Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Voor half 5
6
7%
Half 5
2
2%
5 uur
13
16%
Half 6
22
27%
6 uur
16
20%
Half 7
7
9%
7 uur
4
5%
Half 8
0
Geen stemmen
8 uur
0
Geen stemmen
Later dan 8 uur
0
Geen stemmen
Ik werk volledig thuis
1
1%
Ik heb wisseldiensten
10
12%
 
Aantal stemmen : 81
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jun 2022 17:39

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Ja m'n man zou rond zes uur een rondje kdv / bso ophalen doen dan op de dagen dat ik werk. En dan zou ik rond half 7 thuis zijn. Vind ik gevoelsmatig heel laat. Dan zou man alleen eten met de kinderen want dochter gaat om half 7 naar bed. (en ja hij is allemaal prima in staat deze dingen te doen). Ik vind het denk ik idd heel stressvol in m'n hoofd maar goed, dat vind ik.
Vanuit huis werken deels is na verloop van tijd idd mogelijk. Dat zal wel helpen ja. Misschien ben ik ook een zenuwpees hoor (niet misschien, dat ben ik) maar ik vind het wel lastig idd zo laat. Maar goed eerst maar eens kijken.
Het fijne van die andere (waar ik 't helaas niet ben geworden) was dat de hr vrouw al zelf aangaf dat ze flexibel waren met schooltijden enzo want niemand had vso bijv dus zij was die dag ook om 9.10 binenn gekomen. Dat vond ik direct heel prettig flexibel klinken en dat gevoel had ik hier totaal niet.
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1840

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 19 Jun 2022 17:48

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Ik denk dat je t groter maakt in je hoofd dan dat t daadwerkelijk zal zijn. Eerst maar even afwachten of het uberhaupt wat wordt met die specifieke baan.
<<

Anoniem327

Bericht 19 Jun 2022 18:02

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Maple schreef:
Sadie schreef:Hoezo niet meer van deze tijd? Als ouder stem je als het goed is je werk af op je kinderen en niet omgekeerd. Het is heel normaal om rekening te houden met je gezin, helemaal van deze tijd.

Je kunt in een winkel of in de zorg niet zomaar zeggen: Doei hé, ik moet m’n kind halen.
Wij zijn open van 7-18:30, maar toen ik begon waren de meeste dagverblijven open van 8-18, en dan nog vaste weken per jaar dicht ook. Dat bedoel ik, dat is niet meer van deze tijd en heb je nu nog maar zelden.

Als je een kind hebt, kun je niet zeggen: doei hé, ik ben aan het werk, dus vang jij mijn kind maar op, terwijl die persoon de opvang dichtgooit om zelf naar huis te gaan, omdat de werkdag erop zit. Leidsters van de opvang hebben ook gewoon een eindtijd. Het gaat om jullie kind, dat is jullie verantwoordelijkheid, niet die van de opvang.

Met de pandemie en het personeelstekort kom je erachter dat het uiteindelijk toch echt jouw verantwoordelijkheid is en van niemand anders. Dan kun je hoog en laag springen, maar gaat je niet helpen.

Dan plak je dus een briefje op de deur dat de winkel eerder dicht is in plaats van je kind van 3 alleen op straat te laten staan.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 19 Jun 2022 18:04

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

En dan wordt je ontslagen omdat je de winkel eerder sluit en dan heb je geen opvang meer nodig. Probleem opgelost🤦‍♀️.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem327

Bericht 19 Jun 2022 18:06

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Max schreef:
Sadie schreef:Wij hebben allebei geen 9 tot 5 baan, maar als de kinderen opgehaald moeten worden, dan staan we er. Dat lijkt me logisch als je kinderen hebt. Je kunt ze moelijk op straat laten staan.

Ehh ja ik zie ook niemand zeggen dat ze hun kinderen niet op komen halen haha. Zou toch wat zijn.

Als de opvang dicht is, dan is dat wel de consequenties als jij op je werk blijft hangen.
<<

Anoniem327

Bericht 19 Jun 2022 18:11

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Patsy schreef:En dan wordt je ontslagen omdat je de winkel eerder sluit en dan heb je geen opvang meer nodig. Probleem opgelost🤦‍♀️.

Kinderen zijn prioriteit nummer 1 als je ouder bent. Het is geen optie om je kind te laten zakken, dat kan gewoon niet. Werk kun je zo weer vinden in deze arbeidsmarkt.
<<

Anoniem327

Bericht 19 Jun 2022 18:12

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Marin schreef:Ja m'n man zou rond zes uur een rondje kdv / bso ophalen doen dan op de dagen dat ik werk. En dan zou ik rond half 7 thuis zijn. Vind ik gevoelsmatig heel laat. Dan zou man alleen eten met de kinderen want dochter gaat om half 7 naar bed. (en ja hij is allemaal prima in staat deze dingen te doen). Ik vind het denk ik idd heel stressvol in m'n hoofd maar goed, dat vind ik.
Vanuit huis werken deels is na verloop van tijd idd mogelijk. Dat zal wel helpen ja. Misschien ben ik ook een zenuwpees hoor (niet misschien, dat ben ik) maar ik vind het wel lastig idd zo laat. Maar goed eerst maar eens kijken.
Het fijne van die andere (waar ik 't helaas niet ben geworden) was dat de hr vrouw al zelf aangaf dat ze flexibel waren met schooltijden enzo want niemand had vso bijv dus zij was die dag ook om 9.10 binenn gekomen. Dat vond ik direct heel prettig flexibel klinken en dat gevoel had ik hier totaal niet.

Ik snap het probleem niet zo goed. Dit gaat toch maar om een paar avonden? Dan is het toch juist mooi in balans tussen jullie tweeën?
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 19 Jun 2022 18:15

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Sadie schreef:
Patsy schreef:En dan wordt je ontslagen omdat je de winkel eerder sluit en dan heb je geen opvang meer nodig. Probleem opgelost🤦‍♀️.

Kinderen zijn prioriteit nummer 1 als je ouder bent. Het is geen optie om je kind te laten zakken, dat kan gewoon niet. Werk kun je zo weer vinden in deze arbeidsmarkt.

Ik denk dat je zelf ook dondersgoed weet dat dit voor sommige beroepen gewoon niet op gaat. Jouw opvang is daarbij ook gewoon in de minderheid, met een openingstijd tot 18:00. Dus dit lijkt me ook een non-discussie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jun 2022 18:17

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Ik vind dat gevoelsmatig toch wel heel laat. Dat vind ik lastig en zit ik mee in m'n maag of ik dat oké vind voelen zelf. Maar goed eerst maar zien of ik überhaupt word aangenomen maar als dat niet het geval is, is het iig een duidelijk teken dat ik misschien toch andere eisen moet stellen aan een baan.
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1840

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 19 Jun 2022 18:26

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Marin misschien is t ook goed om te beseffen dat je kinderen vanzelf ouder worden en dat etenstijd dus ook na een tijdje verplaatst kan worden naar 18:30 uur zodat jullie samen kunnen eten als gezin. Het is dus een fase en niet voor altijd zo. Daarnaast ga je natuurlijk ook geen 5 dagen in de week op kantoor werken.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Jun 2022 18:46

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Ahh ik zou standaard half 7 ook te laat vinden voor mezelf nu Marin. Maar bovenal zit ik niet (meer) te wachten op een werkgever die dat van me eist of daar niet flexibel in is, terwijl het werk an sich het wel toe zou laten. Daar zou ik wel op afhaken inmiddels.
<<

Anoniem327

Bericht 19 Jun 2022 18:48

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Marin schreef:Ik vind dat gevoelsmatig toch wel heel laat. Dat vind ik lastig en zit ik mee in m'n maag of ik dat oké vind voelen zelf. Maar goed eerst maar zien of ik überhaupt word aangenomen maar als dat niet het geval is, is het iig een duidelijk teken dat ik misschien toch andere eisen moet stellen aan een baan.

Gaat het om 5 dagen in de week dat je om half 7 thuis bent?
<<

Anoniem327

Bericht 19 Jun 2022 18:56

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Marin schreef:Ik vind dat gevoelsmatig toch wel heel laat. Dat vind ik lastig en zit ik mee in m'n maag of ik dat oké vind voelen zelf. Maar goed eerst maar zien of ik überhaupt word aangenomen maar als dat niet het geval is, is het iig een duidelijk teken dat ik misschien toch andere eisen moet stellen aan een baan.

Misschien voor je man ook juist waardevol om zelf eens de verantwoordelijkheid voor zijn kinderen te hebben? Zelf te leren zijn kind op te halen, eten te koken, eten te geven en dan naar bed te brengen?

Je kunt het als iets negatiefs zien voor jezelf, maar je kunt het ook als iets positiefs zien voor je man. Zijn band met zijn kinderen zal verbeteren, omdat hij ook eens de primary caregiver is op een paar vaste momenten in de week.

Dat geeft een totaal andere dynamiek en maakt ook dat de kinderen hem gaan zien als een verzorger en niet alleen als een soort suikeroom die af en toe bij de leuke momenten aanwezig is, maar geen actieve rol heeft als ouder.
<<

Anoniem327

Bericht 19 Jun 2022 18:58

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Marin schreef:Ik vind dat gevoelsmatig toch wel heel laat. Dat vind ik lastig en zit ik mee in m'n maag of ik dat oké vind voelen zelf. Maar goed eerst maar zien of ik überhaupt word aangenomen maar als dat niet het geval is, is het iig een duidelijk teken dat ik misschien toch andere eisen moet stellen aan een baan.


Snap ik, en is denk ik gewoon ff wennen. Het gaat om Max 3-4 avonden en je kinderen worden ouder. Over een half jaar lach je hierom (niet om je gevoel te bagatelliseren maar zo heb ik dit soort zaken zelf vaak ervaren)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jun 2022 19:02

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Holden schreef:
Marin schreef:Ik vind dat gevoelsmatig toch wel heel laat. Dat vind ik lastig en zit ik mee in m'n maag of ik dat oké vind voelen zelf. Maar goed eerst maar zien of ik überhaupt word aangenomen maar als dat niet het geval is, is het iig een duidelijk teken dat ik misschien toch andere eisen moet stellen aan een baan.


Snap ik, en is denk ik gewoon ff wennen. Het gaat om Max 3-4 avonden en je kinderen worden ouder. Over een half jaar lach je hierom (niet om je gevoel te bagatelliseren maar zo heb ik dit soort zaken zelf vaak ervaren)


Ja ik hoop het!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Jun 2022 19:09

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Ik snap heel goed dat je dat gevoelsmatig heel laat vind. Ik vind dat ook, daarom proberen wij altijd tussen 17:30 en 18:00 te eten. Een enkele keer komt mijn vriend wat later thuis en eten J en ik alvast.

Nu maken wij geen gebruik van de BSO dus kunnen wel dingen makkelijker regelen qua koken ed. Daarnaast hebben we een aantal snel klaar recepten wat ook erg fijn is om achter de hand te hebben.
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Jun 2022 21:44

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Sadie schreef:
Marin schreef:Werk en reistijd.

Dan ga je dichterbij werken. Je moet je kind ook snel kunnen ophalen als het ziek is, of als er nood is.

Wij hebben beide een uur reistijd en kunnen beide niet 100% van de tijd per direct weg. Levert al jarenlang geen probleem op. Zelfs al zou ik m'n werk dichtgooien (hypothetisch), dan duurt het echt wel ff voor ik weg kan. In nood vraag ik iemand anders om m'n kinderen te halen.
R. 2013
D. 2016
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Jun 2022 21:47

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Maar dat is toch in zekere zin het belangrijkste? Dat je als ouder alles zo op elkaar afstemt dat je zelf (of je partner, duh) je kind haalt en brengt, dat je er zoveel mogelijk voor zorgt dat je zelf je kind kan halen als de nood aan de man is en als dat echt niet kan je iemand regelt om je kind te halen?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 19 Jun 2022 21:49

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Tom schreef:Maar dat is toch in zekere zin het belangrijkste? Dat je als ouder alles zo op elkaar afstemt dat je zelf (of je partner, duh) je kind haalt en brengt, dat je er zoveel mogelijk voor zorgt dat je zelf je kind kan halen als de nood aan de man is en als dat echt niet kan je iemand regelt om je kind te halen?

Maar hier zeggen mensen dat ze beiden hun kind absoluut niet eerder kunnen ophalen, want ze werken in een winkel en hebben veel reistijd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Jun 2022 21:50

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Sadie schreef:
Tom schreef:Maar dat is toch in zekere zin het belangrijkste? Dat je als ouder alles zo op elkaar afstemt dat je zelf (of je partner, duh) je kind haalt en brengt, dat je er zoveel mogelijk voor zorgt dat je zelf je kind kan halen als de nood aan de man is en als dat echt niet kan je iemand regelt om je kind te halen?

Maar hier zeggen mensen dat ze beiden hun kind absoluut niet eerder kunnen ophalen, want ze werken in een winkel en hebben veel reistijd.


Over wie heb je het?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jun 2022 21:54

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Ja in geval van nood is m'n man er binnen no time natuurlijk. Die zal een stuk flexibeler zijn dan ik waarschijnlijk zal zijn.
En idd we zullen het samen verdelen. Maar ik voel toch nu ineens best wat stress, misschien had ik me niet goed genoeg gerealiseerd hoe laat dat echt is. Tuurlijk, dochter wordt ook ouder maar vind het zelf wel lastig dat ik haar dan helemaal niet zou zien, voel ik. (ook al is dat maar 3 dagen het geval).
Heb sowieso wel wat twijfels over deze baan hoor, dat helpt niet. Het voelde op de één of andere manier niet heel flexibel en iets wat past in deze levensfase. Een hip kantoor en jong team enzo maar of ik daar behoefte aan heb...
Maar ik wacht sowieso even af wat ze zeggen, en anders kan ik altijd nee zeggen. Een sollicitatiegesprek is er voor twee kanten natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1840

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 19 Jun 2022 21:55

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Haha inderdaad Tom. Letterlijk niemand heeft dat gezegd. Dat haalde ik op de vorige pagina ook al een keer aan.
<<

Anoniem327

Bericht 19 Jun 2022 22:09

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Marin schreef:Ja in geval van nood is m'n man er binnen no time natuurlijk. Die zal een stuk flexibeler zijn dan ik waarschijnlijk zal zijn.
En idd we zullen het samen verdelen. Maar ik voel toch nu ineens best wat stress, misschien had ik me niet goed genoeg gerealiseerd hoe laat dat echt is. Tuurlijk, dochter wordt ook ouder maar vind het zelf wel lastig dat ik haar dan helemaal niet zou zien, voel ik. (ook al is dat maar 3 dagen het geval).
Heb sowieso wel wat twijfels over deze baan hoor, dat helpt niet. Het voelde op de één of andere manier niet heel flexibel en iets wat past in deze levensfase. Een hip kantoor en jong team enzo maar of ik daar behoefte aan heb...
Maar ik wacht sowieso even af wat ze zeggen, en anders kan ik altijd nee zeggen. Een sollicitatiegesprek is er voor twee kanten natuurlijk.

Het is maar voor 3x per week? Dan heb je toch nog onwijs veel tijd over?
<<

Anoniem327

Bericht 19 Jun 2022 22:10

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Max schreef:Zelfde als een buschauffeur. Die kan de bus ook niet a la minuut aan de kant zetten omdat hij/zij de kids moet ophalen.

Oa deze post
<<

Anoniem327

Bericht 19 Jun 2022 22:11

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Maple schreef:
Sadie schreef:Gaat de opvang tot zo laat door? Bij ons sluit alles om 6 uur.

Wij gaan 18:30 dicht. Een opvang die tot 18:00 open is, is eigenlijk ook niet echt meer van deze tijd. De meesten zijn bij ons wel eerder op gehaald maar er zijn ouders die werken bijvoorbeeld in een winkel en moeten na 18:00 nog kas opmaken. En de partner werkt verder weg, langer door of heeft onregelmatige diensten.

En deze.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers