Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Irrationele irritaties

<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 06 Jul 2022 18:19

Re: Irrationele irritaties

Haha irritant dat als ik de posts hierboven lees waarin het over gapen gaat, dat ik moet gapen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 06 Jul 2022 19:16

Re: Irrationele irritaties

Mensen die met autorijden geen richting aangeven en dus ineens remmen.
2016
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 19:58

Bericht 06 Jul 2022 19:40

Re: Irrationele irritaties

Dat heb ik dus met fietsers! Geen hand uitsteken waardoor ik regelmatig ergens voor Jan Doedel sta te wachten
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 06 Jul 2022 21:02

Re: Irrationele irritaties

Donut schreef:Dat heb ik dus met fietsers! Geen hand uitsteken waardoor ik regelmatig ergens voor Jan Doedel sta te wachten

Haha zo heb ik er als fietser ook eentje: Ik moet onderweg naar mijn werk, even tellen, 8(!) rotondes over. Ik steek, op één rotonde na altijd mijn hand uit als ik medeweggebruikers op de rotonde heb. Die ene rotonde waar ik dat niet doe is een onoverzichtelijke waar vaak niet uitgekeken wordt en ik gewoon graag mijn handen aan het stuur, en dus aan mijn remmen heb. Maar het gebeurt zó vaak dat ik een rotonde wil verlaten, dus mijn hand uit steek naar rechts, er een auto van achter nadert die ook de rotonde wil verlaten en dus niet hoeft te stoppen voor mij, en die dan gewoon niet ziet (niet op let?) dat ik m'n hand uit steek. Tegenwoordig steek ik mijn complete arm uit, beweeg hem nog een beetje van voor naar achter en van boven weer naar beneden, maar nee hoor, ze stoppen gewoon. En soms nog toeteren ook omdat ze kennelijk vinden dat ik geen richting aan geef. Vind ik irritant :laughcry:
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 07 Jul 2022 15:17

Re: Irrationele irritaties

Maple schreef:
Donut schreef:Dat heb ik dus met fietsers! Geen hand uitsteken waardoor ik regelmatig ergens voor Jan Doedel sta te wachten

Haha zo heb ik er als fietser ook eentje: Ik moet onderweg naar mijn werk, even tellen, 8(!) rotondes over. Ik steek, op één rotonde na altijd mijn hand uit als ik medeweggebruikers op de rotonde heb. Die ene rotonde waar ik dat niet doe is een onoverzichtelijke waar vaak niet uitgekeken wordt en ik gewoon graag mijn handen aan het stuur, en dus aan mijn remmen heb. Maar het gebeurt zó vaak dat ik een rotonde wil verlaten, dus mijn hand uit steek naar rechts, er een auto van achter nadert die ook de rotonde wil verlaten en dus niet hoeft te stoppen voor mij, en die dan gewoon niet ziet (niet op let?) dat ik m'n hand uit steek. Tegenwoordig steek ik mijn complete arm uit, beweeg hem nog een beetje van voor naar achter en van boven weer naar beneden, maar nee hoor, ze stoppen gewoon. En soms nog toeteren ook omdat ze kennelijk vinden dat ik geen richting aan geef. Vind ik irritant :laughcry:

O, om eerlijk te zijn sla ik in zo'n geval vaak ook pas achter de fietser af. Ik ben gewoon altijd bang dat die fietser dan toch ineens nog op de rotonde blijft om wat voor reden dan ook en dan heb je natuurlijk wel meteen een naar ongeluk. Die paar seconden die ik dan langer op de rotonde rijd, neem ik dan maar voor lief.
<<

ChiQ

Bericht 07 Jul 2022 15:49

Re: Irrationele irritaties

Ik werk in een showroom van een premium automerk.. i love my job máár.... soms krijg ik telefoon, die neem ik dan en ben ik echt in het zicht met hoorn en al aan het bellen en dan komen klanten op me af en gaan dan meteen hun verhaal doen. Ik word daar zo geirriteerd door dat ik dan geen eens meer zin heb om die klant te helpen. Doe ik toch ook niet bij de tandarts, dan ga je toch op gepaste afstand wachten tot iemand zijn gesprek afmaakt?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Jul 2022 18:02

Re: Irrationele irritaties

Da’s ook gewoon aso Chiq!

In het verkeer zit ik me ook vaak op te vreten als ik fiets. Hier in de stad vooral als ik he-le-maal stop voor het zebrapad omdat een voetganger aanstalten maakt om over te steken, en dat je dan biiijna stilstaat, en dat ze dan zo heel ‘aardig’ zeggen nee ga maar. Haha dat vind ik zo irritant. Ik stop toch niet voor niets.

En we hebben hier ook veel stoplichten waar fietsers van alle kanten tegelijk groen krijgen. Dan is het dus (volgens de bordjes ook!) de bedoeling dat je elkaar de ruimte geeft zodat iedereen naar de overkant komt. Helaas staan er (voor als de stoplichten het niet doen natuurlijk) ook haaientanden bij fietsers die van rechts komen. Echt de helft van de meute geeft dan geen voorrang want die denken ja maar haaientanden!! Ja die gaan dus niet op overdag!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 10 Jul 2022 07:43

Re: Irrationele irritaties

Ik kan niet tegen het geluid van de droger als hij klaar is. Ik weet niet waarom, want het is bijna hetzelfde geluid als wanneer hij bezig is, maar toch word ik er gek van.

En ik irriteer me mateloos aan het geluid van mensen die slapen als ik nog wakker lig. Ik slaap meestal eerder dan mijn man, maar soms slaapt hij eerder en dat vind ik vreselijk. Die diepe ademhaling zorgt er voor dat ik niet kan slapen 🙈
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 10 Jul 2022 11:38

Re: Irrationele irritaties

Hope, dat bovenste heb ik ook. Ik denk dat het is omdat je dan iets met die was ‘moet’ doen. Dus een soort van ‘hup, aan de slag’ signaal terwijl ik daar geen zin in heb.

Chiq, ik heb dat wel eens per ongeluk gedaan. Ik kwam binnen bij een collega, begon een heel verhaal, maar toen bleek dat hij de vaste telefoon op luidspreker had staan. Ik ging dus midden door een gesprek heen. :palm:
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 10 Jul 2022 14:43

Re: Irrationele irritaties

ellibre schreef:Ik kan het niet uitstaan als mensen hun zinnen afmaken terwijl ik al lang weet wat ze gaan zeggen. Dan denk ik alleen maar: ja ja, ik snap je al lang, kom op, door. En erger ik me dus kapot. Terwijl die mensen er niets aan kunnen doen natuurlijk.


Heel herkenbaar, net zoals vaat in de gootsteen. Tevens kan ik slecht tegen het geluid van de afzuiger die hard aan staat en als ik iemand adem op mijn lichaam voel (b.v. als ik in bed lig met mijn man en ik voel hem uitademen). Uitroeptekens en vraagtekens achter een zin met een spatie ertussen, bij voorrang op de fiets, de bestuurder van een auto je strak aankijkt en voorrang neemt, zodat je zelf hard moet remmen. Tot slot van onregelmatige snurkgeluiden kan ik echt agressief worden, waarom geen idee, maar dat triggert zo erg!

Ik maak mij schuld aan 'de kleine', wist ook niet dat veel zich er aan stoorde.
<<

Anoniem334

Bericht 11 Jul 2022 10:22

Re: Irrationele irritaties

Ik kan hier wel een boek over schrijven.

- Het geluid van mijn wasmachine als hij klaar is
- Het geluid van een centrifugerende wasmachine
- Als ik mijn man op me voel ademen in bed
- Mensen die midden op een rotonde stoppen om fietsers/voetgangers voorrang te geven terwijl dat bij die rotonde niet zo is
- Mensen die geen richting aan geven om van de rotonde af te gaan zodat ik voor niets sta te wachten
- Mensen die bij het invoegen op de zelfde snelheid naast je blijven rijden
- Als ik tank slaat hij om de 2 seconden af, ik weet niet waarom maar er lijkt iets niet goed te zitten en daar word ik ook chagrijnig van
- De oplader van mijn hybride pakt soms niet waardoor hij niet oplaadt
- Mensen die gesprekken voeren over mensen die je niet kent of gebeurtenissen waar je niet bij was waardoor je voor jan lul bij het gesprek zit en achteraf dan zeggen 'goh je was zo stil vandaag' JA PRAAT DAN NIET STEEDS OVER DINGEN EN MENSEN DIE IK NIET KEN.
- Mensen die hun kinderen geen regelmaat en grenzen bieden en dus niet corrigeren
- Als mijn man zegt 'ga eens in de zon zitten zodat je wat kleurt' of wat voor opdracht dan ook. Ik ben geen marionet. Rot op, ik bepaal zelf waar ik zit.
- Als mijn man zegt 'je gaat toch geen lasagne bestellen' terwijl ik daar zin in heb. Ik kies zelf wat ik eet. Stop met te bepalen wat ik wel en niet moet doen.
... ik kan nog wel even door gaan. Ik ga even naar het positief leven topic, misschien kan ik er nog iets leren, haha doei.
<<

Anoniem327

Bericht 11 Jul 2022 11:33

Re: Irrationele irritaties

Nixi schreef:Ik kan hier wel een boek over schrijven.

- Als ik mijn man op me voel ademen in bed
- Als mijn man zegt 'ga eens in de zon zitten zodat je wat kleurt' of wat voor opdracht dan ook. Ik ben geen marionet. Rot op, ik bepaal zelf waar ik zit.
- Als mijn man zegt 'je gaat toch geen lasagne bestellen' terwijl ik daar zin in heb. Ik kies zelf wat ik eet. Stop met te bepalen wat ik wel en niet moet doen.
... ik kan nog wel even door gaan. Ik ga even naar het positief leven topic, misschien kan ik er nog iets leren, haha doei.

Vind je je man nog wel leuk? Hij klinkt vrij dominant, klopt dat?
<<

Anoniem327

Bericht 11 Jul 2022 11:34

Re: Irrationele irritaties

Nixi schreef:- Mensen die gesprekken voeren over mensen die je niet kent of gebeurtenissen waar je niet bij was waardoor je voor jan lul bij het gesprek zit en achteraf dan zeggen 'goh je was zo stil vandaag' JA PRAAT DAN NIET STEEDS OVER DINGEN EN MENSEN DIE IK NIET KEN.

Deze ken ik van mijn schoonfamilie, dan hebben ze het zo een uur lang over allemaal mensen die ze kennen van vroeger en gebeurtenissen van toen. Ik vind dat zo slaapverwekkend, want mij zegt het niks. Ik krijg altijd de neiging om iets anders te gaan doen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Jul 2022 09:24

Re: Irrationele irritaties

Ik zat vanmorgen op de fiets en er fietste een vrouw voor me die continu als er een bocht in de weg zat (waar je dus maar 1 kant op kan, met de weg mee) haar hand ging uitsteken. Op de een of andere manier wekte dat echt irritatie bij me op 😂 ja Gerda, ik snap dat je hier links gaat en niet rechtdoor de sloot in.

♥♥
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 14 Jul 2022 17:06

Re: Irrationele irritaties

Haha! Ik moest hardop lachen. Maar ik moet wel zeggen dat ik me laatst dus heel dom voelde omdat ik mijn knipperlicht aan deed in zo'n situatie en ik me bedacht dat degene achter me waarschijnlijk zoiets dacht als jij over die fietser. Het was een automatisme omdat ik de bocht om ging :smile: .
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 14 Jul 2022 17:22

Re: Irrationele irritaties

Sadie schreef:
Nixi schreef:Ik kan hier wel een boek over schrijven.

- Als ik mijn man op me voel ademen in bed
- Als mijn man zegt 'ga eens in de zon zitten zodat je wat kleurt' of wat voor opdracht dan ook. Ik ben geen marionet. Rot op, ik bepaal zelf waar ik zit.
- Als mijn man zegt 'je gaat toch geen lasagne bestellen' terwijl ik daar zin in heb. Ik kies zelf wat ik eet. Stop met te bepalen wat ik wel en niet moet doen.
... ik kan nog wel even door gaan. Ik ga even naar het positief leven topic, misschien kan ik er nog iets leren, haha doei.

Vind je je man nog wel leuk? Hij klinkt vrij dominant, klopt dat?


Wellicht heeft 'ie haar met drie kinderen laten zitten rondom het werk? Of in het testament?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 02 Mei 2023 08:25

Re: Irrationele irritaties

Even een update, ik heb weer iets waar ik me aan stoor 🙈 ik heb nu al meerdere keren meegemaakt dat mensen over lego praten, terwijl ze duplo bedoelen. Ik weet dat het allemaal van het merk lego is, maar ik dacht dat iedereen dit verschil wel begreep.

Context: mijn zoon van bijna 4 speelt al heel veel met lego. Toen ze hem op de opvang meer uitdaging wilden geven, gaven ze aan dat ze lego hadden. Bleek duplo te zijn. Zoon dus teleurgesteld. En later in gesprekken met vrienden/collega's al drie keer meegemaakt dat die mensen het ook allemaal lego noemen.

Voor de duidelijkheid pleit ik ervoor om duplo ook duplo te noemen en lego is gewoon lego 😁
december 2016
juli 2019
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1757

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 02 Mei 2023 08:41

Re: Irrationele irritaties

Haha herkenbaar! Het lijkt op elkaar maar het is zo'n groot verschil. Je bent niet de enige die zich hieraan stoort.
Mijn schoonzus vroeg lego voor de kinderen een paar jaar geleden. Dus ik lego gekocht, leuk ingepakt. Werd ze boos dat ik zo'n klein speelgoed cadeau gaf want dat was gevaarlijk. Vraag dan ook om duplo!
Kan je zeggen, de relatiebanden waren slecht maar toen ze zo tegen mij uitviel nog slechter.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 507

Geregistreerd: 28 Jun 2022 11:22

Bericht 02 Mei 2023 09:30

Re: Irrationele irritaties

Oh nou maar Niekske, ik vind het ook best een groot verschil dus ik snap je zoon wel haha.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 02 Mei 2023 11:38

Re: Irrationele irritaties

Mensen die staand werken aan hun bureau.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 02 Mei 2023 11:38

Re: Irrationele irritaties

Goed om te horen dat het dus niet aan mij ligt :smile:
december 2016
juli 2019
<<

Tess_droom

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Mei 2023 16:07

Bericht 02 Mei 2023 12:06

Re: Irrationele irritaties

Van die grote dikke duiven die aan het flikflooien en fladderen zijn bij de bomen achter bij mijn slaapkamer.
Ik wordt super vroeg wakker nu elke ochtend en ze stoppen gewoon niet!
.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Mei 2023 12:30

Re: Irrationele irritaties

Toet schreef:Mensen die staand werken aan hun bureau.


Hahaha waarom?! Ik doe dat ook weleens, lekker voor de afwisseling!
❤ 7 juni 2018
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 507

Geregistreerd: 28 Jun 2022 11:22

Bericht 02 Mei 2023 12:40

Re: Irrationele irritaties

Wat ik ook irritant vind als ik boodschappen heb gedaan met zelfscan en een steekproef krijg. Heb ik alles netjes ingepakt (ben best erg wat dat betreft) en dan verpesten zij mijn mooie krat/tas weer. 😫
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Mei 2023 12:47

Re: Irrationele irritaties

Sta nog steeds volkomen achter mijn eerder genoemde ergernissen en ik voeg er aan toe:

Mensen (klanten) die je METEEN gaan bellen als je een mailtje hebt gestuurd en ze een vraag stellen - die ze niet hoeven te stellen aangezien het duidelijk is uitgelegd in de mail. Dat zijn dan ook weer minuten aan verspilde tijd in je leven die je nooit meer terug krijgt.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers