Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik ben mijn man Be(a)u

<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 05 Jul 2022 21:46

Ik ben mijn man Be(a)u

Mijn ouders ook. Maar nu?

Ik voel me ondergewaardeerd, niet gerespecteerd en kut.

Ik kan wel voorbeelden noemen, maar dat heeft geen enkele zin. Ik ben hem gewoon zat. En zijn naarste droom komt uit.

Ik heb alleen niets meer...
Laatst gewijzigd door Mia op 06 Jul 2022 16:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 05 Jul 2022 21:49

Re: Ik ben mijn man zat.

Oké, ik wil niet zomaar weg klikken maar weet niet zo goed te reageren.

Weet hij dit? Praat je met hem erover, of kan dat niet, of durf je dat niet?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 05 Jul 2022 21:52

Re: Ik ben mijn man zat.

Eerder zei je dat het toch juist zo goed gaat tussen jullie? Vind het een beetje een raarberichtje, klinkt alsof je hem momenteel zat bent en impulsief bedenkt dat het dan maar klaar is.
Weet hij dat je dit gevoel hebt?
Laatst gewijzigd door Kira op 05 Jul 2022 22:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jul 2022 21:54

Re: Ik ben mijn man zat.

Als ik het zo lees denk ik eerder dat het niet goed met jou zelf gaat dan echt iets tussen jullie. Klopt dat? Zeker omdat je ook zegt dat je je ouders ook zat bent. (of zijn je ouders hém ook zat? Dat begreep ik even niet zo).
Hoe dan ook, klinkt rot. Ik hoop dat je er met hem over kunt praten hoe het echt gaat.
Let's discover the world together.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 05 Jul 2022 22:02

Re: Ik ben mijn man zat.

Rotwijf, Marin. 😂 waar zolang forummen goed voor kan zijn. 😅 (met andere woorden, bedankt voor je scherpzinnigheid)

Het loopt gewoon allemaal niet. Maar je hebt me nu ook naar het hier en nu gezet. Waarvoor dank.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jul 2022 22:08

Re: Ik ben mijn man zat.

Adem in, adem uit Beau. Helpt vaak al iets. Of schrijf het even lekker van je af. Loop een rondje met de hond, zet een kopje thee voor jezelf!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Jul 2022 22:09

Re: Ik ben mijn man zat.

Klinkt eerder alsof het met jou niet zo goed gaat, wanneer je dit hier zo neer plempt. Het is ook wel erg tegenstrijdig met al je andere berichten waarin je altijd zo lyrisch bent over jullie relatie. Ik hoop voor je dat jullie er samen uitkomen en je kunt hier natuurlijk altijd terecht voor advies enzo. Probeer hoofdzaken en bijzaken dan wel even van elkaar te ontschieten, om het allemaal wat begrijpelijk te houden 😉.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem327

Bericht 05 Jul 2022 22:18

Re: Ik ben mijn man zat.

Deze zag ik al een beetje aankomen en is in lijn met je andere berichten, al ontkende je het toen zelf nog. Hij maakt geen tijd voor je, is alleen maar bezig met andere dingen, jij bungelt ergens onderaan zijn prioriteitenlijstje.

Tijd voor een goed gesprek......



........ als hij een keer tijd heeft?
<<

Anoniem327

Bericht 05 Jul 2022 22:21

Re: Ik ben mijn man zat.

Beau schreef:Rotwijf, Marin. 😂 waar zolang forummen goed voor kan zijn. 😅 (met andere woorden, bedankt voor je scherpzinnigheid)

Het loopt gewoon allemaal niet. Maar je hebt me nu ook naar het hier en nu gezet. Waarvoor dank.


Wel fijn dat Marin en ook Lady jou goed genoeg kennen om aan te voelen wat er speelt. Sterkte Beau! Ik hoop dat je eruit komt.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 05 Jul 2022 22:47

Re: Ik ben mijn man zat.

Wat zegt hij zelf als je met hem het gesprek aangaat?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Jul 2022 07:10

Re: Ik ben mijn man zat.

Knuffel voor jou beau
<<

ChiQ

Bericht 06 Jul 2022 07:32

Re: Ik ben mijn man zat.

Wat naar Beau. Sterkte, je voelt je denk ik gewoon niet gelukkig waardoor je aan het overcompenseren bent over je man op het forum. Wees jezelf na al die jaren forummen kent iedereen elkaars gekkigheid etc wel.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Jul 2022 07:50

Re: Ik ben mijn man zat.

ChiQ schreef:Wat naar Beau. Sterkte, je voelt je denk ik gewoon niet gelukkig waardoor je aan het overcompenseren bent over je man op het forum. Wees jezelf na al die jaren forummen kent iedereen elkaars gekkigheid etc wel.

Mooi gesproken 💛.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem327

Bericht 06 Jul 2022 09:05

Re: Ik ben mijn man zat.

ChiQ schreef:Wat naar Beau. Sterkte, je voelt je denk ik gewoon niet gelukkig waardoor je aan het overcompenseren bent over je man op het forum. Wees jezelf na al die jaren forummen kent iedereen elkaars gekkigheid etc wel.

Of ze is haar man gewoon zat, dat kan en mag. Je hoeft niet bij elkaar te blijven. Als iemand je al jarenlang verwaarloost, dan mag het ook een keer klaar zijn.
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 06 Jul 2022 09:11

Re: Ik ben mijn man zat.

Dat mag zeker, Sadie. Maar normaal gesproken waardeert Beau haar man juist wel heel erg en lees ik juist in heel veel post dat ze ook echt blij met hem in. Daardoor lijkt het meer alsof dit gevoel meer een momentopname is waarbij een goed gesprek waarschijnlijk de lucht prima kan klaren.

Beau, ik hoop dat je een goed gesprek kan hebben met je man hierover en je dit gevoel snel van je af kan schudden. knuffel voor jou.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 06 Jul 2022 09:14

Re: Ik ben mijn man zat.

Sadie schreef:
ChiQ schreef:Wat naar Beau. Sterkte, je voelt je denk ik gewoon niet gelukkig waardoor je aan het overcompenseren bent over je man op het forum. Wees jezelf na al die jaren forummen kent iedereen elkaars gekkigheid etc wel.

Of ze is haar man gewoon zat, dat kan en mag. Je hoeft niet bij elkaar te blijven. Als iemand je al jarenlang verwaarloost, dan mag het ook een keer klaar zijn.


Dat mag absoluut maar ik denk wel dat het goed is over dat soort grote beslissingen wat langer na te denken en zeker als je zelf emotioneel alle kanten op gaat daar geen impuslieve beslissingen over te nemen, maar even te wachten tot een moment dat je je beter en kalmer voelt en te kijken hoe je erin staat zonder dat je overweldigd bent door allerlei emoties die wellicht niet per se met je relatie te maken hebben.

@beau: wat rot om te horen dat je zo worstelt met die gevoelens, je niet gezien en gewaardeerd voelen is echt heel pijnlijk. Ik denk dat het belangrijk is om te onderzoeken of het echt zo is dat je niet gewaardeerd wordt en als dat het geval is, dan moet je dat met desbetreffende mensen bespreken en ook onderzoeken wat je dan graag zou willen zien. Maar ergens, vermoed ik dat het wellicht nog meer te maken heeft met dat zij je wel waarderen maar jij dat niet voelt of niet kunnen binnenlaten of (even cru gezegd) dat het wellicht een beetje een bodemloze put is, omdat je jezelf niet waardeert. Als dathet geval is zou ik daarmee aan de slag proberen te gaan, als het kan met professionele hulp.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Jul 2022 10:26

Re: Ik ben mijn man zat.

Sadie schreef:
ChiQ schreef:Wat naar Beau. Sterkte, je voelt je denk ik gewoon niet gelukkig waardoor je aan het overcompenseren bent over je man op het forum. Wees jezelf na al die jaren forummen kent iedereen elkaars gekkigheid etc wel.

Of ze is haar man gewoon zat, dat kan en mag. Je hoeft niet bij elkaar te blijven. Als iemand je al jarenlang verwaarloost, dan mag het ook een keer klaar zijn.

Dat kan zeker. Maar wij kennen Beau al heel wat jaren dus het is niet dat we complete onzin lullen nu ofzo.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 06 Jul 2022 11:02

Re: Ik ben mijn man zat.

Dank jullie wel. 💚

Het ligt echt in mezelf. We hebben gepraat en hij geeft aan mij te waarderen, maar ik dit niet wil zien. En hem daarnaast verwijt niet genoeg, financieel, voor ons doet.

Het is een feit dat hij een klus aangenomen heeft waar veel tijd (2 maanden) in is gaan zitten, maar waar weinig tot niets opleverd.

En de afspraak is dat ik alle andere lasten betaal en hij de hypotheek. Dat kon hij niet en als antwoord kreeg ik "Als het je zo dwars zit, dan betaal jij hem toch gewoon zelf? Dan gebruik ik mijn geld wel voor iets anders". En mijn overige lasten dan? En achteraf blijkt hij het zo niet te bedoelen, maar dan ben ik al witheet.

Nu heb ik alsnog de hypotheek betaald en dat bedrag krijg ik vanavond weer terug voor de overige lasten. Hij heeft gewoon een fout gemaakt een klus aan te nemen, die hij niet kon afmaken. Dat is dom. En dat neem ik hem kwalijk. Hij heeft al 100x gezegd het niet weer te doen, maar ik kan er niet over ophouden. 🙈

En dat puntje is me al vaak door meerdere mensen verweten. Ik ga door tot in den treure... Ik ben ervoor in therapie geweest, helpt niets. En ik snap ook dat hij mijn gezeur zat is, het nu wel weet en dat het rot is dat ik erover blijf doorgaan. Maar ik zou bijna zeggen, dit ben ik. 😇
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Jul 2022 11:13

Re: Ik ben mijn man zat.

Hebben jullie geen gezamenlijke rekening waar iedereen een deel van hun inkomen (naar een bepaalde eerlijke verhouding) automatisch naar stort en waar dan de vaste lasten van worden betaald? Dat geeft namelijk zoveel rust vind ik. Je kunt zelf leuke dingen doen met wat er op je eigen bankrekening staat en het voorkomt gezeur over de gezamenlijke rekening. Daar gaat dus dan alleen de vaste lasten en boodschappen van af. Zo deed ik dat destijds ook met mijn ex en werkte perfect en zou ik indien ik weer ga samenwonen (wat nu zeker niet gaat gebeuren) weer doen.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 06 Jul 2022 11:29

Re: Ik ben mijn man zat.

Fred, bij ons ligt het op één grote hoop. Zijn geld is mijn geld en andersom. Mijn man heeft zijn zakelijke en priverekening, ik mijn privérekeningen en we hebben samen een rekening, waar alleen de hypotheek afgaat. Van mijn rekening gaan alle vaste lasten, maar heeft mijn man geen inzage in. Andersom ik wel in zijn rekeningen. We overleggen wel alles. Dus heeft hij 200 euro nodig en ik heb het, dan krijgt hij het en andersom. En in zijn geval betaald hij mij dat vervolgens terug, omdat ik ook zijn privérekeningen voldoe. En als ik zeg dat ik bv 1000 nodig heb, omdat eigen risico betaald moet worden, krijg ik het ook. Omdat hij weet dat het ook over zijn lasten gaat.

Normaal hebben we nooit ruzie over geld of wie wat betaald. Maar door zijn fout zaten we zonder. En geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig is er geld. En als het er niet is, dan is dat serieus k*t. 🙈
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Jul 2022 11:37

Re: Ik ben mijn man zat.

Dan zou ik toch toch maar een opperen om het anders in te gaan regelen, want op 1 grote hoop is het nu niet zo te lezen. Als van de gezamenlijke rekening alleen de hypotheek af gaat en verder niets lijkt het mij niet een grote hoop. Ik zou daar ook de energielasten etc. en de dagelijkse boodschappen vanaf laten gaan. Dan heb je daar nooit gedoe over.
Dat overleggen en verantwoorden van uitgaven zou ik gek van worden in een relatie. Met mijn privégeld doe ik wat ik zelf wel en van de gezamenlijke rekening betalen we de zaken die we samen doen (in mijn geval deden, dus uitjes etc...).
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 06 Jul 2022 11:46

Re: Ik ben mijn man zat.

Fred, die betaal ik allemaal en als het nodig is stort mijn man bij. Dat vind ik niet erg. En wel fijn eigenlijk. Alleen afgelopen maand(en) was er niets om bij te storten. En als je dan stelt dat ik ook maar even de hypotheek moet betalen, want ik heb wél geld, dan trap je me op de staart.

Als we de lasten naar rato moeten verdelen, dan heb ik veel eigen geld, want hij verdiend, als hij geen fout maakt, 6x meer dan mij. En ik wil geen eigen geld, we doen dit samen. Hij arm, ik arm. Hij rijk, ik rijk.

Door zijn gebrek aan geld en zijn opvattingen daarover maakte dat mij steeds ongelukkiger. Want als zijn credo niet "samen arm, samen rijk" is, waarom ben ik dan nog met je samen?
<<

Anoniem327

Bericht 06 Jul 2022 11:56

Re: Ik ben mijn man zat.

Beau schreef:
Door zijn gebrek aan geld en zijn opvattingen daarover maakte dat mij steeds ongelukkiger. Want als zijn credo niet "samen arm, samen rijk" is, waarom ben ik dan nog met je samen?


Ik probeer je goed te begrijpen, corrigeer me als ik het mis heb.
Jij vindt het belangrijk dat alles samen is: zijn geld is van jou, en jouw geld is van hem. Door de combinatie van de fout die hij maakt qua inkomen, en zijn reactie van 'betaal jij de hypotheek maar', concludeer jij nu dat hij daar anders over denkt. Denk je dat hij de financiën liever gescheiden ziet? Heb je het daar met hem over gehad? Hoe had hij anders kunnen reageren waardoor jij nu niet dit gevoel zou zitten?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Jul 2022 12:04

Re: Ik ben mijn man zat.

Tsja, je moet het qua afspraken natuurlijk zelf weten. Ik vind persoonlijk dat jullie het maar vreemd hebben geregeld en waarschijnlijk (ik hoop anderen hier) dat ook zo zullen vinden.

Naar ratio inleggen bedoel ik dat je kijkt naar hoeveel iemand verdiend en werkt. Huishouden reken ik daar dan ook bij.
Bij mij en ex was het zo ongeveer 1/3 zij en 2/3 ik van je eigen inkomen. Dus stel zij zou 1.500 verdienen dan ging daar 500 euro naar de gezamenlijke rekening en stel ik zou 2.500 euro verdienen dan leg ik dus zo'n 1.500 euro in op de gezamenlijke rekening. Beide houden we dan 1.000 euro prive over... Van die 2.000 euro op de gezamenlijke rekening zouden dan alle vaste lasten etc.. worden betaald. Ideaal vonden wij destijds!

Achteraf was ik maar wat blij dat we het zo hadden gedaan, want toen we uit elkaar gingen was het ook makkelijk qua verrekening.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 06 Jul 2022 12:14

Re: Ik ben mijn man zat.

Fred schreef:Tsja, je moet het qua afspraken natuurlijk zelf weten. Ik vind persoonlijk dat jullie het maar vreemd hebben geregeld en waarschijnlijk (ik hoop anderen hier) dat ook zo zullen vinden.

Naar ratio inleggen bedoel ik dat je kijkt naar hoeveel iemand verdiend en werkt. Huishouden reken ik daar dan ook bij.
Bij mij en ex was het zo ongeveer 1/3 zij en 2/3 ik van je eigen inkomen. Dus stel zij zou 1.500 verdienen dan ging daar 500 euro naar de gezamenlijke rekening en stel ik zou 2.500 euro verdienen dan leg ik dus zo'n 1.500 euro in op de gezamenlijke rekening. Beide houden we dan 1.000 euro prive over... Van die 2.000 euro op de gezamenlijke rekening zouden dan alle vaste lasten etc.. worden betaald. Ideaal vonden wij destijds!

Achteraf was ik maar wat blij dat we het zo hadden gedaan, want toen we uit elkaar gingen was het ook makkelijk qua verrekening.

Huh? Dat is toch niet naar rato? Als jij meer verdient, zou jij privé ook meer moeten overhouden als je de vaste lasten naar rato verdeelt.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers