Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zit/woon jij op je plek?

<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 19 Jul 2022 10:50

Re: Zit/woon jij op je plek?

Ik woon echt superfijn en zit helemaal op mijn plek. Ik vind onze woonplaats heel leuk, met veel groen en ik woon op loopafstand van winkels, station, etc. We hebben een hoekhuis dat we helemaal zelf hebben verbouwd. We hebben een garage en met 4 slaapkamers genoeg ruimte in huis. We hebben ook een fijne tuin (60 m2) die in september helemaal wordt leeggehaald en opnieuw wordt ingericht, dus dan wordt dat ook een hele fijne plek om buiten te zitten.

Soms denk ik dat ik graag wat meer vrijstaand zou willen wonen met kippen en aan het water, maar dat brengt ook een heleboel nadelen met zich mee. We zouden dan niet meer zo dicht bij het centrum kunnen wonen en dat zijn vaak oudere huizen die veel tijd en geld kosten aan onderhoud. Ik denk dat waar we nu wonen de beste afweging is van al onze wensen.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 19 Jul 2022 11:05

Re: Zit/woon jij op je plek?

Ja, wij wonen op onze plek. Ik zou hier niet meer weg hoeven eigenlijk. M’n man is iets minder stellig dus wie weet 😎

Leuk, mooi dorp. Veel natuur om ons heen maar ook in 2 minuten lopend naar de AH. Ik woon vlakbij m’n werk. Ons huis is van top tot teen verbouwd en is nu echt precies zoals we het willen. Enige lastige vind ik soms dat we in een uithoek wonen en ver weg bij mijn familie. Maar na 15 jaar hier (in deze provincie) went dat ook wel.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 19 Jul 2022 17:53

Re: Zit/woon jij op je plek?

Op zich wonen we hier prima, maar ik zou hier niet nog 10 jaar willen blijven wonen. Mijn vriend wel, die heeft dit met zijn ex gekocht en vind het een geweldig huis. We hebben ondertussen wel alles verbouwd en alles is naar onze smaak nu. Maar ik vind de wijk niet leuk.

Wij zouden graag een klein knus huisje willen kopen op een groot stuk grond, maar dan niet helemaal afgelegen in de polder ofzo. Wel in de bewoonde wereld.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 506

Geregistreerd: 28 Jun 2022 11:22

Bericht 19 Jul 2022 18:44

Re: Zit/woon jij op je plek?

Wij wonen hier prima. Leuk huis (willen we wel nog een en ander aan verbouwen/verbeteren), fijn dorp, fijne buurt en veel essentiële dingen in de buurt. Ik zou zelf graag een huis met een eigen oprit willen, maar dat heeft absoluut geen prioriteit momenteel.
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Jul 2022 19:21

Re: Zit/woon jij op je plek?

Nee denk niet dat we op deze plek nog 10 jaar zullen blijven. We wonen hier nu bijna 3 jaar. In een hoekwoning. Vorige eigenaar heeft het huis helemaal gerenoveerd. Wij hebben in de tussentijd rolluiken, zonnescherm, zonnepanelen en nieuwe schutting met extra schuur geplaatst. We wonen in een leuke buurt en het centrum is op loopafstand. Maar de tuin is best vrij klein, daardoor ook jammer dat we de woonkamer niet kunnen uitbouwen. Wisten we natuurlijk al wel toen we dit huis kochten maar als je er eenmaal in woont ga je na een tijdje toch weer nadenken over bepaalde zaken in huis. We zijn wel bezig met verduurzaming, binnenkort wordt de zijgevel opnieuw geïsoleerd en aan de voorkant nieuwe kozijnen en voordeur.
Ik zou graag ooit weer terug willen verhuizen richting geboortedorp, in de buurt van mijn ouder. Gelukkig staat mijn man door ook voor open. We zijn in de bijna 10 jaar dat we samen zijn al 3x verhuisd, dus we zijn niet echt standvastig. Maar voorlopig blijven we nog lekker in deze woning 😃
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 19 Jul 2022 21:11

Re: Zit/woon jij op je plek?

We wonen voor nu heel fijn. Perfecte locatie en groot genoeg voor onze aanstaande gezinsuitbreiding.
Wij denken nooit heel ver vooruit, maar we zijn ook niet zo honkvast. Zou nooit meer dan 10/15 jaar in hetzelfde huis willen wonen. In Nederland zou ik niet zo snel buiten onze huidige stad willen wonen. Daar kan m'n vriend denk ik niet aarden.

Ik denk dat we over een paar jaar een tijdje in het buitenland gaan wonen. Daarnaast zou ik heel graag op een woonboot willen wonen, maar m'n vriend is daar (nog!) geen fan van.
<<

Anoniem334

Bericht 19 Jul 2022 21:11

Re: Zit/woon jij op je plek?

Op je vraag kan ik volmondig ja antwoorden. We hebben ons droomhuis met onze droomtuin, waar wel nog wat werk aan is maar dat terzijde. Enige nadeel is dat het ver van mijn werk vandaan is, maar gelukkig kan ik deels thuis werken. Mijn man zou nog wel willen verhuizen. Ik vind het perfect zo, woon in de stad waar ik opgegroeid ben waar het vrij rustig is, maar toch als ik iets nodig heb dan heb ik alles in de buurt. Het buurtsupertje hier om de hoek is ook echt een pluspunt.

Nog een voordeel is dat alles gelijkvloers is. Deze woning is dus ook echt levensloopbestendig. En we hebben met ons poolhouse ook de mogelijkheid om de jongens (of een van hen) een periode 'zelfstandig' te laten wonen in onze tuin als we dat zouden willen.
Met de aankomende aanpassing van onze garage, die wordt een slaapkamer met badkamertje in, hebben we ook een extra slaapkamer vrij met de tijd. Dus mochten we besluiten nog voor een derde kindje te gaan ooit, dan kan dat ook gewoon zonder problemen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 19 Jul 2022 21:27

Re: Zit/woon jij op je plek?

Ons huis is fantastisch. Het faciliteert een hoop wat we nodig hebben. 5 slaapkamers, zodat we allebei een eigen hobbykamer hebben. Grote slaapkamer, zodat de kinderen er makkelijk bij passen. Grote eettafel in de serre, die bij mooi weer altijd open staat, waardoor binnen ook een beetje als buiten voelt. Groene tuin met veel hoekjes voor de kinderen om te spelen.

Ik neus weleens op Funda en heb nog nooit een leuker huis dan het onze gevonden. Ook niet in hogere prijsklassen.

Het zit vlakbij alles wat we nodig hebben, al zou het handiger zijn ala familie dichterbij woonde. Maar die wonen sowieso toch al behoorlijk verspreid, nu zitten we nog een beetje in het midden. Hier hebben we de supermarkt en school om de hoek, werk op een kwartier en halfuur fietsen.

Ik droom ervan om beneden nog eens te strippen, zodat er vloerverwarming en een warmtepomp kan komen. Maar dat is vooral cosmetisch, ook zonder nieuw stucwerk is het een fijne plek.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Jul 2022 12:21

Re: Zit/woon jij op je plek?

Weet ik niet. Wij wonen hier nu 6 maanden en dat is echt fantastisch. Het huis is fijn, de plek ie fijn, de ruimte is fijn en we zitten overal dichtbij. Toch is er altijd de wens geweest om iets meer buiten te wonen. Als dat in de toekomst een optie is, moeten we dus verhuizen. Maar ik wil dat sowieso pas als de kinderen groot genoeg zijn om zelf naar school etc. te gaan.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 20 Jul 2022 12:40

Re: Zit/woon jij op je plek?

Ja, we wonen hier nu zo'n 4 jaar en het huis is opgeknapt en uitgebreid / aangebouwd door de vorige bewoners. Onze smaak, ruim genoeg en buiten ook nog genoeg plek voor het hele gezin. Omgeving is ook prima, dus ik zie ons hier nog wel een hele tijd wonen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jul 2022 20:40

Re: Zit/woon jij op je plek?

Wij zitten zeker op onze plek. We wonen hier ontzettend fijn en willen voorlopig niet weg. Ik weet niet of we hier voor altijd zullen blijven, zo ver kijk ik niet vooruit, maar voor nu voelt het goed.

Ik denk dat we hier zeker nog minstens 7 blijven wonen. Tegen die tijd zitten beide kinderen op de middelbare school en gaan we verder kijken. Misschien dat we nog naar het buitenland willen, of naar een andere stad binnen Nederland willen verhuizen.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 21 Jul 2022 21:01

Re: Zit/woon jij op je plek?

Wij? Dacht dat je vrijgezel was?
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jul 2022 21:03

Re: Zit/woon jij op je plek?

Beau schreef:Wij? Dacht dat je vrijgezel was?

Ik vrijgezel? Hoe kom je daarbij?
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 21 Jul 2022 21:11

Re: Zit/woon jij op je plek?

Sadie schreef:
Beau schreef:Wij? Dacht dat je vrijgezel was?

Ik vrijgezel? Hoe kom je daarbij?


Kijk je eigen topic even terug.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jul 2022 21:15

Re: Zit/woon jij op je plek?

Welk topic?
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 12 Mei 2021 10:25

Bericht 25 Nov 2022 19:12

Re: Zit/woon jij op je plek?

Helaas niet…maar verhuizen zit er niet in
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 26 Nov 2022 14:42

Re: Zit/woon jij op je plek?

Voor nu wel, ons huis is groot genoeg. Er zijn nog genoeg mogelijkheden om het nog meer eigen te maken. Wij wonen in een hofje/ plein. Speeltuin/ trapveldje direct voor de deur.
Wij hebben fijne buren en ook wel een meedenkende buurt.
De wijk is voor de jongens veilig genoeg om naar school of vriendjes te gaan. Er is voor auto's maar 1 ingang in de wijk.
Maar in de toekomst is mijn wens een klein vrijstaand huisje met een nog leukere tuin in het buitengebied.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers