Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fruitschaal

<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 19 Jul 2022 09:11

Fruitschaal

Heb jij een fruitschaal? En zijn er dingen die daar altijd in liggen of wissel je veel af? Wat heb je er nu in liggen?

Ik heb een fruitschaal op het aanrecht staan en daar liggen standaard bananen en sinaasappels in, omdat mijn vriend die elke dag eet. Daarnaast liggen er nu limoenen en avocado's en in de koelkast hebben we nog druiven en perziken. Als een fruitsoort op is, koop ik vaak weer iets anders, maar druiven en zomerfruit zijn wel favoriet.

Ik heb wel een discussie met mijn vriend, want hij wil de bananen graag apart bewaren omdat die te snel rijpen als ze naast ander fruit liggen. Ik vind het alleen vreselijk irritant als de bananen los op het aanrecht slingeren. Hoe doen jullie dat?
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 19 Jul 2022 09:54

Re: Fruitschaal

Een paar jaar terug had ik altijd wel een fruitschaal staan met voornamelijk appels, bananen en mandarijnen. Tegenwoordig bewaar ik het fruit in een grote la onder het aanrecht en in de koelkast. Hier ligt het donker, koeler en hebben we bijna geen last meer van fruitvliegjes. De appels, bananen, sinaasappels, mandarijnen, kiwi's en druiven leg ik de la. Aardbeien, blauwe bessen, frambozen en bramen bewaar ik in de koelkast.

Ik vind zo'n fruitschaal overigens wel altijd heel huiselijk staan!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Jul 2022 10:02

Re: Fruitschaal

https://www.fonq.nl/product/alessi-doub ... cm/462924/

Bovenstaande fruitschaal hebben wij. Ik doe 2x per week boodschappen en dan vul ik ook het fruit aan. Nu ligt er 1 banaan en 1 appel. In de winter ligt er altijd meer fruit dan in de zomer. Dat heeft vooral te maken met de soorten fruit die ik koop. Dat is echt seizoensafhankelijk.

Fruitvliegjes moet ik ff afkloppen dat gaat dit jaar heel goed, maar zodra ik ze ontdek trek ik een flesje fruitfly ninja open en zijn ze met 2 dagen helemaal verdwenen.
2015 💙
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 19 Jul 2022 11:19

Re: Fruitschaal

Wij hebben altijd bananen, appels en avocado's in de fruitschaal. Druiven, aardbeien en blauwe bessen hebben we ook altijd in huis, maar die liggen in de koelkast. Dan vinden we ze lekkerder.

Avocado's rijpen vaak goed door de bananen. Wij gaan bijna dagelijks naar de supermarkt, dus we kopen gewoon niet zoveel per keer. Heb trouwens nooit last van fruitvliegjes.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 19 Jul 2022 11:36

Re: Fruitschaal

bananen en appels

Druiven en nu aardbeien ook vaak in huis, maar die liggen in de koelkast
Juli 2019
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 19 Jul 2022 11:59

Re: Fruitschaal

Volgens mij rijpen bananen minder snel als je plastic folie om die uiteindes heen doet. Las dat laatst ergens, zelf niet geprobeerd. Ik heb wel een fruitschaal maar daar ligt alleen maar rotzooi in :palm:. Mijn dochter wil altijd bananen mee naar school dus ik koop er in het weekend 3 en op woensdag 2. Ik hou er zelf niet van. Als ik fruit voor mezelf haal dan is het voorgesneden en bewaar ik dat in de koelkast. Net als druiven en paprika die mijn dochter dan weer lekker vindt bij het ontbijt of tussen de middag.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 22:46

Bericht 19 Jul 2022 14:03

Re: Fruitschaal

Wij hebben vaak bananen, appels en kiwi in de fruitschaal liggen. Momenteel zijn we ook flink aan het oogsten van de bomen uit onze tuin en hebben we ook veel nectarines, citroenen en de laatste sinaasappels en pruimen. Bananen hebben we ook apart liggen van de rest van het fruit. Ik heb een retro weegschaal waar ze heel decoratief in liggen.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Anoniem330

Bericht 19 Jul 2022 14:43

Re: Fruitschaal

Fruit ligt gewoon in de kast en idd niet bij de bananen want die rijpen dan veel te snel.
Fruitschalen vind ik niks aan. M'n aanrecht moet zo leeg mogelijk.
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 26 Aug 2015 14:19

Bericht 19 Jul 2022 15:14

Re: Fruitschaal

Wij hebben een fruitschaal op de keukentafel staan. Momenteel liggen er alleen appels in. In de koelkast heb ik momenteel nog galiameloen, druiven en blauwe bessen.
Meestal liggen er in de fruitschaal appels en bananen, soms nog peren of een mango er bij.
Maart 2014
Februari 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Jul 2022 15:47

Re: Fruitschaal

Hier ook een fruitschaal met wisselend fruit. Bananen en appels heb ik altijd wel. De bananen leg ik wel apart. Niet mooi, maar zo blijft de rest van het fruit wel langer goed.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 471

Geregistreerd: 28 Jun 2022 10:22

Bericht 19 Jul 2022 16:09

Re: Fruitschaal

Bananen en peren liggen er altijd in. Verder wisselt het. Kiwi, appels, abrikozen, meloen, aardbeien, blauwe bessen hebben we ook regelmatig, maar die liggen in de koelkast.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 19 Jul 2022 20:24

Re: Fruitschaal

Wij hebben ook een fruitschaal, zo'n zwart metalen mandje van de action. Meestal 2 naast elkaar. In de ene zitten snoeptomaatjes, komkommers, avocado en in die andere het fruit. Er liggen meestal wel appels en bananen in, momenteel ook peren en een ananas. In de koelkast liggen nu nog druiven en frambozen en een stuk watermeloen
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 11:33

Bericht 20 Jul 2022 11:38

Re: Fruitschaal

Wij hebben een fruitschaal op uiteinde van de eettafel staan, deze staat tegen de muur. Het is een boog met 2 mandjes eronder. In de bovenste liggen meestal bananen en in de onderste appels en peren. Wij kwamen deze fruitschaal een aantal jaren geleden in Frankrijk tegen,mensen zeggen nog steeds dat ze het een leuk ding vinden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jul 2022 10:38

Re: Fruitschaal

Wij hebben een fruitschaal, ik weet even het merk niet, maar een rvs ding. Momenteel liggen er allemaal Lego boekjes in en de appels liggen op het aanrecht. 🤷
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Jul 2022 12:55

Re: Fruitschaal

Wij hebben 2 kleine fruitschalen op het aanrecht. Er liggen vrijwel altijd bananen, appels en peren in. Soms ook kiwi's, mandarijnen, perziken, nectarines en momenteel sinaasappels. We hebben ook altijd wel iets van druiven, blauwe bessen, frambozen, aardbeien maar dat bewaar ik in de koelkast.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 21 Jul 2022 18:58

Re: Fruitschaal

Ik gebruik 2 gewone schalen voor het fruit, maar ik ben daar niet perse tevreden over. Met enige regelmaat google ik naar fruitschalen, maar ik heb nog steeds niet gevonden wat ik wil.
Bij voorkeur wil ik iets met meerdere etages, met echt veel ruimte zodat ook komkommers, tomaten, paprika's, knoflook, etc. er een plaats op/in hebben.
Als ik net de boodschappen in huis heb, dan is alles bij elkaar ook echt veel te veel voor die twee schalen.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 21 Jul 2022 20:22

Re: Fruitschaal

Ik heb een grote fruitschaal op het aanrecht staan, maar momenteel liggen de laders er in. De bananen liggen in de garage, dan worden ze minder snel bruin. Al het andere fruit ligt in de koelkast, dan blijft het veel langer goed.
2011 2012 2017

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers