Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geld vrij te besteden

Hoeveel geld heb je maandelijks vrij voor jezelf te besteden?

<100 euro
3
7%
100-200 euro
6
14%
200-300 euro
5
12%
300-400 euro
4
9%
400-500 euro
5
12%
500-600 euro
1
2%
600-700 euro
0
Geen stemmen
700-800 euro
6
14%
800-900 euro
3
7%
900-1000 euro
3
7%
> 1000 euro
7
16%
 
Aantal stemmen : 43
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jun 2022 13:55

Geld vrij te besteden

Hoeveel geld heb je maandelijks vrij voor jezelf te besteden? Hiermee bedoel ik het geld dat je vrij kunt besteden, los van alle vaste lasten, de boodschappen en alle noodzakelijke zaken die je moet uitgeven voor je partner en je kinderen (als je die hebt) en jezelf.

Heb je daar afspraken over gemaakt met je partner (als je deze hebt)? Hebben jullie (ongeveer) hetzelfde bedrag vrij te besteden, of heb je veel meer of juist minder te besteden? Hoe komt dat?

Wat vind jij een redelijk bedrag om als volwassene vrij te besteden aan jezelf?
Laatst gewijzigd door Anoniem327 op 21 Jun 2022 13:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 21 Jun 2022 13:58

Re: Geld vrij te besteden

Ik weet dit niet. Ik geef net zoveel geld uit per maand als dat ik nodig/leuk vind. Daar zit geen limiet op, behalve dan m'n eigen geweten. Heb ook geen idee hoeveel geld m'n vriend maandelijks vrij besteed. Sowieso minder dan ik haha.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 21 Jun 2022 14:02

Re: Geld vrij te besteden

Max schreef:Ik weet dit niet. Ik geef net zoveel geld uit per maand als dat ik nodig/leuk vind. Daar zit geen limiet op, behalve dan m'n eigen geweten. Heb ook geen idee hoeveel geld m'n vriend maandelijks vrij besteed. Sowieso minder dan ik haha.

Ik zat al een beetje te denken en te rekenen enzo, maar ik ga in dit antwoord mee. Het wisselt gewoon, soms heb we in een maand ineens een onverwachte uitgave. En sowieso ook de ene maand meer feestjes (en dus cadeautjes) dan de andere. Ik vind het ook helemaal niet zo leuk om bedragen te noemen omdat het gewoon niet te vergelijken valt, en het anderen weer verdrietig kan maken als ze zien hoeveel financiële ruimte andere stellen/gezinnen hebben.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15896

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Jun 2022 14:03

Re: Geld vrij te besteden

Best veel en toch is het elke maand op 👀.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 21 Jun 2022 14:04

Re: Geld vrij te besteden

Wij hebben daar geen vaste bedragen voor. De ene maand geef ik niks aan mezelf uit, de andere maand 1500 euro en alles er tussen in. Onze afspraak is dat als het financieel kan, dat het prima is om geld uit te geven aan dingen voor jezelf. Dit gaat prima, we hebben in de afgelopen 18 jaar nog nooit ruzie gehad over geld.

Ik denk dat een redelijk bedrag voor iedereen anders is. Dat hangt echt af van je inkomen en uitgaven.
2010 2012
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 21 Jun 2022 14:07

Re: Geld vrij te besteden

Ik heb daar geen precies antwoord op. Ik hou ongeveer 1500 euro per maand over na aftrek vaste lasten. Ik pak daarvan 200 euro per week en doe daar boodschappen, tanken en leuke dingen mee. Verder laat ik meestal wel nog iets staan voor wat extra flexibiliteit zoals een duurdere verjaardag, weekendje weg of als mn dochter ineens uit al haar kleren gegroeid blijkt bv. De rest spaar ik maar dat zijn geen vaste bedragen per maand. Ik schuif elke maand dus een beetje links en rechts en zie wel wat het beste uitkomt. Ik hoef geen rekening te houden met een partner.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 21 Jun 2022 14:09

Re: Geld vrij te besteden

Wij houden allebei hetzelfde over om vrij te besteden, maar dat gaat nooit op, dus dat romen we eens in de paar maanden af en storten we op de spaarrekening.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 21 Jun 2022 14:16

Re: Geld vrij te besteden

Wij houden ongeveer evenveel over. Ik zet het grootste deel gelijk op mijn spaarrekening en zorg ervoor dat er ongeveer altijd 300 euro op mijn lopende rekening staat. Daarmee doe ik waar ik zin in heb. Soms geef ik niks uit en hoef ik de maand erop dus niks aan te vullen en soms geef ik meer uit, waardoor ik wat geld van mijn spaarrekening moet halen. Gemiddeld geef ik gemiddeld iets van 100-200 euro per maand aan mezelf uit denk ik.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 21 Jun 2022 14:41

Re: Geld vrij te besteden

Ik maak ongeveer de helft van mijn salaris over naar de gezamenlijke rekening waar alle vaste lasten en boodschappen van betaald worden. De rest is dus vrij te besteden. Hetzelfde geld voor mijn vriend. Uiteindelijk heb ik denk ik iets meer vrij te besteden dan mijn vriend. Maar hoe en wat precies weet ik niet. We houden die dingen namelijk verder gescheiden.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jun 2022 14:54

Re: Geld vrij te besteden

Lady schreef:Best veel en toch is het elke maand op 👀.


Haha ja dit.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jun 2022 14:59

Re: Geld vrij te besteden

Wij verdienen allebei ongeveer hetzelfde (rond de 3700 euro netto), dus we storten maandelijks hetzelfde bedrag op de gezamenlijke rekening (allebei ongeveer 2000 euro). Van deze rekening worden alle vaste lasten afgeschreven en hiermee betalen we alle uitgaven voor de kinderen, de boodschappen, verzekeringen en dat soort dingen meer.

Dan storten we nog hetzelfde bedrag op onze spaarrekening (300 euro) en op de spaarrekening van de kinderen (ieder 2x 200 euro).

We houden dan nog zo'n 1000 euro over waarmee we kunnen doen wat we willen. Het is niet zo dat ik dit elke maand over de balk smijt. Ik leef er lekker op los en het bedrag dat overblijft spaar ik op mijn eigen spaarrekening en een deel investeer ik (aandelen en crypto).
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 21 Jun 2022 15:02

Re: Geld vrij te besteden

Wel grappig dat je je eigen bedrag dan als maximale bedrag voor je poll hebt genomen. Zegt wel veel over hoe je over jezelf in vergelijking met de anderen op dit forum denkt.

Ik omschrijf m'n investering in beleggingen nou niet bepaald als "vrij te besteden" per maand. Maar ieder z'n ding.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 22:11

Bericht 21 Jun 2022 15:03

Re: Geld vrij te besteden

Geen idee. Naar wat ik verdien gebruik ik 500 euro voor leuke dingen, boodschappen en dingen voor de kinderen. De rest gaat naar de vaste lasten rekening en spaar ik. Ik heb niet zoveel nodig om uit te geven.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jun 2022 15:05

Re: Geld vrij te besteden

Max schreef:Wel grappig dat je je eigen bedrag dan als maximale bedrag voor je poll hebt genomen. Zegt wel veel over hoe je over jezelf in vergelijking met de anderen op dit forum denkt.

Ik omschrijf m'n investering in beleggingen nou niet bepaald als "vrij te besteden" per maand. Maar ieder z'n ding.

Maar die beleggingen hoeven dus niet. Het is meer dat als ik geld overhoud, dat ik er soms voor kies om het te beleggen. Als ik meer geld wil uitgeven, dan kan dat trouwens ook gewoon, want inmiddels heb ik een flinke spaarpot en we hebben altijd geld over op de gezamenlijke rekening. Dus stel ik wil ineens iets kopen van 2000 euro, dan hoef ik niet eerst te wachten of te overleggen of zoiets.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 22:11

Bericht 21 Jun 2022 15:05

Re: Geld vrij te besteden

Max schreef:

Ik omschrijf m'n investering in beleggingen nou niet bepaald als "vrij te besteden" per maand. Maar ieder z'n ding.


Ik inderdaad ook niet. Dat hoort bij sparen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 21 Jun 2022 15:08

Re: Geld vrij te besteden

Ik wist dit niet zo goed maar heb het naar aanleiding van deze vraag even gecheckt en het is rond de 1000 euro na alle vaste lasten, beleggen en sparen. Dat gaat niet elke maand op maar vaak ook wel. Ik weet niet zo goed of ik beleggen wel of niet onder vrij te besteden vind vallen, aan de ene kant wel want je kunt er ook voor kiezen het niet te doen maar ik heb ook vaste bedragen die ik beleg en die doe ik eerst voordat ik "vrij" ga besteden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jun 2022 15:10

Re: Geld vrij te besteden

Het lijkt erop dat ik straks ook toch wel echt wat overhoud voor mezelf. Hoe we het precies allemaal gaan verdelen weet ik nog niet en maakt me ook niet zoveel uit. Maar in elk geval lijkt het mee te vallen en houd ik misschien wel 500 a 600 euro over al denk ik dat een deel daar dan toch naar boodschappen ook gaat. Maar dat zien we dus nog wel! Ik hoef iig niet zoveel geld echt om uit te geven aan mezelf per maand. Om beetje te sparen zou wel weer heel fijn zijn.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 21 Jun 2022 15:11

Re: Geld vrij te besteden

Op zich zegt het natuurlijk alsnog niets. Want de ene kan 100 euro vrij te besteden hebben maar elke maand 2000 euro sparen en de ander andersom. Of verdient meer maar heeft hogere vaste lasten.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jun 2022 15:11

Re: Geld vrij te besteden

Marin schreef:Het lijkt erop dat ik straks ook toch wel echt wat overhoud voor mezelf. Hoe we het precies allemaal gaan verdelen weet ik nog niet en maakt me ook niet zoveel uit. Maar in elk geval lijkt het mee te vallen en houd ik misschien wel 500 a 600 euro over al denk ik dat een deel daar dan toch naar boodschappen ook gaat. Maar dat zien we dus nog wel! Ik hoef iig niet zoveel geld echt om uit te geven aan mezelf per maand. Om beetje te sparen zou wel weer heel fijn zijn.

Hou je nu niks over voor jezelf?
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jun 2022 15:13

Re: Geld vrij te besteden

Harrison schreef:Op zich zegt het natuurlijk alsnog niets. Want de ene kan 100 euro vrij te besteden hebben maar elke maand 2000 euro sparen en de ander andersom. Of verdient meer maar heeft hogere vaste lasten.

Ja, dat is waar. Het is een beetje moeilijk omdat iedereen het net weer anders berekent. Maar wij hebben na aftrek van alle vaste lasten en sparen dus dat bedrag van 1000 euro bedacht om het eerlijk en overzichtelijk te houden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jun 2022 15:14

Re: Geld vrij te besteden

Sadie schreef:Hou je nu niks over voor jezelf?


Haha are you for real?
Let's discover the world together.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 21 Jun 2022 15:14

Re: Geld vrij te besteden

Ik denk dat ik 200 euro wel een redelijk bedrag vind dat je zou moeten overhouden na de vaste lasten voor jezelf om vrij te besteden. Helaas is dat toch voor veel gezinnen niet haalbaar en dat vind ik oprecht best triest in een land als Nederland.

Wij hebben daar wel afspraken over. Wij hebben niet hetzelfde te besteden en dat komt omdat ik ook de meeste dingen voor de kinderen betaal of geld aan ze geef als ze iets gaan doen en ik de enige ben die tankt.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 21 Jun 2022 15:22

Re: Geld vrij te besteden

Harrison schreef:Op zich zegt het natuurlijk alsnog niets. Want de ene kan 100 euro vrij te besteden hebben maar elke maand 2000 euro sparen en de ander andersom. Of verdient meer maar heeft hogere vaste lasten.


Precies, wij sparen in verhouding heel veel.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 22:11

Bericht 21 Jun 2022 15:39

Re: Geld vrij te besteden

Ik vind het wel knap trouwens, Sadie. 3700 euro netto verdienen en daarmee de hele dag forummen. Waar kan ik zo'n baan regelen :D
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 22:11

Bericht 21 Jun 2022 15:40

Re: Geld vrij te besteden

Signature schreef:Ik denk dat ik 200 euro wel een redelijk bedrag vind dat je zou moeten overhouden na de vaste lasten voor jezelf om vrij te besteden. Helaas is dat toch voor veel gezinnen niet haalbaar en dat vind ik oprecht best triest in een land als Nederland.


Vind ik ook wel verdrietig.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers