Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Recepten bij warm weer

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 14 Jul 2022 18:46

Recepten bij warm weer

Volgende week wordt het hier drie dagen na elkaar ruim dertig graden. Wat eten jullie s avonds met dat soort temperaturen? Om nou drie dagen achter elkaar sla te eten vind ik ook zowat 😅
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 14 Jul 2022 18:50

Re: Recepten bij warm weer

Pizza, wraps, nacho's, soep, barbecuen, stokbrood met smeersels, rauwkost of iets afhalen 😅
2011 2012 2017
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 14 Jul 2022 19:16

Re: Recepten bij warm weer

Volkoren puntjes met verse knakworst en een bak rauwkost die je gedachteloos kan wegwerken, hangend op de bank.

En lauwwarme maaltijdsalades, ik kan daar nooit genoeg van krijgen. Met combinaties van onderstaande ingredienten:
- Geroosterde bloemkool
- Geroosterde kikkererwten
- Halloumi
- Feta
- Coleslaw
- Nootjes, pitjes, zaadjes
- Komkommer
- Gegrilde paprika
- Blokjes zoete aardappel
- Gegrilde courgette
- Gegrilde aubergine
- Dressing met pesto of hummus
- Tomaatjes
- Mais
- Linzen
- Falafel
- Alle andere peulvruchten die er bestaan
- Spinazie, rucola, veldsla
- Verse kruiden
- Gekookt eitje
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 14 Jul 2022 19:32

Re: Recepten bij warm weer

- Pita met ijsbergsla, falafel, feta, komkommer, tomaat etc ..

- Hamburgers grillen en op een broodje eten
- Pizza
- Koude pasta salade
- Koude couscous salade
- Witlofsalade
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Jul 2022 20:14

Re: Recepten bij warm weer

Wij eten gewoon 'normaal' oftewel ik houd er totaal geen rekening mee. Alleen dingen die heel lang in de oven moeten vallen af want dan wordt het binnen nog warmer.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 14 Jul 2022 20:20

Re: Recepten bij warm weer

Haha nou ik sta liever ook niet boven dampende pannen hoor!
Ik ga vaak voor makkelijk. Salade (voor mijn part kant en klaar van de winkel), broodje hamburger oid, broodjes met smeerseltjes, of een monkey platter met rauwkost, stukje kaas/worst, wat fruit, evt een cracker oid erbij, of eventueel gewoon een boterham. Op dat soort dagen vind ik overeind blijven belangrijker dan mezelf uitsloven voor een maaltijd, waarvan ik ook nog eens de vaat moet opruimen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 14 Jul 2022 20:22

Re: Recepten bij warm weer

Wij eten dinsdag in onze supermarkt (zo’n xxl variant met restaurantje) want die heeft airco. Deden we de laatste keer ook toen het 40 graden was.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Jul 2022 20:30

Re: Recepten bij warm weer

Maple schreef:Haha nou ik sta liever ook niet boven dampende pannen hoor!


Daar heb ik weinig moeite mee eigenlijk. Kijk ik ga uiteraard geen uren staan kokkerellen maar dat doe ik doordeweeks sowieso al niet. Maar gewoon normaal koken vind ik geen probleem en normaal eten ook gewoon fijn. Mocht het nou volgende week 40 graden worden dan zal ik vast anders piepen, maar 30 graden vind ik niet zo bijzonder meer eigenlijk, dat is het tegenwoordig zo vaak helaas.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 14 Jul 2022 20:59

Re: Recepten bij warm weer

Misschien dat het bij mij ook mee speelt dat ik de hele dag al in temperaturen van rond de 30 graden werk, zonder airco oid en het dan thuis binnen vaak uiteindelijk ook 30+ is. Ik ontwijk alles waar nóg meer warmte vandaan komt dan liever 🥵 Lekker koude douche en daarna op de bank voor de ventilator met iets makkelijks. Moet wel zeggen dat we op zulke dagen echt zelden iets ongezonds eten, het is wel makkelijk maar dus wel prima eten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 14 Jul 2022 20:59

Re: Recepten bij warm weer

Ik heb nu 1 keer rijstsalade ( zilvervliesrijst afgekoeld met 3 kleuren paprika, komkommer, rode ui, lente ui, cashewnoten en gebakken blokjes kipfilet)
- En 1 keer de vega kip krokant schnitzels met honing mosterdsaus op een wrap
- En een keer volkoren naan met falafel ( uit de airfryer) met een yoghurtsausje en lekker veel rauwkost op het menu staan.

Vaak maak ik dan ook dingen zoals een pasta salade, een maaltijd salade, een keer de barbecue aan, een keer allerlei ( veel koude) hapjes ed.

Inderdaad veel koude gerechten en niet te lang boven het fornuis. Al vind ik het allemaal niet zo’n ramp die temperaturen, ik hou er wel van.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 14 Jul 2022 21:41

Re: Recepten bij warm weer

Blunt schreef:Volkoren puntjes met verse knakworst en een bak rauwkost die je gedachteloos kan wegwerken, hangend op de bank.

En lauwwarme maaltijdsalades, ik kan daar nooit genoeg van krijgen. Met combinaties van onderstaande ingredienten:
- Geroosterde bloemkool
- Geroosterde kikkererwten
- Halloumi
- Feta
- Coleslaw
- Nootjes, pitjes, zaadjes
- Komkommer
- Gegrilde paprika
- Blokjes zoete aardappel
- Gegrilde courgette
- Gegrilde aubergine
- Dressing met pesto of hummus
- Tomaatjes
- Mais
- Linzen
- Falafel
- Alle andere peulvruchten die er bestaan
- Spinazie, rucola, veldsla
- Verse kruiden
- Gekookt eitje

Ik hou ook van lauwwarme salades! Maar vind t lastig om zelf wat samen te stellen. Volg liever een recept. En jouw ingrediënten klinken top, maar daar denken man en kinderen anders over helaas 😬
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 14 Jul 2022 21:44

Re: Recepten bij warm weer

Indigo schreef:Pizza, wraps, nacho's, soep, barbecuen, stokbrood met smeersels, rauwkost of iets afhalen 😅

Poeh, soep moet ik echt niet aan denken met die temperaturen! Pizza wordt t hier maandag, maar das vooral omdat dochter mag kiezen omdat ze jarig is, haha.
Wraps heb ik op t menu gezet, dat gaat hier wel in de smaak vallen denk ik!
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 14 Jul 2022 21:44

Re: Recepten bij warm weer

SoGood schreef:Wij eten dinsdag in onze supermarkt (zo’n xxl variant met restaurantje) want die heeft airco. Deden we de laatste keer ook toen het 40 graden was.

Haha wat cool! Ik wist niet eens dat dat bestond.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 14 Jul 2022 21:50

Re: Recepten bij warm weer

Hier heb ik toevallig op gezocht op google vandaag, toen ik boodschappen ging bestellen!

Het is geworden:
- broodje hamburger met veel toppings en een salade
- wraps met halloumi en wat gebakken groente, sla etc
- rijstnoodles met wokgroente en ei
- salade met orzo en doperwten

Vooral gerechten zonder oven en waarbij je niet zo lang hoeft te koken/bakken zodat het huis niet zo opwarmt.

In mn zoektocht kwam ik ook nog poke bowl, vond ik ook wel een goeie!
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 14 Jul 2022 21:58

Re: Recepten bij warm weer

Ik wilde inderdaad poke bowl zeggen. Dat vind ik zo lekker en makkelijk te variëren. Verder maak ik met warm weer nog weleens pastasalade van de ingrediënten die ik eigenlijk voor warme pasta heb gekocht (zonder de tomatensaus).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Jul 2022 22:22

Re: Recepten bij warm weer

Mizz_S schreef:Wij eten gewoon 'normaal' oftewel ik houd er totaal geen rekening mee. Alleen dingen die heel lang in de oven moeten vallen af want dan wordt het binnen nog warmer.


Oh ik schuif juist graag wat in de oven nu want dan kan ik op het terras met een glas wijn gaan zitten. 🤣

Ik heb vanavond risotto gemaakt en dat was wel een fout, daar moet je constant bij blijven en is veel te warm.

Ik vind Aziatisch en Mexicaans ook altijd lekker als het warm is. Juist dat pittige helpt me.

En pasta salade is idd een ultiem gerecht. Ik zag net bij Jet van Nieuwkerk een recept voor haar 'zomer pasta'. https://tipvanjet.nl/zomerpasta-met-moz ... en-tomaat/
Let's discover the world together.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 15 Jul 2022 08:59

Re: Recepten bij warm weer

Oeh pittig moet ik echt niet aan denken bij warm weer, haha!

Die pastasalade klinkt lekker alleen ik vind altijd dat er relatief weinig groente in een pastasalade zit. En als ik er een vind met meer groente, vinden de kinderen t niks 😬
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 15 Jul 2022 09:43

Re: Recepten bij warm weer

Ik hou heel erg van vis bij warm weer
Afbeelding
Afbeelding
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 15 Jul 2022 09:54

Re: Recepten bij warm weer

Van de week taco's gegeten. Extra veel gemaakt en bij het restant wat wokrijst erbij gegooid. Daarmee burrito's gerold en die de volgende dag met wat kaas eroverheen in de oven opgewarmd. Ideaal.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 16 Jul 2022 15:47

Re: Recepten bij warm weer

Net boodschappen gedaan voor de aankomende warme dagen, en hier word het:

- Quiche met broccoli en zalm en tomaatjes
- wraps met komkommer, tomaatjes, paprika, maïs, sla en kip krokant
- pasta salade om mee te nemen naar het strand
- couscous met rucola, feta, pompoen en courgette
- garnalen spiesjes op de bbq met stokbrood met smeerseltjes en rauwkost
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 16 Jul 2022 16:29

Re: Recepten bij warm weer

Komende week eten we veel pastasalades. Maar ook gewone salades met gebakken krieltjes (en soms vlees of vis erbij) doen het hier ook goed.

Weet niet of het hier mag, maar deze staan deze week op het menu:

https://www.lekkerensimpel.com/tortelli ... t-spekjes/

https://www.lekkerensimpel.com/pastasal ... kip-video/
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1101

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 16 Jul 2022 17:28

Re: Recepten bij warm weer

Ik maak bijvoorbeeld een pan soep om te eten met broodjes of broodjes Knakworst erbij.
Pastasalade, of bonensalade met stokbroodjes en smeersels. Ik haal meestal 1 keer per week iets dus misschien Chinees of frietjes.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Jul 2022 18:27

Re: Recepten bij warm weer

Wat wij eten de komende dagen:

Minute steaks van de bbq met gegrilde paprika en olijfbrood met aioli

Salade met gerookte kip, paprika, komkommer ei, croutons, pijnboompitten

Salade met gerookte zalm, ei, pijnboompitten, paprika
2015 💙

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers