Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verbouwings/klustopic

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Okt 2022 20:27

Re: Verbouwings/klustopic

Wij krijgen 1 november vloerverwarming. Voor die tijd moeten we de vloer eruit halen. Ook de plavuizen in het toilet en de keuken. Het wordt weer dichtgesmeerd, geëgaliseerd en daarna komt er een nieuwe vloer op (laminaat). Ik zie er echt enorm tegen op en zal blij zijn als het klaar is. We zitten waarschijnlijk één week in de rotzooi.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Okt 2022 22:36

Re: Verbouwings/klustopic

Een week rotzooi is lastig, zeker omdat je voor één week de hele boel moet verplaatsen en doen. Toch denk ik, wat is een week haha, wij zitten nog wel even op Camping a la home om zo te zeggen haha.

@ME, jullie schieten al lekker op. Bijna verhuizen, spannend. Zeker omdat er dan nog genoeg kleine klusjes liggen om te doen. Het einde komt in zicht, daarna lekker genieten van jullie huisje.

@Tabbie: Hoe lang is jullie woonkamer, woonkamer en slaapkamer ineen? En pakken jullie eerst de slaapkamers van de kinderen, zodat die het snelste naar boven kunnen?

Hier liggen we sinds maandag stil en heel eerlijk vind ik dat wel even fijn. We moeten nu wachten op de kozijnen. Deze zouden vanaf vandaar klaar zijn in de fabriek, maar wanneer ze hier zijn geen idee. Ik heb net wel aangegeven dat mijn vriend voor deze week of volgende week weer een puin container mag bestellen, aangezien we een hele hoge berg puin in de tuin hebben liggen ik die het liefste weg wil hebben als ze de kozijnen gaan zetten. Plus dat wordt de tuin weer iets netter. Aangezien er aan de andere kant van de tuin een berg ijzer/koper ligt wat we nog moeten wegbrengen.

Ik heb nog geen kans gehad om goede foto's te maken. Dus die houden jullie nog tegoed.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Okt 2022 12:18

Re: Verbouwings/klustopic

Mijn vriend kwam gisteren thuis.
Morgen komen ze alle kozijnen etc bezorgen. Geen idee wanneer we ze gaan plaatsten, maar we hebben ze straks in elk geval op eigen terrein staan.
Wat wel betekend dat ik vanavond nog even de oprit wil gaan leegmaken, zodat we alles in elk geval op eigen terrein kunnen laten neerzetten.
Betekend ook dat mijn vriend van mij een puin container moet laten komen, zodat ik het puin uit de tuin kan gaan opruimen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Okt 2022 15:52

Re: Verbouwings/klustopic

De puin containers zijn weg en vrijdag komen de laatste kozijnen van de dakkapel erin. Nu nog wachten op de laatste dakpannen (slecht leverbaar).

De keuken staat een heel eind, moeten nog wat plinten, afzuigkap etc. Ik hoop dat we van het weekend de gang kunnen schuren. Dan is de grootste stofboel weg en kunnen we verder opbouwen en verven.
08/2018
05/2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Okt 2022 15:58

Re: Verbouwings/klustopic

Wat fijn SO! Hier is afgelopen weekend het kozijn geplaatst in de garage. Zo blij mee.

Verder gaat het langzaam nu. Kinderen zijn heel aanhankelijk, dus ik kan weinig doen.

@me, wat lekker!

@olivia, een week is ook lang en vervelend! Maar hou goed voor ogen dat er ook een einde aankomt ;)

@so, we gaan eerst de vloerverwarming en vloer boven leggen en daarna idd beginnen aan de slaapkamers. Ik focus mij daarbij eerst op de kinderkamers qua aankleding. Maar we gaan dan al wel zelf ook boven slapen. Schilderen kan natuurlijk ook gewoon als het bed er staat. Dus onze slaapkamer is idd als laatste aan de beurt.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Okt 2022 19:42

Re: Verbouwings/klustopic

@Tabbie wij hebben ook dezelfde soort 'volgorde' van prioriteit.

@SO, kozijnen erin maakt ook zo'n verschil he!

@Olivia, wat een gedoe met een vloer eruit. Ik ben wel blij dat wij er nog niet wonen terwijl we dat doen.

Zojuist nog even een uurtje gaatjes in de gipsplaten dicht gesmeerd. Mijn moeder kwam ook gezellig even langs om de trap schoon te maken!
08/2018
05/2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Okt 2022 19:29

Re: Verbouwings/klustopic

Wij zijn inmiddels begonnen, kozijn aan de rechterkant gaat ook weg. Zo word het een lange keuken

Onze halve keuken
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Okt 2022 09:04

Re: Verbouwings/klustopic

Lekker bezig sarah!

Wij begonnen met verven in 1 kinderkamer.

Vandaag komen de sierlijsten binnen voor de andere kinderkamer en gaan we een begin maken met de vloerverwarming leggen boven.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Nov 2022 19:39

Re: Verbouwings/klustopic

Hoe gaat het met de keuken Sarah?

Ik zag ik insta dat jullie al met de vloer isolatie bezig zijn. Lekker hoor Tabbie.

Hier hebben we 2 weken stil gelegen. Twee weken geleden hebben ze de vensterbanken geplaatst en de rest afgestuct. Dat heeft nu kunnen drogen.
Moeten vooral wachten op de verplaatsing van de meterkast. Als het goed is gebeurd dat volgende week, maar iedere keer zijn er dingen niet goed. De vloerplaat zit niet goed, kregen we van middag ook ineens de horen dat de riolering niet zichtbaar naast de elektra mag liggen. Een koof er omheen en het is wel goed. Terwijl alles dan op dezelfde afstand van elkaar ligt. Het is alleen jammer dat ze dit allemaal niet gelijk zeggen op het moment van eerste afkeuring voor de aanvraag.

Gisteren zijn ze weer gekomen voor de elektra en de afronding van het stucen. Op zich is alles wat aangesloten kan worden al aangesloten op de nieuwe meterkast. De oude heeft nog 1 werkende stop als doorsluit naar de nieuwe meterkast en de rest werk niet meer. Verder zijn ze begonnen met het afronden van het stucen met finish pasta zodat we het kunnen gaan schilderen als we zo ver zijn.

Ik probeer ondertussen de tuin een beetje op te ruimen. We hebben nu een container staat voor hout. Deze wil ik eigenlijk volgend week weer laten ophalen, maar moet op één of andere manier al het glas uit de oude kozijnen halen en daarin ben ik niet zo handig. Het lukt mij wel, maar het duurt even.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Nov 2022 20:27

Re: Verbouwings/klustopic

Ah ja dat glas uit kozijnen. Blijkbaar redelijk simpel door glaslatten te verwijderen. Maar zelf ook nog nooit gedaan.

Hier ligt boven de vloerverwarming eindelijk! En idd de vloer in de garage is geïsoleerd met balletjes. Dus wanneer de trap staat dan kan daar een begin gemaakt worden met egaliseren.

Boven met de slaapkamers kunnen we nu beginnen met afwerken. Morgen gaan we begin maken met de vloer leggen en verder is het nog veel schilderwerk en plinten. Daarna het toilet en de badkamer nog.. maar daar wil ik nog niet overna denken eigenlijk 😅

Het is echt zoveel!

Dat stilliggen door het stuccen herken ik. Voelt altijd lang! Maar daarna is het einde toch beter in zicht.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Nov 2022 20:47

Re: Verbouwings/klustopic

onze keuken gaat er morgen uit. In de bijkeuken heeft man al de leidingen verplaatst
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Nov 2022 21:21

Re: Verbouwings/klustopic

Ja glaslatten verwijderen, maar als die breed zijn en erin vast geschroefd zitten waarover heen is geverfd wordt het een ander verhaal haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 17 Nov 2022 23:12

Re: Verbouwings/klustopic

Klinkt als een lastig klusje SO. Maar fijn dat er weer gewerkt kan worden en er weer stappen gemaakt worden.

Dan heb je al best een tijd een halve keuken gehad Sarah. Hopelijk gaat het nu snel en is je nieuwe keuken snel klaar.

Klinkt alsof jullie nog een hoop te doen hebben Tabbie. Wat overweldigend kan het zijn als er nog zo veel gedaan moet worden hé.

Hier zijn we ook weer stappen aan het maken. We hebben eindelijk iemand die nu is begonnen met de badkamer. De badkamer beneden was al 2 maanden geleden gesloopt maar het is hier zo moeilijk om mensen te vinden die daadwerkelijk komen. En verder hebben we nu ook waarschijnlijk iemand gevonden die een nieuwe septic tank kan maken. Bij het verwijderen van een oude stal op ons terrein had een graafmachine onze septic tank beschadigd. Baal daar nog enorm van. Maargoed, daardoor moet er dus een nieuwe komen.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Nov 2022 07:10

Re: Verbouwings/klustopic

Wij zijn vorig weekend verhuisd! De hele week ervoor al kasten leeg gehaald en dozen/zakken heen gereden zodat enkel de grote meubels over bleven. Vooral de buffetkast was een zware klus voor de mannen. Dit weekend nog laatste spullen uit voornamelijk de garage halen.

Het dak is ook sinds woensdag echt dicht. De dakpannen lieten erg op zich wachten, maar eindelijk! Binnen is er nog genoeg te doen, maar het is leefbaar.
08/2018
05/2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Nov 2022 20:41

Re: Verbouwings/klustopic

hier is man afgelopen dagen druk bezig geweest. Met stroom/gas/water verplaatsen. Leidingen in de muur doen. Stuccen.

Maar hij is al ver, zo ziet het er nu uit. Onder de wasbak staat nu de boiler maar die komt links in het kastje. Hadden nog een verlengstukje nodig en bouwmarkt was al dicht. Onder de wasbak komen lades. Open kast komt de koelkast in en andere komt nog een deur voor. Maar die hoge kasten moeten nog goed gezet worden. Maar we kunnen weer koken en hebben weer water beneden. Aan de andere kant van de hoge kasten zit ook nog een stuk aanrecht van 150 breed. Daaronder zit de wasmachine en vaatwasser en stukje wat nog open is daar moeten we nog een kastje voor hebben en een kast om de vaatwasser maar geen idee nog waar je die kan halen.

Moet nog genoeg gebeuren. Plafond erin. Nieuwe vloer, muren verven .



Vind het trouwens wel knap dat jullie zulke grote klussen hebben en er nog wonen ook. Ik word echt nu al gek van alle rommel en stof
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Nov 2022 23:41

Re: Verbouwings/klustopic

Gaaf Sarah!!

En Lekker ME dat jullie verhuisd zijn. Hoe bevalt het?

Hier: Omg! Ik heb vandaag mijn kleding in mijn nieuwe kledingkast kunnen hangen. Zo blij :) De vloerverwarming is nu ook aangesloten en we hebben nu 1 deur hangen, zodat zoon al lekker warm kan spelen boven in een dichte kamer.

Nog 1 slaapkamer de vloer leggen, 1 muurtje verven, toilet tegelen, ramen glas vervangen, kozijnen aflakken, plinten plakken en dan wachten op de trap en ons nieuwe bed. En dan... kunnen de slaapkamers gewoon ingericht worden en het matras uit de woonkamer! Gaat opeens hard. Maar oh zo leuk!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Nov 2022 07:45

Re: Verbouwings/klustopic

Het is hier even opnieuw zoeken naar ritme / juiste plek voor spullen. Dit weekend garage opgeruimd en andere huis leeg gemaakt. Vandaag is de overschrijving bij de notaris!

We hebben nog wel genoeg af te maken.. Laatste stuk laminaat boven in de kast, planken in de kasten maken, spullen uit studeerkamer in de kast. Qua afwerking moeten er overal nog plinten komen, worden gekit. Beneden ligt er een witte waas op de vloer van het stucen, met veel geduld en poetsen gaat dit langzaam weg...
Grootste ding is dat de badkamer boven nog getegeld moet worden.
08/2018
05/2021
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Dec 2022 14:44

Re: Verbouwings/klustopic

Hoe gaat het hier met de verbouwingen?
Wij zitten er inmiddels ook midden in, over iets meer dan 4 weken moeten we over naar ons nieuwbouwhuis en dat is een flinke uitdaging.
De keuken redden we niet, die komt eind januari pas, dus dat wordt een paar weken behelpen helaas.
Deze week wordt ons huis helemaal gestuct en volgende week wordt er latex gespoten, daarna kunnen we zelf weer verder met klussen. In het weekend proberen we zoveel mogelijk het houtwerk te schilderen want alles is helaas in de grondverf opgeleverd.
Al met al een flinke uitdaging met natuurlijk al de nodige tegenslagen, maar we blijven positief 🫣
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Dec 2022 16:22

Re: Verbouwings/klustopic

Hier gaat het even k*t met peren.
Ze zouden donderdag komen om de meterkast te verleggen. En daarbij moeten ook nieuwe kabels getrokken worden etc. En door de vorst kan het nu niet. Nu komen we weer onder aan op de stapel of zo. Echt we gaan nog bellen met de gemeente of het echt op hun naam is dat de vergunning voor grondwerken is ingetrokken.
Dus we moeten nu afwachten of we onder op de stapel komen of voorrang krijgen zodra het weer mag.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Dec 2022 17:38

Re: Verbouwings/klustopic

Dat zou wel echt heel gek zijn, jullie kunnen er toch niks aan doen dat het vriest?!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Dec 2022 18:39

Re: Verbouwings/klustopic

Klopt, maar zoals ik de mail lees. De opdrachten die nu uitvallen vanwege vorst in de grond, gaan ze inplannen rondom de opdrachten die al staan. Alleen vanwege het personeels tekort hebben ze natuurlijk ook te weinig capaciteiten en kan het weer een maand of 2 langer duren voordat ze het gedaan hebben.
Kwam ik net thuis en wilde de airco (warmtepomp) ook niet aan. Gelukkig met iets schoonmaken ( filter aan de achterkant) ging hij net ineens wel aan, maar ja het is nu binnen nog 10 graden. \
Vannacht hadden we het ijs aan de binnenkant van ons raam staan in de slaapkamer, enige raam wat nog enkel glas heeft in huis. Dus vanuit de kou van buiten ook naar binnen. Gelukkig net gekeken en het ijs aan de binnenkant was weg. Ik ben echt wel van het koude weer, maar van mij mag het nu toch wel weer iets warmer worden zodat het voor ons iets minder kramperen is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 15 Dec 2022 11:19

Re: Verbouwings/klustopic

O, wat koud SO. Lijkt me zeker met deze winterse temperaturen erg behelpen om al in je kluswoning te wonen. Maar volgens mij zijn jullie handig en absoluut niet flauw, dus jullie redden het wel. En je vergeet dit soort dingen ook weer snel als het allemaal voorbij is. Het is het straks vast meer dan waard.

Ik heb in augustus de sleutel gekregen van mijn klushuis. Als het het goed is, is het eind januari af. Het is nu aan het drogen (dekvloer en stucwerk). Deze maand wordt het dak geïsoleerd en afgewerkt. Begin januari komt de keuken, vloer en schilder. Mijn vader gaat zelf boven vloeren leggen en eind januari wordt de tuin geëgaliseerd en wordt er gras gelegd en dan is het af. Het was echt een gigantische renovatie vond ik. Ik ben ook blij dat ik bij mijn ouders kon zitten, ik had het stof, de troep en de kou niet goed kunnen handelen. Dus extra respect voor jou!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Dec 2022 12:25

Re: Verbouwings/klustopic

Wat leuk dat je terug bent Godsavethequeen! Zeker fijn dat je bij je ouders kon zitten tijdens de verbouwing.
Succes met kramperen SO, ik hoop dat de temperatuur snel iets hoger wordt voor jullie!

Bij ons heeft de stukadoor vertraging opgelopen dus ik hoop dat we niet teveel uitloop hebben hierdoor. We wilden eigenlijk komend weekend weer schilderen (houtwerk binnen) maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken. We wachten het af. Verder is het super onpraktisch dat ons hele huis leeg moest voor de stukadoor. Nouja, zoveel stond er nog niet, maar alles staat nu in de (niet geïsoleerde) garage waar het ook vriest :laughcry: Dus de koffiemachine was bevroren, helaas geen koffie voor de bouwvakkers haha.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Dec 2022 16:04

Re: Verbouwings/klustopic

Hier komen ze morgen de trap plaatsen! Zin in! Dat betekent dat we vanaf komend weekend boven kunnen slapen en niet meer in de woonkamer. Joepie!

Verder is de raambekleding binnen voor onze slaapkamer en de plinten. Dan is er boven nog super veel verfwerk en het toilet en badkamer moeten nog. (Nu nog geen toilet boven). Maar al zo blij dat we dus straks boven slapen. Enndat stomme matras uit de woonkamer kan na 3,5 maand.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 15 Dec 2022 17:31

Re: Verbouwings/klustopic

Scandic schreef:Wat leuk dat je terug bent Godsavethequeen! Zeker fijn dat je bij je ouders kon zitten tijdens de verbouwing.
Succes met kramperen SO, ik hoop dat de temperatuur snel iets hoger wordt voor jullie!

Bij ons heeft de stukadoor vertraging opgelopen dus ik hoop dat we niet teveel uitloop hebben hierdoor. We wilden eigenlijk komend weekend weer schilderen (houtwerk binnen) maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken. We wachten het af. Verder is het super onpraktisch dat ons hele huis leeg moest voor de stukadoor. Nouja, zoveel stond er nog niet, maar alles staat nu in de (niet geïsoleerde) garage waar het ook vriest :laughcry: Dus de koffiemachine was bevroren, helaas geen koffie voor de bouwvakkers haha.


Ik vind het koude weer prachtig en heerlijk, maar met verbouwen niet handig. Droogt het stucwerk wel? Bij mijn staan er bouwdrogers in, maar ik ben echt een godsvermogen kwijt aan elektriciteit. Ik wilde het schilderwerk zelf doen, maar het is veel te koud in het huis en als ik het hele huis (zitten nog geen deuren in omdat vloer nog gelegd moet worden en de dakisolatie komt pas volgende week) met elektrische kachels moet verwarmen dan ben ik even duur uit als een later een schilder het huis laten schilderen. Ik had graag in mijn verlof wat schilderwerk willen doen, maar dat zit er dus niet in.

Wat fijn dat er een trap komt Tabbie, dat lijkt me een heerlijk moment om de matras naar boven te tillen.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers