Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 07 Jul 2022 08:19

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Ik denk dat geluk een grote rol speelt. Geluk dat je lichaam op dat moment precies in balans is, dat alle factoren OK zijn en dat dat bij de man ook zo is. Helaas is dat niet te toetsen wanneer dat precies zo is.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1101

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 07 Jul 2022 08:20

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Mooi dat het topic gemeld is maar ik denk dat er niks mee gebeurt.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 07 Jul 2022 08:20

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

LaLou schreef:Ik denk dat geluk een grote rol speelt. Geluk dat je lichaam op dat moment precies in balans is, dat alle factoren OK zijn en dat dat bij de man ook zo is. Helaas is dat niet te toetsen wanneer dat precies zo is.


Mooi verwoord.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Jul 2022 08:22

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Als dit topic escaleert is er eindelijk bewijs voor haar pestgedrag en moeten de burgemeester wel ingrijpen en een ban geven toch?

Ik heb mijn eileiders laten schoonspoelen, dit moest voor een onderzoek maar ik had al eens gelezen dat veel vrouwen de ronde hierna zwanger raakten en tot mijn grote verbazing was ik dat ook. Daarnaast minimaal 3 maanden geen alcohol gedronken (beide niet). Mijn beste vriendin bereidt zich voor op haar IVF elke keer door een bepaald dieet te volgen (was het nou KETO?) en ze sport heel veel om haar lichaam voor te bereiden. En ook geen alcohol en suiker. Daarnaast heb ik geprobeerd om het middelste van de ananas te eten (ja serieus) en ook acupuntuur heb ik gehad tijdens proberen en tijdens zwangerschap. En ovulatietesten, man wat heb ik daar veel geld aan uitgegeven ook.
Afbeelding
Afbeelding
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 07 Jul 2022 08:32

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Om toch ook nog een serieuze reactie te plaatsen: er talloze redenen waarom zwanger worden mogelijk niet of niet snel lukt. Een deel daarvan valt inderdaad goed te beïnvloeden met een aantal van de tips die in dit topic langs gekomen zijn. Dan blijft er nog een grote groep redenen over waar je zelf weinig tot geen directe invloed op kunt uitoefenen, en die de kans op zwanger worden veel ernstiger verkleinen dan bijvoorbeeld ongezond eten of alcohol drinken.

En dan kom je zoals velen hier in een medisch traject terecht. Dat dat kan is echt, echt fantastisch. Maar dat doet niets af aan de heftigheid ervan. De praktische opofferingen die je er voor moet doen, de impact op je lichaam, en vooral de onzekerheid en emoties zijn enorm heftig. En dat zonder enige garantie dat het vervolgens wel lukt.

Verder is vrijwel iedereen op dit forum al lange tijd moeder, bewust kinderloos, ongewenst kinderloos, of al lange tijd bezig met een medisch traject om zwanger te worden - met bovenstaande impact. Daarmee zijn de basale tips hier vijf tot tien jaar te laat voor de bezoekers hier. We zullen er ook geen nieuwe forummers mee aantrekken, dus heeft het geen enkele relevantie.

Verwijderd zal ie vast ook niet worden, dus dan kunnen we hem maar het beste zo snel mogelijk weg laten zakken door niet meer te reageren.
Laatst gewijzigd door ellibre op 07 Jul 2022 08:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem327

Bericht 07 Jul 2022 08:38

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Een vriendin van mij heeft haar eitjes ingevroren toen ze 30 was, omdat ze wist dat ze voorlopig niet zwanger zou raken (ze heeft geen partner waarmee ze dat wil), dat is ook een mogelijkheid om je kansen te beïnvloeden.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 07 Jul 2022 08:43

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Jammer dat een gesprek met jou niet mogelijk is en je vooral jezelf graag hoort praten. Ik heb op je gereageerd en had het niet meer dan normaal gevonden als je dáár dan ook weer op gereageerd had. Dat je zelf ook tot inzichten komt.

Maar dat je zelfs dít onderwerp aan grijpt om mensen op hun plek proberen te zetten, zout in wonden proberen te smeren, vind ik erg. Dit geeft 100% aan hoe de persoon achter het account ‘Sadie’ in elkaar steekt. Ziek, meedogenloos en zonder welke vorm van empathie dan ook. Ik hoop dat je hier therapie voor hebt.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 07 Jul 2022 08:44

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

De eerste keer niks bijzonders gedaan en na een maand of 3/4 zwanger. De tweede keer heeft het bijna 1,5 jaar geduurd inclusief twee (vroege) miskramen. Toen van alles gedaan van ovulatietesten tot op het eten letten etc. En uiteindelijk naar de gynaecoloog geweest en toen spontaan zwanger.

Tussen de eerste zwangerschap en de tweede zat geen verschil qua partner, gewicht etc. Het is voor mij alleen maar duidelijker geworden dat je er zelf echt weinig invloed op hebt.

Want als iemand hier dé tip zou hebben was iedereen die dat wilde wel in verwachting. Om over zo’n gevoelig onderwerp een topic te openen terwijl je zelf niet zwanger wil worden vind ik erg ondoordacht.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Anoniem327

Bericht 07 Jul 2022 08:49

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Het is een maatschappelijk probleem dat steeds groter wordt, Maple. Inmiddels heeft 1 op de 6 stellen moeite met zwanger worden, maar de voorspelling is dat dit in de toekomst 1 op de 3 wordt, dat gaat om gigantische aantallen mensen die hiermee te maken krijgen.

Ik snsp dat je alles op jezelf betrekt, maar dit topic gaat om de grote tendens.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Jul 2022 08:53

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Misschien is het nu enkel bekender en minder een taboe.

Daarbij; je openingsvraag gaat om dingen die mensen doen om zwanger te worden. Niet om een maatschappelijk probleem omtrent vruchtbaarheidsmoeilijkheden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jul 2022 08:54

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Sadie schreef:
Ik snsp dat je alles op jezelf betrekt, maar dit topic gaat om de grote tendens.


Ach hou toch je klep, Sadie de sadist.

We zijn hier voor elkaar in voor- en tegenspoed maar jij bent een stortvloed aan ellende.

En ja geef me maar een ban als dit over de grens is. I don't care. Ik geef om forummers als Maple en het kan me niet schelen maar van mensen die me aan het hart gaan, blijf je af.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 07 Jul 2022 09:05

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Seks
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 07 Jul 2022 09:05

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Sadie schreef:Het is een maatschappelijk probleem dat steeds groter wordt, Maple. Inmiddels heeft 1 op de 6 stellen moeite met zwanger worden, maar de voorspelling is dat dit in de toekomst 1 op de 3 wordt, dat gaat om gigantische aantallen mensen die hiermee te maken krijgen.

Ik snsp dat je alles op jezelf betrekt, maar dit topic gaat om de grote tendens.


Dan nog is het zout in de wonden smeren. En wat Ellibre zegt: niet heel zinvol op dit forum. De gemiddelde leeftijd ligt hier halverwege/eind 30, van het merendeel is de kinderwens vervuld en voltooid. Er komt weinig nieuwe aanwas en dus ook weinig vrouwen met nog een onvervulde kinderwens. Als dit topic níét bedoeld is om te stoken maar echt als topic vol tips voor die doelgroep, ben je wel rijkelijk laat en kun je deze discussie beter op een ander forum voeren, met een jongere doelgroep. Maar toch kies je ervoor om je topic hier te openen, en wel heel toevallig na iets wat ik zelf gisteren geplaatst heb. Daar refereer je ook aan. Sterker nog: nog voordat je met bovenstaande post over de cijfertjes komt, zei je nog dat dát de reden voor openen van dit topic was. Je bent weer recht aan het lullen wat krom is, je verzint allerlei leuke excuses als ‘doel’ van dit topic, maar het enige doel wat je hebt, is kwetsen. Dat is de rode draad van jouw aanwezigheid op het forum. Nooit is er oprechte interesse van jouw kant. Nooit een goh, hoe gaat het nou echt met je? Of een wat fijn, of wat kut dat dit of dat gebeurd is. Altijd moet er een waardeoordeel aan hangen bij jou. Ik kan je oprecht zeggen dat jouw woorden in dit topic, nu, op dit moment, bij mij echt ontzettend verkeerd vallen. Kun je nog zoveel mooie excuses verzinnen over de redenen achter je topics, maar zolang je alleen kunt discussiëren en geen echte gesprekken kunt voeren, er geen oprechte interesse en empathie is, geloof ik daar helemaal niets van. Ik ga je ook niet onder de vijandknop zetten omdat ik blijkbaar ook één van de personen ben op wie je graag even los gaat. Ik hoop dat de burgemeesters ooit tot de conclusie komen dat er niks anders op zit dan jou een ban te geven.
Laatst gewijzigd door Anoniem329 op 07 Jul 2022 09:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1101

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 07 Jul 2022 09:09

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Er had al veel langer ingegrepen moeten worden, daarom denk ik dat dat niet gaat gebeuren. Dit topic is bedoelt om te pesten, wie weet wat ze er straks allemaal bij gaat halen. En ik vind het ver, ver onder de gordel. Laat je niet gek maken Maple!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 07 Jul 2022 09:11

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Een sterke reactie Maple en knap dat je er (ogenschijnlijk) zo rustig onder blijft.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 07 Jul 2022 09:13

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Jammer dat dit topic zo negatief wordt opgepakt. Ik dacht dat het een goede kans was om elkaar tips te geven, omdat hier zoveel kennis aanwezig is van vrouwen die al zwanger zijn geraakt en er genoeg vrouwen zijn die nog een kindje willen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Jul 2022 09:23

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Sadie schreef:Jammer dat dit topic zo negatief wordt opgepakt. Ik dacht dat het een goede kans was om elkaar tips te geven, omdat hier zoveel kennis aanwezig is van vrouwen die al zwanger zijn geraakt en er genoeg vrouwen zijn die nog een kindje willen.


Ja, maar die vrouwen die die wens nog hebben, kunnen dat zelf wel vragen, daar hebben ze jou (iemand die schijnbaar al een gezin heeft) niet voor nodig en je hebt het zelf ook niet nodig.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 07 Jul 2022 09:23

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Tom schreef:Een sterke reactie Maple en knap dat je er (ogenschijnlijk) zo rustig onder blijft.

Eerlijk is eerlijk, ben ik niet hoor. Ik zou zó veel willen zeggen, ben echt verdrietig. Door de hele omstandigheden en dit topic is de druppel. Maar probeer op m’n handen te zitten, bepaalde reacties echt in te slikken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 07 Jul 2022 09:25

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Maple schreef:
Tom schreef:Een sterke reactie Maple en knap dat je er (ogenschijnlijk) zo rustig onder blijft.

Eerlijk is eerlijk, ben ik niet hoor. Ik zou zó veel willen zeggen, ben echt verdrietig. Door de hele omstandigheden en dit topic is de druppel. Maar probeer op m’n handen te zitten, bepaalde reacties echt in te slikken.

Snap ik helemaal (denk ik, ik heb nooit in jullie situatie gezeten). Je woorden blijven in ieder geval beheerst. Weet dat er genoeg aan je denken en achter je staan.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Jul 2022 09:27

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Eens, dit hele forum staat achter jou Maple (en natuurlijk de anderen).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 07 Jul 2022 09:34

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Ik zou het geluk dat ik heb gehad (met 36 en met 38 vrijwel meteen zwanger, zonder problemen) zo doorgeven aan de dames waarbij het allemaal niet zo makkelijk gaat 😘
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem330

Bericht 07 Jul 2022 09:36

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Sadie schreef:Jammer dat dit topic zo negatief wordt opgepakt. Ik dacht dat het een goede kans was om elkaar tips te geven, omdat hier zoveel kennis aanwezig is van vrouwen die al zwanger zijn geraakt en er genoeg vrouwen zijn die nog een kindje willen.

Ik zie dat je na gisteravond nog een niveau gedaald bent.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 07 Jul 2022 09:40

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Vruchtbaarheid is zoiets ongrijpbaars. Ik ben bij de eerste na ongeveer een jaar zwanger geraakt. Bij een 2e zijn we met ivf pgd bezig geweest en werd ik na 3 pogingen niet zwanger. Toen toch zelf geprobeerd en die maand na de 3e ivf poging was ik zwanger. Bij mijn jongste kind was het een cadeautje (we waren er niet bewust mee bezig). En dat allemaal in 1 lijf. Maar wel op verschillende periodes in mijn leven met verschillende situaties in gezondheid dus tja...
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 07 Jul 2022 09:42

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

Maple, sluit dit topic af als het je teveel raakt. Sadie is er op uit om te zuigen. Dat weet je, dus zorg voor jezelf.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 07 Jul 2022 09:50

Re: Wat hebben jullie gedaan om snel zwanger te raken?

LaLou schreef:Maple, sluit dit topic af als het je teveel raakt. Sadie is er op uit om te zuigen. Dat weet je, dus zorg voor jezelf.

Dat probeer ik idd te doen. Maar ik vind het bizar dat ík een stap terug moet doen om zo mezelf in bescherming te nemen, terwijl mevrouw gewoon nog altijd haar podium heeft om door te gaan met kwetsen, stoken en oordelen. Ik hoop echt dat daar ooit eens op ingegrepen gaat worden, want dat is gewoon van de zotte.

Tom en Marsy, van jullie reacties moest ik even heel hard huilen ❤️
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers