Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen Veneta

<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 11 Jul 2022 13:21

Ervaringen Veneta

Ik heb hier al vaker gelezen over positieve ervaringen met Veneta. Ik heb voor verschillende ruimtes in huis nieuwe raamdecoratie nodig, en vind het zelf zo moeilijk om te bedenken welk materiaal en welke kleuren. Kunnen zij daar goed in meedenken? En is zo'n vrijblijvend advies aan huis ook echt vrijblijvend? En krijg je genoeg bedenktijd om te bepalen wat je met het advies wil? Het lijkt mij zo heerlijk om alles door 1 bedrijf te laten doen, maar mijn vriend is bang dat hij daar teveel betaalt, dus ik was even benieuwd naar ervaringen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 11 Jul 2022 13:47

Re: Ervaringen Veneta

Ik weet niet of hier ervaringen zijn, ik ken het zelf niet. Zelf kijk ik altijd graag bij Google reviews van bedrijven die ik niet ken en dan selecteer ik laagste score. Daarna kijk ik op nieuwste reviews hoeveel negatief daar tussen zit en wat er aan de hand is. Vaak haal je daar wel uit hoe bedrijven omgaan met klanten en klachten (er kan altijd en overal tenslotte iets fout gaan) en dat klinkt niet al te best bij dit bedrijf.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem334

Bericht 11 Jul 2022 13:51

Re: Ervaringen Veneta

Ik zou nooit meer voor Veneta gaan.
Gordijnen waren prima, maar ze hadden ons niet duidelijk verteld dat je enkel de gordijnen koopt en er geen rails bij zit. Wisten wij veel. Is nooit verteld, wij verwachten dat we het binnen krijgen en kunnen ophangen...
Onze 'luxaflex' was de eerste keer beschadigd op verschillende plankjes waardoor we nieuwe kregen. De tweede lichting was wel in orde, maar één daarvan trok na een maand of 3 krom. Zijn ze wel komen herstellen en nu is het op zich in orde.
De shutters zijn een drama. Die in de keuken zijn niet goed bevestigd en komen steeds los + ze sluiten niet omdat de magneten niet sterk genoeg zijn omdat ze geen rails aan de onderkant hebben kunnen plaatsen omdat het een deur is die naar binnen toe open gaat en die rails er dus niet paste. Daar was geen alternatief voor en hebben ze ook niet van te voren verteld. Dat de shutters daardoor scheef gingen hangen, los gingen laten en niet goed aansloten is ons ook niet verteld. Die van de badkamer scheuren omdat ze niet geschikt zijn voor in de badkamer (is ons ook nooit verteld). Die van onze slaapkamer slepen over de vensterbank. Die van de bijkeuken kunnen niet open omdat daar een bepaald kadertje zit waar ze niet langs kunnen en dat konden ze niet verstellen.

Oh en de wachttijd was echt verschrikkelijk, uiteindelijk zijn ze de shutters komen plaatsen na een half jaar. Toen ze na drie maanden dus allemaal problemen vertoonden konden ze pas een half jaar later weer eens komen kijken. Uiteindelijk kon dat alleen op de dag dat mijn zoontje geboren is dus mijn schoonvader zat in ons huis terwijl ik lag te bevallen om die man te woord te staan en het op te lossen want anders hadden we een nieuwe afspraak moeten maken en ook die zou weer een half jaar duren. Zelfs voor iemand die ligt te bevallen konden ze niet een uitzondering maken en iemand die week switchen oid.

Veneta.... voor mij nooit meer. Ja voor losse gordijnen misschien wel. Maar nooit meer luxaflex of shutters. Echt nooit meer. Kan het niemand aanraden en wil het eigenlijk iedereen afraden.

Oh nog een toevoeging: in de onderhandeling hebben ze nog geprobeerd ons 1500 euro meer te laten betalen dan de 1e offerte die we kregen. Uiteindelijk hebben we het toch voor die 1e prijs gekregen, maar ineens waren er allemaal dingen waardoor dat niet meer zou kunnen, weet niet meer precies. Was een dingetje ook.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Jul 2022 14:06

Re: Ervaringen Veneta

Wij hebben er hele goede ervaringen mee.
Komt er iets niet goed aan dan wordt er zo een nieuwe geleverd.
Hebben er nu 2x besteld en alles wordt snel en netjes opgelost als er iets is. Enige is nu wel op tijd plannen want ook daar is het druk. Ik zou daar zo weer bestellen.
2015 💙
<<

Anoniem332

Bericht 11 Jul 2022 14:11

Re: Ervaringen Veneta

Als je echt goed advies wilt hebben dan zou ik bij een plaatselijk winkel je producten kopen.
Meet je ramen op en kijk eens wat het kost bij veneta of bij een plaatselijke inrichters
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Jul 2022 14:27

Re: Ervaringen Veneta

Ik ben heel enthousiast over Veneta! Zowel over de service, als over de kosten, de levertijd en hun advies. We hebben beneden best standaard plissegordijnen, qua maat iig. Voor boven hadden we afwijkende ruiten en daar hebben ze heel goed en gratis over meegedacht en uiteindelijk een mooie goeie oplossing gegeven.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 11 Jul 2022 15:28

Re: Ervaringen Veneta

Hier ook goede ervaringen. Heb inmiddels drie keer besteld, allemaal zelf opgemeten en ingevoerd op de site en het past allemaal keurig. Voor de rolgordijnen had ik staaltjes aangevraagd voor de kleur, was allemaal keurig en snel geregeld. We hebben het ook zelf opgehangen, we zijn helemaal niet zo handig maar was goed te doen met goede instructies. Als we nog eens wat nodig hebben zou ik zeker weer daar bestellen.
2010 2012
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 11 Jul 2022 21:07

Re: Ervaringen Veneta

Ik ben ook fan van Veneta, heb er al meerdere keren besteld en het is elke keer echt top. Zowel dat kwaliteit als de snelle levering.

Het advies aan huis is inderdaad echt vrijblijvend in mijn ervaring. Ze komen dan met hele mappen aan stoffen en andere demo materialen. Verwacht er alleen geen interieuradvies van, dat was het bij ons in elk geval zeker niet.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 11 Jul 2022 21:11

Re: Ervaringen Veneta

Wij hebben ook veneta plisségordijnen en we zijn er echt heel blij mee.
Goede kwaliteit en prima prijs. Mijn zus heeft een stuk duurdere plissé thuis hangen, maar ik vind die van ons vele malen beter.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 11 Jul 2022 21:43

Re: Ervaringen Veneta

Hier ook een hele goede ervaring!
Vorig jaar zomer door het hele huis nieuwe gordijnen laten aanmeten. Plissé, vouwgordijnen, shuttees en overgordijnen.

Heel fijn dat alles precies is opgemeten en dat we dat niet zelf hoefden te doen, haha.
Wel alles zelf opgehangen, anders zou de wachttijd nog wel een stuk langer zijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Jul 2022 21:56

Re: Ervaringen Veneta

Wij hebben ook een goede ervaring met Veneta! We hebben in de woonkamer en in onze slaapkamer plisségordijnen. Zelf opgehangen, geen problemen mee gehad.
❤ 7 juni 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Jul 2022 22:54

Re: Ervaringen Veneta

Hier ook goede ervaringen en twee jaar geleden waren de prijzen ook netjes. Ze namen echt de tijd voor ons. Ik zou het je aanraden.

Bij ons werd wel vertelt dat je een rails moest bestellen (en een tip welke en op welke site). Enige wat lang zou duren is het ophangen door iemand van hen omdat ze toen mensen te kort hadden. Wij hebben het toen zelf opgehangen.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 12 Jul 2022 00:37

Re: Ervaringen Veneta

Ik heb een goede ervaring met Veneta. Alle jaloezieën, plissé en gordijnen in ons huis daar vandaan. Snellere levering en goed materiaal. Plaatsen hebben we zelf gedaan. Ik vond het top dat zij het inmeten deden. En dat we even wat stalen konden zien.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Jul 2022 06:51

Re: Ervaringen Veneta

Hier ook heel enthousiast over Veneta. Bij ons hadden ze trouwens wel duidelijk verteld dat de rails niet bij de gordijnen zat, haha.

Wij hebben jaloezieën, gewone gordijnen en rolgordijnen bij Veneta vandaan. De jaloezieën duurden iets langer (was ook duidelijk verteld) maar de rest was er binnen twee weken. Goede kwaliteit, aardig personeel en toen één van onze jaloezieën binnen een week of drie beschadigd was kregen we gewoon een nieuwe, ging allemaal heel snel.

♥♥
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 16 Jul 2022 00:06

Re: Ervaringen Veneta

Hier nog een tevreden klant. We wilden duorolgordijnen, maar dan iets betere kwaliteit dan die van de bouwmarkt en ook weer niet zo duur als bij een gordijnenzaak.
We hebben eerst stofstalen besteld, dat was wel handig, en daarna de gordijnen. De maten klopten precies en ophangen was heel simpel.
Ik heb nog gemaild om extra uitleg over het opmeten en ik kreeg supersnel reactie en heel duidelijke instructies.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 16 Jul 2022 06:37

Re: Ervaringen Veneta

Hier ook enthousiast, we hebben plissé gordijnen voor beneden (overal). Keuken hebben we gratis laten inmeten, woonkamer heeft m’n man zelf gemeten. Allemaal prima en hele goede kwaliteit.

Wij willen t.z.t. ook Veneta voor boven, zonwerende. Ik zou ze zeker aanraden.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 16 Jul 2022 10:20

Re: Ervaringen Veneta

Hier ook heel enthousiast!
Het vrijblijvende gesprek is ook echt vrijblijvend. Ze komen aan huis met dikke mappen met stalen, meten het nauwkeurig op en bespreken de opties met je. Daarna gaan ze gewoon weer weg (tenzij je zeker weet dat je meteen wilt bestellen) en geven je alle tijd om na te denken.

Wij hebben de plisségordijnen door ons hele huis er vandaan en zijn nu 5 jaar later nog steeds tevreden.
Service is top, vorig jaar zagen we dat 1 gordijn wat verkleurd bleek te zijn. Na foto’s door te hebben gestuurd kregen we gewoon een nieuw gordijn vergoed, zelfs dus 4 jaar na plaatsing.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Jul 2022 20:59

Re: Ervaringen Veneta

Mijn ex werkt bij Veneta.
Hij heeft het bij ons ingemeten, wij hebben gezegd wat we wilden, hij heeft het besteld en binnen 3 weken hadden we alles netjes binnen.
Precies op maat, in de kleuren die we willen, met alles wat er bij hoort. Via instructiefilmpjes hadden we het ook binnen no-time opgehangen.
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 16 Jul 2022 21:38

Re: Ervaringen Veneta

Dank voor alle reacties! De vrijblijvendheid vind ik wel fijn, ik ga het toch nog eens met vriend bespreken. Fijn om zo wat ervaringen te lezen! En idd altijd goed om op internet reviews te lezen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 16 Jul 2022 21:54

Re: Ervaringen Veneta

Wij hebben ook goede ervaringen,met gewone gordijnen. Toen 1 van de gordijnen verkleurden (door de zon, terwijl hetzelfde gordijn ernaast niet verkleurde) hoefden we alleen foto's te sturen en kregen we zonder problemen een nieuwe opgestuurd. Waren even bang omdat die kleur niet meer op de site stond, maar ze konden hem toch nog maken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Jul 2022 22:24

Re: Ervaringen Veneta

En schrik vooral niet van mensen hier die zeggen dat problemen goed opgelost worden dat er vaak wat mis gaat. Wij hebben best grote lappen jaloezieën gehad. In totaal 5 serieus grote jaloezieën in 2 verschillende huizen. Van die 5 is er 1 niet goed aangekomen. Dit lag niet aan veneta maar aan de vervoerder. In ons oude huis hadden we 7 jaloezieën hangen waarvan 4 van hout. In dit huis hangen er 8 waarvan 5 van hout. Die voor het voorraam hangt moest in 2 delen maar dat is met een kooflijst heel netjes op te lossen. Daarnaast hebben we nog 3 smalle raampjes waar alleen plissé gordijnen voor konden. Ook dat is netjes ingemeten.

In het oude huis hadden wij smalle aluminium op de slaapkamer en in dit huis had ik zoiets van ik wil hier lang blijven wonen dus mag het wel wat luxer dus hout. Wat wel echt een enorm verschil is is hoeveel het verduistert. Het hout verduistert echt veel beter.
2015 💙
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 17 Jul 2022 14:57

Re: Ervaringen Veneta

Goede ervaringen mee! Plissé gordijnen en pvc jaloezieën in de badkamer van Veneta hier.
Wel alles zelf gemonteerd dus daar geen ervaring mee.
Ze zijn niet goedkoop maar de kwaliteit is goed. 1 plissé gordijn van ons werkte niet lekker en die is kosteloos vervangen.
Lange overgordijnen vonden we echt te duur bij ze (800 euro) en hebben we bij Kwantum vandaan voor minder dan de helft.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jan 2024 13:01

Re: Ervaringen Veneta

Ik up even een heel oud topic I know.

Morgen komt er iemand langs voor een gesprek. Het gaat bij ons om behoorlijke meters raambekleding. Hoe lang duurt ongeveer zo een gesprek. We hebben nu een tijd doorgekregen tussen welke tijd wij hem kunnen verwachten, maar niet hoe lang zo een gesprek ongeveer gaat duren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Jan 2024 14:03

Re: Ervaringen Veneta

Gaat ie meteen al meten? Denk dat je moet rekenen op een uurtje.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jan 2024 18:54

Re: Ervaringen Veneta

Geen idee. We weten op zich wat wij willen en het gaat om behoorlijk wat meters wat we nodig hebben.
Maar dan ga ik uit van een uur.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron