Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat stel jij altijd uit?

<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 26 Jun 2022 16:43

Re: Wat stel jij altijd uit?

Marin schreef:
Tove_ schreef:Ik heb vannacht tijdens de nachtvoeding de foto's uitgezocht van mijn oudste naar aanleiding van dit topic :^^:
.


Wow efficiënt in de nacht! En ook best knap zo snel!

Oké ik moet dus nog beginnen aan het eerste jaar van mijn zoon. Dit gaat dus nooit gebeuren. Vind ik ook echt stom van mezelf, ik heb notabene nog professioneel software hiervoor. Moet het eigenlijk echt doen.


Bijna jammer dat je geen nachtvoedingen meer doet ;)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Jun 2022 16:46

Re: Wat stel jij altijd uit?

Hahaha ja.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 26 Jun 2022 17:21

Re: Wat stel jij altijd uit?

Een vriendin van me houdt dus per maand bij welke foto’s ze in het boek wil van dat jaar voor haar dochter. Dat vind ik echt knap en die strategie houdt het ook overzichtelijk voor haar.

Als ik nu nog van een aantal jaar terug moest met kinderen zou ik geloof ik beginnen met nu. Dus vanaf nu bijhouden en hopelijk brengt dat de motivatie om dan vorig jaar te doen etc etc. Als je vooraan begint, dan moet je nog zoveel en zou ik het uit blijven stellen. Beginnen in het nu zorgt er in elk geval voor dat de stapel werk niet verder groeit.

Ik stel klusjes uit waarvoor ik afhankelijk ben van anderen (afspraken inplannen bijvoorbeeld) of waarvoor ik mensen moet bellen. Dat vind ik irritant. Mijn verstandskiezen aan de linkerkant moeten er nog uit. Die afspraak maken schuif ik ook steeds vooruit. De ergotherapeut belt me niet terug, haar opnieuw bellen, schuif ik voor me uit. Voor werk geldt hetzelfde wel qua mensen bellen en dat uitstellen.

Klussen waar ik geen toegevoegde waarde van zie, maar die toch moeten, kan ik ook eindeloos voor me uit schuiven. Hetzelfde geldt voor zaken die ik moet doen waarvan ik bang ben dat ik het niet (goed) kan.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Jun 2022 17:50

Re: Wat stel jij altijd uit?

Ginny schreef:Ik ben 38 en mijn fotoboek van toen ik een baby/kind is nog steeds niet klaar 🥹 Vind ik echt super jammer. Ik ben kind nr 4 en de rest heeft wel zo’n boek.
Maar goed, ik heb het blijkbaar van m’n moeder geërfd want ik stel ook bijna alles uit in m’n leven. En in het huishouden.
Behalve dingen op m’n werk, dat doe ik altijd netjes wanneer het moet.


Mijn moeder heeft mijn babyfotoboek nog gemaakt toen ik 18 was ofzo, in een heel kinderachtig album haha.

Wat June zegt doe ik ook! Elke maand zet ik foto's in een maandalbumpje, eerst in OneDrive, maar nu in Google Foto's. Zodra ze jarig is geweest ga ik ervoor zitten, ben ik er alsnog dagen mee bezig tussen de bedrijven door, en klaar is het album. Heb er nu dus al vier en ben er echt blij mee!
❤ 7 juni 2018
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 26 Jun 2022 18:20

Re: Wat stel jij altijd uit?

Oh ja die fotoboeken. Heb er één van de oudste en ik ben nog niet eens klaar daarmee. Laatste foto die ik daar in heb gedaan was toen ze 9 maanden oud was, dus ik moet nog wat jaren inhalen hahaha. Denk dat ik ze dan wel digitaal doe, ik heb toentertijd echt zitten fröbelen met knutselgedoe enzo maar daar houd ik helemaal niet van, dus dat moet ik ook gewoon niet doen. Wordt niemand blij van.

Verder ook dingen in het huishouden. Was opruimen met stip op 1. Sokken vouwen. Binnenkort kan ik wel alle sokken behalve die van mijn man op één hoop gooien, dat zal alvast wat frustratie schelen. Strijken stel ik ook altijd uit, wat een crisiswerk is dat. Badkamer moet ook al even gebeuren, maar ik denk dat ik dat uitstel tot volgend weekend :nerd:
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 26 Jun 2022 18:31

Re: Wat stel jij altijd uit?

Ohh dat lijkt mij juist vervelend elke maand, ik doe het liever in 1 keer haha. Maar wel gedisciplineerd!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Jun 2022 18:47

Re: Wat stel jij altijd uit?

Scheelt véél uitzoekwerk hoor! Ik moet er niet aan denken om door een jaar aan foto's (= duizenden foto's) te moeten spitten! 😵
❤ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 26 Jun 2022 18:57

Re: Wat stel jij altijd uit?

Kasten opruimen en/of schoonmaken zoals de keukenkastjes. Mijn huis ziet er meestal netjes en opgeruimd op maar de keukenkastjes enz sop ik bijvoorbeeld zelden (minder dan eens per jaar) omdat ik dat dus altijd uitstel.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 26 Jun 2022 18:59

Re: Wat stel jij altijd uit?

Bliss schreef:Scheelt véél uitzoekwerk hoor! Ik moet er niet aan denken om door een jaar aan foto's (= duizenden foto's) te moeten spitten! 😵
Ja dat is wel waar, ik had wel een lamme duim vannacht :laughcry:
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 26 Jun 2022 19:19

Re: Wat stel jij altijd uit?

Ramen doen...belasting invullen...mijn enorme heg knippen...auto stofzuigen...gordijnen afhalen,wassen en weer ophangen...
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 26 Jun 2022 19:26

Re: Wat stel jij altijd uit?

Ik stel echt alles uit. Dingen in het huishouden, bieb boeken terugbrengen, echt alles. En dat vind ik heel frustrerend.
Een maand geleden was ik jarig en kreeg ik een soort invuldagboek van mijn moeder. Leek me super leuk, alleen begin ik er steeds niet aan. Niet omdst ik het niet leuk vind, maar meer omdat ik het leuk vind het nog tegoed te hebben
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Jun 2022 19:53

Re: Wat stel jij altijd uit?

Wat wij al maanden, of eigenlijk al zeker een halfjaar geloof ik, uitstellen, is het (laten) aanpakken van een muurtje in onze woonkamer. Vorig jaar is daar een grote radiator weggehaald onder de vensterbank en daar zit allemaal oud behang op dat half heeft losgelaten en er gewoon niet uitziet. We willen ook een nieuwe vensterbank en er moet dus iets met dat stukje muur, maar we weten nog niet zo goed wat en zijn te laks om hiermee aan de slag te gaan. Ben nu wel actief op zoek gegaan naar een timmerman via een collega, dus er zit mogelijk wat schot in de zaak. Hopelijk is het voor eind dit jaar opgeknapt.
❤ 7 juni 2018
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 26 Jun 2022 20:03

Re: Wat stel jij altijd uit?

Stofzuigen. Ik heb er een hekel aan. Gewoon omdat ik vroeger moest zorgen dat het huis was gezogen, als mijn vader om 16.15u thuis kwam van werk. En dat ding lag altijd in drie delen, omdat hij anders niet in de kast paste. Hekel aan. Brrrr.

Ik maak alles schoon, maar ga gerust nog eens de keuken poetsen om maar niet te hoeven stofzuigen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 26 Jun 2022 20:19

Re: Wat stel jij altijd uit?

Dankzij jullie heb ik weer 3 maanden fotoboek uitgezocht! Ik loop nu 3 (van de 7) boeken achter. Kan dus binnen 3 weken gepiept zijn, even voor zitten nu.

Opruimen stel ik erg uit. Mijn hobbykamer, zolder, rommelhoekjes.

En dingen waarvoor we dingen moeten regelen. 3 jaar nagedacht over een schutting zetten. Buren willen het, pakken even door en we zijn er nu superblij mee.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 26 Jun 2022 20:20

Re: Wat stel jij altijd uit?

Wat grappig Beau, dat heb ik juist andersom. Ik ga liever snel met de stofzuiger door het huis, dan voelt het schoon en kan de rest wel even wachten ;-)

Maar leuk dat er zoveel reacties komen! En fijn ook die herkenning, afspraken maken bij de tandarts of de kapper stel ik trouwens ook altijd uit. Eigenlijk alle afspraken die alleen telefonisch kunnen, omdat ik daar een hekel aan heb. En dan wordt het ineens dringend en kom ik er niet meer op tijd tussen, haha!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 26 Jun 2022 20:29

Re: Wat stel jij altijd uit?

Nu ben ik ook geïnspireerd geraakt. Ik ben nu begonnen alle foto’s per maand te sorteren vanaf april 2019. Wel even een klusje. Zodra ik bij ben ga ik de methode van Bliss proberen door het bij te houden.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 26 Jun 2022 20:33

Re: Wat stel jij altijd uit?

Ik haat het geluid, Pineco. Ik weet niet wat het is, maar het gaat net als tandartsgeluiden door merg en been.

Tandarts was echt nodig, en ben ik er bijna af. Ik heb ik de liefde voor de kapper teruggevonden, dus dat moet binnenkort ook haha. Vroeger één keer per jaar, maar ik vind rood gewoon niet meer bij een bijna 40-iger horen. En natuurlijke high-lights wel. dat moet de kapper toch echt doen.

Ik heb trouwens ook echt een hekel aan het schoonmaken van de badkamer. Dat was 15 jaar geleden mijn enige klus in huis en dan was de badkamer gewoon echt ranzig. En dan had ik hem nog maar net helemaal schoon en begon de ellende opnieuw. In ons huidige huis zorgen we ervoor dat alles elke wasbeurt wordt afgenomen, dat scheelt heel erg in de maandelijkse poetsklus.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 22:11

Bericht 26 Jun 2022 20:58

Re: Wat stel jij altijd uit?

Beau, ik heb om die reden een robotstofzuiger. Scheelt ook een boel werk, want ik hoef zelf lang niet zo vaak te stofzuigen.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 26 Jun 2022 21:00

Re: Wat stel jij altijd uit?

LaLou schreef:Beau, ik heb om die reden een robotstofzuiger. Scheelt ook een boel werk, want ik hoef zelf lang niet zo vaak te stofzuigen.


Die overleeft het hier niet. Onze Stafford is bang voor de stofzuiger, maar vreet de robotstofzuiger op. :palm:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Jun 2022 21:10

Re: Wat stel jij altijd uit?

Beau schreef:
LaLou schreef:Beau, ik heb om die reden een robotstofzuiger. Scheelt ook een boel werk, want ik hoef zelf lang niet zo vaak te stofzuigen.


Die overleeft het hier niet. Onze Stafford is bang voor de stofzuiger, maar vreet de robotstofzuiger op. :palm:

Hier is de hond ook bang voor Truus, maar die gaat er tegen blaffen en in het hoekje liggen van de kamer bang de zijn. Soms blaft ze er naar, maar dat is alles. Ik denk eerlijk gezegd dat opeten niet zo heel snel zal gebeuren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 26 Jun 2022 22:16

Re: Wat stel jij altijd uit?

Nog even wb die fotoboeken: ik hou het niet per maand bij. Ik log ongeveer 4 weken voor zijn/haar verjaardag in op ICloud en daar selecteer ik vanaf zijn vorige verjaardag de foto’s die ik wil en die download ik in mapjes (dus april/mei bijvoorbeeld). En dan plak ik ze in het album op volgorde. Ik ben met het sorteren ongeveer uur bezig en met het boek ook een uur, doe ik tussendoor op verschillende dagen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 27 Jun 2022 16:53

Re: Wat stel jij altijd uit?

Ah ook haar aan fotoboeken. Hoe doen jullie dat handig met foto’s van partner? We hebben beide Apple maar alle foto’s in een shared map zetten werkt niet, want dat moet handmatig en doet hij dus niet. Automatisch linken met andere ape id’s kan niet hè?
Smile, it's free!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 27 Jun 2022 18:08

Re: Wat stel jij altijd uit?

Lavendel schreef:Ah ook haar aan fotoboeken. Hoe doen jullie dat handig met foto’s van partner? We hebben beide Apple maar alle foto’s in een shared map zetten werkt niet, want dat moet handmatig en doet hij dus niet. Automatisch linken met andere ape id’s kan niet hè?


Ik log in op mijn man zijn Icloud
Afbeelding
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Jun 2022 18:41

Re: Wat stel jij altijd uit?

Als ik alleen ben koken. Dan heb ik er zo geen zin in om dan te koken. Kies dan ook meestal voor de snelle en makkelijke weg haha
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 27 Jun 2022 20:21

Re: Wat stel jij altijd uit?

Ja maar dat telt niet Silly-One. Dat is niet uitstellen, maar afstellen ;-) Doe ik trouwens ook als het even kan, niet koken :angel:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron