Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De kracht van edelstenen

<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 06 Jul 2022 20:43

De kracht van edelstenen

Geloven jullie daarin? Dragen jullie zelf edelstenen? Wat is een betrouwbare webshop daarin?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Jul 2022 20:54

Re: De kracht van edelstenen

Ik weet niet of ik er écht in geloof, maar het idee spreekt me wel aan. Heb vorig jaar een mooie ring met groene steen gekocht, ben alleen even kwijt welke edelsteen het ook alweer is. Heb toen wel eerst naar de betekenis gekeken en die paste echt bij mij. En onlangs heb ik een ketting met maansteen gekocht, die helpt o.a. bij slapeloosheid, dus dat is ook wel wat voor mij.

De ketting is trouwens gewoon van Lucardi en de ring van Wiezewasjes. Deze laatste winkel kan ik je zeker aanraden, leuk spul hebben ze daar! Ze hebben een webshop, maar ook winkels in Den Haag en Utrecht.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Jul 2022 20:59

Re: De kracht van edelstenen

Ik lees trouwens dat de maansteen ook de vruchtbaarheid zou bevorderen, dus wellicht is dit wel een mooie steen voor jou ook, Maple. Baat het niet, dan schaadt het niet.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Jul 2022 20:59

Re: De kracht van edelstenen

Ik vind sommige edelstenen heel mooi maar geloof totaal niet in een bepaalde kracht erin.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 06 Jul 2022 21:03

Re: De kracht van edelstenen

Bliss schreef:Ik lees trouwens dat de maansteen ook de vruchtbaarheid zou bevorderen, dus wellicht is dit wel een mooie steen voor jou ook, Maple. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Haha ja daarom dit topic :angel:
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 06 Jul 2022 21:15

Re: De kracht van edelstenen

Ik geloofde er niet echt in. Tot een paar maanden geleden. Ik was bij een masseuse en ze legde een steen in mijn handen. Dat voelde eigenlijk meteen niet goed, maar ik heb er niets van gezegd. Vanaf dat moment had ik ook het gevoel alsof ik tot mijn knieën in de modder liep. Haar de volgende dag maar gebeld omdat het niet beter werd en toen vertelde ze dat de steen was om goed te aarden. Dat was dus niet echt nodig bij mij haha. De dag erna wilde ze de steen weer gebruiken maar toen zag ze dat hij in twee stukken lag.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1034

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 06 Jul 2022 21:16

Re: De kracht van edelstenen

Nee, ik geloof er niet in dat edelstenen krachten hebben. Ik vind sommige soorten wel mooi, die draag ik dan wel eens als sieraad.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 06 Jul 2022 21:18

Re: De kracht van edelstenen

Oh wat bizar Bisq!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Jul 2022 21:21

Re: De kracht van edelstenen

Ik geloof er niet in, maar het placebo effect is ook een effect en als het kracht geeft of net die boost die je nodig hebt vind ik dat een heel mooi effect.
2015 💙
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 06 Jul 2022 21:26

Re: De kracht van edelstenen

Echt geloven in krachten van edelstenen vind ik lastig, ik kan het me zo moeilijk voorstellen. Ik draag soms wel edelstenen, maar dan met name omdat ik het mooi vind. Zo heb ik een barnsteen ketting, armband en oorbellen. En diverse hangers van edelsteen voor aan een ketting. Mocht het stiekem toch iets doen qua kracht is het mooi meegenomen, maar dus niet de reden dat ik het draag. Ik weet van de meeste stenen die ik heb ook niet welke kracht erbij zou horen.

Afhankelijk van de kracht die bij een steen zou horen zou ik zelf wel denken 'baat het niet dan schaadt het niet'.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 06 Jul 2022 21:29

Re: De kracht van edelstenen

Maple schreef:Oh wat bizar Bisq!


Vond ik ook. Placebo effect kon het ook niet zijn want ik wist niet eens wat ze in mijn hand gelegd had, dat wist ik de dag erna pas toen ik nog steeds klachten ervan had.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 06 Jul 2022 21:48

Re: De kracht van edelstenen

Ik weet niet of ik er in geloof, maar vind ze wel heel mooi. Heb zelf in elk geval nooit ervaren dat zo’n steen een effect op mij had.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 06 Jul 2022 22:24

Re: De kracht van edelstenen

Oh ik zag ergens anders alweer dat je ze zou moeten krijgen, en niet kopen voor jezelf, dan zou de werking beter zijn. Ik weet niet zo goed of ik daar dan weer in geloof. Ik zag in elk geval wel een mama to be edelsteensetje die ik onder m'n kussen zou kunnen leggen ofzo, het telt vast niet als ik mijn vriend die laat bestellen :angel:

En ik vind het super zweverig klinken maar ik wil bijna alles aangrijpen wat ook maar mógelijk de kansen vergroot.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Jul 2022 06:21

Re: De kracht van edelstenen

Off topic, maar een vriendin van mij die in eenzelfde situatie zat, zweert dat homeopathie het verschil heeft uitgemaakt. Wellicht ook het onderzoeken waard.
<<

Anoniem327

Bericht 07 Jul 2022 06:28

Re: De kracht van edelstenen

Het gaat vooral om ontspanning denk ik. Veel mensen die ik ken zijn zwanger geraakt na een periode van meer rust. Niet alleen bij de vrouw, de man is daarin even belangrijk.

Dat wordt nogal eens vergeten heb ik het idee. Dan doet de vrouw er van alles voor, terwijl de man op dezelfde weg verder gaat.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 07 Jul 2022 07:15

Re: De kracht van edelstenen

Tabbie, ik ga sowieso acupunctuur doen.

Sadie, zoals je waarschijnlijk weet zitten wij in de medische molen. Rust en ontspanning zijn in deze situatie dus wel een heel ander verhaal. Ik probeer zo nuchter mogelijk te blijven, maar dit is een enorme achtbaan waarbij je ook nog eens maar 3 pogingen vergoed krijgt. Voor mijn gevoel is het alles of helemaal niets, lege handen. Daarom zou ik álles onder het mom van ‘baat het niet, dan schaadt het vast ook niet’ aan willen pakken. En ik kop hem er zelf ook alvast in: mijn vriend heeft dezelfde wens als ik en mijn vriend staat er net zo in als ik. We zijn onder behandeling van een arts en ook hij heeft adviezen gekregen om de kwaliteit zo optimaal mogelijk te krijgen. Wees maar niet bang dag ik de enige ben die aanpassingen doet voor onze kinderwens want dat is dus echt niet zo.

Ik weet ook niet zo goed wat ik van je andere topic moet denken. Voelt alsof je weer zin hebt om lekker te porren en stoken nav wat ik hier schrijf. Zegt meer over de persoon die jij bent, dan over mij.
Maar wat ik nu wel kan zeggen: Aan jou het verzoek, als je eventuele vragen en oordelen hebt, om deze in je eigen topic te plaatsen. Ik bedoel, als je er dan toch eentje geopend hebt, kies ik ervoor om ze hier verder niet meer te beantwoorden. Zodat je mijn topic in elk geval niet gaat overrulen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 07 Jul 2022 07:36

Re: De kracht van edelstenen

Heb je de rel gevolgd rondom Annic ten Duis, met mamaworden.nl? Pas op dat je niet in die sferen beland en je dingen laat aansmeren. Dat geld kan je beter gebruiken voor een vierde poging, mocht dat nodig zijn (hopelijk niet!).
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 07 Jul 2022 07:38

Re: De kracht van edelstenen

Zegt me even niets, kun je hem toelichten?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 07 Jul 2022 07:41

Re: De kracht van edelstenen

https://www.flair.nl/health/influencer- ... opt-onzin/
Ze is na deze rel volledig van de aardbodem verdwenen..
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 07 Jul 2022 07:46

Re: De kracht van edelstenen

Ah oké, ja daar had ik wel iets van mee gekregen. Maar ik blijf nog altijd bij vast het niet, dan schaadt het vast ook niet, ook niet in de portemonnee want zo’n setje kost een paar tientjes.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jul 2022 07:49

Re: De kracht van edelstenen

Een edelsteen zou ik nog wel durven proberen hoor Maple. Gaan lopen klooien met dingen als voedingstoffen en supplementen enz zou ik voor waken. Je wilt dat echt niet verstoren.

Weet je wat ik ook denk: als je wel zwanger wordt door middel (nou ja niet door middel van persé natuurlijk maar terwijl je het draagt) van een edelsteen die je aan een kettinkje draagt bijv, dan gaat dat ook als een bijzonder sieraad voelen. Dat zou nog wel dierbaar kunnen zijn ook.
Alleen als het helaas niet lukt voelt het misschien rot het daarna nog te dragen maar dan kan je 't altijd nog weg doen.
Let's discover the world together.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 07 Jul 2022 08:53

Re: De kracht van edelstenen

Ik geloof er niet in, maar als je denkt dat het jou kan helpen (echt of placebo-effect) dan lijkt me het wel mooi om dat te doen.

Mocht je vragen hebben over dingen die wel of niet kunnen werken, kun je dit altijd met je arts bespreken. Ik heb bijvoorbeeld gevraagd of het zou helpen om weer vlees te gaan eten (ik at toen vegetarisch), maar dat was volgens mijn artsen absoluut niet nodig. Hetzelfde met minder sporten voor mijn vriend (hij sport 6 keer per week intensief) of minder alcohol drinken (af en toe een gezellige avond in het weekend met een paar wijntjes). Volgens de artsen maakte dit allemaal geen verschil en kon ik daar gewoon mee doorgaan. Misschien is dit in jullie situatie anders, maar als je het bespreekbaar maakt met de arts kan dat misschien helpen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Jul 2022 08:54

Re: De kracht van edelstenen

Dat is altijd een goed plan om te bespreken met bv je gyen. Ik bleek oa een schildklierafwijking te hebben. Dat heeft ook invloed om de kans van slagen. Wist ik daardoor helemaal niet.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1111

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 07 Jul 2022 09:06

Re: De kracht van edelstenen

Ik geloof wel in de energie van edelstenen maar ook in positieve energie rondom jezelf.
En natuurlijk is er geen garantie dat je zwanger raakt als je positief denkt of edelstenen draagt maar ik geloof wel echt in de kracht van positief denken. Dus probeer positief te blijven, hoe moeilijk dat ook is.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 07 Jul 2022 10:36

Re: De kracht van edelstenen

Het zou zo fijn zijn als er iets is wat zeker helpt. Alleen werkt het helaas niet altijd zo. Met jou advies Kira over positief blijven, heb ik ook wat moeite. Alsof het je eigen schuld is dat het niet is gelukt. Ik snap dat je dat niet bedoeld en hoop houden en positief blijven hebben zeker positieve invloed op je gezondheid, maar het is geen garantie.

Maple veel succes met uitvinden wat je extra wilt doen, maar bespreek het ook zeker met de arts of iemand anders van het fertiliteitsteam. Er wordt veel geld verdiend aan vrouwen zoals wij. Het zou zonde zijn als je je daar helemaal in verliest. Maar ook inderdaad baat het niet, schaad het niet. Zelf ben ik nu ook acupunctuur aan het overwegen. Wordt je in ieder geval ontspannen van schijnt.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers