Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Positieve mindset

Door een positieve mindset aan te leren, kun je je leven ten goede keren

Ja
11
85%
Nee
2
15%
 
Aantal stemmen : 13
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Jul 2022 14:22

Re: Positieve mindset

Dat ze eindelijk ingaan zien dat mijn geklaag over een mislukte implementatie (nog voordat ik hier begon) terecht is en ze mij daar niet over kunnen gaan beoordelen en dat ik eindelijk toestemming krijg om zaken aan te pakken zoals ik graag wil en niet op hun inefficiënte manier van werken.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 21 Jul 2022 14:23

Re: Positieve mindset

Fred, jij bent op dit moment je eigen en enige grote obstakel die je werk- en leefgeluk in de weg staat. Je probeert het op externe factoren af te schuiven, maar zij hebben daar precies niks mee te maken en kunnen er daarom ook niets aan veranderen. Jij wel. Ik denk dat het echt heel belangrijk is dat je uit die slachtofferrol kruipt, je schouders eronder zet en zélf de regie gaat nemen over je leven, desnoods met hulp van wat professionals, en zonder daarbij altijd maar te wijzen naar anderen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Jul 2022 14:31

Re: Positieve mindset

Je lijkt mijn collega's wel. Neemt niet weg dat werk overal saai en niet uitdagend/te weinig werk ligt en dat ik eigenlijk al ruim 2,5 jaar met een bore-out kamp ondanks dat ik ben gewisseld van werkgever.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jul 2022 14:33

Re: Positieve mindset

2.5 jaar? Al veel langer toch? Dit is een terugkerend probleem toch? Ik vind het verdrietig dat jij jezelf zo in de weg lijkt te zitten. Het leven is zoveel meer waard dan vast zitten in een ongelukkige positie.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 21 Jul 2022 14:38

Re: Positieve mindset

Fred schreef:Je lijkt mijn collega's wel. Neemt niet weg dat werk overal saai en niet uitdagend/te weinig werk ligt en dat ik eigenlijk al ruim 2,5 jaar met een bore-out kamp ondanks dat ik ben gewisseld van werkgever.

Is dat eigenlijk niet een heel logisch gevolg van jouw ambitie en werkinstelling? Je geeft zelf in een ander topic aan zoveel mogelijk geld te willen verdienen met zo min mogelijk doen.

Maar feit blijft wel dat je vooral alleen klaagt en moppert, maar eigenlijk niets onderneemt om je leven fijner te maken. Zou me zo vreselijk zonde lijken, als ik 80 zou zijn, terug zou kijken op mijn leven en een groot deel ervan zo ongelukkig zou zijn geweest. En dat terwijl ik prima het heft in eigen hand had kunnen nemen om er ook écht wat van te maken. Méér dan alleen maar switchen van werkgevers.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jul 2022 14:46

Re: Positieve mindset

Dan ga je toch lekker iets anders doen? Ik snap die slachtofferhouding niet zo. Het zijn je eigen beslissingen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Jul 2022 14:50

Re: Positieve mindset

Hoezo? Er worden zaken beloofd in vacatureteksten die werkgevers achteraf niet nakomen. Werkzaamheden die erin staan maar die niet terecht komen bij mij omdat leidinggevende die uiteindelijk liever zelf doen (anders hebben ze zelf te weinig werk waarschijnlijk) etc... Wat moet ik dan doen? Blijven werken bij zo'n werkgever die je heeft voorgelogen in de vacaturetekst of tijdens het gesprek? Ja, dat komt best vaak voor. Dus dan kan ik evengoed liegen over mijn werkverleden etc, want blijkbaar is dat de gangbare manier hoe je met elkaar omgaat...

Waarom zou ik nog moeite doen voor een werkgever/baan? Zodra ik er een heb en de proeftijd door ben gekomen heb ik rustig een jaar de tijd om weer wat anders te vinden en ondertussen doe ik het werk op een laag pitje zodat ik hopelijk niet uit het werk raak en rustig op zoek kan gaan naar een andere werkgever (of beter gezegd slachtoffer) waar ik ook max 1 jaar blijf.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 21 Jul 2022 14:52

Re: Positieve mindset

Fred schreef:Dat ze eindelijk ingaan zien dat mijn geklaag over een mislukte implementatie (nog voordat ik hier begon) terecht is en ze mij daar niet over kunnen gaan beoordelen en dat ik eindelijk toestemming krijg om zaken aan te pakken zoals ik graag wil en niet op hun inefficiënte manier van werken.


Als je daar al over hebt geklaagd en ze er niets mee doen, is het aan jou om iets te veranderen. Heb je weleens overwogen om met een psycholoog te gaan praten? Misschien geeft dat je wat inzichten in hoe je je leven leuker kunt maken.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 21 Jul 2022 14:54

Re: Positieve mindset

Mjah. Zo maak je het voor jezelf ook weinig draaglijker natuurlijk. Zelf weten hoor. Maar dan moet je ook zo onderhand gaan ophouden met klagen, want dit is blijkbaar het leven waar je zelf voor kiest.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 21 Jul 2022 16:17

Re: Positieve mindset

Ik denk wel dat het je leven luchtiger kan maken als je positief ingesteld bent. Ik had een collega bij mijn vorige werkgever die altijd alleen maar kon klagen. Over alles en iedereen. Doodmoe wordt je van zo iemand en nee, zo iemand krijgt dus inderdaad niet die promotie Fred. Dat zijn toch meestal de mensen die op een positieve manier op een afdeling aanwezig zijn. Je doet meerdere dingen maar half half in je leven, je werk, je relatie. Maar je verwacht wel 100% terug en gaat dan klagen dat je dat niet krijgt. Wat verwacht je dan als je dat zelf niet eens geeft? Niet helemaal fair lijkt mij zo. Als je nou gewoon eens zou doen wat je gevraagd wordt, waar je voor betaald wordt (aangezien je zelf zegt dat je het alleen voor de centen doet) en wat positiever aanwezig bent dan kun je wellicht eens een voorbeeldje geven van hoe jij zoiets zou zien. Schiet eens een vergadering in met je meerdere en zeg dat je ideeën hebt en dat je ook graag serieus genomen wilt worden daarmee. Maar zie het niet als iets persoonlijks als ze er niets mee doen. Het is namelijk niets persoonlijks en saggerijnig in een hoekje gaan zitten brommen wordt je echt niet vrolijker van. Als je er voor kiest om het dan maar gewoon te doen en naast je neer te leggen dat ze jouw manier niet willen dan heb je toch een hele zorg minder? En kun je ondertussen rustig en positief op zoek naar iets anders. Long story short, iedereen is weg bij mijn oude werk en we hebben allemaal super leuke banen inmiddels waar we echt op onze plek zitten en beter worden betaald. De enige die nog daar zit te brommen is de klagende collega. Wat heeft ze bereikt met al haar geklaag? NIETS. Ze heeft vooral veel last van zichzelf.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Jul 2022 16:26

Re: Positieve mindset

@ Dronkentaart, maar ik ben niet de brommende collega die dan maar blijft zitten waar die zit. Dat zijn de brommende collega's die niet tegen veranderingen kunnen en waarschijnlijk al jarenlang bij hetzelfde bedrijf werken. Zo ben ik juist niet. Ik wil als ik ergens begin zaken aanpakken en als ik dat beloofd wordt maar achteraf niet kan/mag of om welke reden er niet van kom dan heb je aan mij een hele slechte en ga ik mij niet meer inspannen dan nodig. Sterker nog, dan werk ik eerder niet mee en moet je mij overtuigen over het nut van bepaalde werkzaamheden etc...
Het is bij mij graag of niet. Heb je geen interesse in mijn punten die mijn werk efficiënter (voor mij betekent efficiënter ook leuker) en mag ik ze niet gaan toepassen dan ga ik op zoek naar iets anders...
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 21 Jul 2022 19:55

Re: Positieve mindset

Hoi Fred,
Ik had in dit (link volgt) topic een inhoudelijke reactie richting jou geplaatst over je werk. Gezien je hier over vergelijkbare zaken begint is het wellicht nog relevant mijn reactie en tips na te lezen.
https://www.zegmaaryes.nl/motivatie-mbt-werken-t37328-25.html?hilit=Rapportage

Overigens kan ik me goed voorstellen dat het moeilijk voor je is om positief in je werk te staan als je zo vaak teleurgesteld bent. Ik denk dat je je eigen positiviteit wel kunt trainen, maar je hebt daarbij ook wel kleine succesjes nodig om dat vertrouwen en geloof te doen laten groeien. Ik hoop dus dat jouw huidige werk je die bevestiging geeft, maar vooral dat jij je er ook voor open durft te stellen. Probeer klein te beginnen en laat je niet uit het veld slaan als het niet direct lukt.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jul 2022 20:06

Re: Positieve mindset

Fred schreef:@ Dronkentaart, maar ik ben niet de brommende collega die dan maar blijft zitten waar die zit. Dat zijn de brommende collega's die niet tegen veranderingen kunnen en waarschijnlijk al jarenlang bij hetzelfde bedrijf werken. Zo ben ik juist niet. Ik wil als ik ergens begin zaken aanpakken en als ik dat beloofd wordt maar achteraf niet kan/mag of om welke reden er niet van kom dan heb je aan mij een hele slechte en ga ik mij niet meer inspannen dan nodig. Sterker nog, dan werk ik eerder niet mee en moet je mij overtuigen over het nut van bepaalde werkzaamheden etc...
Het is bij mij graag of niet. Heb je geen interesse in mijn punten die mijn werk efficiënter (voor mij betekent efficiënter ook leuker) en mag ik ze niet gaan toepassen dan ga ik op zoek naar iets anders...

Het klinkt toch echt alsof je beter voor jezelf kunt beginnen, dan mag je het precies op jouw manier doen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 22 Jul 2022 13:02

Re: Positieve mindset

Sadie schreef:
Fred schreef:@ Dronkentaart, maar ik ben niet de brommende collega die dan maar blijft zitten waar die zit. Dat zijn de brommende collega's die niet tegen veranderingen kunnen en waarschijnlijk al jarenlang bij hetzelfde bedrijf werken. Zo ben ik juist niet. Ik wil als ik ergens begin zaken aanpakken en als ik dat beloofd wordt maar achteraf niet kan/mag of om welke reden er niet van kom dan heb je aan mij een hele slechte en ga ik mij niet meer inspannen dan nodig. Sterker nog, dan werk ik eerder niet mee en moet je mij overtuigen over het nut van bepaalde werkzaamheden etc...
Het is bij mij graag of niet. Heb je geen interesse in mijn punten die mijn werk efficiënter (voor mij betekent efficiënter ook leuker) en mag ik ze niet gaan toepassen dan ga ik op zoek naar iets anders...

Het klinkt toch echt alsof je beter voor jezelf kunt beginnen, dan mag je het precies op jouw manier doen.


Idd, als ZZP' er bij bedrijven aan de slag die bv tijdelijk iemand willen mee laten kijken of zaken efficiënter te doen. Hoef je niet al te lang bij een bedrijf te zitten en kun je doen wat je leuk vindt.

Want Fred, ook al denk je van niet. Je bent wel die brommende collega. Je werkt niet meer mee, gaat je onterecht ziek melden op de meest ongunstige momenten. Zij hebben daar niks aan maar jij net zo min. Het lost je probleem niet op en je wordt er niet vrolijker van. Ik kan me niet voorstellen dat jij de gezelligste collega bent op de werkvloer als ik lees hoe jij erin staat.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 22 Jul 2022 13:11

Re: Positieve mindset

Fred jij klaagt altijd alleen maar over alles en iedereen. Maar vervolgens doe je er niks aan. Zelfde met je relatie en kinderwens. Ga eens wat doen aan al die punten waar je over klaagt. Niemand anders gaat dit voor je oplossen. Alleen jij hebt de macht om het te veranderen.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 22 Jul 2022 13:14

Re: Positieve mindset

DronkenTaart schreef:
Sadie schreef:Het klinkt toch echt alsof je beter voor jezelf kunt beginnen, dan mag je het precies op jouw manier doen.


Idd, als ZZP' er bij bedrijven aan de slag die bv tijdelijk iemand willen mee laten kijken of zaken efficiënter te doen. Hoef je niet al te lang bij een bedrijf te zitten en kun je doen wat je leuk vindt.



Maar ook als ZZP-er willen niet alle bedrijven je adviezen in 1x klinkklaar overnemen. En wie gaat er in hemelsnaam zo'n negatieve brompot inhuren? Ik niet in elk geval. Doe mij maar die frisse vrolijke andere ZZP-er die inspireert.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 22 Jul 2022 13:16

Re: Positieve mindset

Misschien kan Fred wel die vrolijke zzp'er worden als blijkt dat dat 'm veel beter ligt, maar dan moet er wel een knop om.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 22 Jul 2022 13:26

Re: Positieve mindset

Je moet natuurlijk wel klanten kunnen vinden om bij te ZZP-en. De eerste periode komen klanten puur uit je eigen netwerk en iedereen kent hem nu als brompot.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 23 Jul 2022 08:21

Re: Positieve mindset

Lees nu dit topic pas en vind het eigenlijk wel grappig hoe Fred hier heel duidelijk is over hoe een positieve mindset dus níet is.

Ik had, voordat ik kinderen kreeg, een idioot positieve mindset. Die feedback kreeg ik ook vaak van vrienden en collega’s. Kon alles wel ombuigen naar iets positiefs en als dat niet kon, dan veranderde ik de situatie zo dat het wel kon.

Maar toen kreeg ik een knauw van een baby met issues, een stressvolle Phd en flink wat onrecht op het werk. Uiteindelijk maar paar jaar geduurd maar ik merk echt dat ik een stuk zuurder ben geworden (dus ik snap je heus Fred hoor). En dat vind ik helemaal niks. Ik ben altijd moe en hoor mezelf steeds klagen. En dat omzetten, waar ik zo’n ster in was, lukt me ook niet altijd, daar gaat nu opeens tijd overheen. Ik hou mezelf maar voor dat het prime jaren zijn en dat die mindset heus nog ergens in mijn persoonlijkheid zit.

Mijn man is overigens award winning positieve mindset, die doet gewoon niet aan negativiteit, druk maken om iets en is nooit boos. Op zich wel even handig nu ;) Vind het ook enorm belangrijk naar de kinderen toe, dus ben er erg blij mee, omdat ik het zelf niet altijd kan geven nu.
Afbeelding
Afbeelding
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 23 Jul 2022 10:22

Re: Positieve mindset

Fred begin ajb voor jezelf. Dan kun je volledig je eigen pad bewandelen. En als dat financieel nou niet kan, ga als een malle sparen zodat je een jaarinkomen achter de hand hebt en dan ontslag kan nemen.
En Fred. Zoek eens op Google op werk en hoogbegaafdheid. Ik durf te wedden dat jij je in die struggles herkent.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 23 Jul 2022 10:24

Re: Positieve mindset

<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 23 Jul 2022 10:26

Re: Positieve mindset

Marsy31 schreef:Lees nu dit topic pas en vind het eigenlijk wel grappig hoe Fred hier heel duidelijk is over hoe een positieve mindset dus níet is.

Ik had, voordat ik kinderen kreeg, een idioot positieve mindset. Die feedback kreeg ik ook vaak van vrienden en collega’s. Kon alles wel ombuigen naar iets positiefs en als dat niet kon, dan veranderde ik de situatie zo dat het wel kon.

Maar toen kreeg ik een knauw van een baby met issues, een stressvolle Phd en flink wat onrecht op het werk. Uiteindelijk maar paar jaar geduurd maar ik merk echt dat ik een stuk zuurder ben geworden (dus ik snap je heus Fred hoor). En dat vind ik helemaal niks. Ik ben altijd moe en hoor mezelf steeds klagen. En dat omzetten, waar ik zo’n ster in was, lukt me ook niet altijd, daar gaat nu opeens tijd overheen. Ik hou mezelf maar voor dat het prime jaren zijn en dat die mindset heus nog ergens in mijn persoonlijkheid zit.

Mijn man is overigens award winning positieve mindset, die doet gewoon niet aan negativiteit, druk maken om iets en is nooit boos. Op zich wel even handig nu ;) Vind het ook enorm belangrijk naar de kinderen toe, dus ben er erg blij mee, omdat ik het zelf niet altijd kan geven nu.


Lijkt me zo heerlijk als je dat van nature hebt! Ik heb dat dus niet, moet het altijd bewust ombuigen naar iets positiefs. Ik merk wel dat je het kunt leren maar van nature is het niet het eerste wat ik doe. Mijn man idem. Soms best lastig als ik het probeer om te buigen naar iets positiefs en hij het negatief blijft zien 😅
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 23 Jul 2022 18:38

Re: Positieve mindset

@ LaLou, ik heb de link gelezen en herken er heel veel in. Echter ik ben niet hoogbegaafd. Ten minste dat is nooit vastgesteld. Voor de rest klopt het vrijwel helemaal.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jul 2022 19:31

Re: Positieve mindset

Je zal de eerste niet zijn die dat niet achter zichzelf zoekt, Fred.
Let's discover the world together.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 23 Jul 2022 21:54

Re: Positieve mindset

Fred schreef:@ LaLou, ik heb de link gelezen en herken er heel veel in. Echter ik ben niet hoogbegaafd. Ten minste dat is nooit vastgesteld. Voor de rest klopt het vrijwel helemaal.


Wat is jouw idee over hoogbegaafdheid? Er zijn heeeel veel vooroordelen over hoogbegaafdheid namelijk. Lees er eens over.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers