Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verbouwings/klustopic

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Dec 2022 18:41

Re: Verbouwings/klustopic

Eens hoor me the GSTQ. Als we nu niet aan het kramp waren kan ik echt genieten van het weer. In de ochtend witte omgeving van het rijp met de opgaande zon met rode lucht etc. Heerlijk. Maar nu thuis komen is niet grappig. Vannacht stond het ijs op de binnenkant van ons dak. In de slaapkamer zit nog een dag raam met enkel glas. Ook daar staat het ijs op.

@tabbie. Weer een mijlpaal. Weer allemaal een eigen kamer. Heerlijk.
@scandic arme bouwvakkers. Bevroren koffie. Dan maar overleven zonder koffie

Ik weer vandaag terug gebeld voor de gemeente over onze meterkast. De partij die alles vandaag zou komen doen had gezegd dat ze vanuit de gemeente niet mochten graven. Dat is onzin. De gemeente heeft zo een verbod niet en hebben zelf vandaag ook gegraven. Dus ik ben behoorlijk boos dat ze zo een excuus gebruiken. Wilde vandaag nog bellen, maar ze waren niet meer te bereiken morgen vroeg ga ik gelijk bellen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Dec 2022 19:45

Re: Verbouwings/klustopic

Jeetje wat een gedoe dan SO! En vooral vervelend dat ze dan eigenlijk dus liegen tegen je en je in de kou laten zitten.

En ja! Een echte mijlpaal. Heerlijk!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Dec 2022 09:01

Re: Verbouwings/klustopic

Vandaag is de dag haha. Ik kijk hier al maanden naar uit. Wat duurt alles lang trouwens he. Iedereen druk en volgepland.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Dec 2022 09:48

Re: Verbouwings/klustopic

Succes vandaag Tabbie.

Mijn vriend heeft gisteren nog een rest partij isolatie wol besteld voor het dak. Deze gaan we tijdelijk isoleren zodat we het beter warm krijgen en misschien zelfs goedkoper warm krijgen. Deze ga ik woensdag halen en als het aan mij ligt woensdag ook gelijk beginnen met plaatsten. We zullen wel niet alles kunnen doen, maar wat al is gedaan is al gedaan zullen we maar zeggen.

Probeer nu met die tussenpartij te bellen van de meterkast. Die waren na half 4 niet meer bereikbaar. 5 minuten in de wacht en ik krijg een band en er wordt opgehangen. Weer bellen, ineens na 3 minuten achten te horen dat het nummer niet bereikbaar is. Echt ik krijg hier de kriebels van en kan hier ook al zo boos om worden. Zorg gewoon dat je bereikbaar bent op de momenten dat je zegt bereikbaar te zijn.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Dec 2022 20:27

Re: Verbouwings/klustopic

Nou mega domper hier... de trap past niet correct. Dus de trap is terug naar de fabriek en wij liggen dus nog beneden een tijd. De oude trap is nu ook weg, dus boven is nu enkel re bereiken via een ladder.

Ik ben al heel de dag chago hierover. Ook omdat ik niet zeker weet hoe het opgelost gaat worden en ook belangrijk; wanneer.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Dec 2022 20:28

Re: Verbouwings/klustopic

Heb jij nog iemand kunnen bereiken SO?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Dec 2022 15:18

Re: Verbouwings/klustopic

Kan je frustratie begrijpen Tabbie. Ondertussen heb ik wel gemerkt dat zo een verbouwing zoals wij en jullie doen een hoop aanpassingsvermogen vraagt en flexibiliteit.

Ik heb niemand te pakken gekregen, want de planning is op vrijdag niet bereikbaar. Dus maandag zijn ze opnieuw de Sjaak. Want ik heb al een bandje gehad dat ze in de vakantie niet bereikbaar zijn.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Dec 2022 11:06

Re: Verbouwings/klustopic

En vanmorgen om 08.30 belde ik en er was nog niemand op de afdeling. Daarna nog een keer gebeld en ik zit nu te wachten tot ik word teruggebeld. Is natuurlijk nog niet gebeurd. Ik ga zo nog een keer proberen te bellen.

Net wel een afspraak gemaakt dat ze het ijzer komen ophalen. Eerst wilde ik het zelf wegbrengen, aangezien het behoorlijk wat is ( 6 radiatoren minimaal), maar ik ga mijn rug niet sjouwen voor die paar euro. Dus woensdag komen ze het halen, is de tuin ook gelijk weer wat opgeruimder. Hij mag meenemen wat hij kan gebruiken en de rest is zelf afvoeren dan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Dec 2022 14:28

Re: Verbouwings/klustopic

Arrrggg wat frustrerend zeg. Hier vanmorgen direct contact gehad en ze hopen het voor de kerst opgelost te hebben. Ik ben benieuwd en ik duim flink mee.

Mijn vriend gaat woensdag naar de ijzerboer. Dan is hier de tuin ook direct een stuk leger. Maar poeh he. Wat een gedoe verbouwen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Dec 2022 09:57

Re: Verbouwings/klustopic

Joepie, ze stonden vanmorgen om 7 uur voor de deur om de trap te maken. Gelukkig kan ik nu even thuiswerken, want ik wil niet dat ze weer iets verzagen of iets.

Verder is het toilet boven getegeld en gevoegd. Ik was gisteren aan het kitten, maar grijs is te licht en antraciet te donker. Even kijken wat ik daarmee ga doen.

Maar... met kerst gaan we een boven slapen 😊 precies zoals gepland.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Dec 2022 10:48

Re: Verbouwings/klustopic

Wat fijn dat het nog voor Kerst is opgelost.

Hier na 2 dagen bellen een nieuwe afspraak voor de meterkast OVB van vorst komen ze in week 2. Dus als onze bouwvakkers in februari terug zijn kunnen ze gelijk verder met de vloer.

Gisteren is al het ijzer wat in de tuin lag opgehaald.
Samen met de man alles in zijn aanhanger geladen. Was een aanhanger vol. De container met hout ( 10 kuub) is ook gisteren eindelijk opgehaald.

Daarna een ritje gemaakt om tijdelijk het dak te isoleren. Aangezien het vorige week echt koud was en we letter het ijs aan de binnenkant van het dak hadden staan. 25 rollen isolatie had ik in mijn auto liggen en op mijn auto. Het was echt Ma Flodder die ging verhuizen en alles in één auto mee moest nemen. Maar alles ligt veilig thuis en er zijn geen ongelukken gebeurd.

In de vakantie ga ik rustig al het bouwmateriaal wat her en der ligt in vuilniszakken stoppen. Ongebruikt materiaal terug brengen en verder opruimen. Zodat alles klaar is vooral als ze verder komen klussen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Dec 2022 10:53

Re: Verbouwings/klustopic

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even nog een foto update van onze woonkamer/keuken. Het stuk waar de kasten in de muur zitten wordt onze keuken.
Voor de harmonicadeuren komt de eethoek. Waar nu nog de waterput en meterkast staat de zithoek met TV en achter de bank nog een idee.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Dec 2022 13:41

Re: Verbouwings/klustopic

Gaaf SO! Ik vind die harmonicadeuren ook zo mooi. Wat een ruimte krijgen jullie.

Hier gisteren samen de wc pot geïnstalleerd en opgehangen. Hadden wij beide nog nooit gedaan en ben mega trots dat het ons gelukt is. Nu kunnen we boven gewoon weer naar het toilet 🥳
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Dec 2022 13:29

Re: Verbouwings/klustopic

Thanks Tabbie.
We hebben ook een groot huis gekocht. Het was met de koop al 200m2. We hebben al een stukje uitgebouwd, maar dat lijkt weinig, maar is al stiekem 6-7 m2. Straks gaan we nog een dakkapel plaatsen wat nog meer ruimte boven geeft.
Ach als we klaar zijn zitten we hier voor de komende 20 jaar ook goed./

Hier even een tegenvaller, bij één van de schoorstenen lekt het en dat was eentje wie al een keer gerepareerd was. Helaas is er nu natuurlijk iets niet goed, want niet onder de garantie valt. Alleen heel de vloer boven wordt nat dus we laten het toch maar maken. Nu moeten we alleen gaan nadenken wat we straks gaan doen als we het dak gaan renoveren. Schoorsteen houden, waar ook asbest in zit, of laten we hem voor de sier staan.

Gaaf Tabbie dat jullie de zulke stappen al zetten en zelf de WC op hebben gehangen. Nu lekker twee WC's in huis. Dat gaat bij ons nog wel even duren ben ik bang haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Jan 2023 21:15

Re: Verbouwings/klustopic

Wow 200 m2 is niet mis!! Zo groot is het hier iig niet. Eerder de helft haha. Dus dan gaat het ook direct harder hoop ik maar.

En balen zeg van dat lek bij de schoorsteen. Nu met de regen nog meer lekkages ontdekt? Hier gelukkig nog niet (even afkloppen).

Wij zijn in de kerstvakantie vooral bezig geweest met afwerken boven. Dus plinten op maat maken, meubels in elkaar zetten, etc. Volgende grote klussen: zolder isoleren + beneden de hal/garage vloer egaliseren en zorgen dat dat als woonruimte stucklaar gemaakt wordt. Dan kunnen ook alle deuren en kozijnen opgemeten worden. Zo leuk stiekem om straks beneden te beginnen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Jan 2023 23:51

Re: Verbouwings/klustopic

Helaas is het lek niet gerepareerd alleen maar erger geworden. We hebben nu echt in de ‘hal’ verschillende bakken en zo staan om te voorkomen dat ik dagelijks meerdere handdoeken moet neerleggen die ik daarna letterlijk kan uitwringen. Ze zijn al een keer terug gekomen maar dat heeft dus niet gewerkt.

Gelukkig zijn ze maandag eindelijk geweest voor de meterkast, water verleggen en gas afsluiten. Dus als onze werkmannen terug zijn van hun familie bezoek kunnen we weer door beneden.

Ik ben dit weekend boven begonnen met een tijdelijke isolatie. Helaas is mijn vriend ziek. Dus alles tot de hoge nok 3,5-4 meter ga ik niet doen. Mij te hoog en ik kom er niet eens bij. Morgenvroeg ga ik verder met wat ik wel kan doen. Aangezien de temperaturen deze week weer naar beneden gaan. Dus alles wat al is gedaan is al gedaan. De vorige keer met -8 kregen we het boven echt niet warm. Plus het ijs stond aan de binnenkant van het dak.

En qua grote. We zijn echt naar het dubbele gegaan tov van ons vorige huis. De ruimte waar we nu tijdelijk wonen is bijna net zo groot als het vorige huis. We gaan boven ook grote slaapkamers maken ipv veel kleine.

Het schiet bij jullie al wel lekker op Tabbie. Ik denk ook dat jullie sneller gaan als dat wij gaan, maar cosmetische hebben wij niks gedaan en gaan wij niks doen. Wij zijn echt aan het slopen geweest en ruimtes totaal anders gaan indelen. Kost ook veel tijd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Feb 2023 18:34

Re: Verbouwings/klustopic

Hoe gaat het ondertussen bij alle klussers?

Hier liggen we stil. Onze mannen zijn voor kerst en oud en nieuw naar familie in Oekraïne gegaan en mogen nu het land niet meer uit. Dus even kijken hoe we het nu gaan oplossen. Ze worden ingehuurd door een aannemer. Dus even met die man goed in gesprek gaan.

Verder merken we wel dat de zolder geïsoleerd is. Het blijft warmer en het wordt sneller warm. Dus al het frustratie en gepruts heeft wel wat opgeleverd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Feb 2023 19:18

Re: Verbouwings/klustopic

Wat een pech SO! De aannemer heeft vasf zo ook geen andere mensen bij de hand?

Wij gaan rustig, zonder deadlines, door. Inmiddels zijn alle airco's aangesloten en bijna alle badkamermuren zijn getegeld. We moeten nu op jacht nog naar vloertegels.
08/2018
05/2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Feb 2023 19:45

Re: Verbouwings/klustopic

Oh jeetje SO. Gelukkig merken jullie wel dat de zolder geïsoleerd is.

Wij zijn begonnen om van de garage woonruimte te maken. Het begin is er haha. We hebben afgelopen weekend een stuk vloer opgehoogd en een begin gemaakt aan een nieuwe scheidingswand met de fietsenstalling. We willen binnenkort een vloer uitzoeken en verder druk in de weer om een balustrade te klussen bij onze nieuwe trap.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 06 Feb 2023 20:01

Re: Verbouwings/klustopic

Wat balen SO, hoop dat de aannemer met een oplossing komt. Fijn dat jullie de zolder geïsoleerd hebben.

De afwerking ging hier erg traag. De plinten, dorpels, vensterbanken, deuren op maat, architraven dat soort dingen. Maar nu zijn de schilders bezig. Dus het einde is in zicht. Ik moet nu nog een vloer voor boven uitzoeken (en moet gelegd worden) en raambekleding. De tuin wordt eind maart aangelegd. Merk dat ik totaal geen zin heb om dingen nog uit te zoeken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Feb 2023 21:28

Re: Verbouwings/klustopic

Dat laatste vind ik heel herkenbaar GSTQ. Ik had op het laatst vooral geen zin meer om wéér geld uit te geven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 06 Feb 2023 22:16

Re: Verbouwings/klustopic

Ja echt precies dat. Alles kost geld. Al die kleinde dingetjes nog. En straks alles ophangen en inruimen, daar heb ik ook weinig zin in. Maar dat komt ook omdat ik het druk heb met nieuwe baan, futloos door winter en klaar ben met geld uitgeven. Verder heel dankbaar en blij en zo. Maar zou nu liefst met mijn vingers knippen en in een ingericht huis willen zitten.

En jij hebt toen je over was die lekkage gehad. Dan zou ik de emotionele uitputting nabij zijn. Gelukkig is bij jou alles goed gekomen. Dat is nu mijn stip op de horizon. Op een warme zomerdag loop ik er blij rond in mijn bloemetjesjurk en is dit afgematte gevoel heel ver weg en denk ik wat was het toch een goed plan om zo’n giga verbouwing aan te gaan want nu heb ik een huis precies zoals ik het wil.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 06 Feb 2023 22:18

Re: Verbouwings/klustopic

Dubbel
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Feb 2023 22:43

Re: Verbouwings/klustopic

Heel begrijpelijk!

Ik probeer ook echt het eindresultaat voor mij te blijven zien.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Feb 2023 23:32

Re: Verbouwings/klustopic

Ja, reken daar maar op hoor. Als jij straks in het voorjaar in de zon in je tuin zit met een wijntje of kop koffie in je hand terwijl je kinderen aan het buiten spelen zijn, dan ben je dit echt gelijk vergeten en bleek het dit allemaal waard te zijn. Zet hem op, nog even volhouden!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers