Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zit/werk jij op je plek?

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 10 Aug 2022 09:30

Re: Zit/werk jij op je plek?

Gefeliciteerd Kira, goed gedaan en wat fijn dat je trots bent (terecht!).
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 10 Aug 2022 10:57

Re: Zit/werk jij op je plek?

Gefeliciteerd Kira! Wat ongelooflijk fijn dat je je droombaan uit mag gaan voeren! Heel veel succes en plezier (al voelt dat laatste een beetje dubbel in deze branche)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 09 Jan 2023 12:46

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ik up deze weer, want ik ben wederom van baan gewisseld en waarschijnlijk ga ik dat weer doen. Zit hier nu net een week en alles komt terug van wat er voor heeft gezorgd dat ik ruim 10 jaar geleden juist uit deze branche ben gestapt. Het team etc is wel fijn en dat het mooi dichtbij is en de verdiensten goed zijn, maar dat weegt niet op tegen de werkzaamheden etc... Ik weet het soms echt eventjes niet.

Als ik bij wijze van spreken 1.750 netto iedere maand zou ontvangen via een uitkering of zo (incl. indexatie) tot het einde van leven/pensioen en ik hoef daar niets voor te doen zou ik er gelijk voor tekenen ook al is het stukken minder dan wat ik nu verdien. Ik ben werken in het algemeen zo beu en dat weten jullie al lang uiteraard.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 09 Jan 2023 12:57

Re: Zit/werk jij op je plek?

Waarom ga je niet minder werken Fred? Als je toch prima rond kunt komen van minder geld is dat wellicht een oplossing voor je. 3 Dagen werken en 4 dagen vrij is wel relaxed als je verder geen verantwoordelijkheden hebt. En dan hou je je werk wellicht ook beter vol.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 09 Jan 2023 13:16

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ik ben ook door aan het solliciteren op banen van 24 uur. Enige waar ik daarmee een beetje zit is dat stel je contract wordt bij zo'n baan niet verlengt ik dan mogelijk wel in de problemen ga komen, want dan is de terug val wel iets te veel. Maar banen voor 24 uur met uitgangspunt mijn huidige salaris voor 36 uur is zeker een optie.
Bovendien loont fulltime werken niet echt ivm dat er dan meer loonheffing wordt ingehouden.
Echter zou ik als alleen wonende man niet raar worden aangekeken als je maar 24 uur (3 dagen) per week werkt?
Ik verwacht dan best wel scheve gezichten te krijgen. Zo van waar doet die dat van? Hoe kan dat? etc...
Is het niet zo dat bij alleen wonende dames (ook al hebben ze geen kinderen) het eerder wordt geaccepteerd dat men maar 24 uur werkt?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 09 Jan 2023 13:29

Re: Zit/werk jij op je plek?

Het maakt toch niet uit wat andere denken? Het gaat erom waar jij je prettig bij voelt.

Ik heb liever een vent die 'maar' (om het in jouw woorden te houden) 24 uur werkt en het daar naar zijn zin heeft, dan een vent die 36 uur werkt maar alleen maar loopt te miepen en te zeuren en minstens elk jaar van baan wisselt.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 09 Jan 2023 13:53

Re: Zit/werk jij op je plek?

Fred en als je dan minder uren gaat werken en daarnaast 1 of 2 dagen iets voor jezelf doet? Wie weet vind je dat zo leuk, dat je het na een tijdje (bijna) fulltime kunt doen.

Ik herken jou verhalen altijd wel. Ik doe al 15 jaar financiële administratie en ik vind er eigenlijk vrij weinig aan. Sinds ik van 40 naar 24 (en nu 20) uur ben gegaan, merk ik dat ik gewoon lang niet zoveel taken kan doen en dat de uitdagende taken dan als eerste vervallen. Dus houd er wel rekening mee dat je functie ook anders (en saaier) kan worden.

Ik zit momenteel ook niet heel erg op mijn plek. Ik vind de werkzaamheden niet eens het belangrijkste, maar ik zou zo graag een plek vinden waar ik me echt prettig en thuis voel. Met collega’s van rond dezelfde leeftijd, of in dezelfde levensfase. Ooit heb ik ergens gewerkt waar mijn directe collega een vriendin werd. Wat mis ik die werkplek nog steeds zeg (ze gingen failliet). Mijn werkplek is echt heel erg rustig en stil en ik heb erg weinig contacten met collega’s en derden. En de contacten die er zijn moeten per mail, zodat de andere collega’s het ook kunnen lezen en terugvinden.

Mijn droom is om ooit voor mezelf iets te kunnen doen (in de sport-/gezondheidsbranche).

Op zich heb ik genoeg geld om te stoppen met werken, maar dat heb ik 3 maanden gedaan en daar werd ik niet gelukkig van.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 09 Jan 2023 14:51

Re: Zit/werk jij op je plek?

@ Alexis, dat ligt denk ik voornamelijk aan de grote van de onderneming/team of de interessante werkzaamheden er nog zullen zijn. Interessante werkzaamheden vind ik rapportages ontwikkelen, analyseren en stukje advies geven etc...
Maar bij rapportages opstellen en al helemaal een boekhouding verwerken (inkoop, bank etc.) word ik niet blij van.
Met name rapportages opstellen is toch het merendeel van mijn werk. Dat is bijv. te lastig voor een MBO'er, maar voor een HBO'er kan dat juist al te eentonig zijn want bijna altijd komen dezelfde posten terug etc...

Stoppen zou ik ook kunnen doen. Ruim een jaar zou ik ww (en die zou dan zo goed zijn, dat ik daar nog van kan sparen zelfs) dan ontvangen, dus waarom zou ik dan 24 uur gaan werken meteen als ik datzelfde bedrag ook met ww kan ontvangen? Het klinkt wellicht heel fout, maar soms denk ik dat ik er beter bewust voor kan zorgen dat de proeftijd niet wordt verlengd. Ik dan in de ww kom en een jaartje van de vrijheid kan gaan genieten (die 4 sollicitatieplicht per maand stelt niet veel voor namelijk). Een soort van betaalde sabbatical.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 09 Jan 2023 15:03

Re: Zit/werk jij op je plek?

Met die instelling zijn ze daar bij het uwv zo achter.
Ik zou een dag minder gaan werken als ik jou was, en als iemand daar wat van vind dan is dat maar zo.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 09 Jan 2023 15:52

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ik vind dat een nare instelling om te hebben en bovendien gaan ze daar echt niet zomaar intrappen bij het UWV. Sterker nog, toen ze er bij mij achter kwamen dat ik 2,5 jaar lang recht zou hebben op een uitkering zaten ze er des te meer bovenop terwijl ik zoiets had van, je leest toch juist mijn instelling daarin af? Ze wilden me gelijk om cursussen hebben en van die grootschalige sollicitatierondes bij het UWV... Brrr... Gelukkig heb ik me daar sterk uit kunnen praten, ik was nog geen maand werkloos en mijn recht op kinderopvangtoeslag zou vervallen na een half jaar dus ik ging echt niet zo lang doen over het zoeken van werk. Daarnaast moet je dan ook nog op de juiste manier ontslagen worden. Waarom zou je op zo'n oneerlijke manier aan je geld willen komen?

Ga inderdaad lekker 3 dagen werken. Als je werkloos zou raken, heb je toch ook zo weer wat anders volgens mij? Wie zou daar wat van moeten vinden dan? Als dat voor jou een goede werk/ privébalans is, is dat het belangrijkste. Ik heb jaren gedate met een jongen die niet van werken hield. Het was echt een slimme gast maar het boeide hem gewoon niet. Hij koos de meest simpele baantjes uit, werkte dan een jaar en gaf amper wat uit waardoor hij daarna dan weer een jaar thuis kon zitten. Van zijn eigen geld welteverstaan. Toen vond ik daar weinig van. Maar goed, ik wilde toen ook niet samenwonen en we hadden het leuk dus het maakte me weinig uit. Maar uitkering trekken omdat je geen zin hebt om te werken. Nah, daar vind ik meer van dan van een man die 3 dagen werkt.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 09 Jan 2023 16:23

Re: Zit/werk jij op je plek?

Kira schreef:Met die instelling zijn ze daar bij het uwv zo achter.
Ik zou een dag minder gaan werken als ik jou was, en als iemand daar wat van vind dan is dat maar zo.


Die hebben inmiddels ook een aardige onderbezetting volgens mij en bovendien heb ik het zo al een keertje gedaan.
Beviel eigenlijk best wel goed toen.

Ooit kon ik pas later beginnen dan gelijk zeg maar en toen werd ik zelfs ontzien van de sollicitatieplicht omdat ik toch ging beginnen over een tijdje.

@ Dronkentaart... Precies, ik geef ook vrij weinig uit. Kleding het minst (soms een jaar zelfs niets). Ik denk serieus dat de wintersportvakantie binnenkort het duurste gaat worden sinds jaren. Een aantal werkgevers hebben mij ook wel hard gemaakt qua kijk op werk. Mijn vertrouwen in werkgevers is enorm laag, hierdoor is mijn loyaliteit tegenwoordig ook laag. Het is zelfs zo dat als ze mij weg willen hebben ik er een aardig slaatje uit probeer te slaan door een goede vso-regeling. Uiteraard kan ik daar niet teveel op ingaan, maar de laatste was zo goed dat de organisatie in kwestie meer geld aan werving en vergoeding om afscheid van mij te nemen kwijt is geweest dan dat ik de maanden dat ik voor de organisatie heb gewerkt. Hun eigen schuld overigens want ze kwamen totaal niet na wat er in de vacaturetekst stond.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 09 Jan 2023 16:36

Re: Zit/werk jij op je plek?

Fred, waar het op neer komt, doe waar jij gelukkig van wordt. Als het jou een goed gevoel geeft je te laten ontslaan en je WW vangnet te gebruiken dan moet je dat doen. Als het goed voelt 3 dagen te werken moet je dat doen.
Ik kan me echter wel voorstellen dat je zelfbeeld daalt als je van een uitkering gaat leven. En de manier hoe anderen naar je kijken, maar ook dan geldt. Als het jou gelukkig maakt, moet je dat gewoon doen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 09 Jan 2023 17:08

Re: Zit/werk jij op je plek?

Kira schreef:Fred, waar het op neer komt, doe waar jij gelukkig van wordt. Als het jou een goed gevoel geeft je te laten ontslaan en je WW vangnet te gebruiken dan moet je dat doen. Als het goed voelt 3 dagen te werken moet je dat doen.
Ik kan me echter wel voorstellen dat je zelfbeeld daalt als je van een uitkering gaat leven. En de manier hoe anderen naar je kijken, maar ook dan geldt. Als het jou gelukkig maakt, moet je dat gewoon doen.


Wel even beseffen dat je dan fraude pleegt om willens en wetens werkloos te willen blijven.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 09 Jan 2023 17:14

Re: Zit/werk jij op je plek?

Ik denk dat er heel maar dan ook heel veel mensen nog wel grotere fraudes plegen. In de bijstand blijven, zich bewust volledig laten afkeuren (psychisch aandoening is het namelijk niet te controleren). Denk aan mensen met een burn-out. Aan de buitenkant zie je namelijk niets, dus het zit allemaal tussen de oren. Er zullen vast mensen zijn die een burn-out of andere psychische klachten faken). Zo dus 2 jaar lang eerst hun werkgever belazeren en vervolgens ook nog eens de ziektewet belazeren etc...
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 09 Jan 2023 17:27

Re: Zit/werk jij op je plek?

Fred schreef:Ik denk dat er heel maar dan ook heel veel mensen nog wel grotere fraudes plegen. In de bijstand blijven, zich bewust volledig laten afkeuren (psychisch aandoening is het namelijk niet te controleren). Denk aan mensen met een burn-out. Aan de buitenkant zie je namelijk niets, dus het zit allemaal tussen de oren. Er zullen vast mensen zijn die een burn-out of andere psychische klachten faken). Zo dus 2 jaar lang eerst hun werkgever belazeren en vervolgens ook nog eens de ziektewet belazeren etc...


Ja, er zijn ook mensen die moorden plegen en daarmee weg komen. Betekent toch ook niet dat jij dat ook maar moet gaan doen? Ik vind je gedachtegang vrij bijzonder en denk dat je nooit zoiets van dichtbij hebt meegemaakt. Mensen met dit soort klachten gaan weldegelijk door verschillende molens. Dat doe je niet voor je lol. Echt lachen om zoiets te gaan faken en misbruik te maken van het systeem. Maar denk jij liever in eerlijke mogelijkheden of dit soort meuk? Want als je graag wilt weten hoe je dit op frauduleuze wijze kunt aanpakken, zit je denk ik hier op een verkeerd forum.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers