Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

<<

Anoniem327

Bericht 28 Jun 2022 18:36

Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Het is me weer gebeurd. Een man op mijn werk die denkt dat hij de boel kan belazeren en herhaaldelijk contact met me blijft zoeken. Zelfs nadat ik duidelijk heb aangegeven dat ik niet geïnteresseerd ben.

Eerst was ons contact gezellig. We hadden veel lol samen en zochten elkaar steeds meer op. Maar ik had er niks achter gezocht, een leuke collega niks meer.

Daarna werden de gesprekken vertrouwelijker. In de hotellobby zijn we als laatste blijven hangen en heeft hij me verteld dat zijn relatie niet lekker meer loopt. Zijn vrouw is een paar maanden geleden bevallen van hun derde kind. Hij voelt zich niet meer aangetrokken tot haar, omdat ze veel is aangekomen en alleen nog een moeke is (zijn woorden). Zij werkt al een aantal jaren niet meer en voor hem is de druk groot als kostwinner van het gezin.

Tot hier was er niks aan de hand, maar toen probeerde hij me zijn hotelkamer in te praten en sindsdien probeert hij toenadering te zoeken. Ik zeg hem duidelijk dat ik geen interesse heb en dat hij zijn energie beter aan zijn gezin kan geven, niet aan mij.

Wat ik me vooral afvraag, is wat er toch mis is met dit soort mannen, het zijn er zoveel valt me op. Wat denken jullie dat hier achter schuilgaat? Waarom eerst kiezen voor drie kinderen en dan afhaken? Ik begrijp er niks van. Hebben jullie theorieën?
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 28 Jun 2022 18:39

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Mensen zijn niet gemaakt om monogaam te zijn.
<<

Anoniem327

Bericht 28 Jun 2022 18:42

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Boerenkool schreef:Mensen zijn niet gemaakt om monogaam te zijn.

Dit geldt niet voor iedereen. Zelf ben ik bijvoorbeeld wel monogaam. Ik heb geen behoefte aan anderen als ik een fijne relatie heb. Gelukkig is mijn man precies hetzelfde en zo zijn er veel meer.

Ik denk dat het 50/50 is ongeveer.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 28 Jun 2022 18:50

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Daar zeg je het al. Je hebt geen behoefte om vreemd te gaan als je een fijne relatie hebt. Helaas kent iedere relatie ups en downs en is het hebben van altijd een fijne relatie een utopie. Dat heeft niemand.
Mensen zijn over het algemeen sociaal gezien monogaam. Seksueel gezien niet.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 28 Jun 2022 18:50

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Gelukkig is dit niet zo met echt al die mannen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 28 Jun 2022 18:52

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Ik lees het als ' al die mannen ...die dat wel doen'. En dan zijn er in mijn ervaring wel veel.
De hoeveelheid 'bezette' mannen van wie ik een voorstel heb gehad toen ik geen relatie had ... Zullen uiteraard ook vrouwen zijn die dit doen maar ik hoor dat toch een stuk minder. En dat maakte ik zelf ook niet mee :)
Laatst gewijzigd door Joey op 28 Jun 2022 18:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 28 Jun 2022 18:54

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Of vrouwen zijn discreter 🙄
<<

Anoniem327

Bericht 28 Jun 2022 18:55

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Boerenkool schreef:Daar zeg je het al. Je hebt geen behoefte om vreemd te gaan als je een fijne relatie hebt. Helaas kent iedere relatie ups en downs en is het hebben van altijd een fijne relatie een utopie. Dat heeft niemand.
Mensen zijn over het algemeen sociaal gezien monogaam. Seksueel gezien niet.

Wij hebben een fijne relatie, dus dat is al een bewijs dat het mogelijk is. Als we in een mindere periode zitten, hebben we niet de neiging om vreemd te gaan.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 28 Jun 2022 19:00

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

We weten inmiddels allemaal hier op het forum dat jij leeft in een utopie Sadie. Geen verrassing.

Vrouwen zijn sowieso discreter. Mijn man en ik hebben een fijne relatie maar zijn beiden niet monogaam. We zijn hier redelijk open over, ook in onze vriendenkring. Daardoor nemen mensen ons ook geregeld in vertrouwen over dit onderwerp. En ik merk altijd dat de vrouw het net iets beter verborgen weet te houden, en heel gek; vaak hebben ze ook nog veel minder een schuldgevoel dan de mannen die we hierover spreken.
<<

Anoniem327

Bericht 28 Jun 2022 19:09

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

@Boerenkool: dat jij en je man niet-monogaam zijn, betekent niet dat dit voor iedereen geldt. Kun je je voorstellen dat andere mensen er anders instaan? Want echt, ze bestaan.
<<

Anoniem327

Bericht 28 Jun 2022 19:11

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

O, die collega heeft overigens een monogame relatie. Of althans, dat denkt zijn vrouw. Ik ken haar redelijk goed.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 28 Jun 2022 19:17

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Jij denkt misschien ook dat je een monogame relatie hebt terwijl dat niet zo is. Net als de vrouw van de collega.

Ik zeg niet dat het voor iedereen geldt of werkt. Wel dat we evolutionair gezien niet gemaakt zijn op seksueel gebied monogaam te zijn. Er zijn altijd uitzonderingen te vinden.
<<

Anoniem327

Bericht 28 Jun 2022 19:21

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Boerenkool schreef:Jij denkt misschien ook dat je een monogame relatie hebt terwijl dat niet zo is. Net als de vrouw van de collega.

Ik zeg niet dat het voor iedereen geldt of werkt. Wel dat we evolutionair gezien niet gemaakt zijn op seksueel gebied monogaam te zijn. Er zijn altijd uitzonderingen te vinden.

Haha, ik wist dat deze opmerking zou komen, maar nee dat is niet aan de hand bij ons.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 28 Jun 2022 19:24

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Dat zegt de vrouw van je collega waarschijnlijk ook.

In mijn omgeving zie ik ook een aantal mannen - van wie ik het weet - vreemdgaan. Echt, waarom. Je kan zoveel onherstelbaar kapot maken.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 28 Jun 2022 19:29

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Sadie schreef:
Boerenkool schreef:Jij denkt misschien ook dat je een monogame relatie hebt terwijl dat niet zo is. Net als de vrouw van de collega.

Ik zeg niet dat het voor iedereen geldt of werkt. Wel dat we evolutionair gezien niet gemaakt zijn op seksueel gebied monogaam te zijn. Er zijn altijd uitzonderingen te vinden.

Haha, ik wist dat deze opmerking zou komen, maar nee dat is niet aan de hand bij ons.

Maar hoe kun je dat met zekerheid zeggen? Natuurlijk is het een vertrouwenskwestie, maar al die andere vrouwen waarvan de partner is vreemd gegaan, vertrouwden hun man waarschijnlijk ook, dachten hem door en door te kennen. Been there, done that.

Overigens ben ik het wel met Boerenkool eens, denk ik. Zoveel mensen, zoveel wensen en het is echt niet alleen een mannending.
<<

Anoniem327

Bericht 28 Jun 2022 19:45

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Mijn intuïtie is zeer sterk, dus ik voel dat soort dingen direct aan. In een vorige relatie had ik direct door toen mijn vriend verliefd werd op iemand anders.

Zelf heb ik ook geen behoefte aan seksueel contact met anderen, omdat ik binnen mijn relatie de allerbeste seks krijg. Ik denk dat dit erg belangrijk is, als die seksuele klik er niet is, of wanneer je behoeftes erg verschillend zijn binnen een relatie, dan kan ik me beter voorstellen dat verleidingen op de loer liggen.

Mijn collega heeft al 5 jaar amper seks gehad...
<<

Anoniem327

Bericht 28 Jun 2022 19:46

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

SoGood schreef:Dat zegt de vrouw van je collega waarschijnlijk ook.

In mijn omgeving zie ik ook een aantal mannen - van wie ik het weet - vreemdgaan. Echt, waarom. Je kan zoveel onherstelbaar kapot maken.

In haar geval vind ik dat een beetje naïef. Ze hebben al 5 jaar lang nauwelijks seks, omdat zij daar geen energie voor heeft nadat ze kinderen heeft gekregen. Hij vindt haar niet meer aantrekkelijk, omdat ze 25kg is aangekomen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 28 Jun 2022 19:50

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Hoezo naïef? Ze heeft zijn kinderen gebaard, heeft het ongetwijfeld niet gemakkelijk en zit mogelijk niet lekker in haar vel. Logischer is dat je met elkaar praat en elkaar helpt i.p.v. je genot bij een ander te zoeken. Er is toch een reden dat ze voor elkaar gekozen hebben.
<<

Anoniem327

Bericht 28 Jun 2022 19:53

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Dat vrouwen net zoveel vreemdgaan geloof ik direct, maar daar word ik zelf minder mee geconfronteerd.

Mannen daarentegen......ik zou twee volledige voetbalteams, inclusief reservebanken kunnen vullen met de bezette mannen die me de laatste jaren hebben benaderd. Het lijkt erger te worden naarmate mannen richting de 40-45 jaar gaan.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 28 Jun 2022 19:56

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Als het zo'n mode popje was snap ik dat wel. Dat valt toch een soort slag van man voor dat eerder vreemd gaat. De wat betrouwbare man (uiterlijk knuffelbeer) zal een vrouw minder snel verlagen als ze wat steviger is/wordt.
<<

Anoniem327

Bericht 28 Jun 2022 19:56

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

SoGood schreef:Hoezo naïef? Ze heeft zijn kinderen gebaard, heeft het ongetwijfeld niet gemakkelijk en zit mogelijk niet lekker in haar vel. Logischer is dat je met elkaar praat en elkaar helpt i.p.v. je genot bij een ander te zoeken. Er is toch een reden dat ze voor elkaar gekozen hebben.

Als je je man al 5 jaar seks weigert, hem geen aandacht geeft en jezelf niet meer verzorgt, dan vind ik het naïef als je denkt dat je nog in een monogame relatie zit. Ik denk dat ze het niet wil weten, maar 1+1=2.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 28 Jun 2022 19:59

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Sadie schreef:

Mannen daarentegen......ik zou twee volledige voetbalteams, inclusief reservebanken kunnen vullen met de bezette mannen die me de laatste jaren hebben benaderd. Het lijkt erger te worden naarmate mannen richting de 40-45 jaar gaan.

Is dit topic nou gewoon een verkapte manier om ermee te koop te lopen dat je zelf zo'n hottie schijnt te zijn?
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 28 Jun 2022 20:00

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Sadie schreef:
SoGood schreef:Hoezo naïef? Ze heeft zijn kinderen gebaard, heeft het ongetwijfeld niet gemakkelijk en zit mogelijk niet lekker in haar vel. Logischer is dat je met elkaar praat en elkaar helpt i.p.v. je genot bij een ander te zoeken. Er is toch een reden dat ze voor elkaar gekozen hebben.

Als je je man al 5 jaar seks weigert, hem geen aandacht geeft en jezelf niet meer verzorgt, dan vind ik het naïef als je denkt dat je nog in een monogame relatie zit. Ik denk dat ze het niet wil weten, maar 1+1=2.

En overigens denk ik dat je hiermee de vraag van je topictitel, voor deze specifieke man, meteen zelf al beantwoord hebt.
<<

Anoniem327

Bericht 28 Jun 2022 20:01

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Fred schreef:Als het zo'n mode popje was snap ik dat wel. Dat valt toch een soort slag van man voor dat eerder vreemd gaat. De wat betrouwbare man (uiterlijk knuffelbeer) zal een vrouw minder snel verlagen als ze wat steviger is/wordt.

Haar gewicht is maar één factor, ze doet verder geen moeite meer voor hem en wijst hem voortdurend af. Ze is alleen nog met hun 3 kinderen bezig (5,3 en 0 jaar).

Hij had het over "de kloof", omdat zij al 5 jaar alleen maar thuis zit en hij in die jaren enorm is gegroeid binnen ons bedrijf en alleen de kost moet verdienen voor hun gezin.

Volgens mij voelt hij zich vreselijk eenzaam en weet hij hier op een gezonde manier mee moet omgaan.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 28 Jun 2022 20:02

Re: Wat is er toch aan de hand met al die mannen?

Hoe kan zij kinderen hebben van 3 en 0 als ze nooit seks hebben? Of is dat op andere wijze gelukt?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers