Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mifi router voor vakantie

<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 21 Jun 2022 12:53

Mifi router voor vakantie

Ik weet even niet waar te plaatsen.

Maar voor de vakantie overweeg ik een mifi router.
We hebben een lange auto reis voor de boeg en voor de kinderen moeten we vertier hebben.
Lees stil zijn :palm:

Nu heb ik al paar keer wat gedownload van Videoland of netflix. En bij vertrek een foutcode, of geen gedownloade film meer te bekennen dus dat was balen en een hoop tranen. Vandaar dat ik nu wat anders zoek.

Wie heeft er ervaring met een mifi router voor onderweg.
En hoeveel mb internet zou ik nodig hebben voor 2 kids voor spelletjes/netflix ect..
We moeten 1400 km rijden..
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 21 Jun 2022 13:04

Re: Mifi router voor vakantie

Mss niet het antwoord waar je op zit te wachten hoor maar hebben ze weleens een lange film gekeken dan in de auto? Of lange tijd op scherm gezeten? Want mijn dochter kotste de hele achterbank onder toen ik dat voor het eerst deed :nopompom:. Dat was dus ook gelijk voor het laatst haha. Voor een lange rit neem ik dus luister CD's mee, discmen en mag ze zelf wat speelgoed meenemen. Verder geen verstand van mifi (had er nog nooit van gehoord haha). Maar wellicht handig om voor de zekerheid kotszakjes mee te nemen :P
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 21 Jun 2022 15:15

Re: Mifi router voor vakantie

Ik heb nog wel zon draadloos film schermpje wat je mag overnemen voor een klein bedrag ;-) kun je dvd's op afspelen.

(Mini dvd speler dus incl scherm)
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 21 Jun 2022 15:39

Re: Mifi router voor vakantie

Ik zet tijdens langere ritten (1,5 heen en 1,5 terug) mijn hotspot aan. Lukt het daar niet mee?
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 22:46

Bericht 21 Jun 2022 16:31

Re: Mifi router voor vakantie

Wij hebben ook gegeken naar mifi omdat er bij ons huis geen internet of telefoonaansluiting is. Uiteindelijk hebben wij een goedkopere wifi-router met simkaart genomen. Dat is bijna hetzelfde alleen mifi heeft een accu in het apparaat erbij zitten. Wij zijn wel erg tevreden met het internet via simkaart. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het bereik met mifi zal zijn als je je in een voertuig verplaatst.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 22:46

Bericht 21 Jun 2022 17:25

Re: Mifi router voor vakantie

Je moet dan trouwens ook goed kijken naar het internetabonnement. Soms kan het zijn dat je minder GB krijgt als je een internet abonnement hiervoor neemt en je naar het buitenland gaat, dus goed kijken naar de gebruikersvoorwaarden of informeren hiernaar. En ik weet niet of je hier een apart internetabonnement voor wilt of dat je van plan bent om je eigen simkaartje te gebruiken, maar ook dan kan je beter even navragen of het kan wat jij wilt. Mijn provider (in het buitenland) zei namelijk dat ze een abonnement kunnen ontbinden zodra er op grotere schermen of met veel meer personen gebruik van wordt gemaakt.
Wat overigens ook een optie is, is om in het land waar je verblijft te kijken of ze daar een simkaartje hebben voor tijdelijk internet. In het land waar ik zit heb je bij vodafone bijvoorbeeld een prepaid simkaartje waar je voor 15 euro 15 dagen lang onbeperkt internet hebt. Als het bedrag na 15 dagen op is kan je eventueel het kaartje weggooien want je hebt geen doorlopend abonnement.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 21 Jun 2022 19:45

Re: Mifi router voor vakantie

DronkenTaart schreef:Mss niet het antwoord waar je op zit te wachten hoor maar hebben ze weleens een lange film gekeken dan in de auto? Of lange tijd op scherm gezeten? Want mijn dochter kotste de hele achterbank onder toen ik dat voor het eerst deed :nopompom:. Dat was dus ook gelijk voor het laatst haha. Voor een lange rit neem ik dus luister CD's mee, discmen en mag ze zelf wat speelgoed meenemen. Verder geen verstand van mifi (had er nog nooit van gehoord haha). Maar wellicht handig om voor de zekerheid kotszakjes mee te nemen :P


Hier precies zo, beide kinderen van man spuugde de hele auto onder onderweg naar Denemarken en het kijken van een filmpje via een schermpje
Juli 2019
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 987

Geregistreerd: 22 Okt 2021 17:55

Bericht 21 Jun 2022 20:22

Re: Mifi router voor vakantie

Hier lukt het downloaden via Netflix of HBO etc. prima, ik zou daar geloof ik eerst eens goed naar kijken wat er dan mis gaat.
Check je de download ook wanneer je ‘m hebt gedownload? En niet te ver van tevoren, dan verloopt het.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 23 Jun 2022 09:31

Re: Mifi router voor vakantie

@ Dronkentaart, ja die van mij zitten daar wel op te wachten. En worden er gelukkig niet misselijk onderweg.

@Signatur we moeten best wel uren rijden, ik weet niet hoever ik er mee kom.

@ barclay, ik wou prepaid kaart kopen. En op de camping zelf hoeven ze mij niet zo nodig een wifi. Gaat puur om de reis.

@ Ginny het is al twee keer mis gelopen. We krijgen een fout code. Of alle fimpjes zijn opeens weg.
Meestal download ik het een paar dagen van te voren en check als het er op staat.
Ik wil het dit jaar weer proberen, en wil dit meer achter de hand houden voor als we weer een fout code hebben of wat dan ook.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 23 Jun 2022 10:15

Re: Mifi router voor vakantie

Ik zou (desnoods tweedehands) een portable dvd-speler aanschaffen en wat films op marktplaats of via de kringloop proberen te kopen. Of gewoon bestellen/in de winkel kopen, kan natuurlijk ook. Ik denk dat je daarmee meer kans op succes hebt dan met een router, waarvan het toch maar altijd afwachten is of de verbinding niet hapert ofzo. Voordeel: Die dvd-speler gaat dan de komende jaren nog wel mee, mb's voor de router zul je altijd opnieuw moeten aanschaffen.

Dan kan de tablet gewoon voor (offline) spelletjes gebruikt worden. Met het draaien van films gaat hij natuurlijk ook drie keer zo hard leeg.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers