klustopic

Gezellig Tabbie, allemaal in de woonkamer. Is het voor lang?

Hier zijn ze nog steeds aan het stuccen. Ondertussen een zak op 100 aan stuk op de muren gesmeerd, maar ze hebben het echt zo glad als glas gestuc en je ziet totaal niet meer dat het ook een bakstenen binnenmuur was.
Nog een week dan zijn de kozijnen in de fabriek klaar en dan is het afwachten wanneer deze worden geleverd. Ik hoop snel, want dan kan ik weer puin uit de tuin ruimen. Want dan laten we weer een puin container komen.
Ik zal deze week een goede foto's maken van hoe het er nu uitziet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Okt 2022 18:28

Re: Verbouwings/klustopic

Ik ben benieuwd SO!

En ja, het is best gezellig, maar zorgt er ook voor dat we vanaf 8 uur muisstil moeten zijn in onze 'leefruimte'. Het is voor tot zolang de slaapkamers boven niet af zijn.

Gisteren is het kozijn in de garagedeur geplaatst. Echt zo blij mee!

En verder dit weekend kozijnen boven verven en daarna beginnen aan de vloerverwarming en vloer. Hopelijk werken de kinderen een beetje mee.

Hoe gaat het met de andere klussers?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Okt 2022 18:51

Re: Verbouwings/klustopic

Hier komt onze verhuisdatum in zicht (nog niet gedefinieerd) want 21 november moeten we ons oude huis uit.
De gang is inmiddels helemaal gestuct (3 cm erop) en dit is bijna droog, zodat we het kunnen opschuren.
De vloer ligt op de benedenverdieping en de keuken staat (in dozen) in de woonkamer! We weten wat we dit weekend kunnen doen.

We wachten nog op het kozijn van de dakkapel en wat dakpannen (zijn slecht leverbaar). We hebben nog wel wat meters te maken, maar de grootste kosten zijn nu geweest en het einde komt in zicht!
08/2018
05/2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Okt 2022 18:55

Re: Verbouwings/klustopic

Wat heerlijk ME.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers