Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als bruiloftsgast wit jurkje

<<

Anoniem327

Bericht 19 Jun 2022 14:57

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Olíve schreef:
Kira schreef:Ik vind een wit jurkje ook geen bruidsjurk. En als ik m'n jurkje zou laten zien en de bruid of wie dan ook zou daar wat van zeggen en 'not amused' zijn zou ik daar wel wat van vinden.
Ik word sowieso ook al kriegelig bij een bruiloft met een dresscode. Ben blij dat de mensen naar je bruiloft komen en je je huwelijk kunt vieren met de mensen die je erbij wilt hebben.. Laatste waar ik me druk om zou maken is wat ze aan hebben.


Nou exact dit! Wat enorm overdreven zeg! Ik weet dat het niet wenselijk is om wit gekleed te gaan, maar als er echt een probleem van gemaakt zou worden zou ik dat wel heel erg bridezilla vinden.
Tenzij iemand komt in een jurk die heel veel op een bruidsjurk lijkt en mensen serieus zouden twijfelen wie de bruid is.

Maar is het niet juist raar gedrag van de persoon die zo nodig een wit jurkje aantrekt, terwijl iedereen weet dat dit not done is op een bruiloft?
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 11 Dec 2019 19:15

Bericht 19 Jun 2022 15:28

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Joey schreef:Ik ben nog niet in de situatie geweest dat er een punt van werd gemaakt dat een gast in het wit kwam. Heb namelijk nog nooit meegemaakt dat een gast dat doet. Ik snap zelf niet hoe je bedenkt wel in het wit te gaan als gast. Ik vind dat je dat gewoon niet doet. Ben all for als jezelf komen en aantrekken waar je je comfortabel in voelt maar voor zo'n dag kun je vast wel iets anders dan een wit jurkje bedenken.


Precies dit.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Jun 2022 15:31

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Ik vind het ook not done. Er is zoveel wat je wel aan kan (werkelijk alles kan verder wat mij betreft, tenzij er een dresscode is), alles behalve een wit jurkje. Dus hoeveel moeite is het dan om dat niet aan te trekken?
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 22:46

Bericht 19 Jun 2022 15:34

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Ik vind het ook not done. Vooral om dat niet alle bruiden een echte bruidsjurk hebben. Er zijn ook bruiden die een gewone witte jurk dragen. Dan zou ik niet met de bruid verward willen worden.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Jun 2022 15:39

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Sadie schreef:
Olíve schreef:
Nou exact dit! Wat enorm overdreven zeg! Ik weet dat het niet wenselijk is om wit gekleed te gaan, maar als er echt een probleem van gemaakt zou worden zou ik dat wel heel erg bridezilla vinden.
Tenzij iemand komt in een jurk die heel veel op een bruidsjurk lijkt en mensen serieus zouden twijfelen wie de bruid is.

Maar is het niet juist raar gedrag van de persoon die zo nodig een wit jurkje aantrekt, terwijl iedereen weet dat dit not done is op een bruiloft?


Ja, dat is wel lullig ja, maar het jurkje uit de Op vind ik zo ver van een bruidsjurk verwijderd dat het niet verwarrend is. Tenminste.. Ik denk op straat niet bij iedereen in een witte jurk: 'hee, een bruid'.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 19 Jun 2022 15:41

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Ik ken de etiquette, maar ik had verwacht dat het tegenwoordig een beetje ouderwets is. Maar zoals ik hier lees, is dat dus zeker niet het geval 😅 ik ben zelf niet getrouwd, ik krijg jeuk van dresscodes, dus ik zou zelf geen eisen stellen. En misschien zou ik niet eens in het wit gaan trouwen. De etiquette daarachter gaat immers toch niet op 🙃

Ik zou niet bewust een wit jurkje kopen voor een bruiloft, maar in het geval van Viva, als je zoiets nog hebt... misschien inderdaad even checken bij de bruid. Want dat vind ik wel: het is de dag van het bruidspaar en dan kun je als gast wel wat concessies doen.

Ik heb trouwens ooit een bruiloft gehad met een enorme dresscode, of vooral een hele lijst van kledingstukken/outfits die niet wenselijk waren. Waaronder korte broeken, jeans, sneakers, slippers... was er een vriendengroep van de bruidegom die dus allemaal in korte (spijker)broek kwamen 🙈 en met slippers of sneakers. Tja... ik moest er wel een beetje om gniffelen toen. Er werd ook geëist dat dames een panty aan moesten, blote benen waren not done. Daar heb ik mij (30 graden die dag) ook niet aan gehouden moet ik bekennen...
december 2016
juli 2019
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Jun 2022 15:42

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Olíve schreef:
Sadie schreef:Maar is het niet juist raar gedrag van de persoon die zo nodig een wit jurkje aantrekt, terwijl iedereen weet dat dit not done is op een bruiloft?


Ja, dat is wel lullig ja, maar het jurkje uit de Op vind ik zo ver van een bruidsjurk verwijderd dat het niet verwarrend is. Tenminste.. Ik denk op straat niet bij iedereen in een witte jurk: 'hee, een bruid'.


Op straat niet nee, maar op een wat informelere bruiloft zou dat prima zo kunnen zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Jun 2022 15:42

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Maar in dit geval wil toch helemaal niet iemand 'zo nodig' een witte jurk aan? Ze heeft gewoon toevallig nog een wit jurkje liggen, vraagt of het kan (en die vraag kan ik me best voorstellen - het is dan misschien algemeen bekend, maar mensen hebben niet wekelijks een bruiloft, houden zich ook niet continu bezig met bruiloftsetiquette en dan mag je prima navragen of die regel inmiddels wel weer achterhaald is) en zo nee, ook prima.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 987

Geregistreerd: 22 Okt 2021 17:55

Bericht 19 Jun 2022 16:35

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Susan schreef:Maar in dit geval wil toch helemaal niet iemand 'zo nodig' een witte jurk aan? Ze heeft gewoon toevallig nog een wit jurkje liggen, vraagt of het kan (en die vraag kan ik me best voorstellen - het is dan misschien algemeen bekend, maar mensen hebben niet wekelijks een bruiloft, houden zich ook niet continu bezig met bruiloftsetiquette en dan mag je prima navragen of die regel inmiddels wel weer achterhaald is) en zo nee, ook prima.


De discussie die hier gaande is, is toch ook niet gericht aan de TO? Die heeft inmiddels antwoord op haar vraag gekregen en gaat op zoek naar iets anders dan een witte jurk, heb ik tenminste zo begrepen.

Juist leuk dat er n.a.v. een vraag een gesprek gaande is over deze etiquette. Daar is dit toch gewoon een forum voor?
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 19 Jun 2022 16:48

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Ginny schreef:
Susan schreef:Maar in dit geval wil toch helemaal niet iemand 'zo nodig' een witte jurk aan? Ze heeft gewoon toevallig nog een wit jurkje liggen, vraagt of het kan (en die vraag kan ik me best voorstellen - het is dan misschien algemeen bekend, maar mensen hebben niet wekelijks een bruiloft, houden zich ook niet continu bezig met bruiloftsetiquette en dan mag je prima navragen of die regel inmiddels wel weer achterhaald is) en zo nee, ook prima.


De discussie die hier gaande is, is toch ook niet gericht aan de TO? Die heeft inmiddels antwoord op haar vraag gekregen en gaat op zoek naar iets anders dan een witte jurk, heb ik tenminste zo begrepen.

Juist leuk dat er n.a.v. een vraag een gesprek gaande is over deze etiquette. Daar is dit toch gewoon een forum voor?

In de discussie die gaande is, is er ook niemand die per sé een wit jurkje aan zou willen trekken, toch?
Even terug naar m’n eigen opmerking: ik gaf aan dat ik het vrij achterhaald vind, maar toch trek ik dan geen wit aan, omdat ik niet wil dat iemand vind dat ik een stempel zou drukken op de belangrijke dag van iemand anders. Maar dan kan ik het nog wel achterhaald vinden.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 987

Geregistreerd: 22 Okt 2021 17:55

Bericht 19 Jun 2022 17:08

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Maar in de discussie die gaande is, lees ik ook over forummers die op een bruiloft mensen in witte jurkjes hebben gezien/gefotografeerd. Of een schoonzus in het wit bijv. Dus dat ‘zo nodig een witte jurk aan willen trekken’ kan toch ook op hen slaan?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 19 Jun 2022 20:08

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Zolang de meeste vrouwen nog in het wit trouwen vind ik het geen achterhaalde etiquette. Het trouwen in wit is wellicht wel ouderwets, maar inmiddels gewoon een traditie. En de kleur wit is gewoon aan de bruid voorbehouden.

Persoonlijk vind ik een “ te kort” jurkje gewoon een kwestie van smaak. Ik houd er zelf altijd rekening mee dat ik op een bruiloft iets feestelijks draag en geen wit en liever ook geen zwart ( al vind ik dat laatste niet not-done).

Ik trouwde overigens zelf in een kort fuchsia roze jurkje 😇
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 19 Jun 2022 20:10

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Mijn trouwjurk was offwhite. Expres, want ik was geen maagd meer, zo nu en dan qua sterrenbeeld, en dat hoort gewoon niet om te trouwen, als je verder niet geloofd.

Gasten hebben we geen kleurcode meegegeven, maar niemand kwam in het wit. Maar wit vind ik niet storend. Mijn jurk is toch de mooiste (en duurste).
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 19 Jun 2022 20:20

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Olíve schreef:
Kira schreef:Ik vind een wit jurkje ook geen bruidsjurk. En als ik m'n jurkje zou laten zien en de bruid of wie dan ook zou daar wat van zeggen en 'not amused' zijn zou ik daar wel wat van vinden.
Ik word sowieso ook al kriegelig bij een bruiloft met een dresscode. Ben blij dat de mensen naar je bruiloft komen en je je huwelijk kunt vieren met de mensen die je erbij wilt hebben.. Laatste waar ik me druk om zou maken is wat ze aan hebben.


Nou exact dit! Wat enorm overdreven zeg! Ik weet dat het niet wenselijk is om wit gekleed te gaan, maar als er echt een probleem van gemaakt zou worden zou ik dat wel heel erg bridezilla vinden.
Tenzij iemand komt in een jurk die heel veel op een bruidsjurk lijkt en mensen serieus zouden twijfelen wie de bruid is.



Maar je weet van te voren niet wat voor jurk de bruid aan heeft, of ze een leuk wit trouwachtig jurkje aan heeft of echt een all the way trouwjurk en alles er tussenin. Of misschien wel geen eens wit maar een andere kleur.

Ik denk dat er weinig bruiden op het moment zelf geen zin hebben om er drama om te maken maar er wel van balen en het jammer vinden.
Juli 2019
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 19 Jun 2022 20:29

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Mijn stiefmoeder trouwde met mijn vader in het bordeauxrood. Dat waren de bloemen op mijn jurk ook. Had ze het vantevoren gezegd, dan had ik iets anders gekozen, maar het ging prima zo.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 19 Jun 2022 20:33

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Ik vind het ook een etiquette die nog steeds actueel is. Het heeft voor mij weinig met een dresscode te maken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 19 Jun 2022 21:50

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Susan schreef:Maar in dit geval wil toch helemaal niet iemand 'zo nodig' een witte jurk aan? Ze heeft gewoon toevallig nog een wit jurkje liggen, vraagt of het kan (en die vraag kan ik me best voorstellen - het is dan misschien algemeen bekend, maar mensen hebben niet wekelijks een bruiloft, houden zich ook niet continu bezig met bruiloftsetiquette en dan mag je prima navragen of die regel inmiddels wel weer achterhaald is) en zo nee, ook prima.

Ik vroeg mij inderdaad al af of ik mij zo ontzettend aangesproken moest voelen maar vond toch dat dit niet allemaal op mij sloeg haha.

Ik ga gewoon mijn jurkje die ik al had aandoen en hopen dat het lukt qua warmte. (als het nou toch nog tegen de 30 graden aan gaat lopen ga ik weer heroverwegen een ander jurkje te kopen haha 😅)
<<

Anoniem327

Bericht 20 Jun 2022 07:42

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Je hebt ook toevallig nog wel een andere kleur jurkje liggen. Je hebt niet maar 1 jurk.

Maar als jij per se in de witte jurk wil, dan moet je dat zelf weten. Je weet dan wel dat 90% van de aanwezigen en het bruidspaar je gek gaat aankijken, maar als dat jouw fetish is, dan moet je er zeker voor gaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jun 2022 08:10

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Ze gaat het niet witte jurkje met lange mouwen aan doen, goed lezen.
Let's discover the world together.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 20 Jun 2022 08:52

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Fetish?...waar slaat dat nou op...
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 20 Jun 2022 10:03

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Fijn dat anderen wel goed lezen inderdaad! 😄
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 20 Jun 2022 12:29

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Mijn schoonmoeder én schoonzus wilden voor ik ging trouwen weten of ik een probleem had: allebei een witte jurk 🤌🏻.

Ik wilde geen zeikerd zijn en heb er niks van gezegd. Maar achteraf vind ik het best raar dat ze dit zelf aan wilden. Achteraf hoorde ik van veel mensen dat ze het een heel vreemde kledingkeuze vonden 😅.

Heb er wel van geleerd beter te zeggen wat ik vind, maar ik voelde me zo voor het blok gezet met die vraag destijds .
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 11 Dec 2019 19:15

Bericht 20 Jun 2022 12:50

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

ik vind verder dat iedereen vooral moet dragen waar diegene zich goed in voelt. Oke, liever geen spijkerbroek met gaten of een band-shirt. Maar wij hadden best veel gasten met zwarte, zwart/witte jurkjes, gasten op sneakers en mannen in spijkerbroek met polo/ overhemd. Prima. Ik verwacht niet dat iemand iets nieuws koopt speciaal omdat ik ga trouwen en ga al helemaal geen dresscode opstellen in een bepaalde kleur.

Viva, mooie jurk. Ik hoop dat het niet al te warm wordt zodat je hem met comfort kan dragen.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 987

Geregistreerd: 22 Okt 2021 17:55

Bericht 20 Jun 2022 15:15

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Ik draag bijna altijd een zwart jurkje naar feestjes, ook naar bruiloften. Dat vind ik gewoon prima kunnen. 😅
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Jun 2022 16:06

Re: Als bruiloftsgast wit jurkje

Marin schreef:Ze gaat het niet witte jurkje met lange mouwen aan doen, goed lezen.


En dat zegt Viva om precies te zijn al op pagina 1 in de vijfde reactie van dit hele topic. Die laatste reactie van Sadie raakte echt weer kant noch wal en was zoals gewoonlijk puur bedoeld om te sneren en te katten. "Fetish". Serieus :wtf:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers