Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zit/woon jij op je plek?

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Jul 2022 09:22

Re: Zit/woon jij op je plek?

Ja ik zit op mijn plek, een aantal dingen had ik wel graag anders gezien.
We wonen aan de drukste weg van de wijk. Minder verkeer is wel lekker, wat wel een voordeel is is dat we nooit geparkeerde auto’s voor de deur hebben want er is een parkeerverbod.
Ik zie ons niet heel snel hier meer weggaan. Al heb ik nog wel een soort van onrust, maar ik denk dat ik dat wel blijf houden. Vanaf 2014 ben ik 5x van huis gewisseld, dus het is vooral tijd voor rust nu. Qua inrichting ben ik nog niet helemaal tevreden dat kan nog wat beter, denk dat dat al een hoop gaat schelen.
2015 💙
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 18 Jul 2022 09:34

Re: Zit/woon jij op je plek?

Nee, maar ik weet ook niet waar ik mezelf wel zie. Woon in een sociale huurwoning in de hoofdstad. Nieuwbouw, aan het water en met fantastische buren dus voor nu ben ik heel blij maar hoef niet zo nodig in de stad te wonen.
Soms kan ik een beetje een paniekaanval krijgen dat ik ooit weer ergens opnieuw een heel leven op moet gaan bouwen, zie ik echt enorm tegen op maar de rest van m'n leven huren voelt ook niet goed.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6128

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 18 Jul 2022 09:42

Re: Zit/woon jij op je plek?

Jazeker, ruim, groene tuin, geen achterburen, gekocht in 2014 met bijpassende huizenprijs. Misschien wil ik het ooit nog laten verbouwen aan de binnenkant maar zo vind ik het eigenlijk ook wel prima. We zouden nog luxer kunnen gaan wonen maar ik hecht ook veel waarde aan lage woonlasten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Jul 2022 09:53

Re: Zit/woon jij op je plek?

Marin schreef:Haha herkenbaar Lady, eenmaal aan het water...

Nou echt hè!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 18 Jul 2022 10:08

Re: Zit/woon jij op je plek?

Voorlopig wil ik zeker blijven wonen waar we nu wonen. Maar ik sluit niet uit dat we over misschien een jaar of 7 (?) gaan verhuizen. Dan zouden we misschien toch, als we echt kinderloos blijven, kleiner willen gaan wonen.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 18 Jul 2022 10:38

Re: Zit/woon jij op je plek?

Wij wonen nu 1,5 jaar in ons huis. Het huis is helemaal naar wens verbouwd. Qua huis hoeven we nooit meer anders. Onze slaapkamer is beneden incl badkamer. De jongens hebben ruime slaapkamers met ook boven nog een badkamer. Stel dat ze lang thuis moeten wonen dan kan dat allemaal prima. Maar...

We willen toch ooit nog wel graag vrijstaand wonen. We hebben een prima tuin, maar wel aan alle kanten buren. Ik voel daarom soms beperkt in mijn doen en laten. Vooral voor de kinderen. Die kunnen nu niet even een balletje over trappen oid. En ook lawaai maken vindt ik storend voor de buren. Het lijkt me heerlijk om een tuin te hebben waar dat allemaal zonder problemen kan zonder dat andere overlast ervaren.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 18 Jul 2022 11:38

Re: Zit/woon jij op je plek?

Nu niet, maar toen ik dit huis 12 jaar geleden kocht, heb ik het ook wel gekocht met het idee dat het tijdelijk was. Ik was toen alleen en toen was het echt perfect. Tussenwoning, niet al te krap, tuintje, leuke buren, veilige wijk.

Hopelijk gaan we nu snel verhuizen en dat lijkt vooralsnog onze droomplek. Lekker de ruimte, maar ook weer niet te veel en wel gewoon buren (alle kavels zijn 2000-6000 meter, dus ze zitten niet super dichtbij) en eindelijk een oprit en een garage! Die heb ik wel gemist. En een speelkamer.
Het enige wat we heel leuk zouden vinden is aan het (vaar)water wonen. Nu moeten we een half uur rijden naar de boot en daarom zitten we er bijna nooit op. Maar dat heb je hier nergens en ik voel me in dit dorp thuis. Hier is mijn (overleden) vader geboren en hier heb ik mijn vrienden en mijn sociale leven. Het is dorps, maar dat ben ik van vroeger uit gewend en ergens voelt dat ook wel veilig.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 18 Jul 2022 12:01

Re: Zit/woon jij op je plek?

Ja als alles blijft zoals het nu is dan zitten we hier meer dan goed. We wonen vrij, maar ook niet heel ver van winkels, hebben een grote tuin en met nog wat verbouwingen ook echt ons droomhuis. Het voelt hier soms echt als Frankrijk, dat is ook altijd wel het streven geweest.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Jul 2022 12:10

Re: Zit/woon jij op je plek?

Nee. Allereerst omdat het een huurwoning is en ik graag wel iets van mezelf zou willen. Zitten ook allemaal stomme regels aan huren hier en je kunt er dus niet écht je eigen plekje van maken. Daarnaast is de suburb niet echt mijn ding. Het is prima hoor: aan het water, café op loopafstand, strand is 6 min verderop. Maar het leeft niet echt. En ik weet ook niet zo goed waar dan wel te wonen. Favoriet heeft treinstation en winkels, maar dan wel 25 min van mijn favo strand. En ben ik dichter bij strand, dan woon ik weer ergens wat teveel heuvels heeft en ik dus alles met de auto moet doen. En dan rijden naar station om vanaf daar trein te pakken naar werk. Om nog maar te zwijgen over hoe duur het is om hier te kopen. Maar wat heb ik zin om écht iets in te richten en eigen te maken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 18 Jul 2022 12:31

Re: Zit/woon jij op je plek?

Qua huis is dit hopelijk niet ons laatste. We wonen in een tussenwoning die erg gehorig is. Mijn droom is vrijstaand, een niet bijzonder groot huis met wel een leuk stuk grond erbij. Ook zou ik het liefst een nieuw/volledig duurzaam huis willen. In ons huis is ook nog veel op te knappen. We zijn er mee bezig, maar tot we ooit verhuizen zijn we daar ook wel mee bezig. Wel hebben we nu vrij uitzicht en qua dat zouden we er niet op achteruit willen gaan. We hebben ook geen haast om te verhuizen want we wonen hier toch ook heerlijk.

Wat betreft dorp vind ik het hier heel mooi wonen. Rustig, veel groen, grenzend aan natuurgebied en mooi bos. Toch dicht bij de stad, goed ov.
Voor een evt verhuizing weten we niet of we graag hier willen blijven of naar een dorp met faciliteiten hiernaast willen wonen, waar ook veel van onze vrienden wonen. Misschien wordt die beslissing tzt ook gewoon gemaakt op basis van waar een leuk huis staat.

Ons kleine dorp is een waar fvd bolwerk met veel mensen nu ter ondersteuning van de boeren hun vlag omkeerde uit hebben hangen. Dat staat zo mijlenver bij mij vandaan. Zelf ben ik hier heel fijn opgegroeid maar ik vraag me af of het voor de kinderen toch niet leuker is in een dorp te wonen waar ze meer keus in vriendjes hebben en wij op loopafstand van meer vrienden. Niet meer zo dichtbij de mooie natuur maar wel een treinstation naar 2 grote steden.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Jul 2022 13:16

Re: Zit/woon jij op je plek?

Agnes schreef:Voorlopig wil ik zeker blijven wonen waar we nu wonen. Maar ik sluit niet uit dat we over misschien een jaar of 7 (?) gaan verhuizen. Dan zouden we misschien toch, als we echt kinderloos blijven, kleiner willen gaan wonen.


Wellicht niet het juiste topic, maar ik kan dit toch niet onbeantwoord laten...
Niet om het een of ander, maar bij mijn vriendin waren ze er pas achter gekomen toen ze was bevallen en haar dochter heeft nu hetzelfde. Als ze van te voren wist dat ze het had was ze nooit aan kinderen begonnen met haar ex. Ze zegt wel eens hoe graag ik een 2e zou willen, ik wil mijn egoïstische wens niet boven de pijn/extra hulpmiddelen die het kind wellicht gaat krijgen/nodig heeft en de maatschappij niet met een ziek kind opzadelen als ik dat van tevoren kan weten.
Ik zie de struggel bijna elk weekend met haar dochter en hoeveel pijn het haar doet dat haar dochter niet overal even actief aan mee kan doen als haar leeftijdgenootjes. Dus denk echt goed na voordat je kinderen begint in jouw situatie.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 18 Jul 2022 13:41

Re: Zit/woon jij op je plek?

Fred schreef:
Agnes schreef:Voorlopig wil ik zeker blijven wonen waar we nu wonen. Maar ik sluit niet uit dat we over misschien een jaar of 7 (?) gaan verhuizen. Dan zouden we misschien toch, als we echt kinderloos blijven, kleiner willen gaan wonen.

Wellicht niet het juiste topic, maar ik kan dit toch niet onbeantwoord laten...
Niet om het een of ander, maar bij mijn vriendin waren ze er pas achter gekomen toen ze was bevallen en haar dochter heeft nu hetzelfde. Als ze van te voren wist dat ze het had was ze nooit aan kinderen begonnen met haar ex. Ze zegt wel eens hoe graag ik een 2e zou willen, ik wil mijn egoïstische wens niet boven de pijn/extra hulpmiddelen die het kind wellicht gaat krijgen/nodig heeft en de maatschappij niet met een ziek kind opzadelen als ik dat van tevoren kan weten.
Ik zie de struggel bijna elk weekend met haar dochter en hoeveel pijn het haar doet dat haar dochter niet overal even actief aan mee kan doen als haar leeftijdgenootjes. Dus denk echt goed na voordat je kinderen begint in jouw situatie.

Ik vind het echt totaal ongepast om hier, helemaal in dit topic, je ongevraagde mening over te geven.
2011 2012 2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Jul 2022 14:30

Re: Zit/woon jij op je plek?

Ik ook, adem stokte gewoon even, zo ongepast is het.
Afbeelding
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6128

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 18 Jul 2022 14:36

Re: Zit/woon jij op je plek?

Nou zeg 🙄
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 18 Jul 2022 14:48

Re: Zit/woon jij op je plek?

Waar komt dit opeens vandaan, Fred? Wellicht niet het juiste topic zeg je zelf; NOOIT het juiste topic is ook een optie he?
Ik ken de situatie van Agnes niet, maar dat is ook helemaal niet relevant. Klote wat jouw vriendin is overkomen, maar dat doet er toch helemaal niet toe voor Agnes?

Agnes, knuffel voor jou.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Jul 2022 14:54

Re: Zit/woon jij op je plek?

@ Marsy31, het is echt niet zo ongepast als je denkt... Het is behoorlijk egoïstisch om je kinderwens door te zetten als de kans groot (minimaal 50%) dat het dezelfde diagnose gaat krijgen. Zowel het kind als de maatschappij zadel je dan een met probleem op wat je had kunt voorkomen. Mijn vriendin is echt een kinderliefhebster, maar toch zegt ze dat als ze wist wat ze had voordat ze aan een kind begon was ze er nooit aan begonnen. Haar diagnose is pas later vastgesteld en eerder had ze er ook nooit last van gehad, dus wist ze niet beter dan dat ze gezond was. Haar dochter (8) daarin tegen heeft er nu al last van. Gaat naar een speciale school. Heeft bijv. een medische elektrisch fiets (welk kind heeft dat op die leeftijd) etc... Het is niet dat ze niet gewenst is, maar mijn vriendin zegt echt dat ze haar egoïstische kinderwens zeker niet had doorgezet als de diagnose bij haar bekend was geweest. Dat je dat op zij kunt schuiven in het belang van een kind dat heel zijn/haar leven pijn zal ervaren etc... vind ik knap.

Ze zegt ook gerust dat ze het asociaal vinden als mensen die ook deze ziekte hebben wel voor kinderen en niet een maal zelfs 3 kiezen. Je zadelt niet alleen jezelf (want je kunt er al moeilijk zelf voor zorgen ivm fysieke beperkingen) maar de maatschappij er mee op door je egoïstische keuze.

Vergelijk het eigenlijk maar met mensen die een verstandelijke beperking (syndroom van down) hebben. Die wordt aangeleerd dat het beter is om geen kinderen te krijgen om zich zelf in bescherming te nemen. Mensen met een erfelijke aandoening waarvan bekend is, dat de zorgaanvraag groot zal zijn en het kind heel zijn/haar leven pijn zal ervaren dienen eigenlijk ook in bescherming te worden genomen en geen kinderen te krijgen ook al zijn ze mentaal wel goed bij de les.

@ Banana, lees haar blog maar eens... Dan weet je waar ik op doel. Mijn vriendin heeft dat ook. Je wilt niet een kind met die diagnose op de wereld zetten. Geloof mij maar. Haar relatie met der ex is er mede aan onder door gegaan.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 18 Jul 2022 15:00

Re: Zit/woon jij op je plek?

Echt Fred deze reactie maakt het er niet beter op. Waarom zou jij in vredesnaam je mening over dit onderwerp moeten geven. Terwijl er überhaupt niet om gevraagd is.

En ja ik weet waar ik het over heb want ik ben momenteel hoogzwanger van mijn tweede kindje en heb een lichamelijke beperking (nee niet erfelijk). Dat had volgens jou dus nooit gemogen… Want stel je voor dat ik wellicht extra hulp nodig ben…

Echt super belachelijk jouw opmerkingen , je hoeft niet altijd je mening te geven!

Enne botvier je eigen frustraties mbt je eigen kinderwens niet op een ander.
Laatst gewijzigd door Juliet op 18 Jul 2022 15:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6128

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 18 Jul 2022 15:01

Re: Zit/woon jij op je plek?

Omg, serieus Fred. 😐 Ga je gauw schamen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jul 2022 15:03

Re: Zit/woon jij op je plek?

Je dacht Sadie is met een weekban weg dus ik neem het stokje over? Volkomen ongepast dit, echt kwalijk.
Überhaupt maar zeker wanneer degene er niet om een mening heeft gevraagd.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Jul 2022 15:11

Re: Zit/woon jij op je plek?

Juliet schreef:Echt Fred deze reactie maakt het er niet beter op. Waarom zou jij in vredesnaam je mening over dit onderwerp moeten geven. Terwijl er überhaupt niet om gevraagd is.

En ja ik weet waar ik het over heb want ik ben momenteel hoogzwanger van mijn tweede kindje en heb een lichamelijke beperking (nee niet erfelijk). Dat had volgens jou dus nooit gemogen… Want stel je voor dat ik wellicht extra hulp nodig ben…

Echt super belachelijk jouw opmerkingen , je hoeft niet altijd je mening te geven!

Enne botvier je eigen frustraties mbt je eigen kinderwens niet op een ander.


Dan lees je het dus verkeerd. Ik zeg er duidelijk bij als het ERFELIJK is! LEER BEGRIJPEND LEZEN!
Jou kind komt waarschijnlijk gezond ter wereld, dat is heel wat anders als je met een erfelijke ziekte aan kinderen begint waarbij je weet dat het kind in kwestie enorm veel pijn zal ervaren de rest van zijn/haar leven.

@ Marin, Waarom zou dit een ban moeten zijn? Ik heb altijd gedacht dat ze vanwege haar aandoening niet aan kinderen zou beginnen en nu lees ik iets anders... Waarom zou ik daar niet mijn mening over mogen geven?
Omdat het wellicht een pijnlijke mening is. Echt waar. Je weet niet waarover je hebt... Je geeft een kind eigenlijk namelijk levenslang pijn als je met zo'n erfelijke aandoening je egoïstische kinderwens doorzet.
Laatst gewijzigd door Fred op 18 Jul 2022 15:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 18 Jul 2022 15:16

Re: Zit/woon jij op je plek?

[quote="Fred]

Dan lees je het dus verkeerd. Ik zeg er duidelijk bij als het ERFELIJK is! LEER BEGRIJPEND LEZEN!
Jou kind komt waarschijnlijk gezond ter wereld, dat is heel wat anders als je met een erfelijke ziekte aan kinderen begint waarbij je weet dat het kind in kwestie enorm veel pijn zal ervaren de rest van zijn/haar leven.[/quote]

Dan nog is dit niet de plaats om jouw mening te geven en überhaupt je mening te geven over de kinderwens van een ander. Gewoon niet nooit!
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 18 Jul 2022 15:16

Re: Zit/woon jij op je plek?

Ja, we wonen in een leuke straat met fijne buren. Heerlijk rustig en toch best dicht bij het centrum. Het huis zelf zou ik ook echt niet willen ruilen, het heeft zo'n fijne basis en een giga tuin voor in een stad, ook nog met amper inkijk. Beetje bij beetje veranderen we dingen en wordt het steeds meer hoe wij het willen.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 18 Jul 2022 15:19

Re: Zit/woon jij op je plek?

Marin schreef:Je dacht Sadie is met een weekban weg dus ik neem het stokje over? Volkomen ongepast dit, echt kwalijk.
Überhaupt maar zeker wanneer degene er niet om een mening heeft gevraagd.


Oh die weekban had ik gemist. Is het ergens geëscaleerd?
En Fred, ik ben het wel eens hoor dat die opmerking echt niet kan.

Ik geloof dat een excuus eerder op zijn plaats is dan er over doorgaan.
Laatst gewijzigd door Alexis op 18 Jul 2022 15:25, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 18 Jul 2022 15:19

Re: Zit/woon jij op je plek?

Heb je reactie gemeld. Doe ik normaal nooit maar vind dit zo schandalig. Dat je een plank voor je hoofd hebt dat is me al vaak duidelijk geworden uit je reacties mbt je werk etc maar dit is gewoon echt een Sadie reactie
Laatst gewijzigd door Siem op 18 Jul 2022 15:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Jul 2022 15:19

Re: Zit/woon jij op je plek?

Heeft er al iemand melding van de ongepaste posts gemaakt?

Edit: top siem!

Ik ben echt even in shock hier.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers