Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 08:56

Bericht 23 Jun 2022 08:24

Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek voor de functie van financieel administratief medewerker.

Over de hoogte van het salaris staat niets vermeld. De functie valt onder de CAO gehandicaptenzorg. Weet iemand welke schaal past bij deze functie?

Best spannend. Na 12,5 dezelfde werkgever een sollicitatiegesprek op een droomplek.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Jun 2022 10:24

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Ik weet het niet zeker, maar ik verwacht in functiegroep 35. Misschien maximaal 40 als je hoog bent ingeschaald. Ik zou dat vooral vragen in het gesprek. Heel veel succes alvast!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 23 Jun 2022 10:58

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Scandic schreef:Ik weet het niet zeker, maar ik verwacht in functiegroep 35. Misschien maximaal 40 als je hoog bent ingeschaald. Ik zou dat vooral vragen in het gesprek. Heel veel succes alvast!


Precies dit
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 23 Jun 2022 11:21

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Ja ik twijfel ook tussen 35 of 40
Ook afhankelijk van de werkgever. Bij mijn werkgever zitten ze in schaal 40 maar mn vorige werkgever was 35
Juli 2019
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 08:56

Bericht 23 Jun 2022 11:23

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Bedankt voor de reacties. Dan heb ik een richting wat redelijk in deze tak.

Zijn de bedragen van de schalen op basis van fulltime 36 uur of 40 uur?
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Jun 2022 11:35

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Fulltime is 36 uur in deze CAO. De bedragen zijn dus op basis van 36 uur/fulltime.
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 08:56

Bericht 27 Jul 2022 20:58

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

2 weken geleden heb ik het contract getekend. Het salaris is schaal 40 trede 11 geworden. Lijkt me redelijk. 1 september ga ik beginnen. Zin in, maar ook gek om mijn huidige werk af te ronden.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 27 Jul 2022 21:04

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Blijf het altijd bijzonder vinden dat de administratieve functies in de gehandicaptenzorg beter betalen dan de begeleiders/verzorgers die op groepen werken.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 27 Jul 2022 21:48

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Leuk dat je een update geeft.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Jul 2022 22:47

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Lijkt mij meer dan redelijk. In het bedrijfsleven krijg je echt niet zomaar bijna 3k voor een administratieve functie op MBO-niveau.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 28 Jul 2022 09:00

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Leuk! Gefeliciteerd! Ik zit met een soortgelijke functie ook rond dat salaris. Veel werkplezier!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 28 Jul 2022 09:23

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Theeleut schreef:Blijf het altijd bijzonder vinden dat de administratieve functies in de gehandicaptenzorg beter betalen dan de begeleiders/verzorgers die op groepen werken.


Dat is vaak het geval in alle sectoren. Degene die dan het werkelijke werk doen waar het bedrijf om draait, krijgen dan het minst betaald.

Idd gefeliciteerd met je baan. Spannend!

@ Fred, zie bovenstaande woordje VAAK. Ik bedoel dus zeker niet ALTIJD. Nutteloze discussie.
Laatst gewijzigd door DronkenTaart op 28 Jul 2022 09:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 28 Jul 2022 09:45

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Dat is lang niet altijd het geval Dronkentaart. Ik heb het elders ook al eens andersom meegemaakt.
Ligt maar net aan het soort bedrijf en wat ze maken / dienst dat ze leveren.
Stel je bent administratief medewerker bij een farmaceut, dan weet ik zeker dat je minder verdiend dat de mensen die de medicijnen ontwikkelen die bijv. worden ingehuurd door grote farmaceutische bedrijven want dat zijn allemaal universitair opgeleide mensen.

In de autobranche verdient een administratief medewerker veel minder. Kun je gerust minimaal 700 euro van de 3k afhalen. Die zitten daar gewoon rond het bedrag wat een monteur verdient.

De zorg is toch een soort van semi-overheid en niet in zijn geheel sterk winst gericht en daarom ligt daar waarschijnlijk voor MBO-staffuncties het loon hoger dan in het bedrijfsleven.
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 08:56

Bericht 28 Jul 2022 17:44

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Het ligt wellicht ook aan de zwaarte van de administratieve functie. Het is gaat om gehandicaptenzorg binnen een zorg.boerderij. Hier wonen, logeren en werken cliënten. Daarnaast is er nog een productiebedrijf met dagbesteding en een winkel met dagbesteding. Hiervoor ga ik alle financieel administratieve werkzaamheden oppakken.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 28 Jul 2022 20:46

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Volgens mij is dat bij onze stichting ook wel de standaard schaal voor administratief medewerkers.

Ik snap de verbazing van theeleut, die voel ik ook nog altijd. Natuurlijk werken ze op kantoor ook hard maar de werkdruk daar is echt niet te vergelijken met die op de groepen (dat verzin ik niet zelf maar zeggen deze medewerkers zelf) dan is het natuurlijk best wrang dat de medewerkers op de groep (deels) lager ingeschaald worden.
2010 2012
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 29 Jul 2022 08:22

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Is het allebei MBO niveau 4 werk?

Er zit meestal wel wat roering tussen stafpersoneel en uitvoerend personeel. Soort haat/liefde verhouding.
Uitvoerend personeel vinden staffuncties voor een deel overbodig, want ze zorgen niet voor omzet en andersom wordt (ligt aan het soort bedrijf) er ook wel eens raar gekeken naar wat uitvoerend personeel allemaal krijgt (bij consultants bijv. een auto van de zaak etc..., die krijgen staffuncties dan niet). Bij mijn vorige functie heb ik mij er voornamelijk over verbaast dat mensen in de buitendienst standaard een hoger loon kregen zodat hun lease-auto daar mooi verrekend mee kon worden en ze onderaan de streep een vergelijkbaar bedrag overhielden als iemand met een vergelijkbare HBO-functie in de binnendienst. Erg oneerlijk vond ik dat altijd, want over dat hoger loon ontvangen ze wel meer vakantiegeld, pensioen en eventueel een uitkering mochten ze in de ww komen en ze hebben geen autokosten die de andere medewerkers prive wel uiteraard hebben. Dan nog waren ze regelmatig aan het klagen over dat een bepaalde optie voor een lease-auto de duur is etc...
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 29 Jul 2022 16:27

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Fred schreef:Is het allebei MBO niveau 4 werk?

Er zit meestal wel wat roering tussen stafpersoneel en uitvoerend personeel. Soort haat/liefde verhouding.
Uitvoerend personeel vinden staffuncties voor een deel overbodig, want ze zorgen niet voor omzet en andersom wordt (ligt aan het soort bedrijf) er ook wel eens raar gekeken naar wat uitvoerend personeel allemaal krijgt (bij consultants bijv. een auto van de zaak etc..., die krijgen staffuncties dan niet). Bij mijn vorige functie heb ik mij er voornamelijk over verbaast dat mensen in de buitendienst standaard een hoger loon kregen zodat hun lease-auto daar mooi verrekend mee kon worden en ze onderaan de streep een vergelijkbaar bedrag overhielden als iemand met een vergelijkbare HBO-functie in de binnendienst. Erg oneerlijk vond ik dat altijd, want over dat hoger loon ontvangen ze wel meer vakantiegeld, pensioen en eventueel een uitkering mochten ze in de ww komen en ze hebben geen autokosten die de andere medewerkers prive wel uiteraard hebben. Dan nog waren ze regelmatig aan het klagen over dat een bepaalde optie voor een lease-auto de duur is etc...


Ja allebei niveau 4. Verder geen haat/liefde verhouding bij ons hoor. Iedereen heeft elkaar nodig en zonder elkaar kunnen we allemaal ons werk niet doen. We kunnen prima met elkaar opschieten. Het is slechts verbazing over het minder betalen van (een deel van) de mensen die op de groepen werken.
2010 2012
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 29 Jul 2022 21:49

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Ook ik herken de haat-liefdesverhouding niet.

Als de zorgorganisaties mensen voor op de vloer willen aantrekken zouden ze als eerst al de uitvoerende functies een aantal schalen omhoog mogen gooien.

Op een woning werken geeft zoveel meer (anders soort) werkdruk. Of er nu wel of niet genoeg personeel is, de dag gaat gewoon door want de cliënten kunnen niet dan maar een dag in bed blijven omdat er geen personeel is.
Er wordt mijn inziens vaak erg veel op het bordje gelegd bij mensen waar het niet hoort, maar je mag het gewoon uitzoeken want personeelstekort.
Een zorgmanager, planner of noem naar op iemand achter een bureau kan gewoon zijn pc uitzetten, geen cliënt die daar de dupe van is.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Jul 2022 08:20

Re: Sollicitatie Administratief medewerker gehandicaptenzorg

Theeleut schreef:Ook ik herken de haat-liefdesverhouding niet.

Als de zorgorganisaties mensen voor op de vloer willen aantrekken zouden ze als eerst al de uitvoerende functies een aantal schalen omhoog mogen gooien.

Op een woning werken geeft zoveel meer (anders soort) werkdruk. Of er nu wel of niet genoeg personeel is, de dag gaat gewoon door want de cliënten kunnen niet dan maar een dag in bed blijven omdat er geen personeel is.
Er wordt mijn inziens vaak erg veel op het bordje gelegd bij mensen waar het niet hoort, maar je mag het gewoon uitzoeken want personeelstekort.
Een zorgmanager, planner of noem naar op iemand achter een bureau kan gewoon zijn pc uitzetten, geen cliënt die daar de dupe van is.


Ik werk ook op kantoor en wij voelen dat spanningsveld ook. Nu hebben wij sinds een aantal weken een ‘nieuwe’ collega zij is manager geweest en verbaasd zich er over hoe complex het werk bij ons op de afdeling is. Hoeveel ballen er in de lucht gehouden moeten worden. Ik ben op dit moment op vakantie en de telefoonlijst is mee. Er zijn situaties waarin ook mensen van kantoor direct moeten kunnen schakelen. Mensen mogen bij mij rustig een keer een dagje mee komen lopen. Om nog maar te zwijgen over de manier waarop wij regelmatig aangesproken worden. In VVT is 40 idd ook redelijk normaal voor een mbo4 admin functie. Een V-IG (mbo 3) zit in 35 en een niveau 4 verpleegkundige zit in 45. Dus daar is het wel degelijk zo dat admin minder verdiend.
Bij de organisatie waar ik werk is het zelfs zo dat de V-ig in 40 zitten en de VP in 50.
2015 💙

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers