Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Foto's van kinderen op Social Media?

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Jul 2022 14:06

Foto's van kinderen op Social Media?

Nav mommy influencers.

Ik ben zelf niet actief op sociale media en ik zou daar ook nooit wat over m'n kinderen op zetten als ik zelf wel actief zou zijn. Vind het niet erg als anderen een foto delen waar mijn kinderen toevallig op staan. Ik vind er ook weinig van dat anderen dat wel doen, dat is gewoon deze tijd. Ik weet dat veel mensen daar wel hun dagelijks leven met kinderen delen op sociale media.
Hoe denken jullie hierover?
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 08 Jul 2022 14:22

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Ik ben daar de laatste tijd best wel mee bezig. Ik heb alleen een priveaccount op instagram, maar postte mijn oudste al steeds meer van de zijkant en niet te vaak van voren. Hij heeft echt al een herkenbaar gezichtje. Onlangs heb ik alle herkenbare foto's eraf gehaald, omdat ik een post van Marketingvrouw had gezien met wat er allemaal mee kan gebeuren. Je kunt het nog terugkijken bij haar highlights. Mijn beweegredenen:

1. integriteit en identiteit van mijn kind is leidend, hij mag later zelf bepalen wel wat en niet online komt te staan
2. enge creeps op internet

Ik vind het trouwens wel lastig hoor, want ik ben zo trots en wil de foto's van mijn kinderen gewoon delen!! Maar het is natuurlijk niet leidend wat IK wil, maar wat ZIJ (zouden) willen. En ik dacht ook, wat kan er nu verkeerd gaan op mijn prive insta waar ik iedereen ken. Maar ja, hoe goed ken ik nou werkelijk iedereen en hoe weet ik wat anderen wel of niet doorsturen. Ik vind er trouwens zeker wel wat van als iemand mijn kind online zet zonder mijn toestemming. Dat vind ik echt not done. Ik heb 1 keer een foto gepost van mijn kind met een ander kind van de opvang en daar doe ik dan een sticker over. Maar ja, ik heb er geen controle over dus misschien staat mijn kind ook wel op andermans openbare instagram en dat ik dat niet weet. Dat probeer ik dan maar los te laten.

Oh en ik ben wel een beetje hypocriet want ik vind het dus super leuk om de kinderen van vriendinnen op social media te zien, vooral als ik ze zelf niet zo vaak zie. Dus ja, ben zeker geen heilige.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Jul 2022 14:28

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar ik let er nu al op dat ik niet foto's van Jan en Allemaal herkenbaar op social media plaats. Niet iedereen is er van gediend.
Mijn oudste zus zet altijd alleen maar onherkenbare foto's op social media. Dus een foto van de achterkant van de kinderen of alleen een deel van bijvoorbeeld een hand oid als ze daarmee wil laten zien.
Ik ben wel van mening dat jij als ouders je kinderen tegen social media kan beschermen totdat ze zelf hierover kunnen beslissen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 08 Jul 2022 14:52

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Ik ben dus best wel geschrokken van de stories van marketingvrouw en ook Loiskruidenier.

Zelf plaats ik mijn dochter niet op social media. Maar ze komt vast wel eens een keer ergens voorbij en daar wil ik niet te moeilijk over doen.
Mijn neefje stuurt zelfs geen foto’s van zijn zoon via whatsapp omdat Meta ze dan in bezit heeft. Dat vind ik zelf wat ver gaan. Maar ik zorg er wel voor dat ik geen foto’s met ontbloot bovenlijf stuur. Daar voel ik me dan weer niet ok bij.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1840

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 08 Jul 2022 14:55

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Wij hebben met elkaar afgesproken om ons kind niet op social media te zetten. We willen niet dat er profiel wordt opgebouwd rondom ons kind zonder dat hij/zij daar zelf voor heeft gekozen.

M’n vriend heeft sowieso geen social media en ik plaats maar weinig.
Mijn familie heeft geen social media, maar de familie van m’n vriend is wel redelijk actief. Daar willen we afspraken over maken met hen voor de geboorte.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 08 Jul 2022 15:08

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Ik heb wel social media, maar plaats mijn kinderen niet herkenbaar. Alleen van de achterkant.
Ook hun namen deel ik niet.

We delen wel foto's in WhatsApp en ook in de schoolapp staan herkenbare foto's. Maar daar kan in principe niet iedereen bij natuurlijk.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 08 Jul 2022 15:30

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Ik heb afgeschermde social media accounts maar daar plaats ik mn dochter gewoon op. Wel bedenk ik me voordat ik een foto plaats of ik het erg had gevonden als mn moeder vroeger zo’n foto van mij had gedeeld. En een foto plaats ik zeker niet wekelijks of zelfs maandelijks trouwens.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 08 Jul 2022 15:36

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Ik plaats zelden foto's van mijn kinderen op social media. Misschien 2-3 keer per jaar als ik dat al red. Maar ik ben sowieso niet erg actief op social media en heb ook geen instagram. Het is overigens ook mede gewoon omdat ik me niet kan voorstellen dat mensen op al die foto's zitten te wachten, ik zit namelijk ook niet op een constante stroom kinderfoto's van anderen te wachten. Ik stuur trouwens wel foto's via WhatsApp, dat vind ik toch anders voelen.
De opvang plaatst wel eens foto's op Facebook (afgeschermd) en daar heb ik geen moeite mee.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 08 Jul 2022 17:20

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Wij hebben ook de afspraak (ook met opa en oma) dat onze kinderen niet (herkenbaar) op Social media komen.
Zoals ik al zei in het influencers topic, mijn kinderen kunnen niet beslissen of ze dat willen dus tot die tijd gebeurd het niet.

Wanneer ze dat wel bewust en weloverwogen kunnen beslissen, weet ik niet zo goed. Misschien rond groep 8? Hoe denken jullie daarover?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Jul 2022 17:23

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Max schreef:Wij hebben met elkaar afgesproken om ons kind niet op social media te zetten. We willen niet dat er profiel wordt opgebouwd rondom ons kind zonder dat hij/zij daar zelf voor heeft gekozen.

M’n vriend heeft sowieso geen social media en ik plaats maar weinig.
Mijn familie heeft geen social media, maar de familie van m’n vriend is wel redelijk actief. Daar willen we afspraken over maken met hen voor de geboorte.


Precies dit geldt ook voor ons. Ik post ook weinig sowieso en bijna nooit iets over/van de kinderen, en als ik dat wel doe is het een silhouet van ze, of zie je ze van de achterkant of in de verte.

We hebben hier met mijn stiefmoeder en schoonouders ook over moeten praten en hen een paar keer moeten vragen een post van sm af te halen.

Bij de crèche en op de BSO mogen ze ook geen foto’s van de jongens plaatsen op hun social media. Daar gaan ze echt supergoed mee om, hoewel dat heel onhandig voor hen moet zijn, heel fijn! Dan staat er bijvoorbeeld een hele reeks foto’s van een middagje uit en dan zie je overal perfect van mijn jongens alleen een hand of een achterhoofd 👌🏼
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 08 Jul 2022 17:31

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Zora schreef:
Max schreef:Wij hebben met elkaar afgesproken om ons kind niet op social media te zetten. We willen niet dat er profiel wordt opgebouwd rondom ons kind zonder dat hij/zij daar zelf voor heeft gekozen.

M’n vriend heeft sowieso geen social media en ik plaats maar weinig.
Mijn familie heeft geen social media, maar de familie van m’n vriend is wel redelijk actief. Daar willen we afspraken over maken met hen voor de geboorte.


Precies dit geldt ook voor ons. Ik post ook weinig sowieso en bijna nooit iets over/van de kinderen, en als ik dat wel doe is het een silhouet van ze, of zie je ze van de achterkant of in de verte.

We hebben hier met mijn stiefmoeder en schoonouders ook over moeten praten en hen een paar keer moeten vragen een post van sm af te halen.

Bij de crèche en op de BSO mogen ze ook geen foto’s van de jongens plaatsen op hun social media. Daar gaan ze echt supergoed mee om, hoewel dat heel onhandig voor hen moet zijn, heel fijn! Dan staat er bijvoorbeeld een hele reeks foto’s van een middagje uit en dan zie je overal perfect van mijn jongens alleen een hand of een achterhoofd 👌🏼


Dit doen ze bij ons ook heel goed! Ik kijk weleens op de facebook van het kdv en ik zie mijn kind echt niet eens met het achterhoofd erop, al zou dat best mogen natuurlijk. Ik denk ook dat het heel onhandig is inderdaad haha.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 08 Jul 2022 18:01

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Wij plaatsen ook geen foto’s van ze op Social media. Mijn man heeft sowieso al zijn Social media er af gegooid en ik post zelf nooit meer iets, maar toen ik zwanger was van de oudste was dat nog wel aan de orde en hebben we het bijvoorbeeld ook besproken met mijn schoonouders.
School en bso plaatsen ook geen foto’s op Social media ( doen ze sowieso niet maar we hebben ook geen toestemming gegeven). Op Social schools worden wel foto’s gedeeld door de juffen en via whatsapp versturen we ook wel foto’s.

Ik heb in het verleden wel eens de vraag gehad of iemand een foto waar ze op stonden mocht posten, toen heb ik altijd aangegeven dat liever niet te hebben en dat was nooit een probleem. Ik heb ze weleens voorbij zien komen op foto’s van een speeltuin bijvoorbeeld, dat vind ik niet zo erg omdat ze qua naam ed daar niet aan gelinkt worden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 08 Jul 2022 18:29

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Ik deed het wel altijd maar ik ben ermee geminderd en wellicht stop ik er wel helemaal mee nav die stories van @marketingvrouw
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 820

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 08 Jul 2022 18:36

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Soleil schreef:Wanneer ze dat wel bewust en weloverwogen kunnen beslissen, weet ik niet zo goed. Misschien rond groep 8? Hoe denken jullie daarover?


Ja, ik denk ook ongeveer dan. 12 jaar is vaak ook een grens voor andere dingen waarover kinderen zelf mogen (mee)beslissen. Vaccinaties, ouders die gaan scheiden etc.
T (2008) en I (2013)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 08 Jul 2022 19:59

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Ik plaats wel foto’s van ze. Afgelopen weken heb ik gehalveerd wie mij volgen/wie ik volg, zodat de groep die het kan zien kleiner is. Ook voor mezelf wil ik minder zien qua informatiestroom.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Jul 2022 20:22

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Ik plaats geen foto’s van J op social media. Hij wordt in augustus 7 en er is misschien een handje vol foto’s van hem op internet te vinden. Eenmaal op internet blijft het altijd ergens zweven. Ik vind dat het niet aan mij is om te bepalen wat er van hem op internet komt. Pas als hij zelf kan bepalen wat hij er op wil dan komt het er op. Ex doet dit ook niet en opa’s en oma’s ook niet.
2015 💙
<<

Anoniem332

Bericht 08 Jul 2022 20:28

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Zo mijn mogelijk, heel af en toe een foto. Wel onherkenbaar.

Ik heb wel toestemming gegeven voor school en opvang. Lijkt mij niet leuk dat als de leerkracht foto’s maakt mijn kind een andere kant op moet kijken of een sticker over het hoofd krijgt
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 08 Jul 2022 23:55

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Ik ben ook geschrokken van de stories van marketingvrouw. Ondanks dat ik mijn profiel altijd op privé heb staan, ga ik toch stoppen met (herkenbaar) delen. Ik had totaal niet nagedacht dat ik gehackt kan worden en iemand dan dus bij al mijn geplaatste foto’s kan.

Ik had laatst al een opruimactie door m’n volgers gedaan. Ik heb nu ook herkenbare foto’s verwijderd. Zie alleen dat m’n archief bomvol staat aan oude stories en die kan ik zo te zien alleen per stuk verwijderen dus ben nog wel even bezig 😅.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Jul 2022 00:20

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Mijn broertje post bewust niets van zijn kind op Facebook. Ook zijn vriendin doet dat niet.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 09 Jul 2022 01:33

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Ik ben me er bewust van, dat is beetje de graadmeter over wat we posten en wat niet. We wonen natuurlijk ver weg, mensen volgen ons graag. Meestal rond de verjaardag komt er een update. Facebook en instagram zitten dicht maar we doen wel de jaarfilmpjes van de kinderen en reisverslagen online op YouTube en die zijn open. Ik zet mezelf in de schoenen van mijn kind en denk dat ze dat ok zullen vinden. Gevaarlijk gebied want dat kan ik niet weten, maar we zijn wel beetje nomaden familie, plus zoon is ‘model’ dus zijn foto’s komen sowieso online. Dit bespreken we overigens wel met hem. En geen naakt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 09 Jul 2022 06:41

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Ik las eens wie je een plezier doet met foto's online zetten. Dat dat een hoop mensen kunnen zijn, maar niet het kind zelf. De oudste zette ik nog weleens online als baby, maar eigenlijk ben ik dat steeds minder gaan doen.

Ik zwicht nog weleens, dat wel. In een story bij een klein groepje. Bijna altijd van de achterkant of onherkenbaar, maar heel soms wil ik ook gewoon even laten zien wat voor leuke kinderen ik heb. Da's 2-3 keer per jaar ofzo.

Ik ben wel actief op social media, maar vooral voor mijn hobby. Ik naai veel en zoek op hashtags van naaipatronen naar inspiratie en hoe dingen staan. Ik vind het dan leuk om ook een bijdrage te leveren aan zo'n "archief", dus daar post ik vooral over. Maak ook veel voor de kinderen, maar meestal hebben ze het dus niet aan op de foto's.
<<

Anoniem327

Bericht 09 Jul 2022 08:20

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Wij doen allebei niks met social media en plaatsen dus ook niks van onze kinderen en niet van onszelf. Wat mij betreft mag de manier waarop influencers geld verdienen met hun kind strafbaar gesteld worden.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Jul 2022 08:25

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Nee wij plaatsen geen foto's op social media. De mensen die ons kennen weten wel hoe onze kinderen eruit zien 😁. Via WhatsApp stuur ik wel foto's.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Jul 2022 08:38

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Ik plaats op mijn privé insta wel foto’s van de kinderen. Ik dacht altijd dat dat weinig kwaad kon, maar de stories van Marketingvrouw hebben me daarover wel aan het denken gezet. Ik plaatste al niet dagelijks of wekelijks iets, maar denk dat ik daar nog meer in ga schrappen.

♥♥
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jul 2022 09:13

Re: Foto's van kinderen op Social Media?

Ik vind het bijzonder om te lezen dat de stories van Marketingvrouw nu pas zoveel ogen heeft geopend. Ik ben hier tijdens de zwangerschap van de oudste al heel erg mee bezig geweest en besproken thuis. Wij hebben daarin echt regels gemaakt toen en uitgebreid over nagedacht. Ik vind het dus best naïef van veel hier, die nu pas de 'gevaren' zien.

Maar social media is ook onderdeel van mijn werk. Dus wellicht was/ben ik gewoon beter geïnformeerd hierover.

Verder vind ik het nog steeds lastig.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers