Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik ben mijn man Be(a)u

<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 06 Jul 2022 12:16

Re: Ik ben mijn man zat.

Holden schreef:
Beau schreef:
Door zijn gebrek aan geld en zijn opvattingen daarover maakte dat mij steeds ongelukkiger. Want als zijn credo niet "samen arm, samen rijk" is, waarom ben ik dan nog met je samen?


Ik probeer je goed te begrijpen, corrigeer me als ik het mis heb.
Jij vindt het belangrijk dat alles samen is: zijn geld is van jou, en jouw geld is van hem. Door de combinatie van de fout die hij maakt qua inkomen, en zijn reactie van 'betaal jij de hypotheek maar', concludeer jij nu dat hij daar anders over denkt. Denk je dat hij de financiën liever gescheiden ziet? Heb je het daar met hem over gehad? Hoe had hij anders kunnen reageren waardoor jij nu niet dit gevoel zou zitten?


Hij was gewoon gefrustreerd omdat ik bleef zeuren.

Nu ben ik natuurlijk the greatest savior, maar voor hij een relatie met mij kreeg, heeft hij nooit eigen geld gehad. Zijn loon ging naar zijn toenmalige vriendin. Dat is mss ook waarom ik alle rekeningen betaal, want ik ga slecht op herinneringen. En mijn man is erg van "komt wel". Ik heb geprobeerd hem bij te scholen, leren wat ik als kind heb geleerd van mijn ouders, maar daarvoor krijg ik een stoïcijnse houding terug.

Het wordt binnen nu en maand anders. Dan werkt hij alleen nog en beheer ik het geld. Ik neem dat deel bedrijf over. En bepaal ik de klussen. Mss dat het dan beter gaat?
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 06 Jul 2022 12:17

Re: Ik ben mijn man zat.

Sublimo schreef:
Fred schreef:Tsja, je moet het qua afspraken natuurlijk zelf weten. Ik vind persoonlijk dat jullie het maar vreemd hebben geregeld en waarschijnlijk (ik hoop anderen hier) dat ook zo zullen vinden.

Naar ratio inleggen bedoel ik dat je kijkt naar hoeveel iemand verdiend en werkt. Huishouden reken ik daar dan ook bij.
Bij mij en ex was het zo ongeveer 1/3 zij en 2/3 ik van je eigen inkomen. Dus stel zij zou 1.500 verdienen dan ging daar 500 euro naar de gezamenlijke rekening en stel ik zou 2.500 euro verdienen dan leg ik dus zo'n 1.500 euro in op de gezamenlijke rekening. Beide houden we dan 1.000 euro prive over... Van die 2.000 euro op de gezamenlijke rekening zouden dan alle vaste lasten etc.. worden betaald. Ideaal vonden wij destijds!

Achteraf was ik maar wat blij dat we het zo hadden gedaan, want toen we uit elkaar gingen was het ook makkelijk qua verrekening.

Huh? Dat is toch niet naar rato? Als jij meer verdient, zou jij privé ook meer moeten overhouden als je de vaste lasten naar rato verdeelt.


Hij verdeeld het per ratio. Dat werkt net even anders. 😂

Sorry, ik kon het uiteindelijk toch niet laten. 🙈😂
<<

ChiQ

Bericht 06 Jul 2022 12:24

Re: Ik ben mijn man zat.

Maar beau, ik heb jou ook heel vaak zien reageren dat het financieel bij jullie niet op kon. Deed hij jou dit geloven? Want in principe is als zzp'er in welke branche dan ook is 't niet heel gek risico's te nemen en soms zit er een klus bij dat niet goed ingeschat is? maar financieel hoeft er dan geen man overboord te zijn? Je moet altijd een appeltje voor de dorst hebben je bent erg kwetsbaar als het na een maand al problemen geeft. En ik vind, je kan toch de hypotheek betalen zonder daar probleem van te maken? Je man kan t even niet. En tuurlijk baalt er ook van maar dat is toch het huwelijk?
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 06 Jul 2022 12:33

Re: Ik ben mijn man zat.

ChiQ schreef:Maar beau, ik heb jou ook heel vaak zien reageren dat het financieel bij jullie niet op kon. Deed hij jou dit geloven? Want in principe is als zzp'er in welke branche dan ook is 't niet heel gek risico's te nemen en soms zit er een klus bij dat niet goed ingeschat is? maar financieel hoeft er dan geen man overboord te zijn? Je moet altijd een appeltje voor de dorst hebben je bent erg kwetsbaar als het na een maand al problemen geeft. En ik vind, je kan toch de hypotheek betalen zonder daar probleem van te maken? Je man kan t even niet. En tuurlijk baalt er ook van maar dat is toch het huwelijk?


Het is natuurlijk zoals je zegt. We hebben geleefd als God in Frankrijk. We hebben niet eens aan een buffer gedacht. Wisten dat dit noodzakelijk was, maar vonden luxe belangrijker.

Dat is een fout die we samen hebben gemaakt. Want toen hij een foute klus aannam, zaten we binnen 2 mnd in de problemen. En als je het goed geregeld hebt, dan heb je dat probleem pas na een maand of 6. We zijn dom geweest, maar het is natuurlijk de schuld van mijn man.😂
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 06 Jul 2022 12:51

Re: Ik ben mijn man zat.

Eigenlijk kunnen we nu wel stellen dat ik mezelf zat ben. Ik kan het mijn man niet kwalijk nemen dat iemand met mijn opvoeding er zo'n potje van maakt. En mijn opvoeding was strikt. Altijd schulden voorkomen, altijd sparen. Altijd op tijd betalen. Geen betalingsregelingen.
<<

Anoniem327

Bericht 06 Jul 2022 14:04

Re: Ik ben mijn man zat.

Heb je wel inzicht in de financien van je man? Zijn jullie getrouwd, of hebben jullie op een andere manier iets laten vastleggen? Ik snap er niks van dat jullie zo snel in de problemen komen, terwijl je man zoveel verdient. Ik krijg het gevoel dat het niet helemaal klopt wat je man allemaal beweert. Zit er misschien iets achter? Verdient hij zijn geld misschien op een oneerlijke manier? Of heeft hij een gokprobleem?

Ik zou echt oppassen hiermee. Nooit jezelf in de schulden steken voor een ander, zelfs niet als het je eigen man is.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Jul 2022 14:38

Re: Ik ben mijn man zat.

Ik ben het niet vaak eens met Sadie maar dit keer wel.

Kom op het is volwassen man. Dan moet je toch wel enigzins met geld omgaan. Echt ongelooflijk en onbegrijpelijk dat hij alles door zijn vorige vriendin en nu min of meer door jou laat regelen qua financiën. Ik zou toch echt zelf wel willen weten hoe ik er qua financiën voor sta zonder dat iemand mij daarin moet helpen of zo. Het in mijn optiek komt hij op mij daar als een kleuter in over. Best triest eigenlijk dat er vrouwen (ja, sorry beau) zijn die dat normaal vinden en dan het geld maar gaan beheren (en wellicht uitgeven).
<<

Anoniem327

Bericht 06 Jul 2022 14:45

Re: Ik ben mijn man zat.

Ik vraag me altijd af of dat soort verhalen waar zijn over vroegere relaties. Ik heb vroeger wel vriendjes gehad, die van alles beweerden over hun ex. Achteraf gezien had dat een hele grote red flag moeten zijn, want er bleek niks van te kloppen. Negativiteit over een ex is meestal echt geen goed teken.

Daarbij is het natuurlijk heel vreemd om je eigen geldzaken niet te regelen als je volwassen bent. Waarom zou je dat volledig overlaten aan je partner?
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 06 Jul 2022 14:59

Re: Ik ben mijn man zat.

Lees even wat ik geschreven heb. En daarmee punt.
<<

Anoniem327

Bericht 06 Jul 2022 15:04

Re: Ik ben mijn man zat.

Beau schreef:Fred, bij ons ligt het op één grote hoop. Zijn geld is mijn geld en andersom. Mijn man heeft zijn zakelijke en priverekening, ik mijn privérekeningen en we hebben samen een rekening, waar alleen de hypotheek afgaat. Van mijn rekening gaan alle vaste lasten, maar heeft mijn man geen inzage in. Andersom ik wel in zijn rekeningen. We overleggen wel alles. Dus heeft hij 200 euro nodig en ik heb het, dan krijgt hij het en andersom. En in zijn geval betaald hij mij dat vervolgens terug, omdat ik ook zijn privérekeningen voldoe. En als ik zeg dat ik bv 1000 nodig heb, omdat eigen risico betaald moet worden, krijg ik het ook. Omdat hij weet dat het ook over zijn lasten gaat.

Normaal hebben we nooit ruzie over geld of wie wat betaald. Maar door zijn fout zaten we zonder. En geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig is er geld. En als het er niet is, dan is dat serieus k*t. 🙈

Ik snap hier niks van. Hij verdient 6x zoveel, maar jij betaalt alle vaste lasten? Misschien eens een avondje gaan zitten om te bekijken wat er nou precies in en uitgaat en dan samen een eerlijke verdeling maken? Dit klinkt allemaal heel erg vaag, louche en oneerlijk.
<<

Anoniem327

Bericht 06 Jul 2022 15:24

Re: Ik ben mijn man zat.

Ik vind trouwens de zakgeldmethode het meest eerlijk als er veel verschil zit in je inkomen. Je spreekt dan een vast bedrag af wat je op je eigen rekening laat staan iedere maand (bijvoorbeeld 500 euro) en de rest van je inkomen stort je automatisch op een gemeenschappelijke rekening. Op die manier heb je allebei hetzelfde bedrag vrij te besteden per maand en betaal je de rest van de kosten samen.

Je kunt dit trouwens ook doen voor de beschikbare vrije tijd. Vooral als je samen kleine kinderen hebt, is dit belangrijk.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 06 Jul 2022 16:18

Re: Ik ben mijn man zat.

Vergeet je niet dat ik volwassen ben en heel goed voor mezelf kan zorgen.

Ik betaal alle vaste lasten en als ik tekort kom dan springt hij bij. Zo stuurt hij me ook naar de kapper, schoonheidssalon, masseur, pedi- en manicure. Ik heb het niet slecht. Maar als je man al een tijd loopt te eikelen, dan ben je het weleens zat.

Nu is duidelijk dat hij handeld uit stress. En ik handel in stress. Voor de rest zit het heus goed.
<<

Anoniem327

Bericht 06 Jul 2022 16:19

Re: Ik ben mijn man zat.

Beau schreef:Vergeet je niet dat ik volwassen ben en heel goed voor mezelf kan zorgen.

Ik betaal alle vaste lasten en als ik tekort kom dan springt hij bij. Zo stuurt hij me ook naar de kapper, schoonheidssalon, masseur, pedi- en manicure. Ik heb het niet slecht. Maar als je man al een tijd loopt te eikelen, dan ben je het weleens zat.

Nu is duidelijk dat hij handeld uit stress. En ik handel in stress. Voor de rest zit het heus goed.

Maar jij betaalt ook zijn vaste lasten, terwijl hij 6x zoveel verdient, waarom is dat?
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 06 Jul 2022 16:24

Re: Ik ben mijn man zat.

Omdat ik het beter op kan. 😂

Ik betaal zijn schulden af, van zijn rekening, van toen hij startte. Zijn we bijna mee klaar. Dus dan kunnen WE bufferen. In ons huwelijk is er geen jij en ik, maar enkel wij.

Behalve als ik het in mijn hoofd krijgt hij een klootzak is. Dan is alles van mij en doet hij geen zak.
<<

Anoniem327

Bericht 06 Jul 2022 16:26

Re: Ik ben mijn man zat.

Beau schreef:Omdat ik het beter op kan. 😂

Ik betaal zijn schulden af, van zijn rekening, van toen hij startte. Zijn we bijna mee klaar. Dus dan kunnen WE bufferen. In ons huwelijk is er geen jij en ik, maar enkel wij.

Jij betaalt zijn vaste lasten, jij betaalt zijn schulden af, dus er is zeker wel een jij en ik. Je zegt ook dat je man er anders instaat, dat hij niet meegaat in jouw mentaliteit van samen arm, samen rijk. In hoeverre is er dan sprake van een ''wij''? Hou je jezelf niet een beetje voor de gek?
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 06 Jul 2022 16:31

Re: Ik ben mijn man zat.

Je zuigt weer eens, Sadie.

Ik betaal alles, grotendeels van zijn geld. Wil ik duizend, krijg ik duizend. Aangezien ik de administratie van zijn bedrijf doe, waar ik mede-eigenaar van ben, betaal ik van zijn geld zijn schulden. Ik doe immers zijn ADMINISTRATIE voor ZIJN BEDRIJF. Waarvan ik al sinds de start mede-eigenaar van ben. 😵‍💫
<<

Anoniem327

Bericht 06 Jul 2022 16:59

Re: Ik ben mijn man Be(a)u

Haha mooie topic titel geworden Beau!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Jul 2022 17:02

Re: Ik ben mijn man Be(a)u

Waarom ben je mede eigenaar van zijn bedrijf geworden?
Je neemt daar een enorm risico mee, want mocht hij met zijn bedrijf diep in de schulden komen dan komen de schuldeisers ook bij jou. Ook als jullie uit elkaar zouden gaan.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 06 Jul 2022 17:37

Re: Ik ben mijn man Be(a)u

Ik vind de topic titel ook prachtig haha!

Ik snap alleen nog niet zo goed wat je allemaal zegt want je zegt alles is op de grote hoop. Maar later zeg je dat als je 1000 euro nodig hebt, je dat krijgt van je man en andersom. Maar als alles op de grote hoop is dan krijg je dat geld toch niet. Dan pak, of betaal je gewoon dat bedrag van de gezamenlijke rekening?
Of bedoel je dat ook?
En de valkuil van veel verdienen is inderdaad dat je veel uitgeeft. Maar misschien is het een idee een zakelijke rekening te maken en vanuit daar een bedrag naar jullie rekening over te maken en als dat op is, is het op. Een soort inkomen voor jezelf.
Ik ben ook deels zzp en gooi begin van de maand, of wanneer de declaraties betaald zijn een deel naar de spaarrekening.
<<

Anoniem327

Bericht 06 Jul 2022 17:52

Re: Ik ben mijn man Be(a)u

Ik snap er inmiddels niks meer van. Je zegt elke post weer iets anders. Je verhaal is niet consistent.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Jul 2022 18:15

Re: Ik ben mijn man Be(a)u

Sadie schreef:Ik snap er inmiddels niks meer van. Je zegt elke post weer iets anders. Je verhaal is niet consistent.


Als Beau het maar snapt! Die heeft volgens mij heel goed door wat het probleem is en dat is het belangrijkste
2015 💙
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 06 Jul 2022 18:16

Re: Ik ben mijn man Be(a)u

Ik snap ook helemaal niks van dit verhaal.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 06 Jul 2022 18:21

Re: Ik ben mijn man Be(a)u

Dat zou jou toch bekend voor moeten komen Sadie. Precies wat jij ook altijd doet.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem327

Bericht 06 Jul 2022 18:59

Re: Ik ben mijn man Be(a)u

Beau: heb je zelf ook inkomen los van je man?
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 06 Jul 2022 19:11

Re: Ik ben mijn man Be(a)u

Sadie schreef:Beau: heb je zelf ook inkomen los van je man?


Jaaaaaa!
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers