Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


BBQ topic

<<

Anoniem331

Bericht 18 Jun 2022 10:05

BBQ topic

Ik heb de slag te pakken! En wil echt in de weekenden vaker de bbq gebruiken.
Voor morgen op het menu een stuk procoreur, waar in denk in Pulles Pork van wil maken.
Wie heeft tips? Minx, jij maakt het toch zelf wel eens?
Voor erbij even we geoogste aardappel en een salade die ik morgen ook zelf maak.

Iemand anders nog recepten waar je echt de tijd even voor nodig hebt?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jun 2022 10:16

Re: BBQ topic

Oh leuk! Ik wil vanavond ook bbqen denk ik, mits ik de bbq niet al te schoon hoef te maken want daar heb ik dan geen zin in. 🤓

Pulled Pork heb ik alleen ervaring mee op de smoker. Kan je rook aan jouw bbq toevoegen en 'm goed lang op dezelfde temp houden? Denk dat dat belangrijk is? Er zijn vast honderden recepten te vinden.

Beercan chicken duurt wel lang, of gewoon kip zonder het bier want dat schijnt eigenlijk onzin te zijn.

Ik vind geblakerde prei op de bbq een aanrader. Even zomaar een recept hoor:
https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/geblakerde-prei/

En wij doen vaak oesters, langoustines en scheermesjes met zelf gemaakte kruidenboter, maar dat is juist het omgekeerde van low and slow, maar quick and hot!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Jun 2022 10:18

Re: BBQ topic

Ik heb laatst al de bierkip gemaakt. Erg lekker.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jun 2022 10:19

Re: BBQ topic

Ik vind ribs ook echt heel lekker trouwens. Wie weet kan je ergens short ribs krijgen, die zijn nog groter dan de varkensribbetjes.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Jun 2022 10:32

Re: BBQ topic

Ga ik eens naar zoeken.

Heb nu de procoreur weg gezet in marinade. Heb nog tot morgen om te bedenken hoe of wat.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Jun 2022 12:12

Re: BBQ topic

Pulled pork mag je wel echt vroeg voor opstaan. Dat duurt echt de hele dag voordat dat klaar is. Wel lekker trouwens. Pulled chicken is in dat opzicht makkelijker dat is met een uurtje wel klaar.

Waar ik ook echt heel erg fan van ben is Iberico fingers.

Spareribs moet je ook echt wel even de tijd voor nemen. Die duren ook echt een paar uur voor het klaar is.

In de winter zijn stoofpotten ook heel leuk om te doen.


Edit: Zat net even op insta te kijken en een van mijn favo stukken vlees voor op de bbq is bavette.
2015 💙
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 18 Jun 2022 13:09

Re: BBQ topic

Ik maak best regelmatig pulled pork, met een uur of vier is het meestal wel goed, maar ligt er ook maar net aan hoe groot je stuk procureur is natuurlijk. Ik maak het meestal in een soort Aziatische stijl met hoisin, five spice kruiden en sojasaus ( en wat water). Lekker met steamed buns met reepjes knapperige komkommer en lente- ui bijvoorbeeld.

Wij hebben ook een chickensitter, zodat we een hele kip er op kunnen zetten, dan smeer ik dragon boter met wat citroen onder het vel. En om de kip heen leg in aardappel, groenten en wat bouillon.

Vanavond hebben we heel simpel zalm ( in folie met dille en citroen), gamba’s spiesjes en groene asperges met wat knoflookolie ingesmeerd ( ik neem dan een lange sate prikker en prik daar een stuk of asperges aan naast elkaar.)

Ik maak inderdaad ook vaak stoofvlees van sucade of riblappen op de barbecue en mijn man ook allerlei ribs, dan is hij een dag van te voren al druk met marineren en rubs ed, garen op lage temperatuur en dan aflakken en op hoog vuur afbakken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Jun 2022 13:36

Re: BBQ topic

Zalm maken wij vaak op een houten plankje met grove mosterd van de mostermakerij, paprikapoeder, cayennepeper en een heel klein beetje bruine suiker.

En nu vind ik groene asperges ook heel erg lekker. Even marineren in olijfolie en citroen. Beetje peper en zout en dan grillen.

Wat nog hoog op ons lijstje staat is een kip vlinderen maar elke keer als we daar aan denken is het door de week wanneer we net boodschappen hebben gedaan.
2015 💙

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers