Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke werkindeling... advies?

<<

Anoniem334

Bericht 11 Jul 2022 10:34

Welke werkindeling... advies?

Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik een bepaalde functie in mijn werk mag gaan uitvoeren (voor herkenbaarheid even heel vaag...) maar dat betekent dus dat ik mijn huidige werk 2 dagen blijf doen komend schooljaar en deze functie erbij komt.

Waar ik tegenaan loop is dat ik momenteel een aanstelling heb van 0,8 FTE, dus 4 dagen. Ik ga het eerste half jaar maar 2 dagen werken omdat ik 2 dagen ouderschapsverlof oppak met die regeling van 70% betaald worden. In januari is dat op en ga ik terug naar 4 dagen.

Nu heb ik twee keuzes.
- Ik werk in mijn oude functie 2 dagen en begin vanaf januari met 4 dagen waarbij ik dus 2 dagen die nieuwe functie oppak. Dus half jaartje 2 dagen, daarna terug naar 4 dagen.
- Ik werk in mijn oude functie 2 dagen en begin meteen na de zomervakantie met ook een dag in die nieuwe functie. Nu kan ik mijn ouderschapsverlof niet verplaatsen omdat het voor januari opgenomen moet worden, dus zou ik structureel een dag te veel werken. Die kan ik via de inzetplanning dan terugnemen in de 2e helft van het jaar. Betekent dus dat ik tot januari 2 dagen oude taken + 1 dag nieuwe taken doe en in de 2e helft van het jaar 1 dag oude taken en 2 dagen nieuwe taken. Nu is dat door onze planner goedgekeurd, maar ik heb al gezien dat ik sowieso al met overuren gepland sta. Ik ben bang dat ik om wat voor reden dan ook toch die uren niet terug ga kunnen nemen in de 2e helft van het jaar waardoor ik de eerste helft van het jaar iets minder loon krijg en uiteindelijk niet alle uren op kan nemen.

Nu twijfel ik dus. Een heel jaar 3 dagen werken is wel heel fijn. Maar aan de andere kant een half jaar maar 2 dagen werken om even bij te komen (ik ga na de zomervakantie ook met een psycholoog starten ivm paniekaanvallen) is ook een fijn idee. En dan weet ik in ieder geval zeker dat ik alle uren kan claimen. Maar ik heb ook zin om met die nieuwe taak te gaan beginnen. Ik vind het echt heel lastig! Ik heb steeds meer geneigd naar 3 dagen, maar ben echt bang dat ik dus mezelf ermee in de vingers snijd door alsnog overuren te moeten gaan doen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 11 Jul 2022 12:06

Re: Welke werkindeling... advies?

Ik zou voor de zekerheid gaan. Zeker als je nog in zo'n traject zit met een psycholoog. Zorg dat je koppie eerst op orde komt denk ik dan, voor je straks die leuke nieuwe taak erbij neemt maar het te veel hooi op je vork blijkt te zijn. Zou jammer zijn als je voorgevoel dan ook nog eens uitkomt en je je uren niet meer op kunt nemen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jul 2022 15:05

Re: Welke werkindeling... advies?

Een nieuwe taak vergt altijd meer energie, dus ik zou dat nog even laten voor wat het is en eerst de tijd nemen om aan jezelf te werken.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers