Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Twijfels baan/ thuiswerken

<<

Linvi

Bericht 02 Jul 2022 10:20

Twijfels baan/ thuiswerken

Ik heb de leukste baan ever, alleen is de verveling toe geslagen. Ik heb vaak meerdere uren achter elkaar vrijwel niets te doen. Ik verveel me en heb geen uitdaging.

Afgelopen maandag kwam ik per toeval een leuke vacature tegen, ik wil graag een hele andere richting op, geen winkelwerk meer, maandagavond sollicitatie verstuurd, dinsdag hebben ze gebeld, donderdag gesprek gehad en gister hoorde ik dat ik aangenomen ben!

Superleuk maar toch heb ik een paar kleine twijfels. Zo werd me in het gesprek verteld dat de werktijden verbreed worden, zo moet je dus ook een avond werken en af en toe weekend. Daarnaast, moet je ook thuiswerken. Er wordt een complete werkplek geregeld, bureau, stoel, laptop en telefoon van de zaak.

Daar heb ik alleen twijfels bij, dat thuiswerken lijkt me niks. Ik ben namelijk zo graag onder de mensen. Kunnen jullie me meer vertellen over de voor en nadelen die jullie ervaren aan thuiswerken?
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 02 Jul 2022 10:22

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Is het volledig thuiswerken, of deels? En kwam dat niet duidelijk in de vacature naar voren dan?
<<

Linvi

Bericht 02 Jul 2022 10:23

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Maple schreef:Is het volledig thuiswerken, of deels? En kwam dat niet duidelijk in de vacature naar voren dan?


Deels, hoe dat in te vullen is wordt in het arbeidsvoorwaarden gesprek besproken.

Nee! Dat stond er niet in.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 02 Jul 2022 10:26

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Ik vind het op zich wel top dat ze alles voor je willen regelen, en als het maar deels is, zou ik het alleen daarom in elk geval een kans willen geven. Ik bedoel, een werkgever die dusdanig in de werknemer investeert lijkt me wel een prettige werkgever. Misschien kun je de proeftijd aankijken, en ervaren hoe het bevalt?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Jul 2022 10:34

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Ik HOU van thuiswerken. Het heeft m'n leven zo verbeterd. Ik heb na m'n werk veel meer energie om dingen te doen die ik veel leuker vind dan werk. Heb wel enige vrijheid m'n dag zelf in te delen waardoor ik s middags regelmatig een uur door het bos wandel. Voor mijn balans is dit zoveel beter. Ik ben wel blij dat we weer deels op kantoor mogen werken en ik wekelijks m'n collega's zie. Ga nu 1 of 2 keer per week naar kantoor en 2 of (meestal)3 dagen thuis.
Zelf zou ik af en toe 's avonds en in het weekend werken wel fijn vinden, omdat ik wel van wat afwisseling hou en dan door de week extra vrij als iedereen werkt. Maar is in combi met gezin niet altijd handig.

Alleen dit verschilt zo per persoon dat ik me afvraag hoeveel je aan andermans ervaringen hebt. Hoewel ik wel ook mensen ken die het begin corona vreselijk vonden en voorheen nooit wilden, en het nu toch fijn vinden.

En hee gefeliciteerd! In een week een nieuwe baan, goed gedaan!
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jul 2022 10:38

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Ik vind het juist fijn om deels thuis te werken. Een paar dagen zie ik mijn collega's, waar ik energie van krijg en waarmee ik goed kan sparren. Een paar dagen zit ik lekker thuis te werken en heb ik tussendoor tijd om op te ruimen, een wasje te draaien en een wandeling te maken. Die afwisseling vind ik erg fijn. Mijn leven is daardoor beter in balans, want als introvert laad ik op van die dagen alleen thuis.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Jul 2022 10:44

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Ik ben ook dol op thuiswerken! Ik werk ongeveer 50% thuis. Heerlijk om rustig te kunnen werken, geen reistijd, geen rumoerig kantoor. Het heeft mijn leven echt verrijkt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Jul 2022 10:54

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Thuis werken vind ik heerlijk. Het brengt het werken voor mij veel meer in balans. Op thuiswerkdagen ben ik mega productief. Waardoor ik op kantoor ook tijd heb om met collega’s bij te kletsen. Dat ze een hele werkplek voor je willen inrichten is top!
2015 💙
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 18:58

Bericht 02 Jul 2022 11:18

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Ik werk 2 dagen thuis, 2 dagen op kantoor. En juist die combinatie is heerlijk. Wel 2 dagen van huis, collega's zien, overleggen doen etcetera. En die 2 dagen thuis, ik hou ervan. Geen tijdsdruk smorgens, ik ben productiever thuis, wasjes draaien tussendoor, en savonds de laptop dicht en klaar. Het kost mij ook minder energie het thuiswerken.

Eerlijk gezegd vind ik het juist heel positief dat je thuis kunt werken. bedrijven die nu zeggen niet aan thuiswerken te doen en je verplichten volledig op kantoor te werken, daar zou juist bij mij de twijfel ontstaan.

Als er op mijn werk gezegd zou worden dat we stoppen met thuiswerken (wat ik niet verwacht) dan zou dat voor mij wel een reden zijn om eens na te denken of ik een andere baan wil.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Jul 2022 11:28

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Tijdens corona vond ik het verkeer thuiswerken echt niet prettig.
Nu is het een dagje en dat kom ik wel door, maar ik krijg dan vaak wel minder gedaan door 1 scherm ipv 2 schermen.

Overigens waarschijnlijk moet je wel de hele werkplaats die ze thuis voor je inrichten als je daar zou vertrekken inleveren.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Jul 2022 11:57

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Waarom neem je dan niet een extra scherm erbij Fred?
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 Jul 2022 07:42

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Ik hou ook van thuiswerken. Wij gaan 1 dagje naar kantoor. Het is erg gezellig met mijn collega's maar er komt weinig uit mijn handen op die dagen. Er wordt zoveel gesproken en er is zoveel rumoer.

Thuis doe ik net als de anderen hierboven een wasje tussendoor, even wandelen, even sporten. Ik kan bijvoorbeeld makkelijker naar school afspraken van de kinderen. Die flexibiliteit geeft mij veel rust.

Ik zou het gewoon gaan ervaren. Er zijn ook werkgevers die het niet erg vinden als je toch vaker naar kantoor gaat. Op mijn werk mag je ook vaker maar het hoeft niet. Mogen we zelf bepalen.

En gefeliciteerd natuurlijk!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 03 Jul 2022 07:55

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Ik snap je twijfels wel. In tegenstelling tot de reacties hierboven, vind ik thuiswerken echt verschrikkelijk. Ik werk (ook) om sociaal te zijn, om op een andere plek te zijn en mensen te ontmoeten.
De periode dat ik moest thuiswerken maakte me echt somber en ik kreeg depressieve buien. Werk kwam weinig uit mijn handen omdat ik echt ongelukkig was achter mijn beeldscherm thuis.

Maar: dat ging toen wel om 100% thuiswerken. Ik denk dat het anders is als het om 1 dag zou gaan bijvoorbeeld. Daar zou ik dus zeker over in gesprek gaan. Wie weet valt het mee!
<<

Anoniem327

Bericht 03 Jul 2022 07:57

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Moederkoekje schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Ik snap je twijfels wel. In tegenstelling tot de reacties hierboven, vind ik thuiswerken echt verschrikkelijk. Ik werk (ook) om sociaal te zijn, om op een andere plek te zijn en mensen te ontmoeten.
De periode dat ik moest thuiswerken maakte me echt somber en ik kreeg depressieve buien. Werk kwam weinig uit mijn handen omdat ik echt ongelukkig was achter mijn beeldscherm thuis.

Maar: dat ging toen wel om 100% thuiswerken. Ik denk dat het anders is als het om 1 dag zou gaan bijvoorbeeld. Daar zou ik dus zeker over in gesprek gaan. Wie weet valt het mee!

Maar dat is totaal iets anders dan 50/50 thuiswerken en op locatie werken. Ik vond het tijdens de lockdowns ook niks, maar toen waren de kinderen thuis en het was een lockdown, dus dat was totaal iets anders.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 03 Jul 2022 08:27

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Ik ben ook fan van het thuiswerken.
Meestal ga ik twee dagen in de week naar kantoor en de andere 2,5 dag werk ik thuis.

Geen reistijd en ik krijg thuis veel meer werk gedaan, omdat ik niet wordt afgeleid.
Daarentegen zijn de dagen op kantoor wel gezellig en handig om dingen te overleggen. Dat gaat live nog altijd makkelijker dan via teams of de telefoon.

Mijn werkgever heeft ook gefaciliteerd in een thuiswerkplek.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 03 Jul 2022 08:33

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Hoeveel dagen zou je gaan werken? Ik denk dat het goed is je twijfel te delen met werkgever. En ook duidelijk vragen hoeveel jouw directe collega’s thuiswerken en of die norm ook voor jou geldt. Werkgevers zien de mogelijkheid om thuis te werken vaak ook als een soort tegemoetkoming. Je leest hier in de reacties ook dat vrijwel iedereen dit prettig vindt. Maar als ik lijk naar mijn werkgever, daar is het voor de mensen die liever niet thuiswerken ook mogelijk dagelijks naar kantoor te komen. Ik zou daar dus goed naar informeren. Er zit nogal een verschil in bijna dagelijks thuiswerken en 1 keer per week.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 03 Jul 2022 08:48

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Het hangt denk ik ook wel van je persoonelijke situatie af. Als je zelf al alleen woont en thuis werkt is het wel dubbelop thuis zeg maar. En dat heeft voor mij echt lang geduurd voor ik daar aan kon wennen. Daarnaast klinkt het leuk zo'n "balans" totdat het onwijs druk wordt. Tussendoor wasjes draaien of een uurtje naar het bos? Klinkt geweldig maar ik kan met moeite naar de wc overdag. Hoe groot woon je? Heb je plek voor een eigen werkplek? Ook daar is het hier eigenlijk te klein voor en dan kunnen de muren wel op je af komen. Ik ben er inmiddels wel aan gewend (ook 1 dag in de week naar kantoor) maar geweldig zou ik het nooit noemen. De pest is dat ik er ook niet meer aan moet denken om meer dan 1 dag per week naar kantoor te gaan :palm:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem327

Bericht 03 Jul 2022 09:58

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

DronkenTaart schreef:Het hangt denk ik ook wel van je persoonelijke situatie af. Als je zelf al alleen woont en thuis werkt is het wel dubbelop thuis zeg maar. En dat heeft voor mij echt lang geduurd voor ik daar aan kon wennen. Daarnaast klinkt het leuk zo'n "balans" totdat het onwijs druk wordt. Tussendoor wasjes draaien of een uurtje naar het bos? Klinkt geweldig maar ik kan met moeite naar de wc overdag. Hoe groot woon je? Heb je plek voor een eigen werkplek? Ook daar is het hier eigenlijk te klein voor en dan kunnen de muren wel op je af komen. Ik ben er inmiddels wel aan gewend (ook 1 dag in de week naar kantoor) maar geweldig zou ik het nooit noemen. De pest is dat ik er ook niet meer aan moet denken om meer dan 1 dag per week naar kantoor te gaan :palm:

Alleen al in de reistijd die je normaal gesproken hebt kun je een wandeling maken. In mijn pauzes stop ik er even een was in, dat kost 5min.

Als je echt geen tijd hebt om naar de wc te gaan, zou ik het daarover eens hebben met je lg. Dat is echt niet normaal.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 03 Jul 2022 10:36

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Voor mij is thuiswerken geen succes. Ik werk dan ook zo weinig mogelijk thuis. Ik heb thuis veel meer moeite om me te concentreren op werk, ik ben ontzettend snel afgeleid door van alles. Op kantoor kan ik mij beter focussen op werk en ik vind het sociale aspect met collega's heel belangrijk. Dat valt thuis ook grotendeels weg.
Ik werk eigenlijk alleen thuis als we bijvoorbeeld een monteur verwachten of binnenkort als ons nieuwe bed wordt geleverd. Dan kan ik even stoppen met werken om dat te regelen. Mijn werk is daar gelukkig heel flexibel in.
Het kost me ongeveer 20 minuten reistijd (enkele) naar kantoor. Ik vind die tijd juist ook fijn om even mijn hoofd leeg te maken en de focus van werk naar thuis te verschuiven. Als ik thuis heb gewerkt, klap ik mijn laptop dicht, loop ik een paar stappen en dan zit ik op de bank. Ik blijf dan in mijn hoofd veel meer bezig met werk, dan wanneer ik naar huis ben gefietst.
<<

Anoniem327

Bericht 03 Jul 2022 10:41

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Girli schreef:Voor mij is thuiswerken geen succes. Ik werk dan ook zo weinig mogelijk thuis. Ik heb thuis veel meer moeite om me te concentreren op werk, ik ben ontzettend snel afgeleid door van alles. Op kantoor kan ik mij beter focussen op werk en ik vind het sociale aspect met collega's heel belangrijk. Dat valt thuis ook grotendeels weg.
Ik werk eigenlijk alleen thuis als we bijvoorbeeld een monteur verwachten of binnenkort als ons nieuwe bed wordt geleverd. Dan kan ik even stoppen met werken om dat te regelen. Mijn werk is daar gelukkig heel flexibel in.
Het kost me ongeveer 20 minuten reistijd (enkele) naar kantoor. Ik vind die tijd juist ook fijn om even mijn hoofd leeg te maken en de focus van werk naar thuis te verschuiven. Als ik thuis heb gewerkt, klap ik mijn laptop dicht, loop ik een paar stappen en dan zit ik op de bank. Ik blijf dan in mijn hoofd veel meer bezig met werk, dan wanneer ik naar huis ben gefietst.

Dat doe je zelf. Je kunt ook thuiswerken en dan je laptop dichtklappen en een rondje gaan fietsen, of een wandeling maken of een rondje gaan hardlopen om het werk van je af te schudden.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Jul 2022 13:53

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Ik heb dat ook Girli. Maar ik vind thuiswerken ook fijn mbt flexibel indelen van mijn tijd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Jul 2022 14:07

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Het lijkt mij heerlijk (en vond het met m'n fotografie ook altijd heerlijk). Maar omdat ik ook ga werken om wat meer onder de mensen te komen, is kantoor toch ook wel handig. 😅

Ik hoop van de 3.5 dag die ik ga werken per week 1.5 thuis te werken, het liefst de hele maandag en de woensdagochtend. En dan de dinsdag en donderdag lange dagen naar kantoor. Lijkt me ideaal en ook gevarieerd.

Maar wat jouw nieuwe baan betreft (wat spannend!) zou ik idd goed overleggen wat de mogelijkheden zijn. Wat voor verdeling is er mogelijk? Ik zou dan bijv als ik jou was juist in't weekend op kantoor willen werken zodat de kinderen met je man thuis zijn (en jij niet in die drukte hoeft te werken) en dan doordeweeks één dag thuis bijv. In de avond zou ik zelf thuis weer prima vinden als dat kan. Beetje vergelijkbare situatie hier eigenlijk, ik moet ook af en toe weekend en avond werken. Weekend wil ik dan wel echt op kantoor maar s avonds hangt beetje vanaf wat ze daarmee bedoelen. Echt een dienst die later op de dag begint en later eindigt lijkt me juist fijn op kantoor (deed ik bij m'n vorige baan ook altijd) en nog even een uurtje of twee 's avonds werken zou ik dan weer liever thuis doen.

Maar ik zou het dus bespreken hoe ze het allemaal zien en wat voor flexibiliteit je hierin kan krijgen!
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 03 Jul 2022 14:23

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Ik vind het leuker om op kantoor te zijn, maar heb geen moeite met thuiswerken. Ik vind het ongezellig dat ik mijn collega's niet zie en heb een beetje fomo, maar ideaal dat ik even een was kan doen of op school kan helpen.

Kortom, fijn dat het kan maar niet leuker dan kantoor.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem327

Bericht 03 Jul 2022 19:09

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

Marin schreef:Het lijkt mij heerlijk (en vond het met m'n fotografie ook altijd heerlijk). Maar omdat ik ook ga werken om wat meer onder de mensen te komen, is kantoor toch ook wel handig. 😅

Ik hoop van de 3.5 dag die ik ga werken per week 1.5 thuis te werken, het liefst de hele maandag en de woensdagochtend. En dan de dinsdag en donderdag lange dagen naar kantoor. Lijkt me ideaal en ook gevarieerd.

Maar wat jouw nieuwe baan betreft (wat spannend!) zou ik idd goed overleggen wat de mogelijkheden zijn. Wat voor verdeling is er mogelijk? Ik zou dan bijv als ik jou was juist in't weekend op kantoor willen werken zodat de kinderen met je man thuis zijn (en jij niet in die drukte hoeft te werken) en dan doordeweeks één dag thuis bijv. In de avond zou ik zelf thuis weer prima vinden als dat kan. Beetje vergelijkbare situatie hier eigenlijk, ik moet ook af en toe weekend en avond werken. Weekend wil ik dan wel echt op kantoor maar s avonds hangt beetje vanaf wat ze daarmee bedoelen. Echt een dienst die later op de dag begint en later eindigt lijkt me juist fijn op kantoor (deed ik bij m'n vorige baan ook altijd) en nog even een uurtje of twee 's avonds werken zou ik dan weer liever thuis doen.

Maar ik zou het dus bespreken hoe ze het allemaal zien en wat voor flexibiliteit je hierin kan krijgen!

In de drukte werken gaat sowieso niet. Ik neem toch aan dat de kinderen elders opgevangen worden op de dagen dat je thuiswerkt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Jul 2022 19:14

Re: Twijfels baan/ thuiswerken

In het weekend niet nee, dan zijn m'n man en kinderen natuurlijk thuis. Dan zou ik liever op kantoor werken.
En ik heb twee jaar gewerkt toen (destijds één) kind thuis was hoor.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers