Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verbouwings/klustopic

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Aug 2022 13:22

Re: Verbouwings/klustopic

Vandaag gaat het beginnen!!!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Aug 2022 16:24

Re: Verbouwings/klustopic

Goed bezig SO!

Leuk Tabbie, spannende tijd!

Wij hebben vandaag plafond geplaatst in de bijkeuken en in de hal. Verder opgeruimd en elektra voor de warmtepomp getrokken (die komt maandag). Je begint nu echt weer voortgang te zien! Zojuist weer een bod op ons huidige huis, we wachten af!
08/2018
05/2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Aug 2022 20:13

Re: Verbouwings/klustopic

Leuk ME. Altijd fijn als je vooruitgang zie.

En ben benieuwd hoe het gaat lopen met de verkoop van jullie huidige huis.

Hier vandaag de sleutel gekregen en hebben direct de platen van het plafond op zolder gehaald. Het dak zit er niet top uit, maar dat komt wel goed uiteindelijk. Van de week komen daar nieuwe isolatieplaten tegenaan.

Verder begonnen met behangkrabben. Dat valt goed tegen joh (plus meerdere lagen behang). Mochten jullie goede tips hebben, let me know! Want ik heb nog heel veel muren te gaan.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Aug 2022 20:24

Re: Verbouwings/klustopic

We wachten de verkoop af!

Als het papier behang is, natspuiten meerdere keren met plantensluit zodat het goed nat is en dan afsteken met plamuurmes. Wij hebben zo'n spuit vd action die je moet oppompen.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 12 Aug 2022 20:34

Re: Verbouwings/klustopic

Ik kreeg van onze klusjesman de tip om eerst gaatjes te maken in de meerdere lagen behang, dit kan met een behangperforator. Vervolgens met een stoomapparaat het behang goed nat maken, dan zou het afsteken makkelijk gaan. De behangstomer kun je huren bij de bouwmarkt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Aug 2022 20:46

Re: Verbouwings/klustopic

Gaan jullie het dak vanuit binnen isoleren Tabbie?

Hier zijn bijna alle vloeren eruit. Alleen de balken nog en het afgraven van de stukken waar cement lag ipv een houten vloer. De eerste container ( 6 kuub) hout is al opgehaald een container met 10 kuub puin is ook al vol. De fundering voor de nieuwe buitenmuur ligt en moet nu drogen. Daar willen ze geloof ik volgende week vast beginnen met opbouwen van de muur. De huidige buitenmuur laten we nog wel staan totdat de kozijnen binnen zijn. Aangezien we anders echt grote open huis hebben.
Plafond zijn er ook beneden allemaal uit en ze gaan denk ik morgen de muur slopen die wij eruit willen hebben. Misschien ook gelijk de fundering maken voor de steunpilaar die we in de kamer krijgen. Deze moeten we hebben omdat we de steunmuur anders niet voldoende kunnen ondersteunen omdat de afstand te lang is.
Helaas kan de meterkast waarschijnlijk pas over 3 maanden opnieuw worden aangesloten en tot die tijd kunnen we niet verder met de vloer.

Afbeelding
[img]https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/298970018_10159994246196061_427859406675926465_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=u-0mbAKcGpUAX85Fmcn&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT9hq6aofAzeV9zwlPLQ5o_C3x1xdoYmk9oQkvNNDsRSLg&oe=62FC6954
[/img]
Laatst gewijzigd door Silly-One op 07 Okt 2022 22:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Aug 2022 21:13

Re: Verbouwings/klustopic

Lekker bezig SO!

Ja, wij gaan het dak vanuit binnen isoleren.

We hadden een behangstomer, naar die is oud en werkte niet meer goed. Het is vooral de oude lijm. Die laat niet goed las. De bovenste laag gaat mega makkelijk, maar daaronder is echt dun plakzooi. De plantenspuit staat nu iig klaar voor morgen en ik hoog dat in 1 slaapkamer maar 1 laag erop zit. Duim duim.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Aug 2022 22:17

Re: Verbouwings/klustopic

Wat gaan jullie hard SO, hoeveel mensen zijn er tegelijk aan het werk?
08/2018
05/2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Aug 2022 23:11

Re: Verbouwings/klustopic

Dinsdag en woensdag waren ze met vier en vandaag en gisteren met drie. Morgen komen ze weer met vier. Dus het gaat inderdaad hard. Het zijn mensen uit Oekraïne via een Nederlands Poolse aannemer. En die mensen werken netjes en super hard. Alles is gewoon wit. Dus we kunnen het met het bouw depot betalen.
En omdat het zo hard gaat ben ik afgelopen week echt 1 dag bezig geweest met boodschappen doen. Zodat ze de fundering al deze week konden maken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Aug 2022 06:34

Re: Verbouwings/klustopic

Wat fijn dat het zo snel gaat! Echte bouwen doet een bouwbedrijf, meestal 2 man (opzichter + leerling). Zelf doen we veel binnen in onze vrije tijd. Onder andere het slopen, elektra, riolering, installaties en verven.
08/2018
05/2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Aug 2022 06:49

Re: Verbouwings/klustopic

Wij doen momenteel alles zelf de komende tijd. Maar gisteren gemerkt dat het minder hard zal gaan dan gehoopt. Klussen met 2 kleine kinderen maakt toch dat een van de twee minder kan doen 😇
Vandaag en morgen komt mijn vader helpen. En voor het stuccen en dakraam vervangen laten we wel iemand komen.

Vandaag op de planning: cv ketel verplaatsen van zolder naar beneden (in de nieuwe bijkeuken).
Laatst gewijzigd door Tabbie op 14 Aug 2022 11:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Aug 2022 07:22

Re: Verbouwings/klustopic

Bam dag 3 gewoon vandaag. Vandaag sloop ik het toilet boven eruit.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Aug 2022 07:22

Re: Verbouwings/klustopic

Dubbel
Laatst gewijzigd door Tabbie op 14 Aug 2022 11:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Aug 2022 11:27

Re: Verbouwings/klustopic

Is het bij jullie beetje te doen met de hitte? Bij ons is het beneden prima te doen, boven (zijn nog geen ramen en zit alles in plastic) is het wel warm.
08/2018
05/2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Aug 2022 17:12

Re: Verbouwings/klustopic

Bij ons is het niet te doen. We zijn nu druk bezig met verhuizen ( nu even break). Maar de zolder, waar we nu gaan wonen. Is niet geïsoleerd. Dus het is gewoon een sauna. Mijn vriend is nu bezig met het installeren van een mobile airco, maar de buis moet ergens heen en daar is mijn vriend nu een gat voor aan het boren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Aug 2022 21:57

Re: Verbouwings/klustopic

Poeh, op zolder is het echt niet uit te houden. Mijn moeder is er al onwel geworden, dus haar zien we even niet terug. Echt mega vervelend.

Maar de isolatieplaten zijn besteld en worden dinsdag gebracht. Hopelijk is het daarna beter te doen.

Boven is nu echt een bouwval en komen ook wel wat constructiefouten tegen. Maar dat was te verwachten.

Ik heb verder net de woonkamer opgeruimd en de box daar neergezet. Ook het speelgoed gereedschapstafeltje van de oudste staat er nu. En een traphekje tussen de woonkamerdeur naar de hal. Dan kan ik daar wat veiliger met de kinderen zijn en beneden de kastjes gaan poetsen deze week.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Aug 2022 19:42

Re: Verbouwings/klustopic

Lekker bezig Tabbie. Jullie maken ook al de nodige meters.

Hier hebben ze alle muren doorgebroken en zijn ze begonnen met het gelijk maken van de vloer en het opvullen van de vloer. Zodat we daarop cement kunnen storten en de isolatie. Deze week moeten we maar eens naar een keukenboer om een keuken uit te zoeken en een vloer plan te maken voor de elektra en het water.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Aug 2022 22:53

Re: Verbouwings/klustopic

Leuk! Wij hebben net vanavond een plan voor de elektra voor de bovenverdieping gemaakt. Wat een uitzoekwerk zeg!

En ja, we maken zeker de nodige meters. Je kan nu al zien hoe de kamers boven vorm gaan krijgen. Volgend weekend gaan ook de muren eruit en wordt de opening gecreëerd van de hal naar de garage. Het plafond in de master bedroom is er vandaag uitgehaald en oh wat wordt die kamer tof! Gewoon met die balken partij open en bloot. Daar word ik zo enorm blij van. En enorm veel licht dankzij het dakraam. 🥰
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Aug 2022 21:27

Re: Verbouwings/klustopic

Leuk is dat om te zien he Tabbie, dat er meters gemaakt worden.
Hier zijn ze al weer begonnen met het opbouwen van de muur. Oke er moet nog genoeg gedaan worden, maar wel leuk om te zien dat ze de nieuwe buitenmuur al weer aan het opbouwen zijn.

Afbeelding
Afbeelding

De eerste tegenslag hebben we al. We zijn al van het gas af, maar door de huidige gasprijs en de toekomst dat iedereen van het gas af moet is er een run op een warmte pomp. Zoals het er nu uitziet is er het komende jaar geen warmtepomp meer te krijgen. Eens kijken hoe we dat gaan oplossen. Voorlopig ga ik 4x per week sporten en daar douche, dus dat is wel te doen. Maar straks in de winter hopelijk wel beneneden klaar en dan kunnen we in elk geval met de airco de beneden boel verwarmen. Dat is dan goed geïsoleerd dus te overleven.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 17 Aug 2022 21:50

Re: Verbouwings/klustopic

Wat fijn dat er bij jullie zo hard doorgewerkt wordt!

Wat vervelend Silly-One van die warmtepomp. In ieder geval fijn dat jullie het straks met airco kunnen verwarmen. Wij hebben dat nu ook voor het eerst komende winter dus ik ben benieuwd hoe dat bevalt.

Tabbie, fijn dat jullie ook al flink bezig zijn. En klussen met 2 kleine kinderen is inderdaad een uitdaging. Ik weet niet hoe klein ze bij jou zijn, maar hier was een playpen de afgelopen tijd echt een uitkomst.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Aug 2022 22:09

Re: Verbouwings/klustopic

Ons huis is verkocht, alleen nog voorlopig koopcontract tekenen! We kwamen erachter dat de kopers vrienden van vrienden zijn en al heel lang zochten.

Warmtepompen zijn inderdaad een uitdaging. Sinds januari hadden we levering voor een Panasonic staan, maar die kwam niet op leverdatum (=afgelopen maandag)... Nu heeft m'n man voor komende week een LG geregeld, wel duurder maar hebben we er een. Andere merken zat 1-2 maanden levertijd op. Ze zijn er wel afhankelijk van je wensen, alleen installateurs hebben geen tijd (wij installeren zelf).

Kinderen geeft een uitdaging. In onze schone kamer staat een tekenbord (krijt en whiteboard) en we hebben wat buitenspeelgoed staan. Vooral even om te spelen als we daar koffie drinken.
08/2018
05/2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Aug 2022 23:35

Re: Verbouwings/klustopic

Wat fijn ME! Waren de biedingen naar wens/verwachting? En wat toevallig dat het vrienden van vrienden zijn.

Barclay, de oudste zal alleen maar huilen in een playpen, al hebben wij er wel naar gekeken. Voor nu hebben we in de woonkamer een box en speelgoed staan inclusief een speelgoed gereedschapstafel. Maar nu we aan het breken zijn is overal stof, dus we gaan maar even niet met de kinderen die kant op.

Gelukkig zijn ze vandaag en morgen bij de oppas, dus kan ik ook overdag helpen met klussen. Ik heb vandaag gezellig behang staan verwijderen, maar dat is dan nu ook echt af. Morgen breken we het toilet inclusief tegels en muur uit.

SO, wat fijn dat ze al aan het opbouwen zijn! En heel herkenbaar van die warmtepomp. Hier komt nu een cv te hangen over 2 weken die gereed is om aan te sluiten op een hybride warmtepomp. Die pomp zelf wordt ergens eind 2023 verwacht.. De zonnepanelen hebben ook vertraging qua levertijd jammer genoeg.

Maar we hebben nog genoeg te doen! De isolatieplaten voor het dak zijn binnen. Dat is dus een mooi klusje voor komend weekend.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Aug 2022 07:06

Re: Verbouwings/klustopic

De verkoopprijs was iets hoger dan we vorig jaar oktober hadden bedacht, maar lager dan makelaar als vraagprijs voorstelde. Financieel gezien voor ons prima.

Poe wat een wachttijd voor jullie warmtepomp en panelen!

Wij hebben bewust een deel uitbesteed zowel vanwege eigen kunnen, maar ook vanwege de tijd die het kost en ten koste gaat van gezin / leven in een verbouwing.
08/2018
05/2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Aug 2022 08:31

Re: Verbouwings/klustopic

Dat is fijn ME. Belangrijkste is dat beide partijen tevreden zijn natuurlijk.

En klopt helemaal wat je zegt als laatste. Wij laten ook een paar dingen doen, maar mijn ouders zijn heel snel van "zelf doen bespaard geld". Ik wil bijvoorbeeld gewoon een trap laten maken, maar mijn vader vindt dat zonde van het geld. Maar ik vind het zonde van de tijd 😆
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 18 Aug 2022 21:30

Re: Verbouwings/klustopic

Fijn dat je gisteren en vandaag oppas had en ook lekker aan de slag kon, Tabbie.

En ik vind het best logisch dat je sommige dingen beter kan uitbesteden MissEnergy. Mijn man is met bepaalde dingen zo perfectionistisch dat als hem iets niet perfect lukt, hij er zelf echt niet leuker op wordt. Dan denk ik heel makkelijk van laat het maar door een professional doen, dan is het tenminste gelijk goed.

Inmiddels is de buitenkant van het huis geschilderd. Ik ben er echt zo blij mee. Het lijkt nu bijna een nieuw huis. Nu alleen nog de bordesranden in de tuin plaatsen, het pad rondom het huis betegelen, grind op de oprijlaan en het terras en dan is de buitenkant rondom het huis af. Ook gaan we badkamer nog vernieuwen en de garage die achter het huis staat nog verven. Voorlopig nog niet klaar dus.

Afbeelding
2019 ons engeltje*
2021
2023
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers