Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer kreeg je kind dit te eten?

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Jun 2022 12:40

Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Gister weer erg verbaasd wat mijn nichtjes van 3 en bijna 6 allemaal te eten krijgen. En hun ouders vinden het gek dat onze zoon dat niet krijgt. Daarom was ik benieuwd wanneer kreeg jullie kind dit. Of misschien helemaal niet

- taart
- chips en dan geen nibbit maar paprika/bolognese
- mayonaise
- cola
- maggi smaakverfijner.
- zoute pinda's
- chocolade
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 20 Jun 2022 12:43

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Hier mag ze op een feestje alles wel vanaf 2. Daarvoor waren we heel strikt met zoet of zout eten.
Thuis krijgt ze nu wel eens chocola. Mayo als wij het ook hebben en de rest hebben we eigenlijk nooit.
Cola krijgt ze overigens voorlopig nog niet. Met een jaar of 7 denk ik? Geen idee nog. Voorlopig lust ze alleen limo naast water, dus prima.

Edit: mijn zoon van anderhalf krijgt dit allemaal nog niet.
Laatst gewijzigd door Joey op 20 Jun 2022 12:50, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Jun 2022 12:44

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Oh vrij vroeg al. Denk een jaar of twee? Mijn jongste van 4 is dol op bolognesechips :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1111

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 20 Jun 2022 12:45

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Cola vind ik erg ver gaan voor een driejarige.
Bij de rest zou ik zo eenmalig op een verjaardag of feestje niet zo moeilijk doen denk ik. Kan het me van m'n eigen zoon niet meer echt herinneren maar heb nooit echt heel erg moeilijk gedaan over dit soort dingen.
Zolang het niet dagelijks/wekelijks voor kwam.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 20 Jun 2022 12:46

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Voorlopig nog niet.
Taart heeft hij wel gekregen op z’n verjaardag en vond hij niks.
De rest vind ik nog lang niet nodig.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jun 2022 12:48

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

- taart: met 1 jaar
- chips en dan geen nibbit maar paprika/bolognese: dat hebben we nooit, maar ze mogen wel gewoon normale chips. Dochter is er al sneller bij omdat ze de tweede is. Bij zoon weet ik het echt niet meer. Meestal heb ik wel pomberen voor de kinderen in huis maar gewone chips mag ook prima.
- mayonaise: dochter at laatst zo haar frietjes met mayo (nou ja mayo met frietjes) en sindsdien wil ze constant dippen. Eén dus. Zoon lust het überhaupt niet.
- cola: ze heeft laatst een slokje geproefd haha. Maar nee ze mogen Cola als ze acht of tien zijn ofzo.
- maggi smaakverfijner: vanaf 1 ook. Zoon eet veel van dit soort smaakmakers op z'n eten (parmezaanse kaas, aromat, sojasaus en maggi, allemaal heel umami en zout) en dochter ziet dat en mag dan ook wel een beetje.
- zoute pinda's: nou in ons geval überhaupt niet. Maar de standaard KNO arts regel is dat je pinda's en nootjes mag eten als je je arm over je hoofd kan doen en dan je andere oor aan kan raken. Kleine kinderen hebben korte armen en ze kunnen pas rond hun vijfde a zesde hun arm om hun hoofd doen. Dat is een soort goede graadmeter dat ze ook goed in staat zijn die kleine nootjes en pinda's weg te krijgen.
Zoon heeft toevallig vorige week voor 't eerst van die smoky amandelen gegeten en vond ze lekker.
- chocolade: Geen idee. Ook vanaf 1 want dochter heeft dat iig al wel eens gegeten.

Scheelt wel echt enorm dat zij de tweede is. Bij de eerste kwam ik echt wel weg met rozijntjes en crackers. Nu ook maar ook al die andere dingen. Al moet ik zeggen dat wij ook echt niet vaak chocola in huis hebben maar bijv sinds kort vind ik 't wel oké als ze in 't weekend chocopasta op brood krijgt.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 20 Jun 2022 12:49

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

sarah1985 schreef:
- taart: na de eerste verjaardag, maar zo klein gewoon een hapje van ons. Maar met drie en zes wel een eigen stukje als ze dat wilde.
- chips en dan geen nibbit maar paprika/bolognese: Denk vanaf een jaar of twee met feestjes wel, een klein beetje. Met drie en zes echt geen probleem op een feestje, ik maak geen onderscheid tussen soorten chips, het is allemaal zout en vet.
- mayonaise: weet ik echt niet meer, maar met drie en zes al wel, denk vanaf ruim 2, maar ook maar incidenteel. ( Jongste eet het helemaal niet)
- cola: Niet, nu met 5 en 7 nog niet
- maggi smaakverfijner. Niet, dat hebben we niet in huis en ik ben ook nooit ergens geweest waar dat op tafel stond
- zoute pinda's: vanaf een jaar of 6, als ze de apentest kunnen doen ;). Bij mijn vijf jarige vind ik het nog eng. Mijn zeven jarige mag het, maar alleen als hij rustig zit.
- chocolade: Poe, ook vanaf een jaar of twee op een feestje bijvoorbeeld, ik heb het niet in huis. Maar als er na de eerste verjaardag wat chocola op een hapje taart zat dan deed ik daar niet moeilijk over. Ik vind een stukje pure choco overigens een stuk minder slecht dan kindersnoep met suiker en kleurstoffen ed.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 20 Jun 2022 12:52

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Ik vind 2 en 6 geen schokkende leeftijd eigenlijk voor deze dingen (behalve de cola) op een verjaardag


De oudste kreeg dit vanaf 1-2 jaar af en toe de jongste ook maar die lust alleen chips en chocola van het lijstje.

Wel kregen ze hier allebei hun eigen bakje en daar deed ik dan wat dingen in, dus ze mochten onbeperkt met hun vieze handjes in de bakken graaien op een verjaardag bv.

Cola kreeg de oudste pas veel later, de jongste lust geen prik.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Anoniem330

Bericht 20 Jun 2022 13:40

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Vanaf 1 jaar eten ze bij ons gewoon mee dus ook taart en chocola, maar ik vind gewone chips niet zo handig te kauwen voor echt kleintjes (soms scherpe randjes of harde stukken), dus dan hebben we nibbit of van die pom bär.

Pinda's als ze een aap na kunnen doen en cola of ander prik hoeft van mij nog niet. Geen idee wanneer ze dat eens mogen proberen.

Mayonaise vinden ze beide niet lekker.

De jongste kreeg het allemaal wel eerder dan de oudste. Als die haar zus ziet zitten met een donut dan wil ze ook natuurlijk. Maar zus krijgt ook regelmatig iets lekkers als de jongste in bed ligt. Dus het is allemaal wel met mate.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 20 Jun 2022 13:43

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

sarah1985 schreef:- chips en dan geen nibbit maar paprika/bolognese

Ik vraag me af waarom je hier onderscheid in maakt? Vind je nibb-it meer geschikt voor kinderen dan paprikachips?
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 20 Jun 2022 14:26

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

- taart
Beiden rond hun 2e verjaardag
- chips en dan geen nibbit maar paprika/bolognese
Ik begrijp het verschil niet? Volgens mij de oudste rond 2,5, jongste een jaar eerder.
- mayonaise
Oudste rond haar 2e, jongste lepelt het zo op sinds ze anderhalf is.
- cola
Niet
- maggi smaakverfijner
Hebben we nooit
- zoute pinda's
Als ze hun oor over hun hoofd aan kunnen raken. Oudste kan dat nu net.
- chocolade
Oudste rond haar 3e, jongste anderhalf denk ik.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 20 Jun 2022 14:27

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

sarah1985 schreef:Gister weer erg verbaasd wat mijn nichtjes van 3 en bijna 6 allemaal te eten krijgen. En hun ouders vinden het gek dat onze zoon dat niet krijgt. Daarom was ik benieuwd wanneer kreeg jullie kind dit. Of misschien helemaal niet

- taart
1 jaar. Maar dan niet meteen een heel stuk maar een paar kleine hapjes van ons.
- chips en dan geen nibbit maar paprika/bolognese
Zoontje van bijna 4 mag dit wel maar heeft er geen interesse in. Dochter mag dit nog niet van mij. Ook geen nibbits oid.
- mayonaise
Nog nooit gehad.
- cola
Nog nooit gehad en dat vind ik ook pas echt voor grotere kinderen.
- maggi smaakverfijner.
Ken ik niet. Ik denk dat ik het zelf dus ook nog nooit op heb. 🤣
- zoute pinda's
Nog nooit gehad.
- chocolade
Zoontje jaar of 2, dochter nog nooit gehad (op de op de grond gevonden stukjes hagelslag en vlokken na 🤣).

(Mijn kinderen zijn 15 maanden en bijna 4)
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 20 Jun 2022 14:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 20 Jun 2022 14:29

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Jente schreef:
sarah1985 schreef:- chips en dan geen nibbit maar paprika/bolognese

Ik vraag me af waarom je hier onderscheid in maakt? Vind je nibb-it meer geschikt voor kinderen dan paprikachips?


Ik zou dat wel vinden in het geval van mijn dochter. Zij is 15 maanden en heeft pas 4 tanden. Ik vind gewone chips daarom bij voorbaat niet geschikt voor haar. Nibbits zijn zacht en kun je ook zonder tanden goed eten.
Overigens krijgt ze ivm zout beide nog niet hier, ze krijgt dan van die biologische pastinaakchipjes zonder zout als ze zoiets krijgt.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 20 Jun 2022 15:14, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Jun 2022 14:39

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Mizz_S schreef:
Jente schreef:Ik vraag me af waarom je hier onderscheid in maakt? Vind je nibb-it meer geschikt voor kinderen dan paprikachips?


Ik zou dat wel vinden in het geval van mijn dochter. Zij is 14 maanden en heeft pas 4 tanden. Ik vind gewone chips daarom bij voorbaat niet geschikt voor haar. Nibbits zijn zacht en kun je ook zonder tandeb goed eten.
Overigens krijgt ze ivm zout beide nog niet hier, ze krijgt dan van die biologische pastinaakchipjes zonder zout als ze zoiets krijgt.



Dat dus
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Jun 2022 14:44

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Gister discussie met hun dat het onzin is dat s dat niet mag. Want hun kinderen kregen dat al vanaf 1 jaar of eerder.

Jongste nichtje doet gewoon de maggie pot op de kop in d'r mond. In onze familie doen wij maggie over de patat. Ik zou dat nooit mijn kind aanleren.

Hier eet zoon ook met de pot mee. Behalve als wij iets krijgen als pizza of iets dan krijgt hij wat anders. Met zijn eerste verjaardag had hij een stuk taart. En daarna met mijn verjaardag een hapje. Verder niet.

Vind vooral dat zij zoveel ongezonde dingen eten. Die dingen die ik zei hebben zij in 2 uurtjes gehad en dan veel ervan ook.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jun 2022 14:44

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Nibbits zijn idd wel stukje zachter.
Paprika chips zou ik niet geven ivm vieze handjes. Bij naturel chips is dat al minder. Ze krijgen hier alleen chips als we borrelen met vrienden bijv en dan wordt er ook door drie of vier kinderen druk gespeeld dus anders zit straks alles onder dat plakkerige paprikapoeder.
Let's discover the world together.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 20 Jun 2022 14:59

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Ah, ik dacht dat t ging over hoe gezond iets is gezien de andere etenswaren die genoemd werden. Dat het hard is snap ik wel!
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 20 Jun 2022 15:02

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Onze zoon is 2.

- taart vanaf 1 jaar maar dan een hapje van papa of mama, geen eigen stuk
- chips en dan geen nibbit maar paprika/bolognese vanaf 2 jaar mag dat af en toe maar hij eet er dan 3 ofzo
- mayonaise vanaf 2 jaar omdat we wilden testen of hij dan wel avondeten ging eten :P maar hij eet het amper
- cola nee voorlopig nog niet
- maggi smaakverfijner eten wij niet
- zoute pinda's echt nog niet!!!
- chocolade vanaf 2 jaar mag hij een hapje maar hij houdt er niet van. Oh grapje hij eet wel graag hagelslag of nutella op brood (niet te vaak)

Ik zou er op zich bij alles apart niet echt wat van vinden (oke behalve pinda's want gevaarlijk, en cola want waarom???) maar wel als het allemaal tegelijk is. Maar goed, gewoon niks van aantrekken. Mijn schoonvader vindt ons kind zielig omdat hij altijd water krijgt, maar hij drinkt gewoon het liefst water? En daar ben ik heel blij mee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jun 2022 15:08

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Klinkt prima hoor Sarah. Ik zou gewoon doen waar jullie je goed bij voelen en bovendien lees ik bij jou niks vreemds.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Jun 2022 15:26

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Hier tot 2 jaar ook veel niet gegeven. Daarna ging het hard 🤣. Hij is dol op chocola en chips en taart etc. Hij mag dit met mate. Van de week at hij mosterd bij de kaas en paprika chips. Ik let ook op kruidig (ik vind pombeer of naturel chips dan ook geschikter dan bolognaise chips bijvoorbeeld).

Lijstje wat jij noemt mag hij geen cola, maggi en zoute pinda’s. De rest heeft hij al weleens op. Hij is bijna 4.

Mijn dochter van net geen één krijgt nog zo min mogelijk bewerkte producten. Ze eet groenten, fruit, beetje vlees/vis en brood of een crackertje. Ik zit te dubben of ik gezonde cakejes ga maken voor haar verjaardag. Mijn zoon at op zijn 1e verjaardag wel taart, was ik eigenlijk op tegen maar heeft hij toen wel gekregen en hij zat te smullen.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1710

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 20 Jun 2022 15:29

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Hier een grote broer en zus dus sommige dingen zijn niet echt te voorkomen.

Taart voor het eerst met haar 1e verjaardag en verder afentoe met verjaardagen, maar ze eet er amper wat van.
Chips; afgelopen weekend voor het eerst paprikachips gehad (bijna 3). Stond met verjaardag op tafel en viel haar goed in de smaak.
Mayonaise, al wel een tijdje ivm grote broer en zus
Cola; niet
Maggi smaakversterkers; eten wij niet
Zoute pinda’s ivm stik gevaar niet hoewel ze zondag stiekem een borrelnootje zat je eten
Chocola; is ze helemaal gek van, denk vanaf 2jaar ofzo
Juli 2019
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 20 Jun 2022 15:42

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Ooh mogen ze pas zo laat pinda’s? Goed dat ik dat lees want dat zou ik niet hebben geweten.

Tot 1 jaar hebben wij niks van dit alles gegeven. Nu is ze bijna twee en heeft ze behalve maggi en cola alles wel een keer op. Maar we hebben het meeste amper in huis dus is het maar zelden.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 20 Jun 2022 15:46

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Ja, geldt ook voor andere ronde nootjes. Onze oudste kan het recent, liet ze dit weekend trots zien. Gingen meer leeftijdsgenootjes het doen. Apetrots dat het lukte. Was echt een dingetje voor de kinderen.

Bij ons mogen ze bij feestjes overigens een hoop. In huis hebben we het amper, maar als het voor hun neus staat ga ik chips oid niet verbieden.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Jun 2022 16:05

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Ik zie eigenlijk geen verschil tussen nibbit of andere chips.

Hier krijgen ze alles, behalve cola. De eerste 2 jaar niet trouwens, toen aten ze geen zooi.

Maggi smaakversterker weet ik niet wat het is. Thuis eten we dat niet maar ergens anders zou ik het niet weigeren als we daar eten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Jun 2022 16:06

Re: Wanneer kreeg je kind dit te eten?

Bij de oudste waren we best streng met al deze dingen tot 2. Cola of andere frisdrank krijgt ze nog altijd niet.

De jongste kreeg al veel eerder mayo, chips, taart of chocolade.

Pindas krijgen ze allebei nog niet.

Maggi gebruiken we niet.
Laatst gewijzigd door Jip op 20 Jun 2022 16:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers