Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom is trouwen zo'n ding?

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Jun 2022 15:01

Waarom is trouwen zo'n ding?

Zoals de titel al zegt, vraag ik me al een hele tijd af waarom er van trouwens altijd zo'n grote levensgebeurtenis wordt gemaakt (en ook nav het witte jurkje als gast).
Ik zie op de socials weleens voorbij komen dat een stel samenwoont, kinderen heeft samen en dan een filmpje van de vrouw die helemaal huilend van geluk aankondigd ten huwelijk te zijn gevraagd. Ik snap het echt oprecht niet. Er gaat helemaal niks veranderen aan je leven en je hebt samen voor kinderen gekozen, dat lijkt mij al heel verbindend.
Hoewel ik dit topic een beetje zuur open ben ik wel echt oprecht benieuwd hoe dat voor jullie voelt. 😊
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 19 Jun 2022 15:09

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Ik heb daar ook een zure mening over. Ik vind t allemaal lichtelijk overdreven.
Het zou een leuke dag moeten zijn waarop je met je dierbaren jouw liefde viert, maar het wordt al snel heel groots en complex gemaakt.

Ik heb zelf helemaal niks met het huwelijk. Ben ook nog nooit op een huwelijk geweest dat ik dacht: oh dat zou ik ook wel willen.
<<

Anoniem332

Bericht 19 Jun 2022 15:13

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Dit vraag ik mij ook af. Lijkt mij helemaal niks om te moeten trouwen en een huwelijk te organiseren.
Alleen al een gastenlijst maken en bedenken hoe de dag verloopt. Er was ook z’n periode dat veel mensen waren in mijn omgeving die dan zeiden dat ze het helemaal anders zouden doen.
Maar uiteindelijk komen de huwelijke op het zelfde neer.

Helemaal dat gedoe over de mooiste dag van je leven. Die hele decoratie, druk maken over wat je gasten aan hebben. Het perfecte (insta) plaatje.

Oké nu gaat het meer over waar ik mij aan erger:
-gaten in de dag. 11 uur huwelijks ceremonie, dan om 20 uur het feest
- mensen die een te kleine zaal hebben gekozen voor de ceremonie zodat er maar een heel klein gezelschap kan komen.
-heeeel lang moeten wachten
- slechte DJ, nummers niet afdraaien en slechte muziek keuze.
-slecht bereikbare locatie

Laatst had ik wel een heel leuk huwelijk. Leuke locatie, goede dj leuke mensen heel gezellig feest!!
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 19 Jun 2022 15:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 19 Jun 2022 15:23

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

En dan ook nog die bakken met geld die je eraan uit geeft. Dan ga ik liever een paar maanden rondreizen. Hou je ook leuke herinneringen aan over.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Jun 2022 15:25

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Wij zijn al heel lang verloofd maar dat trouwen komt er niet voor niks maar niet van. Ik zou het heel mooi vinden om als gezin allemaal hetzelfde te heten, en een groot feest met veel dansen vooral lijkt me fantastisch, maar van al het andere krijg ik al stress bij het idee om te regelen. Zelfs al zouden we het klein en simpel houden. Vriend en ik vinden het beide ook echt niet belangrijk genoeg en geven ons geld idd beide liever uit aan reizen en andere dingen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Jun 2022 15:44

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Ik ben daar ook heel zuur over. Vind het ontzettend ouderwets en snap echt niet waarom je het zou willen. Zou het zelf enorm zonde van m'n geld vinden en wat een geregel ja.
Mijn vriendinnen die getrouwd zijn hebben er zelf trouwens nooit echt een groot ding van gemaakt qua eisen ofzo. Ben 1x op een huwelijk geweest wat ik echt een topdag vond. Alle anderen had ik kunnen missen. Kan me er te weinig in inleven om het 'mooi' te vinden, en dan vind ik het gewoon grotendeels vaak saai.
Andere vriendin van me wil de komende jaren in Italië gaan trouwen. Dat zou ik dan wel leuk vinden om daarheen te gaan want Italië.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jun 2022 15:50

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Ik vind trouwen leuk omdat het een feestje is zoals je zelf leuk vindt. De structuur is altijd min of hetzelfde maar toch met een persoonlijk haakje. Ik vond dat altijd heel leuk om te zien (en vast te leggen).

Ik vond het persoonlijk heel leuk om de liefde te vieren met alle dierbare mensen. En het brakke ontbijtje de ochtend daarna vond ik het leukst. 😅
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 19 Jun 2022 15:51

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Ik vind t een beetje een poppenkast. Dat je dan zo'n gekke (dure) witte lange jurk aan doet (waarom?) met een bloemetje in je hand (again waarom?). En dat je vader je dan gaat weggeven (hallo 1950). En dan allemaal van die goed weer/slijm speeches. Nee echt niet m'n ding.
Ik vind t feest (en de gratis wijn) wel altijd leuk.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 19 Jun 2022 15:54

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Wij zijn op papier overigens wel getrouwd (voor een visum). Hebben gewoon een handtekening gezet op maandagochtend 09:00 uur. Daarna naar kantoor gegaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jun 2022 15:54

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Joey schreef:I
Andere vriendin van me wil de komende jaren in Italië gaan trouwen. Dat zou ik dan wel leuk vinden om daarheen te gaan want Italië.


Dat vind ik dan weer wat veelgevraagd vaak, iedereen naar 't buitenland. Wel prachtig hoor maar ik zou dat zelf dan wel weer best een ding vinden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 19 Jun 2022 16:01

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Alhoewel ik helemaal in team zuur zit en de reacties van o.a. Max en Olivia zo van mij zouden kunnen komen vind ik trouwen in het buitenland dan weer niet zo’n probleem. Komt ook omdat de keren dat ik dat heb meegemaakt, het juist heel relaxed was. En de uitnodiging ook heel low key was: als je zin hebt, kom je, past het niet in je planning, dan niet. Geen teleurgesteld gedoe. En de mensen die dan wel komen hebben gewoon zin in een feestje.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Jun 2022 16:16

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Marin schreef:
Joey schreef:I
Andere vriendin van me wil de komende jaren in Italië gaan trouwen. Dat zou ik dan wel leuk vinden om daarheen te gaan want Italië.


Dat vind ik dan weer wat veelgevraagd vaak, iedereen naar 't buitenland. Wel prachtig hoor maar ik zou dat zelf dan wel weer best een ding vinden.

Oh ja nee eens hoor 😬. Als ze het zo plannen dat wij niet kunnen, dan jammer idd. Zou ik me ook weer niet schuldig om voelen. Dat is het risico van in het buitenland trouwen imo. Alleen voor een goede vriendin zou ik dat wel proberen en er ook zin in hebben!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Jun 2022 16:31

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Wow dit had ik totaal niet verwacht! Allemaal zure medemensen😅😅.
Ik heb 1 bruiloft meegemaakt waar ik daggast was, was super leuk en tussen alle officiële dingen door waren er ook leuke dingen gepland. Dus ik heb er helemaal niks op tegen. Ik snap alleen het gejubel gewoon niet.

Ik heb wel een beetje een gekkige reden om ooit wel te willen trouwen. Ik vind het niet zo leuk om het over 'mijn vriend' te hebben omdat dat zo klinkt alsof ik een langdurige scharrel heb. Als ik zou gaan trouwen zou dat zonder publiek zijn. Gewoon met vriend, kinderen en getuigen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Jun 2022 16:33

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Olíve je mag gewoon 'je man' zeggen hoor! Want: why not.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Jun 2022 16:35

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Ja snap ik hoor! Maar dat klinkt weer zo oud. Het kantelpunt moet nog komen in mijn psyche 😅😅
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 19 Jun 2022 16:44

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Ik zeg in het buitenland tegen vreemden vaak husband of partner omdat boyfriend klinkt alsof we 16 zijn. Maar in 't Nederlands zeg ik altijd gewoon vriend.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 19 Jun 2022 16:48

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Olíve schreef:
Ik heb wel een beetje een gekkige reden om ooit wel te willen trouwen. Ik vind het niet zo leuk om het over 'mijn vriend' te hebben omdat dat zo klinkt alsof ik een langdurige scharrel heb.


Oh deze vind ik zo herkenbaar! Het voelt zo puberaal om over 'mijn vriend' te praten. Zeker als het over de kinderen gaat ofzo, dan denk ik altijd dat mijn gesprekspartner misschien ook denkt dat 'mijn vriend' niet de vader is van mijn kinderen, dat ik inderdaad nu een nieuwe scharrel heb ofzo.

Dus ik zeg soms inderdaad 'mijn man' 😅

En verder weet ik niet zo wat ik van trouwen vind. De meeste bruiloften zijn altijd wel leuk en gezellig en het idee van een knalfeest met alle mensen die ons lief zijn, lijkt me wel wat. En een vrijgezellenfeest lijkt me ook wel wat 😃 Maar na twee kinderen en een koophuis, voegt het inderdaad maar weinig toe voor mijn gevoel. Wat ik dan wel geweldig had gevonden, was weggegeven worden door mijn vader. Maar dat kan ook niet meer, dus dat maakt het voor mij ook weer beladen om als of te gaan trouwen, maar dat heeft misschien meer tijd nodig.
december 2016
juli 2019
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 19 Jun 2022 16:50

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Oh nee vrijgezellenfeesten vind ik dus helemaal niks. Net als babyshowers. :nopompom:
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 19 Jun 2022 16:50

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Ik heb dan bij 'partner' altijd het idee dat men dan een partner van hetzelfde geslacht heeft en dat niet wil zeggen. Vooroordelen, I know, maar ik had een collega, zij was getrouwd met een vrouw. Sprak daar ook open over maar ze zei altijd 'mijn partner' ipv 'mijn vrouw' en dat vond ik vreemd.
december 2016
juli 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 19 Jun 2022 16:53

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Max schreef:Oh nee vrijgezellenfeesten vind ik dus helemaal niks. Net als babyshowers. :nopompom:


Haha babyshowers vind ik ook stom, maar wij hebben in de vriendengroep wel altijd met veel aandacht die vrijgezellenfeesten georganiseerd. Geen strippers of dat soort onzin, maar met de hele groep naar een leuke stad, samen iets sportiefs/creatiefs/actiefs doen, wat past bij de bruid en daarna uitgebreid uit eten en op stap. Dus ik wil ook 😄
december 2016
juli 2019
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Jun 2022 16:54

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Niekske schreef:
Olíve schreef:
Ik heb wel een beetje een gekkige reden om ooit wel te willen trouwen. Ik vind het niet zo leuk om het over 'mijn vriend' te hebben omdat dat zo klinkt alsof ik een langdurige scharrel heb.


Oh deze vind ik zo herkenbaar! Het voelt zo puberaal om over 'mijn vriend' te praten. Zeker als het over de kinderen gaat ofzo, dan denk ik altijd dat mijn gesprekspartner misschien ook denkt dat 'mijn vriend' niet de vader is van mijn kinderen, dat ik inderdaad nu een nieuwe scharrel heb ofzo.

Dus ik zeg soms inderdaad 'mijn man' 😅


Dat inderdaad🤭
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Jun 2022 16:54

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Niekske schreef:
Olíve schreef:
Ik heb wel een beetje een gekkige reden om ooit wel te willen trouwen. Ik vind het niet zo leuk om het over 'mijn vriend' te hebben omdat dat zo klinkt alsof ik een langdurige scharrel heb.


Oh deze vind ik zo herkenbaar! Het voelt zo puberaal om over 'mijn vriend' te praten. Zeker als het over de kinderen gaat ofzo, dan denk ik altijd dat mijn gesprekspartner misschien ook denkt dat 'mijn vriend' niet de vader is van mijn kinderen, dat ik inderdaad nu een nieuwe scharrel heb ofzo.


Haha ja dat gaat wel altijd in m'n hoofd om als mensen met kinderen het over hun vriend(in) hebben.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7543

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Jun 2022 16:55

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Ik vond trouwen dus wel heel leuk. Samen die verbintenis aangaan en er een topdag van maken. En deels traditioneel maar ook heel veel dingen die 'horen' niet gedaan. Helemaal zoals wij het zelf leuk vonden dus.
Ik kan me ook best voorstellen dat sommige mensen er niks mee hebben, of dat het in sommige situaties niets 'toevoegt'. Tsja, dan doe je het dus gewoon niet. Allebei prima toch?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 19 Jun 2022 17:06

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Ik ben ook wel een beetje team zuur. Maar toch vond ik iedere bruiloft waar ik geweest ben op zijn eigen manier mooi en liefdevol. En dacht ik aan het eind van de avond altijd wel dat ik dat ook wel zou willen. Ik zou ook wel een dag willen stralen, me zo mooi willen voelen en me heel verbonden voelen met alle mensen van wie ik hou, mijn partner in het bijzonder.

En dag later ben ik meestal weer terug in team zuur en vind ik het vooral heel erg zonde van ons geld. Ik vind het bij anderen dus echt wel leuk. Maar voor mij zelf hoeft het niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Jun 2022 17:18

Re: Waarom is trouwen zo'n ding?

Ik ben het er ook wel mee eens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers