Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zit/werk jij op je plek?

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Jul 2022 14:39

Zit/werk jij op je plek?

Eigenlijk nav het "Zit/woon jij op je plek?"-topic nu het werk-topic hiervan.

Het kan namelijk goed dat je wel of juist niet op je plek zit. Dat je voldoende of juist te weinig uitdaging ervaart, wel/nauwelijks leuke collega's hebt, werk eigenlijk te ver zit van waar je woont of juist mooi dichtbij is, het wel of niet flexibel is en handig is met je privésituatie... en vul maar aan... Hoe lang ben je nog van plan te werken bij je huidige werkgever? Lang of ben je juist op zoek etc...

Ik ben benieuwd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Jul 2022 14:49

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ik zal m beantwoorden voor de plek waar ik weg ga. 6 jaar gewerkt en lang gedacht dat ik op mn plek zat. Ergens begon het toch te knagen dat het af en toe gewoon heel zwaar is/was en toen de vacature voor mijn nieuwe baan voorbij kwam gesolliciteerd en uiteindelijk aangenomen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 18 Jul 2022 15:03

Re: Zit/werk jij op je plek?

Het enige nadeel aan mijn werk op dit moment is de reisafstand. Dat is 45 minuten enkele reis en dat is soms echt veel.
Verder zit ik helemaal op mijn plek, ik heb leuke collega’s, werk wat iets bijdraagt aan de maatschappij, het voelt zinvol en is afwisselend, ik heb doorgroeimogelijkheden (wel zelf achter zitten) en ik heb het gewoon echt naar mijn zin.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 18 Jul 2022 15:25

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ik zit er pas een paar weken, dus ik weet het nog niet. Ik ben een jobhopper helaas, heb pas 2 keer op mijn plek gezeten en die werkgevers gingen ermee stoppen, dus daar had ik geen keus.

Ik ervaar vaak te weinig uitdaging, maar dat komt ook omdat ik werk doe waar mijn interesse eigenlijk niet ligt. Ik hoef niet perse hard na te denken of keihard te werken, uitdaging betekent voor mij meer dat ik afwisseling heb qua werkzaamheden en qua drukte pieken. Bezig blijven vind ik belangrijk, soms zat ik te niksen en dat vind ik vreselijk. Dus ik begin binnenkort aan een opleiding en wie weet lukt het daarna om daar iets mee te gaan doen.

Verder vind ik het belangrijk dat ik fijne collega’s en een goede cao heb. Dat heb ik nu wel. De cao kan niet beter, dus ik hoop dat ik het werk me ook snel eigen maak en dan hoop ik er nog jaren te zitten (hopelijk gecombineerd met dat andere wat ik wil gaan doen).
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 18 Jul 2022 15:29

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ik vind mijn werk erg leuk. Afstand is perfect, 10 km, goed te fietsen (elektrisch, haha), maar ver genoeg weg om steeds in mijn vrije tijd leerlingen tegen te komen.
Ik zie mezelf hier de komende jaren nog wel werken.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 18 Jul 2022 16:09

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ik zit nu 7 jaar op mijn huidige werkplek. Het bevalt nog steeds goed, maar merk dat ik mij toch aan bepaalde dingen ga irriteren nu ik er al weer een poos zit. Ik ga nu een extra dag werken op een andere locatie in een ander soort van onderwijs en ik ben heel benieuwd hoe mij dat gaat bevallen. Zo heb ik aan de ene kant mijn oude vertrouwde baan en aan de andere kant een nieuwe uitdaging. Ik ben heel benieuwd.
2011 2012 2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Jul 2022 16:43

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ik weet het nog niet. Het is qua organisatie en MT een zooitje op het werk. Komende jaar gaat 25% van de collega’s weg. Zegt al genoeg. Ik twijfel nog heel erg, maar vanwege de verbouwing van het huis de keuze gemaakt om het nog een jaar aan te zien. Mocht er weinig veranderen dan zal ik volgend schooljaar op zoek gaan naar een andere school.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 18 Jul 2022 17:31

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ik zit hier heel erg op m’n plek. En zolang mijn gezondheid het toelaat blijf ik ook op deze plek. Ik heb zo’n 20 jaar geleden ook voor deze werkgever gewerkt en toen ik 4,5 jaar geleden opnieuw solliciteerde zei ik na 1 dag meedraaien al: ‘Het lijkt wel of ik weer thuis ben!’ Zegt genoeg lijkt me.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 18 Jul 2022 18:45

Re: Zit/werk jij op je plek?

Hier durf ik volmondig JA op te zeggen.
Ik werk in een (kleine) supermarkt met ongeveer 50 mensen in dienst.
Toen ik solliciteerde was het voor de kassa, maar inmiddels ben ik op bijna alle afdelingen te vinden, alleen op de vers (brood en vleeswaren bij ons) nog niet. Door mijn ervaringen op de pomp ben ik doorgeschoven naar de servicebalie.
Ook bestel ik sinds afgelopen week voor de groente-afdeling, dus die verantwoording is er ook bij gekomen.
Het is de bedoeling dat ik straks ook avondleiding ga doen en ga afsluiten. En als we eindelijk eens gaan verhuizen van locatie dat ik de functie 1ste caissière zal krijgen. Hopelijk ook ooit nog eens in de toekomst hoofdcassiere.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 18 Jul 2022 18:48

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ik heb fijne collega’s, leuk en uitdagend werk. Wat dat betreft zit ik voor nu op mijn plek. Maar ik weet niet of dit iets is wat ik ook vol kan houden als ik ouder ben en de lichamelijke kwaaltjes misschien gaan komen.

Ik heb trouwens veel respect gekregen voor de verpleegkundigen op onze kliniek, dat lijkt me zulk waardevol en dankbaar werk. En zulke lieve meiden stuk voor stuk. Dat zou me nou ontzettend fijn lijken om te doen. Maar die hele omscholing zie ik niet (meer) zitten.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 18 Jul 2022 18:58

Re: Zit/werk jij op je plek?

Over het algemeen zit ik goed op mijn plek. Maar toch kriebelt het af en toe ook om iets totaal anders te gaan doen. En iedere keer als er weer collega’s weg moeten omdat er geen vaste contracten worden gegeven, dan voel ik dat extra sterk. Tegelijkertijd heb ik het perfect voor elkaar, leuke doelgroep, leuke collega’s, veel vakantie, vast contract en er wordt goed rekening gehouden met het feit dat ik 50-60 % afgekeurd ben.
Af en toe denk ik wel eens: dit is de tijd om een carrièreswitch te maken. Maar ik weet nog niet goed genoeg wat ik dan wil en ben een beetje bang om alle vastigheid en luxe op te geven.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 18 Jul 2022 19:24

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ik zit zeker op mijn plek! De afstand is perfect (25 minuten met de elektrische fiets), alles is goed geregeld qua CAO en voorwaarden, ik heb hele leuke collega's en een goede leidinggevende. Mijn werkzaamheden zijn leuk, maar dat begint nu na 2,5 jaar wel wat routine te worden. Ik ben nu met zwangerschapsverlof, daarna krijg ik er wat taken bij. Ik hoop nog heel lang bij deze werkgever te blijven, al kan ik me voorstellen dat ik over een jaar of iets langer intern solliciteer of vraag of ik er nog meer verantwoordelijkheden bij kan krijgen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Jul 2022 20:27

Re: Zit/werk jij op je plek?

Maar wat vinden jullie dan een goede cao? Wat moet die dan aan voldoen? Wat is belangrijk?
<<

Anoniem330

Bericht 18 Jul 2022 20:33

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ja, ik zit op mijn plek. Al ruim 15 jaar.

Ik hoop nog heel lang bij deze werkgever te blijven, welke kant hij ook op gaat. Je wordt na zoveel tijd in een klein team een soort familie eigenlijk en ik voel me hier heel goed bij.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15973

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Jul 2022 20:36

Re: Zit/werk jij op je plek?

100% ja! Ik heb de mooiste baan die er bestaat.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Jul 2022 08:24

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ja, sinds een half jaar zit ik op m’n plek.
Ruim 15 jaar officemanager geweest en dat kostte me op het laatst veel te veel energie zonder dat ik er iets voor terug kreeg. Behalve ondankbaarheid van m’n laatste werkgever.

Na een maand of 8 niet werken heb ik de stap gezet om iets heel anders te gaan doen. Ik werk nu bij een start up waar de werknemers heel erg gewaardeerd worden, waar je jezelf in je kracht mag zetten door je eigen takenpakket samen te stellen en waar echt gekeken wordt naar wat je nodig hebt om er alles uit te halen.
Zo doe ik naast mijn vaste taken juist dat wat ik het liefste doe, interieur advies geven en contacten leggen met stylisten en influencers. Ook organiseer ik nu een event bijvoorbeeld, terwijl ik eigenlijk ‘slechts’ als verkoper in de winkel ben aangenomen.

Mijn eerste week eindigde met de laatste lockdown eind vorig jaar. Ik raakte behoorlijk in de stress want de eerdere lockdowns waren de druppel waardoor ik stopte met werken. Toen werd me gevraagd wat ik nodig had om het oké door te komen. Ik had geen bso voor de kinderen. Toen zei mijn werkgever direct dat ik ze altijd mee mocht nemen naar de winkel. Zelf nam hij zijn kinderen ook vaak mee.

Dus ja, ik zit wel op m’n plek. Zowel qua werk als qua sfeer en collega’s. Ook het feit dat het op 3 minuten fietsen van huis is, is een hele fijne bijkomstigheid.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 19 Jul 2022 08:42

Re: Zit/werk jij op je plek?

Fred schreef:Maar wat vinden jullie dan een goede cao? Wat moet die dan aan voldoen? Wat is belangrijk?

Dingen in mijn cao die ik waardeer:
- Fulltime is 38 uur, maar je mag 40 uur werken en daarmee extra vrije dagen opbouwen.
- Prima pensioenregeling waar mijn werkgever aan mee betaalt.
- We krijgen er dit jaar 4% bij, daarnaast ga ik een trede omhoog, wat nog eens ruim 2% is. En een kleine eenmalige bonus. Toch ruim 6% dit jaar, vind ik best netjes.
- 13e maand.
- Mogelijkheid om de 13e maand op een andere manier in te zetten, bijv. een fiets, extra reiskosten, sporten, extra vrije dagen etc.
- 13 weken betaald ouderschapsverlof.

Daarnaast biedt mijn werkgever nog veel meer buiten de cao, maar daar maak ik geen gebruik van (misschien in de toekomst wel). Dan kun je denken aan van alles; korting op sportabonnementen, meditatie onder werktijd, veel trainingen waar je je vrijblijvend voor kunt opgeven, mogelijkheid tot cursussen/opleidingen, heel flexibel thuiswerken, (loopbaan)coaching, veel focus op intern doorgroeien en persoonlijke groei, etc.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Jul 2022 09:24

Re: Zit/werk jij op je plek?

Hier is de CAO met terugwerkende kracht ruim 5% omhoog gegaan, maar ik kan sowieso niet meer omhoog. Ben begonnen op de max van de schaal. 13e maand is tegenwoordig bij veel CAO's standaard of anders reken ik hem gewoon om mocht ik elders willen gaan werken.

CAO van vorige werkgever was vele malen beter met ruim 100 euro aan bijdrage aan de zorgverzekering. 5 euro per dag, thuiswerkvergoeding etc...

Helaas zat ik daar regelmatig duimen te draaien en kon ik mij niet door ontwikkelen, maar alles erom heen was wel veel beter qua arbeidsvoorwaarden.

Hier zit ik trouwens ook niet op mijn plaats. Deel van mijn werk is onder mijn niveau en het andere werk boeit mij niet, dus we gaan rustig wat anders zoeken. Hoppen is nog niet zo verkeerd. Zie ik veel bedrijfsculturen etc...
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Jul 2022 09:30

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ja ja ja Fred, we weten het wel. Geef jezelf eens een schop onder je kont en dóé eens iets aan dat negatieve gedoe, niemand wordt hier vrolijker van.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Jul 2022 10:38

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ooh La La! schreef:Ja, sinds een half jaar zit ik op m’n plek.
Ruim 15 jaar officemanager geweest en dat kostte me op het laatst veel te veel energie zonder dat ik er iets voor terug kreeg. Behalve ondankbaarheid van m’n laatste werkgever.

Na een maand of 8 niet werken heb ik de stap gezet om iets heel anders te gaan doen. Ik werk nu bij een start up waar de werknemers heel erg gewaardeerd worden, waar je jezelf in je kracht mag zetten door je eigen takenpakket samen te stellen en waar echt gekeken wordt naar wat je nodig hebt om er alles uit te halen.
Zo doe ik naast mijn vaste taken juist dat wat ik het liefste doe, interieur advies geven en contacten leggen met stylisten en influencers. Ook organiseer ik nu een event bijvoorbeeld, terwijl ik eigenlijk ‘slechts’ als verkoper in de winkel ben aangenomen.

Mijn eerste week eindigde met de laatste lockdown eind vorig jaar. Ik raakte behoorlijk in de stress want de eerdere lockdowns waren de druppel waardoor ik stopte met werken. Toen werd me gevraagd wat ik nodig had om het oké door te komen. Ik had geen bso voor de kinderen. Toen zei mijn werkgever direct dat ik ze altijd mee mocht nemen naar de winkel. Zelf nam hij zijn kinderen ook vaak mee.

Dus ja, ik zit wel op m’n plek. Zowel qua werk als qua sfeer en collega’s. Ook het feit dat het op 3 minuten fietsen van huis is, is een hele fijne bijkomstigheid.


Wat goed dat je de switch heb gemaakt! En misschien kunnen wij ook wel samenwerken 😉
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Jul 2022 10:41

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ik ben erg blij met mijn werk. Na mijn verlof van de jongste een nieuw takenpakket dat mij erg ligt. Veel vakantiedagen, opleidingsbudget en hele fijne collega's, manager en baas. Heel informeel en jouw talent staat voorop. Daarbij weten ze hoe belangrijk mijn gezin en mijn vlog/blog voor mij is, waardoor we vaak kijken of de balans nog goed blijft. Hierop passen we dan de uren op aan. Dit geeft mij veel rust en vrijheid binnen mijn werkzaamheden. Er wordt ook veel gedaan voor de medewerkers en dat waardeer ik ook erg.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1032

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 19 Jul 2022 11:08

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ja, ik zit helemaal op m’n plek. Al 11 jaar. Hele fijne school, ik kan me vinden in de visie en het concept. Ik heb genoeg vrijheid om dingen te doen die ik leuk en belangrijk vind.
Enige nadeel is ons gebouw, maar over een paar jaar komt er nieuwbouw. En ik vind het soms lastig om met sommige collega’s op één lijn te zitten. Na schooltijd, als de leerlingen weg zijn, vind ik mijn werk wel een stuk minder leuk. Maar gelukkig is dat maar 2/3 uurtjes. Over het algemeen vind ik dat er nog teveel negativiteit heerst op de werkvloer. Maar ik kan dat ook wel loslaten gelukkig.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 19 Jul 2022 11:22

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ik zit zeker op mijn plek. Na jaren in winkels gewerkt te hebben werk ik sinds een jaar als receptioniste bij een klein (familie)bedrijf. Mijn werk is heel divers, de collega's zijn leuk, en mijn werkgevers zijn heel meedenkend en soepel in de omgang. In geval van nood kunnen de kinderen mee en die vermaken zich daar prima.
Ik wordt gewaardeerd en dat laten ze ook merken.

Eerder werkte ik voornamelijk met vrouwen en nu met alleen maar mannen. Ik had nooit verwacht dat ik dat fijn zou vinden, maar bevalt me heel erg goed.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 19 Jul 2022 11:40

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ja, ik vind m'n werk inhoudelijk leuk en het bedrijf vind ik na de recentste fusie ook leuker worden. Daarnaast ben ik heel blij met m'n team, echt een klein, hecht groepje dat al 12 jaar grotendeels dezelfde samenstelling heeft en ook buiten het werk om weleens samen iets gaat doen.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 19 Jul 2022 12:00

Re: Zit/werk jij op je plek?

Moeilijk. Mijn baan is echt fantastisch en ik zie mezelf niet zo gauw iets anders doen. Ik kan me nog veel verder ontwikkelen en werk in een team wat echt voor elkaar door het vuur gaat. Ik zit goed op mijn plek en ik kan vooral mezelf zijn. In de afgelopen twee jaar ben ik behoorlijk gegroeid in functie en daardoor heb ik een prima salaris. Ook zit er binnen enkele jaren nog een promotie aan te komen waar ik nu stap voor stap naartoe werk.

Echter werk in bij een vrij groot bedrijf en dat staat me soms wel wat tegen, alles moet altijd zo lang duren omdat iedereen er wat van moet vinden. Ook stoor ik me regelmatig aan onze bedrijfsvoering en dan met name het slecht functioneren van bepaalde afdelingen en collega’s. Dat vind ik wel eens lastig en irriteert me soms zo erg dat dat nog wel eens een reden kan zijn om op den duur iets anders te gaan zoeken.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers